XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Dit heeft ook wel wat hoor. :heart:

Rekje en dumbbells bij gekocht
Is zeker de investering waard
1000011544.jpg

Nieuw speelgoed!

De ATX belt squat attachment
Morgen voor het eerst proberen. Ik heb eerder een revolt belt squat gehaald. Dat voelde echt ruk. Ik hoop dat een langere lever ook voor een minder forward pull zorgt. Het ding is natuurlijk giga tisch lomp, maar ik heb een (vind ik zelf) geniale hack bedacht zodat het ding keurig op te ruimen is.
IMG_20240918_155600613_HDR.jpg

Ik heb namelijk de weight horns niet met bouten vastgezet, maar met draaiknoppen van m'n lever arms! Daardoor kan ik na elke sessie snel de weight horns eraf schroeven en de arm zelf aan het rack laten zitten.

IMG_20240918_155606373.jpg

De kickstand is wel echt achterlijk klein. Ik ben erg lang, maar er had voor mij net zo goed geen kickstand op kunnen zitten. Ik verhoog de kickstand met een aantal 10kg schijven van mn ironmaster dumbbells. Die schuiven in elkaar en door het gewicht is dat erg stabiel. Morgen zal ik daar een foto van maken en mijn bevindingen plaatsen.

Ik moet nog ff bedenken hoe ik handvaten erop ga fabriceren. Mocht iemand een idee hebben, shoot!

Slim opgelost idd! Was dan wel toeval dat die schroefdraad overeen komt 😅
Vind persoonlijk belt squats echt een heerlijke oefening. Heb zelf echter die Cable Belt Squat dan, maar mss kun je iets van een simpel houten platform maken om jezelf hoger te zetten. Heb dat veel gezien op fb groepen.

Het was een lichte gok, maar ik vond het logisch dat de afmetingen overeen kwamen met de ATX power racks en ik had nog plate pins waarmee ik de theorie uit kon testen.

Anders had ik als back up plan gewoon een setje van die moeren die met de hand aan te draaien zijn gekocht.

Qua diepte ga ik vandaag even kijken inderdaad. wellicht dat ik het met squat wedges al op kan lossen, anders een aantal matten door midden snijden denk ik.

Wel jaloers hoor, een dedicated belt squat staat bovenaan m'n lijst voor inneem eventuele garage gym in de toekomst

Nieuw speelgoed!

De ATX belt squat attachment
Morgen voor het eerst proberen. Ik heb eerder een revolt belt squat gehaald. Dat voelde echt ruk. Ik hoop dat een langere lever ook voor een minder forward pull zorgt. Het ding is natuurlijk giga tisch lomp, maar ik heb een (vind ik zelf) geniale hack bedacht zodat het ding keurig op te ruimen is.
IMG_20240918_155600613_HDR.jpg

Ik heb namelijk de weight horns niet met bouten vastgezet, maar met draaiknoppen van m'n lever arms! Daardoor kan ik na elke sessie snel de weight horns eraf schroeven en de arm zelf aan het rack laten zitten.

IMG_20240918_155606373.jpg

De kickstand is wel echt achterlijk klein. Ik ben erg lang, maar er had voor mij net zo goed geen kickstand op kunnen zitten. Ik verhoog de kickstand met een aantal 10kg schijven van mn ironmaster dumbbells. Die schuiven in elkaar en door het gewicht is dat erg stabiel. Morgen zal ik daar een foto van maken en mijn bevindingen plaatsen.

Ik moet nog ff bedenken hoe ik handvaten erop ga fabriceren. Mocht iemand een idee hebben, shoot!
Steigerbuis constructie!

Met een andere voetplaat

Steigerbuis constructie!

Met een andere voetplaat

Sorry, maar die Kaizen vindt ik toch zo'n grap...
Zijn eerste bedenksel was een goede met die extra roterende jammer arms.
Maar na dat succes is ie beetje doorgeslagen als je t mij vraagt...

Mwoah, hij heeft ook meegewerkt aan meerdere gympin producten en de fringe sport Mammoth belt squat. Ik kijk altijd graag naar z'n filmpjes.

@Nielsmas30 helemaal geen gekke optie! Ik ga tijdens een tripje naar de Karwei eens een keer brainstormen💪.

Voor vandaag heb ik mn safety strap omgekeerd opgehangen. Door een van de lussen een band pin en daar angles 90 grips aan om op de goede lengte te komen🤣

Sorry, maar die Kaizen vindt ik toch zo'n grap...
Zijn eerste bedenksel was een goede met die extra roterende jammer arms.
Maar na dat succes is ie beetje doorgeslagen als je t mij vraagt...
Ik vind hem hele goede ideeën hebben..

Ben nu met het ding aan het trainen, voelt echt veel beter dan de revolt belt squat. Op 2 boxen staan met een weight pin voelt vergelijkbaar, hoewel ik dan vanwege de diameter schijven voor mijn doen echt te wijd moet staan, waardoor ik die versie eigenlijk niet doe.

Hoeveelheid gewicht valt me wel goed tegen🤣. Setjes van 15 met 3 plates per kant voelt voor nu zwaar genoeg🤣

Diepte is overigens meer dan genoeg voor mij. Ik heb hele lange onderbenen waardoor squat schoenen genoeg verhoging bieden. Daarnaast heb ik een henney squat belt met meerdere lussen, dus diepte is geen probleem. Gelukkig geen gepiel met ruimte opslokkende platforms dus.

Moet wel zeggen dat mn belt continu omhoog kruipt mn rug op, dat is wel erg irritant

Gisteren eindelijk tijd over om 'm nieuwste aanwinst op te bouwen, de atx triplex met gewichtstapel.
Zat een tijdje te twijfelen of ik deze wou of de trinity tower. Maar gezien ik lever arms steeds heel graag wil bleef de triplex mijn aandacht erg trekken.
Laatst dus weer een ritje gedaan naar MFS in Wassenberg om beide toestellen uit te testen.
En trinity tower is echt wel een solide ding, maar de triplex won het bij mij toch zonder twijfel na het uitproberen!
Eigenlijk een kleine trinity tower gezien de triplex dezelfde 3 basis functies heeft plus dus nog de lever arms!
Beide aluminium kabelkatrollen, beide de kabelverleng systeem, triplex is wat minder hoog waardoor ik eerst ook twijfelde, maar is voor mij nog steeds hoog genoeg voor een goede stretch bij de latpull.
Verder heeft de triplex een gewichtstapel van 100kg tov de 135kg van de trinity tower. Maar gezien ik op de cable corner station destijds een gewichtstapel van 125kg heb kunnen bemachtigen zou ik die dan op de triplex plaatsen gezien ik de cable corner station niet meer zou gaan gebruiken voor latpulls en rows zou een 100kg gewichtstapel daarop prima volstaan.
De low row was bij mij ook een ding waar ik o er twijfelde gezien op de trinity tower je dit op het geïntegreerde bankje kan doen, maar de tip van @Fitness Seller met de multibench in decline stand en de wel wat hoger geplaatste lage pulley op de triplex werkte echt verrassend goed. En de bijkomstigheid van de mbx-650 2.0 was ook een leuk pluspunt van de triplex!
Dus aan het eind van de rit is de keuze dus zonder enige twijfel gevallen op de triplex!

20240922_194856.jpg

20240921_134246.jpg

20240921_134411.jpg

20240921_134324.jpg

Heb hiervoor m'n Bicep Blaster wel moeten opofferen ivm de ruimte die toch een keer vol wordt...
Maar daarvoor in de plaats heb ik de losse accessoire aangeschaft. Prima ding, wel lomp ding om ergens op te bergen, net als de losse pec-fly trouwens...

Binnenkort nog ff de pads van de mbx-650 2.0 ook updaten naar de pu pads.

Laatst bewerkt:
Trouwens, ik weet niet of ik het al een keer gevraagd, maar die andere kussens voor de mbx-660, heb je het gevoel daar meer "grip" op te hebben tijdens bench?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven