AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

mooi ding, werkt die ook lekker met benchpressen?
ik bedoel blijf je genoeg ruimte houden vanaf al die inlegmogelijkheden als je zakt met de stang?

mooi ding, werkt die ook lekker met benchpressen?
ik bedoel blijf je genoeg ruimte houden vanaf al die inlegmogelijkheden als je zakt met de stang?

Bedoel je het 'gun-rack' ?
Ja, daar heb ik totaal geen hinder van, benchen gaat goed op deze manier!

Of bedoel je de steunen/opvangers/spotters?
Die zijn verstelbaar, er zitten gaatjes om de 2.5 cm, dus je kan de ideale spotters-hoogte instellen, dat de stang net niet je borst indrukt (of net wel).

IIG, benchen gaat goed, gisteren ondervonden! :D
Vandaag Squatten uitproberen, maar ik verwacht dat dit alleen maar lekkerder gaat, gezien je gevoelsmatig meer ruimte hebt, omdat je uit het rack stapt, bij een power-rack heb je altijd dat je in de kooi squat...

en tot hoeveel zijn die vangers belastbaar?

Word niet vermeld, het rack houd gegarandeerd 500KG (in het echt veel meer), de vangers zijn zeer stevig en dik staal, feitenlijk zouden die enkele honderden kilo's moeten houden!
Ik heb op 1 zo'n vanger/spotter gestaan @ 95KG, geen beweging in te krijgen, geen piepje niks, dus 190KG houdt ie zoiezo!

Volgende keer ff met zn 2en op 1 vanger gaan staan, ff kijken wat ie doet, denk dat 1vanger/spotter ook 200KG moet kunnen houden, als dat wel zo is, dan houden de vangers minimaal 400KG!

Word niet vermeld, het rack houd gegarandeerd 500KG (in het echt veel meer), de vangers zijn zeer stevig en dik staal, feitenlijk zouden die enkele honderden kilo's moeten houden!
Ik heb op 1 zo'n vanger/spotter gestaan @ 95KG, geen beweging in te krijgen, geen piepje niks, dus 190KG houdt ie zoiezo!

Volgende keer ff met zn 2en op 1 vanger gaan staan, ff kijken wat ie doet, denk dat 1vanger/spotter ook 200KG moet kunnen houden, als dat wel zo is, dan houden de vangers minimaal 400KG!

Als een barbell met 190 kg eraan van een hoogte op die spotters valt komt dat overeen met een kracht die vele malen groter is dan 190 kg :)

bedoelde het gun-rack!
ben het wel met je eens dat het een mooi ding is,
bedankt voor je uitleg!

Als een barbell met 190 kg eraan van een hoogte op die spotters valt komt dat overeen met een kracht die vele malen groter is dan 190 kg :)

Ik stond niet stil op de vanger :)

En buiten dat, met benchen is de bewegingsslag max 40cm, met squatten iets meer, maar geloof mij nou maar, die dingen breek je niet zo maar! ;)
En wie zei btw dat de max belasting 190KG was dan?
Ik zei dat ik enkel op 1 vanger stond.
Volgende keer probeer ik het met 2 personen op 1 vanger, dan nog beetje springen erbij, als die het houdt, dan zit het wel goed hoor! ;)

bedoelde het gun-rack!
ben het wel met je eens dat het een mooi ding is,
bedankt voor je uitleg!

Ok, nee, zit meer dan 1 meter ruimte tussen de beide zijden van het gun-rack!
Zelfde afstand als de bench in de gym zeg maar..

Thnx, ik vind hem zelf ook wel mooi jah, maar het gaat me meer om de functionaliteit, gisteren ging ik van flat naar incline, zonder de schijven van de stang hoeven te halen, das wel makkelijk!
En persoonlijk vind ik het minder benauwd als in een kooi.

Als je even zeurt, wat ik ook deed, krijg je hem voor 299,00EURO, dus zonder verzendkosten!
Als je niet van zeuren houdt, betaal je iets van 329,00 / 339,00.

Als je al meer gekocht hebt, net als ik, dan moet je dat aangeven, zegt dat je korting wilt, omdat je er meer koopt..
Eerst volgende mailtje happen ze gelijk toe!
Of je zegt dat je reclame voor ze maakt op DBB ;)

Hier een alvast een paar pic's:

j9mqg1.jpg

[afbeelding niet meer beschikbaar]

wvwvx2.jpg

vpyiaw.jpg

25g5s3d.jpg

Er komt nog een spiegel tegen de muur, en ook nog wat rubberen matjes op de vloer, maar dat komt later, we kunnen alvast aan de slag! :D

Erg nice weer ironmind :D hoe vind irongirl het? ^^

mijn nieuwe homegym:

:D

mijn nieuwe homegym:

jonko, hoe bevalt die dippingbelt? stevig ding? Misschien kan ik hem dan ook eens even aanschaffen. Komt hij van bij fitnessseller?

jonko, hoe bevalt die dippingbelt? stevig ding? Misschien kan ik hem dan ook eens even aanschaffen. Komt hij van bij fitnessseller?

ik weet het niet, kan de eerstkomende weken nog niet trainen ^^ ziet er iig stevig uit, best zwaar dingetje ook. en idd van fitness-seller :thumb:

mooi spul Ironmind en Jonko :thumbs: :bow:

@Jonko; welke gewichten van kettlebells heb je?

@ Ironmind; is dat een sissy squat wat ik op die laatste foto zie staan? vet :D En is dat bankje van Panatta? Incline maak je zeker door die schijven eronder te leggen :P

is trainen met kettlebels gans anders dan met gewone halters ?
Heb ik persoonlijk nog nooit in mijn handen gehad .

@ Ironmind; is dat een sissy squat wat ik op die laatste foto zie staan? vet :D En is dat bankje van Panatta? Incline maak je zeker door die schijven eronder te leggen :P
op de pic staan:
2 x 8 kg
1 x 12 kg
2 x 16 kg
3 x 24 kg
1 x 32 kg
1 x 45 kg

de 4 kg, 12 kg en 20 kg krijg ik ook nog ieder een van.

:D:D:D en om je karmavraag te beantwoorden, 5% korting omdat ik van te voren had betaald.

btw, 1 x 8 kg, 2 x 16, 1 x 20, 1 x 24 kg is van een maat van me, hij had een kortingsbon gewonnen met de olympia wedstrijd, dus 150 pleuro korting ^^ zelf heb ik dus 8 kettlebells :)
is trainen met kettlebels gans anders dan met gewone halters ?
Heb ik persoonlijk nog nooit in mijn handen gehad .

yup :D door de gewichtsverdeling heb je een extra axis in sommige bewegingen. mocht je interesse hebben, kijk mijn kettlebell artikel ;) [in mn sig staat link]

Thanks jonko....ik overweeg om ook zo'n rack te kopen bij Simpleproducts.

Veel succes.

mijn nieuwe homegym:

Thnx, Irongirl had de strijd om die ruimte al een tijdje opgegeven.. :D

Ja, vette gewichten, die kettle Belts, ben benieuwd naar je ervaring met die dingen, je grip zal wel enorm veel beter worden!

Schiet nog eens een plaatje van de hele kamer, is dat een slaapkamer?
Zo ja, dan kun je denk ik beter wat matjes neerleggen, zonde van dat laminaat, met al die zware monster gewichten erop! :P

Bankje is niet van Panatta, maar van First Class! (leg er idd schijven onder, om incline te gaan :P)
En ja, dat is een sissy-squat! :D

Terug
Naar boven