AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Dank je, ben er zelf ook wel tevreden mee

de bank, de stangen en de helft van de schijven heb ik al een tijdje, kon ik destijds overnemen van iemand.
Het halterrekje heb ik onlangs voor €20 op Marktplaats gehaald en
160kg schijven heb ik afgelopen week nog toegevoegd.
Heb nu wel wat schijven teveel, maar ik ga vast nog groeien :D

Luuc hoeveel squat je nu?

luuc, hopen maar voor je dat je niet al te sterk word:D je kunt in tussentijd even iemand lief aankijken die iets moois voor je in elkaar kan lassen ;)

• Topic Starter Topic Starter
luuc, hopen maar voor je dat je niet al te sterk word:D je kunt in tussentijd even iemand lief aankijken die iets moois voor je in elkaar kan lassen ;)

je kunt gerust een serieus powerrack in hout maken, je neemt dikke balken en 5duimers en dan kom je al een groot eind.

ipv een houten powerrack ga ik mijn squatrek behouden en mij 2 metsersshragen aanschaffen die kun je verstellen van 1meter tot 2 meter (om de 20 cm dacht ik)en zouden zo een 300 kg stuk kunnen dragen

hoe je het zo opnoemt vind ik wel een goeie creatieve oplossing, post even een foto als je het gedaan heb

mooi gemaakt dat squatrek maar als je zwaarder zult squatten zul je toch een ander moeten maken.
mss kun je een andere oplossing zoeken om je baar er op te leggen ipv die 2 metalen uitsteekseltjes?iets in de vorm van een winkelhaak of zo.

altijd leuk om een home gym te zien:)
knallen maar
Bedankt! Die ijzeren staven zijn niet optimaal, maar tot nog toe verdoen ze goed.:)
Creatief luuc dat moet ik je na laten, maar hoe gaa je zwaar squatte met dat ding:D?
:DTot het ding gaat kraken; maar zal niet echt snel gebeuren, zijn sterke balkjes.
Goeie vraag; binnenkort ga ik wat zwaarder squaten dan ik tot nu toe heb kunnen doen; ben zelf ook benieuwd.:)

Lassen kan ik zelf al, maar ik heb het materiaal niet...da's het enige probleem.

Maar voorlopig kan ik hiermee aardig squaten.:)

Ik squat thuis vanaf de haltersteunen van mijn drukbankje, werkt prima. :)

Ik squat thuis vanaf de haltersteunen van mijn drukbankje, werkt prima. :)

ja net zoals mij dus, alleen heb ik langere halter steunen laten maken. en ik heb 2 drukbanken dus een drukbank is gewoon mijn squatrek. tot een kg of 200 moet ik toch veilig kunnen squaten. nog nooit problemen gehad ook. dus doe al die peperdure powerrekken maar weer de kast in en koop er een set vaste dumbbells voor.

Ik ben nu opzoek naar een latpully , nu heb ik er eentje gezien op marktplaats maar die is alleen voor 30 mm schijven geschikt. Nu heb ik dus 50 mm schijven, maar dat zou toch niks uitmaken???

Ik ben nu opzoek naar een latpully , nu heb ik er eentje gezien op marktplaats maar die is alleen voor 30 mm schijven geschikt. Nu heb ik dus 50 mm schijven, maar dat zou toch niks uitmaken???

dat maakt geen hol uit. of je moet bang zijn dat je schijven heen en weer gaan en zo kleine krasjes kunnen ontstaan, maar laten we mekaar geen mietje noemen

Kan men op die latpulley geen buizen schuiven, en soort verdiking zodat de buis die 30 mm dik is dan 50 mm wordt?

mwah is technisch wel mogenlijk maar je kunt beter nog effe doorzoeken

Ik weet genoeg :)

Die kleine halterstangetjes/dumbbells met zo'n stelschroef. Hoeveel kg kun je daar van maken? Aangezien mijn sportschool maar DB's heeft tot 30kg moet ik toch wat he:D.

Ik heb thuis een latpull met 100kg steekgewicht waar je ook nog eens losse schijven op kan hangen. De diameter van die optie losse schijven is 30 mm en ik heb enkel olympische schijven. Het maakt echt geen ruk uit of er nu 2 cm speling op zit, de gewichten blijven er mooi op hangen zonder dat ze zelfs gaan bewegen tijdens het gebruik.

Die kleine halterstangetjes/dumbbells met zo'n stelschroef. Hoeveel kg kun je daar van maken? Aangezien mijn sportschool maar dumbbell's heeft tot 30kg moet ik toch wat he:D.
je kunt er volgens mij 4x20 kg aan hangn, maar dan worden je dumbbells nogal groot

maar 10x4 kan er zeker aan! dus dan heb je 42 kg per dumbbell.

je kunt er volgens mij 4x20 kg aan hangn, maar dan worden je dumbbells nogal groot

maar 10x4 kan er zeker aan! dus dan heb je 42 kg per dumbbell.
maar is het met 10kg schijven wel te hanteren? Ik dacht zelf alleen maar 5jes maar dan zit ie gauw vol zeker?

ik doe mijn dumbbell rows altijd met 4x10, prima te hanteren vind ik.

maar als ik zwaarder ga dan koop ik wss gewoon een stuk staal van 28 of 30mm doorsnee en laat dit op maat zagen dan heb ik van die ringen die doe ik erop en dan kun je het net als een dumbbell gebruiken.

Terug
Naar boven