XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

De matten komen bij helisport vandaan. Ze zijn geloof ik 14mm en een stuk harder dan de andere matten die ze er hebben liggen. Persoonlijk vind ik dat een stuk fijner i.v.m. doorzakken met squatten enzo. Deze drukken bijna niet door.

Het gaat om deze:
http://www.helisports.nl/vloermatten/Kroon-Vloertegel-Hard-Mat-(6-stuks).html

Om een kamer te vullen (12m2 in mijn geval) heb je wel aardig wat pakken nodig. Heb in totaal geloof ik 7 a 8 pakken liggen. Heb er ook nog een standaard parket ondervloer van de gamma onder liggen om mijn houten vloer te beschermen.

Die 50 kg schijven heb ik overigens gewoon van marktplaats af :) Stonden er al een tijdje te koop.

Die 50 kg schijven heb ik overigens gewoon van marktplaats af :) Stonden er al een tijdje te koop.

Met een mooie prijs kunnen overnemen?

t*ring ik kijk best vaak daar, maar pas 1x een mooie koop daar kunnen doen.

Power rack, 150kg, barbell en bench voor 500eu. Alles 7 maanden oud met aankoop en garantie bewijs.

Met een mooie prijs kunnen overnemen?

t*ring ik kijk best vaak daar, maar pas 1x een mooie koop daar kunnen doen.

Power rack, 150kg, barbell en bench voor 500eu. Alles 7 maanden oud met aankoop en garantie bewijs.

Voor best een redelijke prijs over kunnen nemen, iets meer dan 1 euro per kg.

Ook zeker niet verkeerd, helemaal bij zaken als schijven e.d. zie ik het nut er niet echt van in om nieuw te kopen.

Toch niet kunnen laten en vandaag nog wat extra schijven opgehaald (ook van marktplaats).

4 x 25
2 x 20

20pwm1g.jpg

Ze hadden ook nog 1 chrome dumbbell liggen van 32kg voor 9 euro. Ook al is het er maar een, voor die prijs natuurlijk niet laten liggen.

Mooie aankoop hoor, ik kan nu 80kg overnemen voor 100 euro, schijven van 20kg per stuk.

Eigenlijk vind ik het onzin om meer dan 1euro per kg te betalen.

Ligt ook een beetje aan de schijven, tot 1,25 per kg is imo nog wel ok voor degelijke rubberen schijven. Heb de schijven van vandaag voor ongeveer 0.8 euro per kg weten mee te nemen :).

Is het de foto die zo vertekent of zijn de schijven vrij klein?

Denk dat het aan de foto ligt, is gewoon de standaard maat.

Ter illustratie:

2nkqn3t.jpg

zijn het bumperplates ?

Er zit wel een dikke rubberen rand omheen, maar volgens mij zijn het geen echte bumperplates.

Ligt ook een beetje aan de schijven, tot 1,25 per kg is imo nog wel ok voor degelijke rubberen schijven. Heb de schijven van vandaag voor ongeveer 0.8 euro per kg weten mee te nemen :).

Is opzich ook zo, die schijven zijn idd van rubber met zo'n handgreep, vaak kost dat ook wat extra.

Wat voor bands heb je trouwens?

Je hebt hetzelfde power rack als mij, bodycraft toch?

Hallo allemaal

Ik heb al jaren niks meer gepost op dit forum. De laatste tijd ben ik weer wat fanatieker aan het trainen geslagen dus zal ik weer wat vaker op dit forum te vinden zijn.
Omdat ik wat meer thuis wilde zijn er een kleine op komst is heb ik de garage in beslag genomen voor mijn hobby. :D
De meeste info over de aparatuur die ik heb staan heb ik van dit forum afgehaald vandaar dat ik julie deze foto's niet wil onthouden. Mijn homegym heb ik in ongeveer 3 maanden opgebouwd.
Het was eerst de bedoeling om alleen een power rack neer te zetten zodat ik niet 4/5 maar per week in de sportschool hoefde te zijn. Zoals je op de foto's kunt zien is dit toch een beetje uit de hand gelopen. Resultaat is dat ik nu liever thuis train dan op de sportschool. :p

Mijn homegym:

Fitness 011.jpg

Fitness 012.jpg

Fitness 014.jpg

Fitness 022.jpg

Fitness 016.jpg

Fitness 015.jpg

Fitness 017.jpg

Fitness 018.jpg

Fitness 021.jpg

Fitness 024.jpg

Indrukwekkend ! :o
Wat bedraagt de kostprijs van het totaal als ik vragen mag ?

Ziet er vet uit Arie!

Maar behoorlijk wat overbodige spullen imo, maargoed, ik ben maar een simpele jongen ook. ;)
Zou persoonlijk liever wat minder spul in de garage stouwen en alles lekker ruimer opzetten.

Maar ziet er hoe dan ook vet uit. Mooie sportschool zo.

wat vinden jullie hiervan:

[Link niet meer beschikbaar]

(steiger buis bijv)

het is niet voor hardcore training bedoelt.....

Indrukwekkend ! :o
Wat bedraagt de kostprijs van het totaal als ik vragen mag ?

Ja dat mag je. Meeste materiaal is nieuw gekocht bij fitness seller. Denk dat iedereen hier wel weet wat de Powertec apparatuur ongeveer kost. Bij elkaar denk ik dat er ongeveer voor 3500 euro aan apparatuur staat.

Ziet er vet uit Arie!

Maar behoorlijk wat overbodige spullen imo, maargoed, ik ben maar een simpele jongen ook. ;)
Zou persoonlijk liever wat minder spul in de garage stouwen en alles lekker ruimer opzetten.

Maar ziet er hoe dan ook vet uit. Mooie sportschool zo.

Voor de basis oefening heb je idd meer dan voldoende aan de powerrack met lat attachement. De rest is aanvulling voor de afwisseling.
Buttefly is geen vereiste maar kon ik voor een prikkie van de sportschool overnemen. De powertec leverage apparatuur vind ik gewoon heerlijk om mee te trainen. Als ik bv met een losse stang bankdruk krijg ik boven de 160 kg last van de gewrichten en aanhechtingen. Als ik op het leverage systeem bankdruk kan ik veel zwaarder gaan en de nadruk op de borst spier leggen.
Wat betreft de dumbbells die heb ik pas later gekocht. Had eerst verstelbare dumbbells maar dat gaat na een tijdje behoorlijk irriteren. De verstelbare dumbbells gebruik ik nu alleen voor 50kg+ .

op die 50 kg plates die hier onlangs voorbij kwamen, ben ik toch wel jaloers :p

Ga zelf ook nog een update geven:

Alhoewel ik de laatste tijd voor 95% in de sportschool train, toch recentelijk nog enkele spulletjes aangeschaft voor mn homegym:

“Handvat voor aan mn latpulley” :

2myymqe.jpg

“Triceps Handvat” :

ratfe8.jpg

Had deze zomer twee atlasstones gemaakt (die ik tot nu toe echter nog steeds niet gebruikt heb… :o ) , dus nu heb ik de laatste week me ook eens bezig gehouden om er een liftplatform voor te maken. Platform past in mn powerrack. Het rust op de vangers en is dus eenvoudig in hoogte te verstellen door de vangers omhoog of omlaag te plaatsen. Misschien dat ik nu in de toekomst eens eerder met de stones zal spelen ??? :p

33eo3u1.jpg

2d6nyi8.jpg

Op de achtergrond is ook nog een zelfgemaakte spiegel (houten plaat met spiegelfolie) te zien die ik ook onlangs gemaakt heb. Spiegel is in het echt wel iets minder wazig als op de foto :D

En tenslotte nog een closeup van het platform:

2945g21.jpg

monster stones en platform! Hoeveel wegen die stones?

Terug
Naar boven