XXL Nutrition

Tour de France topic

Klimtijd schijnt drie minuten langzamer te zijn dan die van Pantani en Mayo in voorgaande jaren. Terwijl ze toch weer wat verder zijn qua materiaal en trainingsmethoden. Dus dat pleit in zijn voordeel.

Als je zijn prestaties vergelijkt met zijn 'concurrenten' van nu vind ik het ook niet heel opvallend. Hij wint vandaag minder dan twee minuten op renners die eigenlijk nog nooit een fatsoenlijk klassement gereden hebben (Quintana, Nieve, Ten Dam en in mindere mate Kreuziger en Mollema).
Als dat aan zou moeten tonen dat iemand doping gebruikt kunnen we net zo goed elke winnaar gelijk maar schorsen.

Hij treft het gewoon met vrij matige tegenstand.

Er zijn dus nog mensen die in sprookjes geloven.

Froome kwam pas laat uit zijn hok en reed het gat naar Quintana zo dicht.

Er zijn sinds de verscherping van de dopingtesten geen renners geweest die ook maar in de buurt komen van de klimtijden van de dopinghonden. De enige die het lukt zijn de Sky-renners en dan vooral Froome.

Het is net zoiets als denken dat ooit een natural BB-er de Mr. Olympia zal winnen. Als een cleane renner prestaties kan neerzetten gelijk aan de grote dopeurs van 10 jaar terug dan is er iets mis.

Het is nou ook weer niet dat de trainingsmethoden zo revolutionair zijn veranderd. Froome zat dit jaar voor het eerst in een windtunnel. Lance Armstrong deed al meer dan 10 jaar terug en was qua voorbereiding zeker maniakaler dan een Froome of welke Sky-renner ook.

Grappige is dat Froome inmiddels de trainingscol van Armstrong ook meerdere malen als trainingsritje heeft gebruikt. Wonderbaarlijk genoeg heeft Froome het record van Armstrong daar verbroken. Een Col die Armstrong echt tig keer op gevlogen is omdat hij in de voorbereiding op de TDF zijn laatste tests op die Col uitvoerde.

Geloof niet in sprookjes hoor. Denk dat het hele peloton nog steeds stijf staat van de doping. Maar ik geloof niet dat je het kan zien aan tijden en uitslagen. Spelen zoveel dingen een rol daarbij.

Als Froome nu doping gebruikt deed hij dat vorig jaar ook. En Wiggins ook. Beide zijn niet gepakt. Dus kan het hele peloton nog steeds gebruiken. En dus interesseert het me niks.

Klimtijd schijnt drie minuten langzamer te zijn dan die van Pantani en Mayo in voorgaande jaren. Terwijl ze toch weer wat verder zijn qua materiaal en trainingsmethoden. Dus dat pleit in zijn voordeel.

Als je zijn prestaties vergelijkt met zijn 'concurrenten' van nu vind ik het ook niet heel opvallend. Hij wint vandaag minder dan twee minuten op renners die eigenlijk nog nooit een fatsoenlijk klassement gereden hebben (Quintana, Nieve, Ten Dam en in mindere mate Kreuziger en Mollema).
Als dat aan zou moeten tonen dat iemand doping gebruikt kunnen we net zo goed elke winnaar gelijk maar schorsen.

Hij treft het gewoon met vrij matige tegenstand.

Je denkt toch niet dat de top van deze sport clean is of wel soms?

Feit. Alleen zal iemand met een hema van 45% nu al blij zijn met 46% ipv 49,5% & zullen er veel minder renners nog dat risico nemen.
Allez, das toch wat het boek van Hamilton me min of meer geleerd heeft.

Je denkt toch niet dat de top van deze sport clean is of wel soms?
Nee, en de subtop waarschijnlijk ook niet.

Zolang als ik wielrennen kijk juich ik voor mensen die doping gebruikten. Ik was altijd voor Ullrich, Pantani en Jimenez. Allen werden betrapt. Later kwam Vinokourov. De overwinning van Landis vond ik prachtig en toen werd hij betrapt. Daarna was mijn favoriete renner Ricco en ook die werd betrapt.

Het maakt me niks uit. Het enige dat mijn plezier enigszins vermindert zijn die stomme schorsingen waar renners toevallig tegen aan lopen. Ze doen/deden waarschijnlijk allemaal hetzelfde, maar sommige werden/worden betrapt en sommige niet.

Wie verdenken jullie dan ?

Het is sws naïef om te denken dat in de top van wat voor sport dan ook er geen doping word gebruikt.

Het cliché wil toch dat Froome 'hoofdverdachte is' .
Hij had tot vóór de Vuelta '11 nog maar nauwelijks een indicatie gegeven
in staat te zijn om nog maar mee te spelen voor een top 10 in een grote ronde
en zo snel evolueren naar iemand met zulke overmacht is gewoon vreemd.
Anders dan bv zelfs Contador die al jaren op voorhand liet zien potentieël te hebben.

Ook de afgelopen 2 jaar van Gilbert zijn verdacht, van allesheerser tot dit ... Maar
hij zal wel weer even "On" gaan richting WK. Ook in z'n nadeel is dat die natuurlijk bij
de jeugd al betrapt is geweest.

Het cliché wil toch dat Froome 'hoofdverdachte is' .
Hij had tot vóór de Vuelta '11 nog maar nauwelijks een indicatie gegeven
in staat te zijn om nog maar mee te spelen voor een top 10 in een grote ronde
en zo snel evolueren naar iemand met zulke overmacht is gewoon vreemd.
Anders dan bv zelfs Contador die al jaren op voorhand liet zien potentieël te hebben.

Ook de afgelopen 2 jaar van Gilbert zijn verdacht, van allesheerser tot dit ... Maar
hij zal wel weer even "On" gaan richting WK. Ook in z'n nadeel is dat die natuurlijk bij
de jeugd al betrapt is geweest.

Al vind ik Contador ook verdacht.. Met zijn biefstukje met clen, om het maar niet te hebben over het in een team zitten met Vino en Armstrong onder een Kazachse vlag.

En wat betreft Gilbert, sinds dat hij van de ene op de andere dag zijn haren liet bleken is het mij al duidelijk dat hij niet clean is.

Is dat haar bleken effectief maskerend? Of gewoon een fabeltje uit de VDB periode?

Is wel zo dat Contador niet uitgekakt is door het peloton vanwege zijn clen plasje. Idem voor Schleck.
Tlijkt er wel op dat ze in het peloton een positieve test 'aanvaarden', tenzij het EPO is.

Is dat haar bleken effectief maskerend? Of gewoon een fabeltje uit de VDB periode?

Is wel zo dat Contador niet uitgekakt is door het peloton vanwege zijn clen plasje. Idem voor Schleck.
Tlijkt er wel op dat ze in het peloton een positieve test 'aanvaarden', tenzij het EPO is.

Geen idee of het een fabeltje is of niet, maar verdacht is het zeker imho.

Tja een Ricco werd ook niet uitgekotst door het peloton, hij kreeg zelfs nog een kans bij Vacansoleil.
En ondertussen was hij druk met zichzelf bloed toedienen.

• Topic Starter Topic Starter
Lekker ding achter Genee

-1. Lance Armstrong ______ USA | 48:33 | 2002
-2. Chris Froome _________ GBR | 48:35 | 2013
-3. Andy Schleck _________ LUX | 48.57 | 2009
-4. Alberto Contador _____ ESP | 48:57 | 2009
-5. Lance Armstrong ______ USA | 49:00 | 2009
-6. Marco Pantani ________ ITA | 49:01 | 2000
-7. Lance Armstrong ______ USA | 49:01 | 2000
-8. Frank Schleck ________ LUX | 49:02 | 2009
-9. Nairo Quintana _______ COL | 49:04 | 2013
10. Roman Kreuziger ______ CZE | 49:05 | 2009

11. Franco Pellizotti ____ ITA | 49:15 | 2009
12. Vincenzo Nibali ______ ITA | 49:17 | 2009
13. Bradley Wiggins ______ GBR | 49:22 | 2009
14. Joseba Beloki ________ ESP | 49:26 | 2000
15. Jan Ullrich __________ GER | 49:30 | 2000
16. Raimondas Rumsas _____ LTU | 49:49 | 2002
17. Roberto Heras ________ ESP | 49:49 | 2000
18. Ivan Basso ___________ ITA | 49:52 | 2002
19. Mikel Nieve __________ ESP | 49:58 | 2013
20. Joaquim Rodriguez ____ ESP | 49:58 | 2013
21. Jurgen van den Broeck_ BEL | 49:58 | 2009
22. Andreaas Klöden ______ GER | 50:01 | 2009
23. Francisco Mancebo ____ ESP | 50:04 | 2002
24. Roman Kreuziger ______ CZE | 50:15 | 2013
25. Alberto Contador _____ ESP | 50:15 | 2013
26. Jakob Fuglsang _______ DEN | 50:18 | 2013
27. Joseba Beloki ________ ESP | 50:18 | 2002
28. Richard Virenque _____ FRA | 50:18 | 2000
29. Bauke Mollema ________ NED | 50:21 | 2013
30. Francisco Mancebo ____ ESP | 50:24 | 2000

Top 50 op : http://www.fillarifoorumi.fi/forum/...km-h-VAM-W-W-kg-etc-%29&p=2061073#post2061073

Froome dus ongeveer net zo snel als Armstrong in 2002. Sneller dan de 2009 groep met Contador en de Schlecks.

Voordat iemand zegt dat er rugwind was op de Ventoux :

2jfakg9.png

Meeste tijd was de wind van de zijkant gelet op de vlaggen. Niet heel voordelig in ieder geval tijdens een beklimming.

Froome als enige in staat om in de buurt te komen van de tijd van Armstrong. Een tijd die overigens nog ver verwijderd is van het record van Mayo maar dat was in een klimtijdrit waar iedereen fris aan begint. Een klimtijdrit in de Daupine Libere ook nog eens, een veel kortere rittenwedstrijd dan de TDF.

Pantani was in 1994 ook sneller dan Armstrong in 2002 maar dat was ten eerste 1 van de beste klimmers en alhoewel hij ook 1 van de beste dopeurs ooit was wist je van Pantani al vroeg dat hij een ongekend klimvermogen had. Froome heeft tot 2011 nooit enige vorm geëtaleerd die een voorteken gaf van zijn huidige dominantie.

Het is misschien net als in de Formule 1, zoek een maas in het regelement en plaats die vreemde vleugel en is die vleugel dan tegen de regels ? (als voorbeeld) Het kan ook zijn dat die tijden meer over Armstrong dan Froome zeggen.

Laatst bewerkt:
Mooie site voor discussies over al dan niet doping gebruikt: [Link niet meer beschikbaar]

Degelijke analyses, stukken beter dan "iedereen weet toch dat iedereen doping gebruikt" argumenten :)

Het is misschien net als in de Formule 1, zoek een maas in het regelement en plaats die vreemde vleugel en is die vleugel dan tegen de regels ? (als voorbeeld) Het kan ook zijn dat die tijden meer over Armstrong dan Froome zeggen.

Alleen is die vreemde vleugel bij het wielrennen dan een shotje Aicar en wat GW-501516. Wielrennen is het materiaal in ieder geval geen beslissende factor. Al jaren rijden ze op fietsen met een gewichtslimiet en de onderdelen zijn voor de rest niet spectaculair verbeterd.

Froome is al bijna het gehele jaar in vorm en buiten 1 keer verrast worden in een koers heeft hij alle rittenkoersen gewonnen waar hij aan meedeed. Iets wat de beste dopeurs niet eens lukte maar supertalent Froome lukt het wel.

Iedere megatalent is tot nu ontmaskerd als dopeur (op Lemond na) ook al is niet bij iedere dopeur het bewijs volledig geleverd. De kans dat er dan een megatalent opstaat die opeens clean kan domineren is zo goed als nihil.

Je mag overigens net zo goed vraagtekens zetten bij het rijden van een Ten Dam of Mollema maar ze hebben geen dominante manier van rijden. Zelfs een voormalig dopeur als Contador vertoont menselijke trekjes. Alleen dopeurs kunnen blijven doorgaan op de zwaarste beklimmingen zonder enige sporen van vermoeidheid.

Oeps, dit topic gemist. In!

Froome wel aan het zuurstof na de finish, nog redelijk menselijk ;)
Het ging hem iig niet gemakkelijk af, die versnelling in de laatste km.

Terug
Naar boven