Fitness Seller

Tour de France topic

Onvoorstelbaar hoe goed die mannen van Belkin aan t koersen zijn. Ben wel eens benieuwd wat er nu in de koppen van de heren van de vorige sponsor om gaat. Jarenlang nauwelijks gepresteerd in de Tour en dan stappen ze er uit en staan er zomaar twee man in de top vijf, nog wel Nederlanders ook.

Door crashes en ziekte hebben ze met Rabo twee jaar amper wat gepresteerd maar in 2010 was Gesink vijfde (zesde met de geschrapte Contador) en werd Menchov tweede.

Menchov won voor Rabo de Vuelta twee keer en ook nog een keer de Giro.

Verder buiten succesjaar 2010 ook wel ieder jaar een rit gewonnen.

Maar het is zeker verrassend dat nu de Nederlandse renners wel goed presteren, bij Rabobank lagen ze meestal al in de eerste week tig keer op het asfalt of misten ze beslissende slag.

Mollema en ook Ten Dam rijden zeer attent, werd vandaag wel weer bewezen door twee op het juiste moment van voren te zitten.

Attent zijn betekent ook in vorm, denk dat er momenteel weinig renners zijn die Mollema er af kunnen rijden als het zwaarder wordt.

Nederlandse renners zijn toch voor Nederlanders het belangrijkste, ook voor sponsoren. Bijna niemand heeft het over Argos, Nederlandse ploeg met toch al drie etappezeges deze Tour, van een Duitser. Zeker voor een Nederlandse bank was Nederlands succes belangrijk. Niemand die het nu nog heeft over de etappezeges van Freire en Garate en dergelijke. Dan hou je van de afgelopen jaren alleen Gesink in 2010 over.
Ben zelf overigens ook nooit fan geweest van Menchov, saaie renner, alleen maar volgen, nooit aanvallen. Ook niet erg geliefd geweest binnen de ploeg.

• Topic Starter Topic Starter
Leeft Schleck nog?

Nederlandse renners zijn toch voor Nederlanders het belangrijkste, ook voor sponsoren. Bijna niemand heeft het over Argos, Nederlandse ploeg met toch al drie etappezeges deze Tour, van een Duitser. Zeker voor een Nederlandse bank was Nederlands succes belangrijk. Niemand die het nu nog heeft over de etappezeges van Freire en Garate en dergelijke. Dan hou je van de afgelopen jaren alleen Gesink in 2010 over.
Ben zelf overigens ook nooit fan geweest van Menchov, saaie renner, alleen maar volgen, nooit aanvallen. Ook niet erg geliefd geweest binnen de ploeg.

Joop Zoetemelk viel ook nooit aan. Zelfs toen hij het WK won was zijn demarrage niet echt een demarrage maar gewoon zo hard op kop rijden dat de rest even niet kon volgen.

Was een apart mannetje die Menchov inderdaad, maar die rit van Menchov tegen de Ventoux op die was me toch een partij mooi.... Als het zondag eens net zo spannend mocht worden...

Joop Zoetemelk viel ook nooit aan. Zelfs toen hij het WK won was zijn demarrage niet echt een demarrage maar gewoon zo hard op kop rijden dat de rest even niet kon volgen.

Was een apart mannetje die Menchov inderdaad, maar die rit van Menchov tegen de Ventoux op die was me toch een partij mooi.... Als het zondag eens net zo spannend mocht worden...

Dat is een mythe, Joop werd afgeschilderd (vooral door Belgische reporters) als wieltjeszuiger terwijl Joop toch echt wel koersen won door aan te vallen.

Sinds Gesink niet meer als kopman is aangewezen lijkt het hele team bevrijd, inclusief Gesink.

Druk, druk, druk meest onderschatte favtor wellicht.

Maar ben benieuwd hoe Gesink zich nu voelt want hij is niet meer de uitgesproken Nederlandse hoop en dat kan 2 kanten opwerken. Knecht Gesink op termijn of Gesink die nu minder druk voelt en zich optrekt aan de sportieve progressie van teamgenoten en ook weer gaat presteren in toekomstige grote rondes.

Dat is een mythe, Joop werd afgeschilderd (vooral door Belgische reporters) als wieltjeszuiger terwijl Joop toch echt wel koersen won door aan te vallen.

Nou ja, ik heb het nooit gezien. Heb ik vast naar de verkeerde wedstrijden gekeken.

Prachtige race gisteren
Al denk ik niet dat Froome zich ook maar één seconde druk heeft gemaakt. Die minuut pakt ie zo weer terug op de Ventoux.

Steven Dalebout ‏@stevendalebout 2h

Uit woede over doorrijden Belkin na mechanische problemen Valverde reed ploegleider Movistar gisteren in koers een deuk in Belkin-auto.

Ik snap niks van Vacansoleil aan het begin van de uitzending is de afstand peloton en kopgroep +- 50 seconden en dan rijden Lampre en Euskatel voorop omdat ze 'de slag' weer gemist hebben. Ze krijgen het niet dicht. Vacansoleil heeft ook de slag gemist (helpen niet mee) maar dan gaat Hoogerland aanvallen (samen met Cunego) als ze al op ruim 3.30 achterstand zitten.

Als je dat laatste dan doet geef dan even 10 km gas vanuit het peloton (Lampre met Vacansoleil) zodat een sterke Hoogerland niet van 3.30 moet komen maar van 2 minuten ofzo.

Maar beter nog help even mee toen het nog 50 seconden was en dan rijd je alles dicht.

Maar goed...morgen.

Laatst bewerkt:
Team vacansoleil werkt volgens mij niet echt goed samen als een team zou moeten doen! Na het seizoen mogen ze volgens mij allemaal op zoek naar een nieuwe ploeg.

Today's the day : Mont Ventoux, een rit van 240km! (volgens mij een te lange rit maar soit)
--> Valverde & Quintana in de aanval en druk zetten op Froome & team sky
--> Contador, Molema & Ten Dam gaat het op het einde van de Ventoux proberen maar tevergeefs want Froome gaat dit pareren en zelf in de aanval trekken wat zorgt voor een nog groter tijdsverschil
mijn voorspellingen :p

Ik denk dat Froome niet zo goed meer is al iedereen denkt of dacht. Hij zat in de verkeerde waaier, oke maar waarom deed hij niet wat kopwerk ? Dan had hij zeker de schade extra kunnen beperken.

Verwacht winst voor Mollema en Contador. Etappe geen idee dat kan net zo makkelijk een vluchter zijn want Sky gaat nooit het gat klein houden om dan met Froome ook de etappe te pakken. (denk ik).

---------- Post toegevoegd 14 July 2013 om 10:35 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=iPZ7oapM8-g

Today's the day : Mont Ventoux, een rit van 240km! (volgens mij een te lange rit maar soit)
--> Valverde & Quintana in de aanval en druk zetten op Froome & team sky
--> Contador, Molema & Ten Dam gaat het op het einde van de Ventoux proberen maar tevergeefs want Froome gaat dit pareren en zelf in de aanval trekken wat zorgt voor een nog groter tijdsverschil
mijn voorspellingen :p

Mooie rit inderdaad maar van mij mogen ze nog wel een stukje langer. Vroeger deden ze ook 400 km op een oude stalen langzame fiets met 3 versnellingen. Ze mogen het hele wielrennen wel weer een beetje moeilijker maken.

• Topic Starter Topic Starter
Iemand een idee hoe laat ze beginnen met de Ventoux?

Ze liggen 3 kwartier voor op schema. Vroegste schema was kwart voor 4. Dus wat maarten net zegt klopt niet helemaal geloof ik. Maar ik denk zo rond half 4.

Vroeg in de middag iig, want ze gaan erg hard!

Terug
Naar boven