XXL Nutrition

Tour de France topic

Echt tof. Mountainbike is nog een stukje lastiger. Al weet je wel vrij zeker dat je de top haalt omdat je moeilijk kleine versnellingen bij je hebt.

Ik reed Alpe d'Huez in 1 uur en 15 minuten geloof ik. Reed met als enige doel boven komen. Nadeel van hem maar een keer fietsen, al boeit de tijd me nog steeds niks.
Ik was toen met een clubje van mijn toenmalige werk en die mensen hadden als doel zo snel mogelijk naar boven toe op de Alp. Die reden de Croix de Fer de dag daarvoor op als een stel Chinezen op stap in Parijs, elke tweehonderd meter afstappen en foto's maken. Terwijl ik ook daar naar boven wilde zonder te stoppen (heb toen boven een dik half uur zitten wachten op de eerst volgende).

Ornon is mooie trainingsberg ja. Prachtige afdaling ook. Weet niet of ik de Galibier en de Ventoux opgekomen zou zijn. Madeleine was echt een marteling en toen heb ik ook paar keer af moeten stappen.

Toen ik mijn bergjes opfietste was ik iets van 70kg bij 1.92. Dus dat scheelde ook wel ja.

ben benieuwd hoe ik het nu doe, had toen al af en toe dat mijn benen iets te groot waren om voldoende te geven die dagen. Ornon vloog ik op een gegeven moment op inderdaad en die afdaling is inderdaad noemenswaardig. 90 km per uur gehaald daar xd

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 15:21 ----------

Maar laten we de focus leggen op de klimtijdrit vandaaag!

Bram Tankink is zo'n baas haha, wat een gast.

De NL'ers wat terrein verloren, wel zonde maar concurrentie reed wel erg hard.
Verder beetje domme zet imo van saxo-tinkoff om niet te wisselen voor laatste afdaling, als je ziet hoe bv rodriguez die afdaling naar beneden vloog op dat groot verzet.

Dubbele alp d'huez onzeker morgen vanwege de regen en mist op de afdaling van de sarenne
Snap het best afdaling van dat ding is zonder regen al moeilijk zat

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 19:08 ----------

geitenpad is het man die afdaling xd

https://www.youtube.com/watch?v=dmYhUtyqBHU&hd=1

Renners maken alles zo zwaar of moeilijk als ze het zelf maken als het echt 'er over' is bepalen de renners dat echt wel. Niet zeuren maar koersen en anders daal je maar wat langzamer...

Froome gaat verliezen een dezer ritten ! Vanaf 12.15 vandaag al de rit trouwens.

Wordt er nou nog iets aangepast aan route of starttijd?

Middag vrij genomen, heerlijk :D

big day

Wordt er nou nog iets aangepast aan route of starttijd?

Middag vrij genomen, heerlijk :D
Had ik ook moeten doen. Kijk meestal gewoon via nos-stream op het werk, maar die deed het gisteren niet. Te druk vrees ik dus ben bang dat dat vandaag ook het geval gaat zijn.

Wou eigenlijk een lekker rondje gaan knalle nog, strava tijdje verbreken :D.
Maar dat doe ik morgen maar.

Leuk rondje zo te zien langs het water. Netjes:D

Mijn standaard trainingsronde. Voordeel is dat je amper verkeer hoeft te kruisen, in de Randstad vrij lastig om zo'n parcours te vinden.

Stuk waar ik de KOM pakte moet ik 8 a 9 keer echt rekening houden met verkeer, kost wat van het gemiddelde maar dat geldt voor iedereen die dat parcours rijdt.

http://www.youtube.com/watch?v=SbSDVyBZbqM

Helemaal los

---------- Post toegevoegd 18 July 2013 om 10:46 ----------

Mijn standaard trainingsronde. Voordeel is dat je amper verkeer hoeft te kruisen, in de Randstad vrij lastig om zo'n parcours te vinden.

Stuk waar ik de KOM pakte moet ik 8 a 9 keer echt rekening houden met verkeer, kost wat van het gemiddelde maar dat geldt voor iedereen die dat parcours rijdt.

Beter idd. Welke fiets heb je?

Ik kan zulke gemiddeldes niet fietsen op mijn mtb met mtb bandjes:(

Beter idd. Welke fiets heb je?

Ik kan zulke gemiddeldes niet fietsen op mijn mtb met mtb bandjes:(

Trek Y-Foil met Dura Ace/Ultegra mix en Cosmic Carbone SL wielen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zelfde frame, alleen andere opbouw.

Trek Y-Foil met Dura Ace/Ultegra mix en Cosmic Carbone SL wielen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zelfde frame, alleen andere opbouw.

Leuk. Zie je niet veel geloof ik. Heb het hier nog niet gezien in ieder geval. Maarja Zeeland he:D

Welk track apparaat gebruik je? Gewoon telefoon of garmin apparaatje.

Zit te kijken voor een telefoonhouder, maar vrees dat het geen succes wordt op een mtb.

---------- Post toegevoegd 18 July 2013 om 10:57 ----------

Ik wel

van een berg af

We hebben geen bergen in Nederland:trollface:

Leuk. Zie je niet veel geloof ik. Heb het hier nog niet gezien in ieder geval. Maarja Zeeland he:D

Welk track apparaat gebruik je? Gewoon telefoon of garmin apparaatje.

Zit te kijken voor een telefoonhouder, maar vrees dat het geen succes wordt op een mtb.

Garmin Edge 305, oudere Garmin maar werkt nog prima.

De Y-Foil is maar enkele jaren gemaakt en hoe dan ook amper verkocht in Nederland. Zal niet de enige zijn met zo'n frame maar misschien wel de enige die er nog op rijdt. Heb dit frame pas vorig jaar opgebouwd, is inmiddels al 15 jaar oud.

Terug
Naar boven