AndroidHealthClinic

Tour de France topic

Oeps, dit topic gemist. In!

Froome wel aan het zuurstof na de finish, nog redelijk menselijk ;)
Het ging hem iig niet gemakkelijk af, die versnelling in de laatste km.

PR-stunt, hij kon nog rustig converseren met Portal toen hij onderweg was.

Ooit Roche halfdood zien aankomen op Joux Plane, dat was veel meer een inspanning ver over de limiet.

Zijn manier van wegrijden toen hij achter Quintana aan ging leek op het rijden van Ricco. Dat soort demarreren is bijna alleen vertoond door dopeurs.

Nog wat foto's van de eerste 2 etappes:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alleen is die vreemde vleugel bij het wielrennen dan een shotje Aicar en wat GW-501516. Wielrennen is het materiaal in ieder geval geen beslissende factor. Al jaren rijden ze op fietsen met een gewichtslimiet en de onderdelen zijn voor de rest niet spectaculair verbeterd.

Froome is al bijna het gehele jaar in vorm en buiten 1 keer verrast worden in een koers heeft hij alle rittenkoersen gewonnen waar hij aan meedeed. Iets wat de beste dopeurs niet eens lukte maar supertalent Froome lukt het wel.

Iedere megatalent is tot nu ontmaskerd als dopeur (op Lemond na) ook al is niet bij iedere dopeur het bewijs volledig geleverd. De kans dat er dan een megatalent opstaat die opeens clean kan domineren is zo goed als nihil.

Je mag overigens net zo goed vraagtekens zetten bij het rijden van een Ten Dam of Mollema maar ze hebben geen dominante manier van rijden. Zelfs een voormalig dopeur als Contador vertoont menselijke trekjes. Alleen dopeurs kunnen blijven doorgaan op de zwaarste beklimmingen zonder enige sporen van vermoeidheid.

-Vleugel = 'dopingmedicijn' in het wielrennen ik bedoelde niet de fiets zelf.

-Als de doping dus op 0 staat voor iedereen is het volgens jou onmogelijk dat er iemand bovenuit steekt een half seizoen tot op heden ? Als met bb 10 mensen geen steroids of iets gebruiken maar gewoon standaard is de kans ook groot dat er 1 relatief groot is geworden ten opzichte van de anderen ?

Nu Gilbert niks meer presteert zeggen we 'die moet aan de dope hebben gezeten' ? Je zou ook kunnen zeggen topseizoen gedraaid en nu slecht is ook menselijk toch ?

Zijn manier van wegrijden toen hij achter Quintana aan ging leek op het rijden van Ricco. Dat soort demarreren is bijna alleen vertoond door dopeurs.
Dat leek totaal niet op het rijden van Ricco. Ricco zat veel mooier op zijn fiets en demarreerde ook veel mooier. Die schakelde bij en ging op de trappers staan. Wat Froome doet ziet er echt niet uit, op dat toeristenverzet.

Een vriend van me fietst ook zo, als hij wilt versnellen schakelt hij niet op en gaat hij ook niet staan. Hij gaat gewoon harder trappen.

Fietsen er hier eigenlijk mensen? Of vroeger misschien? Combineert natuurlijk heel slecht met bodybuilden, maar je weet nooit.
Ik fiets tegenwoordig nog heel af en toe, 'vroeger' een stuk meer. Komen deze Tour nog wat bergen die ik ook gereden heb, dus dat maakt het wat specialer.

TheUnkownKnown zei:
Nu Gilbert niks meer presteert zeggen we 'die moet aan de dope hebben gezeten' ? Je zou ook kunnen zeggen topseizoen gedraaid en nu slecht is ook menselijk toch ?
Mensen rederen erg naar zichzelf toe. Als een Italiaan opeens goed presteert hoor je op tv en om je heen dat het verdacht is, is het een Nederlander dan komt het omdat de rest minder gebruikt.

Fietsen er hier eigenlijk mensen? Of vroeger misschien? Combineert natuurlijk heel slecht met bodybuilden, maar je weet nooit.
Ik fiets tegenwoordig nog heel af en toe, 'vroeger' een stuk meer. Komen deze Tour nog wat bergen die ik ook gereden heb, dus dat maakt het wat specialer.

Mensen rederen erg naar zichzelf toe. Als een Italiaan opeens goed presteert hoor je op tv en om je heen dat het verdacht is, is het een Nederlander dan komt het omdat de rest minder gebruikt.

Ik heb 30kg geleden ook wel nog redelijk wat gefietst toen ik stopte met wedstrijdatletiek, puur recreatief, maar toch ook paar keer de Ventoux opgereden, vandaar dat hij er van mij jaarlijks in zou mogen zitten :) zou het nu niet meer kunnen.

En eens met dat laatste, maarja moeilijk in te schatten, wellicht ken je pas over 10-20jaar de waarheid.

Paar keer zelfs. Tof man! Ventoux is volgens mij voor Belgen wat voor Nederlanders Alpe d'Huez is.

Bergen die je zelf gefietst hebt zijn echt leuker om te zien. Ik heb zelf Alpe d'Huez, Ornon en Madeleine gefietst van de bergen die nog komen. En daarnaast Croix de Fer, Telegraphe (niet daarna door naar Galibier) en de Ballon d'Alsace (Vogezen).

Denk niet dat er voorlopig nog wat bij gaat komen. Ben tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk verschrikkelijk is om te doen. Korte heuvels zijn nog wel leuk maar in Limburg en de Ardennen heb ik de meeste wel al gereden.

Dat leek totaal niet op het rijden van Ricco. Ricco zat veel mooier op zijn fiets en demarreerde ook veel mooier. Die schakelde bij en ging op de trappers staan. Wat Froome doet ziet er echt niet uit, op dat toeristenverzet.

Een vriend van me fietst ook zo, als hij wilt versnellen schakelt hij niet op en gaat hij ook niet staan. Hij gaat gewoon harder trappen.

Froome is een lelijke fietser qua techniek maar die acceleratie is vergelijkbaar met Ricco, Armstrong, Pantani etc. De cleane mannen dus. Of je nou gaat staan of niet, weg rijden met die snelheid kost heel veel kracht.

Dat jouw vriend zo fietst is leuk maar die trapt geen 400+ watt en kan dan even 500+ watt trappen om weg te rijden bij de beste rijders ter wereld. Dit soort acceleraties zijn zo goed als ongehoord in het huidige wielrennen.

Ik fiets zelf ook en kan redelijk goed accelereren ook al ben ik (vooral door leeftijd) beter geworden in het gewoon wegrijden bij degenen die met me meerijden. Meer druk op de pedalen en draaien maar. Kon ik vroeger ook vrij goed toen kon ik ook rustig staande wegknallen. Die explosiviteit raak je langzaam kwijt naarmate je ouder wordt.

Het gaat niet om de discussie of de rest clean is of niet, zeer waarschijnlijk niet namelijk. Het gaat er om dat Froome gewoon prestaties neerzet die zelfs in het dopingtijdperk ongehoord waren. Het hele seizoen in vorm blijven is niet te verklaren met betere trainingsmethoden, betere voeding of andere zaken. Froome ging dit jaar voor het eerst de windtunnel in, Armstrong deed dat al in de eerste jaren dat hij de TDF won. Armstrong was qua training maniakaler dan Froome of welke Sky-borg ook maar was net zo goed gedopeerd tot en met.

Het voordeel van goede doping is juist dat je harder en meer kan trainen. Daarom lijkt het alsof de Sky-ploeg revolutionair bezig is maar ze zijn vooral bezig om oude gewoonten opnieuw te introduceren.

Of ze hebben gelijkaardige producten en Froome (net zoals Armstrong enz) heeft meer talent en reageert beter op die producten. Hoe je het omschrijft is het alsof Froome 'vals speelt' en de rest niet.

Of ze hebben gelijkaardige producten en Froome (net zoals Armstrong enz) heeft meer talent en reageert beter op die producten. Hoe je het omschrijft is het alsof Froome 'vals speelt' en de rest niet.

Froome heeft tot 2011 niks laten zien van dat talent. Zijn ziekte is geen excuus, dat heeft hij later opgelopen in zijn carrière.

De kans dat Sky meer neemt dan de rest is vele malen groter dan dat hij beter reageert op de producten.

Zelfs Armstrong kon niet het hele seizoen goed presteren ook al lag op een gegeven moment zijn focus vooral op de TDF. Hij heeft ook seizoenen gereden waar hij wel een (beperkt) voorprogramma reed dat verder geen naam mocht hebben. Froome rijdt van eind februari alsof hij van een andere planeet komt.

De rest is zeer waarschijnlijk niet clean, bij Froome ligt het er te dik bovenop dat hij niet clean is.

Wielrennen was net verworden tot een sport waar de onderlinge verschillen klein waren zonder echt dominante factor. Zeker nu Contador minder durft te doperen. Een ommekeer met de mogelijkheid van een nieuw groot dopingschandaal is niet goed voor de sport.

Schone sport is een illusie maar schonere sport is op zich niks mis mee. Je hebt er weinig aan dat 1 renner of ploeg alles domineert op het gebied van rittenkoersen. Sky vertoont dan wel haarscheurtjes op het gebied van controleren van de koers maar dat heeft ook te maken met valpartijen die je op voorhand niet kan voorspellen.

Maar als Sky als ploeg dopinggebruik organiseert dan gebruikt Froome toch hetzelfde als Wiggins? Wiggins is wel altijd een groot talent geweest, toch is Froome nu beter. Dan zegt het feit dat Froome vroeger niet zo'n talent was toch niet zo heel veel.

Ik snap wat je zegt en je kan ook best gelijk hebben, maar het is niet zo duidelijk. Als je zegt dat de tijd van Froome aantoont dat hij veel gebruikt, wat zegt dat dan over Quintana? Die komt nota bene net kijken en verliest maar een halve minuut.
Armstrong reed als hij dat wilde grote kampioenen die stijf stonden van de doping op minuten. Froome rijdt middelmatige renners op een minuutje. De top van het klassement dit jaar bestaat uit veredelde knechten en Contador (die over zijn top heen lijkt). Is het dan zo raar dat iemand er wat bovenuit steekt?

Dat jouw vriend zo fietst is leuk maar die trapt geen 400+ watt en kan dan even 500+ watt trappen om weg te rijden bij de beste rijders ter wereld.
Daar ben ik niet zo zeker van. Denk dat hij in dit veld moeiteloos top tien rijdt. :)

als hier dan toch gelukkig open over doping wordt gesproken:
weet iemand meer over de echt negatieve sideeffects van middelen zoals epo en
andere middelen die wielrenners gebruiken en andere topsporters waar je
blijkbaar een übermensch van wordt..
ja je hart gaat net zoals de rest van je lichaam op racemode, minder
vatbaar voor ziektes doordat je immuunsysteem beter is en je
meer kan vreten zeker maar kunnen hierdoor agressieve ziektes
die dmv celdeling en vermeerdering dus groeien
zich ook sneller ontwikkelen??..

---------- Post toegevoegd 15 July 2013 om 17:19 ----------

Mooie site voor discussies over al dan niet doping gebruikt: [Link niet meer beschikbaar]

Degelijke analyses, stukken beter dan "iedereen weet toch dat iedereen doping gebruikt" argumenten :)

IDD zie je maar weer dat je door internet en een beetje tv
kijken al aardig ver kan komen met subjectieve analyses
aan de hand van feiten :D

ook die pr stunt analyse waar eric r het over heeft
is erg aannemelijk... ze zullen genoeg
manieren hebben om aan de media
te showen dat alles clean is en we
nooit meer over doping hoeven
te praten mbt topsport. Individueel
gebruik om het lichaam verder te
brengen is natuurlijk wel een stap te ver he....

ericr, bedoel je trouwens met schonere sport dat je voorstander bent van gehele topsport waarbij bepaalde hoeveelheden toegestaan zijn
(zal ook weer negatieve dingen met zich mee brengen maar kan ook wat voor gezegd worden)
Of een bepaalde sport league waarin topsporters die het niet boeien
dat minder getalenteerde mensen weten dat zij gebruiken lekker
een balletje kunnen trappen of gooie, of een speer, discus.... etc

ware buien verwacht boven Alpe d'Huez

Het Tourpeloton moet zich opmaken voor enkele zware dagen. Vanaf woensdag trekken zware buien over het berggebied waar donderdag de dubbele beklimming van de beroemde Alpe D'Huez wacht. Dat is de voorspelling van Weerplaza, dat tijdens de Tour de France de wielerploeg van Belkin van actuele weerinformatie voorziet.

Michiel Severin verwacht vooralsnog niet dat het gaat onweren of dat er natte sneeuw gaat vallen op de 'Nederlandse Berg'. 'Maar in onze rapporten aan Belkin hebben we wel melding gemaakt van grote kans op zware buien. Vanaf dinsdag neemt de buienkans aan het slot van de rit naar Gap al toe. Ook woensdag tijdens de klimtijdrit verwacht ik regenval, zeker in de slotfase.'

Severin verwacht echter vooral vanaf donderdag veel regen in de Franse Alpen. 'Het is heel goed mogelijk dat de hele rit van Gap naar Alpe d'Huez in de regen moet worden gefietst. Het woord noodweer neem ik nog niet in de mond, maar lokaal kunnen er zeer zware buien vallen. Die zullen echt van invloed zijn op de beklimming én de afdaling van de Alpe D'Huez.' De 'Nederlandse Berg' wordt donderdag twee keer beklommen en één keer afgedaald. Natte sneeuw verwacht Severin niet. 'Op 2000 meter hoogte is het donderdag altijd nog 12 graden. Maar na temperaturen van 30, 35 graden de voorbije weken krijgen de wielrenners het wel flink te verduren. Hoe dan ook zullen de buien een extra handicap zijn.'

AD

Net gefietst op de Froome manier met demarreren:o:o:o. Goed voor je hartslag

Zie je niet zo vaak...

Gelukkig op een dag als vandaag...

Zonde van Ten Dam, Mollema gelukkig stand gehouden. Hoop zo erg op een Nederlander op het podium.

Westra in de hot seat...

NB: tussen 16:00 en 18:00 slecht weer voorspeld ?

Ben een beetje angstig voor morgen.

Twee keer langs honderduizenden dronkenlappen is al niet zo handig wat mij betreft. En daarnaast is de Sarenne echt een klote afdaling. Zelfs als hij droog ligt.

.

vond het afgezonderd van het blijven zitten lijken op het miniverzetje van contador vroeger altijd,

daarnaast heb ik zelf altijd heel veel gemountainbiked en met mijn ouders vroeger toen ik 15 was ofzo hele fietsvakanties gehouden in Frankrijk. (woog toen 69 kg bij 185 dus ging me wat makkelijker af :P)

werd volgens mij boos dat we niet de Ventoux op gingen toen we erlangs reden, hebben het uiteindelijk zo gedaan dat ze achter me bleven rijden in de auto en ik die berg op mocht :D

Col d'ornon was in de buurt van de camping in Frankrijk altijd mijn trainingsberg. En hebben daar in combi met het kijken van de tour aldaar(klimtijdrit op de alp in 2004) de Croix de fer, De galibier, alp d'huez (meerdere malen :P tijd was een uur en 10 minuten uiteindelijk) en de madeleine beklommen.

Vond dat echt 1 van de leukste vakanties ooit

Echt tof. Mountainbike is nog een stukje lastiger. Al weet je wel vrij zeker dat je de top haalt omdat je moeilijk kleine versnellingen bij je hebt.

Ik reed Alpe d'Huez in 1 uur en 15 minuten geloof ik. Reed met als enige doel boven komen. Nadeel van hem maar een keer fietsen, al boeit de tijd me nog steeds niks.
Ik was toen met een clubje van mijn toenmalige werk en die mensen hadden als doel zo snel mogelijk naar boven toe op de Alp. Die reden de Croix de Fer de dag daarvoor op als een stel Chinezen op stap in Parijs, elke tweehonderd meter afstappen en foto's maken. Terwijl ik ook daar naar boven wilde zonder te stoppen (heb toen boven een dik half uur zitten wachten op de eerst volgende).

Ornon is mooie trainingsberg ja. Prachtige afdaling ook. Weet niet of ik de Galibier en de Ventoux opgekomen zou zijn. Madeleine was echt een marteling en toen heb ik ook paar keer af moeten stappen.

Toen ik mijn bergjes opfietste was ik iets van 70kg bij 1.92. Dus dat scheelde ook wel ja.

Terug
Naar boven