XXL Nutrition

Tour de France topic

Froome heeft trouwens al zijn cijfers en waardes vrijgegeven aan een wetenschapper/arts en die concludeert niks vreemds.

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 19:14 ----------

Kan zich misschien beter richten op de kortere etappewedstrijden.

Meer kans op succes ja maar er komt ook vaak een tijdrit(je) bij kijken en ook daar gaat er concurrentie zijn. Conclusie: goede klimmer mits in vorm maar gaat NL geen echt structureel succes brengen.

Gesink is nooit na Schleck en Contador de beste klimmer geweest. Hij kon in 2010 aardig meekomen maar ook in die TDF liet hij steekjes vallen. Daarna heeft hij eigenlijk nooit meer laten zien dat hij hoort bij de betere klimmers in het wielerpeloton.

Mollema lijkt op de langere termijn de betere papieren te hebben als klassementsrenner, heeft een beter eindschot, kan beter steile beklimmingen aan en kan inmiddels redelijk goed tijdrijden. Gesink is te wisselvallig, als klassementsrenner kost dat je de kop. Helaas mist hij ook de kwaliteiten voor de klassiekers. Kan zich misschien beter richten op de kortere etappewedstrijden.
Wellicht is dat overdreven maar ik denk echt dat er een paar jaar geleden niet veel mensen waren die Gesink in de bergen konden lossen. Ritten gezien waarin hij iedereen uit het wiel reed bergop (Dauphine 2009, Parijs-Nice 2008, beide naar Mont Ventoux). Dat heb ik van Mollema echt nog niet gezien.

Als je ziet hoe oud hij toen was en waar hij toen stond geeft dat voor mij aan dat hij meer talent heeft dan Mollema en ook meer talent dan bijvoorbeeld Kreuziger. Het komt er even niet uit, maar het is er heus nog wel.

Wellicht is dat overdreven maar ik denk echt dat er een paar jaar geleden niet veel mensen waren die Gesink in de bergen konden lossen. Ritten gezien waarin hij iedereen uit het wiel reed bergop (Dauphine 2009, Parijs-Nice 2008, beide naar Mont Ventoux). Dat heb ik van Mollema echt nog niet gezien.

Als je ziet hoe oud hij toen was en waar hij toen stond geeft dat voor mij aan dat hij meer talent heeft dan Mollema en ook meer talent dan bijvoorbeeld Kreuziger. Het komt er even niet uit, maar het is er heus nog wel.

Dat waren nog de dopingjaren bij Rabo, Gesink is door de jaren heen een steeds mindere klimmer geworden. Hij heeft dan wel zijn been gebroken in 2011 maar zijn klimvermogen was al afgenomen voordat hij zijn been brak.

In een tijdperk waar de toprenners bijna net zo hard rijden als de dopeurs van weleer (zeker qua gemiddelde) valt het helemaal op als je maar even wat bent teruggevallen qua niveau.

Daar kan je zeker gelijk in hebben. Vind het altijd lastig om daar rekening mee te houden bij bespiegelingen.

Wie denkt dat Froome daadwerkelijk clean is?

Wie denkt dat Froome daadwerkelijk clean is?

Degenen die nog in Sinterklaas geloven :D Maar er zijn er niet veel clean. Een zware TDF en ze rijden bijna het snelste gemiddelde ooit.

Wel bijna constant goed weer maar ook dat is behoorlijk slopend op den duur.

Degenen die nog in Sinterklaas geloven :D Maar er zijn er niet veel clean. Een zware TDF en ze rijden bijna het snelste gemiddelde ooit.

Oh.. gelukkig. Je hoeft alleen maar de statistieken erbij te pakken, om te weten dat het van geen kant kan kloppen. Dat hij brak kwam ook meer als theater op mij over. Hij zit altijd scheef op die fiets. laatste deel Alpe d'Huez nog ietsje schever en honger.

80% still on juice and it will never change!

ik geef deze tour 7/10, heb me goed geamuseerd, alleen zonde dat de gele trui vrijwel al gekend was na de eerste week

Oh.. gelukkig. Je hoeft alleen maar de statistieken erbij te pakken, om te weten dat het van geen kant kan kloppen. Dat hij brak kwam ook meer als theater op mij over. Hij zit altijd scheef op die fiets. laatste deel Alpe d'Huez nog ietsje schever en honger.

Ja dat leek mij ook dat hij gewoon theater speelde om zo weer wat ''menselijker'' over te komen bij de media.. T heeft in ieder geval gewerkt :p

En wat dan gezegd van die Quintana? Hij is amper 23, maar ziet eruit als een mannetje van eind in de 30... Plots zo goed zijn; hij doet me denken aan Soler van een aantal jaren geleden, ook een Colombiaan...

Wel jammer dat ze van al die mensen die niet clean zijn er geen enkele kunnen betrappen. En dat terwijl ze nu bloedpaspoorten en out of competition controle's hebben en picogrammen kunnen meten.

Wel jammer dat ze van al die mensen die niet clean zijn er geen enkele kunnen betrappen. En dat terwijl ze nu bloedpaspoorten en out of competition controle's hebben en picogrammen kunnen meten.

Santambrogio, Di Luca, Sayar (winnaar Ronde van Turkije). Net zoals in het Armstrong tijdperk zijn de toppers meestal te slim om gepakt te worden. Althans de ploegartsen weten precies hoe ze uit de greep van de dopingjagers moeten blijven.

En wat dan gezegd van die Quintana? Hij is amper 23, maar ziet eruit als een mannetje van eind in de 30... Plots zo goed zijn; hij doet me denken aan Soler van een aantal jaren geleden, ook een Colombiaan...
Quintana vind ik inderdaad verdachter dan de rest van de Tourdeelnemers. Sowieso gebruikt een groot deel waarschijnlijk wel íets, vooral de top 10, maar ik heb het gevoel dat Quintana meer/beter spul gebruikt dan de rest. Voor het eerst in de Tour (volgens mij) en dan meteen, als jongere, 2e in het klassement worden, de bergtrui winnen en ook gewoon iedereen eraf rijden in de bergen.. ik vertrouw het niet.

Movistar is hoe dan ook verdacht. Costa rijdt rond alsof hij nog wel 3 ritten kan winnen, Valverde was normaal gesproken tweede of derde geworden. Quintana klimt sneller dan wie ook in de laatste 5 jaar.

Quintana is wel een megatalent maar bij Movistar wordt dat nog even naar een niveau verheven.

Dus zoals altijd weer een dikke vette NEP tour :rolleyes:
STOP er dan mee zeg :o

Santambrogio, Di Luca, Sayar (winnaar Ronde van Turkije). Net zoals in het Armstrong tijdperk zijn de toppers meestal te slim om gepakt te worden. Althans de ploegartsen weten precies hoe ze uit de greep van de dopingjagers moeten blijven.

Dus niet alleen gebruiken ze, maar het is ook nog eens beter georganiseerd dan ooit tevoren ? En de ploegartsen hebben meer verstand van doping (omzeilen) dan dopingjagers hebben ?

---------- Post toegevoegd 21 July 2013 om 17:14 ----------

Dus zoals altijd weer een dikke vette NEP tour :rolleyes:
STOP er dan mee zeg :o

Grappig dat je dit opmerkt
1 - op een bodybuilding website (Als er iets synoniem met doping is is het BB wel)
2 - in een tour de France topic.... wat doe je hier dan nog... hint: [Link niet meer beschikbaar] ;)

Terug
Naar boven