MuscleMeat

Tour de France topic

Niet echt, maar vind het wel een leuke renner.

Word vooral moe van al dat voortdurende gezeik over doping. Kennelijk al zover gekomen dat renners er zelf ook zonder aanleiding over beginnen.
Bovendien blijkt dit soort moralistische gepraat achteraf vaak enorm hypocriet.

erg mooi die mini waaier van Saxo enorm sterk gedaan

Wat een etappe. Eerst al fantastisch dat ze Valverde achter zich wisten te houden, toen werd ik helemaal gek dat Froome eraf werd gereden door een groep met Mollema en Ten Dam, en dan probeerde Terpstra aan het einde ook nog eens ervandoor te gaan voor een etappezege. Man man man, wat ben ik blij dat ik het vanaf 14:10 direct heb gevolgd.

Kan mollema een beetje tijdrijden? Jullie kunnen binnen een paar jaar een potentiele tour winnaar hebben!

Froome zegt dat hij gewoon verkeerd zat en niet slecht was......dikke rit, dit is wielrennen.

Kan mollema een beetje tijdrijden? Jullie kunnen binnen een paar jaar een potentiele tour winnaar hebben!

Inmiddels kan hij een aardige tijdrit neerzetten maar laat hem nou eerst maar de komende bergritten overleven. Te vroeg om te juichen voorlopig, er staan nog wat sterke mannen achter hem.

Kans op podium neemt wel toe na vandaag maar 1 mindere dag en je bent weg uit de top 5, een slechte dag en je ligt uit de top 10.

Mollema wordt straks de alph du huez naar boven getrokken.

De tijdrit die komt is ook nog met wat klimwerk als ik het goed had dus ook in voordeel van Mollema. Maar eerst de komende ritten afwachten.

Ik zou zeggen morgen nog eens kijken hoe het met team Sky zal gaan (heuveletappe).

Ventoux wordt episch als het meezit. Vlakke en dus snelle aanloop en daarna de Ventoux op knallen. Dat kan wel eens behoorlijke verschillen gaan opleven, zeker als op het vlakke er echt gekoerst wordt.

Vind het altijd sneu als mensen door materiaalpech veel tijd verliezen. Hoort erbij, maar toch sneu en in dit geval ook erg jammer voor de rest van de koers.

Reactie van Mollema na afloop: "Valverde is zelf in het verleden met sommige dingen ook onsportief geweest, dus hij moet niet zeuren". Gatverdamme, totaal onnodige moralistische k*topmerking.

Er zit een grond van waarheid in natuurlijk.....
Belkin had het volste recht om te rijden. Een lekke band hoort gewoon bij de koers. Het is gelukkig niet meer zoals een paar jaar terug met dat pseudo vriendschappelijk gedoe tussen Schleck en Contandor.
Ik begrijp vandaag enkel de strategie van die Europcar mannen niet.

ben echt happy dat de Ventoux deze zondag valt en niet tijdens de werkweek :D compenseert toch wat dat ik donderdag en vrijdag volgende week moet werken

Ik begrijp vandaag enkel de strategie van die Europcar mannen niet.

Ik snap niet waarom de groep Froome gegangmaakt werd door BMC en op het einde door AG2R ? AG2R voor Peraud misschien maar die gaan dan de laatste +_ 5 km in ene meedoen ? En BMC aan het begin van de waaier Contador voor wie Evans ? Laat me niet lachen.

Anders had Mollema nu in het geel gezeten, 100%. Viel me ook op dat Froome geen kopwerk deed, hij was dus wel slecht en dacht als ik teveel energie geef kan ik er zelf uit vallen.

Er zit een grond van waarheid in natuurlijk.....
Belkin had het volste recht om te rijden. Een lekke band hoort gewoon bij de koers. Het is gelukkig niet meer zoals een paar jaar terug met dat pseudo vriendschappelijk gedoe tussen Schleck en Contandor.
Natuurlijk hadden ze alle recht om door te rijden. Maar in plaats van dat Mollema dat zegt zegt hij dat Valverde vroeger doping gebruikt heeft. Enorm kinderachtige reactie.

Ik snap niet waarom de groep Froome gegangmaakt werd door BMC en op het einde door AG2R ? AG2R voor Peraud misschien maar die gaan dan de laatste +_ 5 km in ene meedoen ? En BMC aan het begin van de waaier Contador voor wie Evans ? Laat me niet lachen.

Misschien een combine (afspraak) tussen Sky en BMC? ' BMC helpt Sky dat gat met Contador te beperken en Froome gunt Evans nog wel een ritje als de kans zich voordoet....' Je vindt bondgenoten op de raarste plekken.

Vind het altijd sneu als mensen door materiaalpech veel tijd verliezen. Hoort erbij, maar toch sneu en in dit geval ook erg jammer voor de rest van de koers.

Reactie van Mollema na afloop: "Valverde is zelf in het verleden met sommige dingen ook onsportief geweest, dus hij moet niet zeuren". Gatverdamme, totaal onnodige moralistische k*topmerking.

Blijkbaar vond Mollema zijn eigen gedrag onsportief, anders zou hij niet met zo'n opmerking komen.

Anyways, heerlijke rit. Er gebeurd tenminste "iets" (understatement) Ik was tijdens het laatste half uur aan het hardlopen met de radio aan en voelde amper de pijn in mijn benen van de GM's van gisteren :D

Natuurlijk hadden ze alle recht om door te rijden. Maar in plaats van dat Mollema dat zegt zegt hij dat Valverde vroeger doping gebruikt heeft. Enorm kinderachtige reactie.

Dat zou jammer genoeg wel eens kunnen kloppen. Valverde was een paar jaar terug betrokken bij Operacuon Puerto. Hij stond bij Fuentes ingeschreven onder de naam van zijn hond. En bij Fuentes ging je niet om een asperientje. Hij is daar ook wel een jaar of twee voor geschorst geweest.

De generatie van Mollema wil absoluut bewijzen dat het ook zonder doping kan en wenst te breken met de dopingcultuur uit het verleden. In die context begrijp ik de reactie van Mollema wel.

Heeft Valverde wel kritiek geleverd op Belkin dan ? Wat ik hoorde was dat een verslaggever zei: "de Spanjaarden kunnen het als onsportief beschouwen'.

Maar goed Mollema antwoord meteen na een rit vol adrenaline dus roept hij ff wat op vragen van de journalisten die ook maar wat roepen zo na de rit.

Was laatst ook met Westra die (na een rit) niet echt enthousiast was dat Belkin het zo goed deed, werd daar gelijk op ingespeeld...maar goed.

Even Tour du Jour kijken nu.

Laatst bewerkt:
Heeft Valverde wel kritiek geleverd op Belkin dan ? Wat ik hoorde was dat een verslaggever zei: "de Spanjaarden kunnen het als onsportief beschouwen'.

Maar goed Mollema antwoord meteen na een rit vol adrenaline dus roept hij ff wat op vragen van de journalisten die ook maar wat roepen zo na de rit.

Was laatst ook met Westra die (na een rit) niet echt enthousiast was dat Belkin het zo goed deed, werd daar gelijk op ingespeeld...maar goed.

Even Tour du Jour kijken nu.

Valverde zei "Belkin begrijp ik wel". Hij vroeg zich alleen af wat Europecar aan het doen was. Hij repte met geen woord (tijdens het interview) over al dan niet onsportief gedrag. En terecht.. shit happens. Vorig jaar toen Geesink op de grond lag werd er ook niet gewacht of zo.

Valverde zei "Belkin begrijp ik wel". Hij vroeg zich alleen af wat Europecar aan het doen was. Hij repte met geen woord (tijdens het interview) over al dan niet onsportief gedrag. En terecht.. shit happens. Vorig jaar toen Geesink op de grond lag werd er ook niet gewacht of zo.

Geesink ligt onder de grond.

Onvoorstelbaar hoe goed die mannen van Belkin aan t koersen zijn. Ben wel eens benieuwd wat er nu in de koppen van de heren van de vorige sponsor om gaat. Jarenlang nauwelijks gepresteerd in de Tour en dan stappen ze er uit en staan er zomaar twee man in de top vijf, nog wel Nederlanders ook.

Terug
Naar boven