AndroidHealthClinic

Trainen armspieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
Waardering
235
Lengte
1m80
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb een paar vragen over armspiertraining, ik wil niet echt serieus gaan bodybuilden maar wel wat 'betere' armspieren krijgen.
Ik ben pas 13 jaar oud (ik hoor jullie denken: 'Ga toch buiten spelen' of iets dergelijks :p) en heb nog nooit eerder aan training gedaan, ik beschik ook niet over 'voorwerpen' om mee te trainen. Verder ken ik ook al die trainingstermen niet, echter heb ik dus wel vragen, hier komen ze:

1. Hoe kun je het beste zonder 'trainingsmiddelen' (bijv. opdrukken) je armspieren trainen op mijn leeftijd?
2. Hoe vaak moet ik dat doen? (per dag? hoeveel oefeningen?)
3. Hoe lang duurt het voordat je iets merkt? (Ik heb alle tijd van de wereld hoor alleen ik ben gewoon nieuwsgierig :p)

Alvast bedankt!
Lars.

1 optrekken/aftrekken
2 zovaak je kunt
3 afhankelijk van diverse factoren

met andere woorden ga naar de sportschool en train en eet als een beest

ga gewoon naar 'n health centher en ga daar ligt trainen...
die hebben (meestal)genoeg ervaring om jou 'n leuk ligt schematje te geven!
ben je dan 16+(liefst 18+) en wil je verder trainen ga dan naar 'n hardcore sportschool en word 'n beest!
goed eten groenten/fruit zijn 'n must voor idereen. mischien 'n multi vitamine als aanvulling...

• Topic Starter Topic Starter
ga gewoon naar 'n health centher en ga daar ligt trainen...
die hebben (meestal)genoeg ervaring om jou 'n leuk ligt schematje te geven!
ben je dan 16+(liefst 18+) en wil je verder trainen ga dan naar 'n hardcore sportschool en word 'n beest!
goed eten groenten/fruit zijn 'n must voor idereen. mischien 'n multi vitamine als aanvulling...
En zonder 'voorwerpen' / 'training centers', zijn er dan nog andere mogelijkheden zoals optrekken/opdrukken etc.?

Laatst bewerkt:
Ja, maar welke armspieroefeningen kan ik dan gebruiken? en hoe vaak?

Het is goed om vroeg te beginnen, maar rustig aan en wacht voor in de gym te trainen tot je een jaar of 16 bent. Koop nu liever een paar gewichter en doe gewone basisoefeningen.

Hier vind je genoeg oefeningen

Oké bedankt allemaal, als jullie verder nog tips hebben hoor ik het graag :D

Lars,

Ik snap dat je graag je armen wil trainen. Vraag is aan een klein kind hoe sterk hij/zij is en ongetwijfeld worden de biceps geshowed. Trainen van je armen is leuk, maar niet als het niet in verhouding is met de rest van je lichaam.

Gezien je leeftijd is het niet verstandig om je helemaal wezeloos te trainen omdat je nog niet volgroeid ben.

Als je wel serieus overweegt om al wat spiermassa te gaan winnen heb ik een mooie tip voor je! Op internet moet je is zoeken naar het boekje van Mens Health genaamd 'Trainen zonder gewichten'. Er zijn nog honderd van deze boekjes, maar deze heb ik toevallig zelf ook. Aan de hand van dit boekje is het makkelijk om jezelf een beetje te gaan trainen en wat resultaat te boeken voordat je straks aan het echte werk gaat beginnen.

Lars,

Ik snap dat je graag je armen wil trainen. Vraag is aan een klein kind hoe sterk hij/zij is en ongetwijfeld worden de biceps geshowed. Trainen van je armen is leuk, maar niet als het niet in verhouding is met de rest van je lichaam.

Gezien je leeftijd is het niet verstandig om je helemaal wezeloos te trainen omdat je nog niet volgroeid ben.

Als je wel serieus overweegt om al wat spiermassa te gaan winnen heb ik een mooie tip voor je! Op internet moet je is zoeken naar het boekje van Mens Health genaamd 'Trainen zonder gewichten'. Er zijn nog honderd van deze boekjes, maar deze heb ik toevallig zelf ook. Aan de hand van dit boekje is het makkelijk om jezelf een beetje te gaan trainen en wat resultaat te boeken voordat je straks aan het echte werk gaat beginnen.
Kijk aan zulke reacties heb ik wat :p
@Sluipschutter: Ik kan pas met een 'postcount' van 15 PM's versturen dus je zult nog even geduld moeten hebben.

kijk is bij sniperx in zn log...

precies of ga een vechtsport doen word je ook wel breeder

ok...ik snap dat je mischien liever thuis wat dingentjes doet...toch zou ik je graag willen advizeren naar iets van 'n healthcenter te gaan...
als je thuis namelijk iets fout doet of teveel is er niemand die daar iets van zegt...
en als je veel opdrukt en armen traind heb je grote kans op 'n schouder blesure op latere
leeftijd!!!
ik spreek uit ervaring!
het is heel belangrijk dat je lichaam mooi symerish groeit...en dat doet het alleen als je alles traind!
succes!

hehe sympathieke topic hier, dat hij (lars) idd eerst begint met pompen er zijn manieren genoeg en het blijft een goeie compound ;)

Graag OT

Misschien kan je bijvoorbeeld voor biceps optrekken met smalle grip (handpalmen naar je toe) en voor triceps dippen tussen twee stoelen.
Nice dat je er op zo'n jonge leeftijd al mee begint!

ik denk dat optrekken hem niet lukt, dippen idd en gewoon een setje dummbels aanschaffen kost niks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven