MuscleMeat

Trainen borst: benchpress

sand3r

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
87kg
Hallo,

ik heb het gevoel dat ik bij benchpress mijn armen veel meer vermoei dan mijn borst.. Deze voel ik namelijk nooit na het bankdrukken. Is dit normaal of zou dit aan een foute techniek liggen? Is er eventueel een manier op meer nadruk op de borst te leggen?

mvg Sander

weider benchen misschien ik heb hier nooit last van ik voel me armen ook wel maar me borst ook

Schouderbladen naar elkaar toe. Doe alsof je je handen naar elkaar toe beweegt tijdens het drukken ipv puur omhoog.

@ TS: je mag de kerstmuts wel van je avtar afhalen hoor;)

Verder kan je ook db press doen, wekt voor mij beter.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,

ik heb het gevoel dat ik bij benchpress mijn armen veel meer vermoei dan mijn borst.. Deze voel ik namelijk nooit na het bankdrukken. Is dit normaal of zou dit aan een foute techniek liggen? Is er eventueel een manier op meer nadruk op de borst te leggen?

mvg Sander

Daar heb ik ook last van, maar de volgende dag voel ik het juist in mijn borst en niet in mijn armen!

Je kan je borst ook voorvermoeien. Zou het dan niet met flyes doen maar eerder met een gripper zoals Captain of Crush als je die hebt. Dus met 2 handen de gripper sluiten en vasthouden om zo spanning te creeren.

• Topic Starter Topic Starter
Je kan je borst ook voorvermoeien. Zou het dan niet met flyes doen maar eerder met een gripper zoals Captain of Crush als je die hebt. Dus met 2 handen de gripper sluiten en vasthouden om zo spanning te creeren.
Nope die heb ik momenteel niet, maar ga eerst die manier van schouderbladen naar elkaar toe brengen eens proberen.. Fly's doe ik trouwens ook maar dan na BP en ICP..
Bedankt voor de tips!

mvg Sander

Vrijdag zal die toptrainer er weer zijn, laat hem der eens naar kijken! ;)

Ik voel me schouders heel erg nadat ik benchpress heb gedaan & mijn borst erg weinig in verhouding met m'n schouders. Is dat een gebrek aan techniek?
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd doe ?
Met opdrukken heb ik ook vaak dat ik moet stoppen omdat me schouders het begeven.., maar van me borst voel ik dan helemaal niks.

Ik voel me schouders heel erg nadat ik benchpress heb gedaan & mijn borst erg weinig in verhouding met m'n schouders. Is dat een gebrek aan techniek?
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd doe ?
Met opdrukken heb ik ook vaak dat ik moet stoppen omdat me schouders het begeven.., maar van me borst voel ik dan helemaal niks.

Zoals a1s al zei: schouderbladen naar elkaar toe, schouders op de bank houden en drukken alsof je de handen naar elkaar toe beweegt.
Houd de stang ook niet boven de schouders maar ong. Midden van de borst en ga zo naar boven en beneden.

Schouders niet meebewegen bij het strekken van de armen.

Bij bench voel ik helemaal niets in mijn borst, enkel in mijn triceps en voorarmen. Bench is niet voor iedereen weggelegd :D

Anders met benchen niet helemaal uitlocken. Dat laatste stukje is toch bijna alleen maar triceps. Schouderbladen bij elkaar drukken. En dan net doen alsof je geen armen hebt. Proberen voor je gevoel de bar omhoog te brengen met je borst en niet gewoon met alle macht die je hebt. Verder de bar wat breder vast te pakken. Hoe smaller je de bar pakt, hoe meer triceps je gebruikt.

En zorgen dat je de barbell niet te hoog op je borst laat zakken, als ik dit wel doe voel ik dat ik veel meer mijn schouders gebruik. Dus laten zakken op ongeveer tepelhoogte of lager.

Schouders naar achter, borst naar voren.

Succes.

En zorgen dat je de barbell niet te hoog op je borst laat zakken, als ik dit wel doe voel ik dat ik veel meer mijn schouders gebruik. Dus laten zakken op ongeveer tepelhoogte of lager.

Je kan de barbell wel richting je nek laten zakken, dus heel hoog. Dat spreekt de bovenkant van de borst aan. Wel een goede oefening. Dat je je schouders dan voelt klopt wel ja. Op een verkeerde manier. Met guillotine benchpress blesseer je makkelijk je schouders naar mijn gevoel.

ik heb ook lange tijd gehad dat je de stang hoger op de borst laat zakken, merkte ook dat ik weinig voelde in de borst maar veel in armen en schouders.

Ik laat hem nu iets onder tepelhoogte zakken en goed focussen dat je de borstspier gebruikt om het gewicht omhoog te krijgen, en ik merk echt veel meer in de borst spieren nu.

Voor bovenkant borst doe ik vervolgens de incline bench.

Wellicht is het gewicht wat je drukt ook iets te hoog waardoor je teveel gaat forceren om het gewicht hoe dan ook omhoog te krijgen? soms kun je de oefening beter 5 kg lichter pakken en dat je hem dan wel geconcentreerd doet?

Zoals a1s al zei: schouderbladen naar elkaar toe, schouders op de bank houden en drukken alsof je de handen naar elkaar toe beweegt.
Houd de stang ook niet boven de schouders maar ong. Midden van de borst en ga zo naar boven en beneden.

Schouders niet meebewegen bij het strekken van de armen.

Bedankt :D

Schouders stijf houden en niet meebewegen + schouders tegen elkaar duwen
als ik dit doe voel ik de meeste van mijn oefeningen ook beter waar ik het hoor te voelen

Terug
Naar boven