AndroidHealthClinic

Trainen met Bob

Gaat lekker hier!

DL kan je denk ik ook weer flinke progressie nog maken. Meestal ligt die wel een stuk hoger weer dan de squat.

Verder kan je nog wel even doorbulken. Zeker de onderkant van je buik lijkt me nog flink droog. Of al je vet hangt op je rug (ideaal haha).
Je kan het natuurlijk ook bij benadering uitrekenen hoeveel je er weer af moet halen richting de zomer en hoeveel tijd dat je gaat kosten.
imo is dit de tijd van het jaar dat je nog wel kan doorbulken

• Topic Starter Topic Starter
Gaat lekker hier!

DL kan je denk ik ook weer flinke progressie nog maken. Meestal ligt die wel een stuk hoger weer dan de squat.

Verder kan je nog wel even doorbulken. Zeker de onderkant van je buik lijkt me nog flink droog. Of al je vet hangt op je rug (ideaal haha).
Je kan het natuurlijk ook bij benadering uitrekenen hoeveel je er weer af moet halen richting de zomer en hoeveel tijd dat je gaat kosten.
imo is dit de tijd van het jaar dat je nog wel kan doorbulken

Ja, DL moet ook een flink stukkie omhoog. Had als doel om voor de zomer beide op 150kg te zitten, maar gaat nu zo hard dat ik het opschuif naar 180kg, al weet ik niet hoe haalbaar zoiets wordt in de cut. En dan hopelijk eind vh jaar in de volgende bulk naar de 200kg

Denk voor een goede cut een week of 14-16 nodig te hebben.

En hopelijk zit al m'n vet idd op m'n rug :)

Gisteren ub:

Incl. Bp: 80kg 10-10-10-9
Chest fly: 30kg 10-10-8
Seated cable row: 79kg 3x10
Db bor: 30kg 3x10
Laterale raise: 12kg 12-12-10 verlaagd omdat vorige week heel moeilijk ging met lange pauzes ertussen
Bic curl db: 16kg 2x12
Tric. Ext rope: 18kg 2x12

Gisteren zat ook week 14 vd bulk erop. Weeg nu 86,9. Dus weer gemiddeld 0,3 kilo aangekomen, net als vorige week. Eet nu ongeveer 2850-2900kc per dag

Vandaag lb:

Front squat: 100kg 4x8
Bb lunge: 65kg 3x12
Leg ext: 90kg 3x12
Seat. Leg curl: 70kg 3x17 kan niet zwaarder, dit is al met 20kg er los opgelegd. Dan maar meer volume.
Seat. Calf raise: 60kg 7-10-10. Kreeg bij de 1e set kramp
St. Calf raise: 85kg 3x10

Nu weekend, misschien nog een buikspier ochtendje zondag doen, verder rust.

Vandaag ub

Bp: 110kg 4-4-4-3
Db incl bp: 38kg 4x8 gelukkig, want vorige week kreeg ik na 2 sets de dumbels ineens niet meer de lucht in. Vandaag iets meer rust tussen de sets en het ging weer.
Bor: 80kg 10-10-8-9
Lat pulldown: 85kg 5-5-5
Ohp: 60kg 5-5-3
Shrugs: 100kg 3x10

Biceps en triceps overgeslagen ivm tijd.
Lekkere training

8-2 lb

Altijd de dag waar ik het meest tegenop zie, met squat en dl. Verder was ik trouwens vanochtend ineens 1,5 kilo zwaarder. Gister 86,4 vandaag 87,9. Geen idee waarom. Misschien door de lasagne? Qua calorieen gewoon hetzelfde gegeten als elke dag.

Squat: 160kg 3-4-4-4
Dl: 140kg 4-3-3
Leg press: 180kg 4x10
Lying leg curl: 40kg 3x11
Stand calf raise: 90kg 3x10

Voel me altijd gesloopt maar voldaan na deze training. Snap alleen niet waarom m'n dl zo relatief laag is. Qua ratio zou bij 110kg bench de dl veel meer richting de 200kg moeten. Hopelijk trekken dl en squat nog aardig bij.

Gisteren rustdag, nergens last van. Vanochtend kwam toch ineens de spierpijn van dinsdag nog om de hoek kijken. Vandaag weer ub, dus gelukkig geen last vd spierpijn met trainen.

Incl bp: 80kg 11-11-11-9
Chest fly: 30kg 10-10-9
Seat. Cable row: 79kg 12-10-10
Db BOR: 30kg 3x10
Laterale raise: 14kg 12-12-10
Biceps en triceps overgeslagen en vervangen door wat buikspier.

Deze week gemiddeld 87,9. Dat is 0,8 kg zwaarder dan vorige week. Kwam vooral door die onverklaarbare spurt van 1,5kg op dinsdagochtend. Ben nu 15 weken bezig. Trek hem denk nog 2 weken door.
Daarna een midweekje op vakantie, is gelijk deload week.
En dan vanaf 7 maart in de cut. Dan zou het eind juni/begin juli aardig lean moeten zijn.

20220210_123502.jpg
20220210_124538.jpg

Vandaag weer lb

Front squat: 100kg 9-8-8-8
Bb lunge: 70kg 3x9
Leg extens: 90kg 3x12
Seat leg curl: 70kg 3x17
Seated calf raise: 60kg 3x10
St lalf raise: 85kg 3x10

De vrouw is een weekendje weg, dus moet er vanaaf maar met de mannen een flinke berg speciaalbier, chips en bittergarnituur doorheen.
De 90kg komt zo toch aardig in de buurt :p

Weekend natuurlijk weer gierend uit de klauwen gelopen, woog vanochtend 89,2. Maar dat was toch niet echt hoe ik wilde bulken.

In ieders geval, vanochtend weer ub gedaan.
Bp: 110kg 5-5-5-4
Incl. Db press: 38kg 10-8-8-8
Bor: 100kg 5-5-5-3
Lat pulldown: 86kg 3x6
Ohp: 60kg 6-5-4
Bic curl bb: 40kg 7-6
Shrugs bb: 100kg 3x10

Begin nu ook wel zin in de cut te krijgen. Benieuwd wat er dan van overblijft.

Raden jullie trouwens aan om dit workout schema gewoon door te zetten in de cut? Gewoon zoveel mogelijk hetzelfde houden?

Dinsdag lb gedaan:

Squat: 160kg 4-5-5-5
Dl: 140kg 4-3-3
Legpress: 180kg 4x10
Lying leg curl: 40kg 3x11
St. Calf raise: 90kg 4x10

Donderdag was weer een week voorbij. 16 weken bezig nu. Woog gemiddeld 88,8. 0,9kg zwaarder dan de week ervoor.

Wil nu 2 weken rond dit gewicht blijven om mijn onderhoud een beetje uit te vogelen. En dan gaat de cut richting het strandlichaam beginnen.

Vandaag ub
Incl bp: 85kg 4x8
Db fly: 30kg 3x10
Seat cable row: 79kg 12-12-10
Db row: 30kg 3x10
Laterale raise: 10kg 3x10
Abs: hanging leg raise, ab rollout, Incl sit up met 20kg.

Heb vd week wat gegoogeld op anavar. Schijnt heel mild te zijn met weinig gevolgen voor je gezondheid. En is maar 6 weken. Zit nu een beetje te twijfelen. Ergens lijkt het me wel makkelijk. Als het goed is haal je een beter resultaat met dezelfde effort. Aan de andere kant is het misschien onnodig, of nog te vroeg.
Iemand enige ervaring mee? Maakt het veel verschil?

Anavar.... kzou eerst gaan cutten. En iets meer inlezen. Kun je mooi in het weekend doen ipv uit de bocht te vliegen. Er schijnen betere optie te zijn, gezonder.
Wel serieuze gewichten verplaatst. Goede techniek of gewoon buffelen ?

Je haalt meer resultaat als je jou voeding/trainingen optimaliseert.

Het leek me een snellere/ makkelijkere route naar een goed strandlichaam. En dan uiteraard in de cut.
Shortcuts zijn natuurlijk altijd interessant. Maar ben het met je eens dat er naturel ook nog zat winst te halen is. Maar dit leek me de cut makkelijker maken.

Je haalt meer resultaat als je jou voeding/trainingen optimaliseert.
Qua voeding moet ik idd in het weekend wat minder bier/whisky tanken. Komt straks in de cut ook wel goed. Dat is volgens mij ook het enige. De andere 6 dagen in de week is het op orde 190E, 90V, rest carbs. Maar nu zo tussen dry januari en de komende cut van maart, is het ook wel lekker om af en met alcohol wat minder nauw te kijken.
Doel je qua trainingen op iets specifieks?

Anavar.... kzou eerst gaan cutten. En iets meer inlezen. Kun je mooi in het weekend doen ipv uit de bocht te vliegen. Er schijnen betere optie te zijn, gezonder.
Wel serieuze gewichten verplaatst. Goede techniek of gewoon buffelen ?

Thanks! Ben de laatste maanden ook wel stukkie sterker geworden. En er kan bijna wekelijks gewicht of reps bij. Bijna alles met goede techniek (denk ik zelf). Alleen de squats op dinsdag zijn geen atg, meer 3/4 squats.

Qua voeding moet ik idd in het weekend wat minder bier/whisky tanken. Komt straks in de cut ook wel goed. Dat is volgens mij ook het enige. De andere 6 dagen in de week is het op orde 190E, 90V, rest carbs. Maar nu zo tussen dry januari en de komende cut van maart, is het ook wel lekker om af en met alcohol wat minder nauw te kijken.
Doel je qua trainingen op iets specifieks?
Voeding moet 7 dagen pw in orde zijn, wil je in het weekend wat genieten dan spaar je die dag ervoor wat kcal, maar pas hiermee op.

Je trainingen zijn niet optimaal. Je reps mag bij veel
Oefeningen wel omhoog richting de 10/12 (niet bij allemaal, maar bp doe je 3/4 reps, zou dit 6/8 doen en BOR zag ik 3/4 dit moet je flink uppen naar 8/12, overigens BOR 100kg…)
en sommige oefeningen voer je gegarandeerd verkeerd uit, db flys met 30kg db zag ik ergens staan is geheid een bad form. Zag ook ergens side raises met een DB 16kg, geheid swing movement.

Heb niet alles doorgespit, maar dit viel me wel op.

Houding/tut altijd boven het gewicht verkiezen!

Thanks!
Dus dan zou ik dat Phul schema los moeten laten, want die power dagen zijn altijd met 3-5 herhalingen.
Die side raises voelde sowieso niet lekker, was ik al aan het verlagen. Had ze vandaag met 10kg gedaan, toen ging het al een stuk beter qua rom.
Db flys heb ik n.a.v. je opmerking net voor het eerst op YouTube bekeken en die zien er idd wel heel anders uit dan dat ik ze doe :p Die van mij gaan een stuk minder ver uit elkaar.
Bor vind ik lastig te bepalen omdat je rug een paar graden rechterop het gelijk veel makkelijker maakt. Ik zal deze weleens filmen en hier plaatsen.
Thanks voor de feedback!

• Like
Waarderingen: AK
Er is geen gemakkelijke route.
En zo'n weekend maakt toch al gauw 2a3dagen voor niks gecut.
En aangezien er geen gemakkelijke route is....

Vandaag maar eens met de feedback aan de gang gegaan. Wat minder gewicht, meer letten op de goede uitvoering. Dus onder paralel gesquat, leg extensies langzamer laten zakken etc.

Front squat: 70kg 4x11
Bb lunge: 10-10-9
Leg ext: 75kg 3x10
Seat leg curl: 50kg 3x12
Seat. Calf raise: 40kg 3x12
St. Calf raise: 85kg 3x 10

Was lekker, nu weekend

Zaterdag nog ff buikspieren gedaan, en zondag ff 2 uur int zwembad geweest met de kids. Verder weinig spannends. Heb m'n calorieen aangepast naar 2550, ff kijken hoe dat uitpakt. Maar denk dat dat ongeveer m'n onderhoud is. Wel jammer, dan blijft er in de cut zo weinig over om te eten.

Vandaag weer ub power:
Bp: 110kg 5-5-5-4
Incl. Db press: 38kg 10-8-8-8
Bor: 90kg 8-7-6-6
Lat pulldown: 85kg 7-76
Ohp: 60kg 6-5-5
Shrugs: 100kg 3x12

Heb filmpjes gemaakt vd BOR, kunnen jullie even een vorm check doen? Ik denk dat ik m'n bovenlijf wat verder naar voren moet hangen.

Zo is het voorbeeld vh filmpje:

Zo doe ik het:

Vandaag lb:

Squat: 120kg 4x5
Dl: 140kg 5-4-2
Leg press: 180kg 12-12-10-10
Lying leg curl: 40kg 3x12
St. Calf raise: 90kg 3x10
Buikspieren

Deze week +/- 2550kc per dag gegeten en woog ik gemiddeld 88,3. Dat is 0,5kg minder dan vorige week. Morgen nog lower, en vh weekend ff buikspieren. Vanaf maandag gaan we een midweekje weg, dus dan wordt het wat minder op voeding letten en ook niet wegen. Is ook gelijk mijn deload week. En daarna gaat de cut echt beginnen.

Vandaag ub:
Incl bp: 85kg 9-9-8-7
Chest fly: 18kg 3x10
Seated row: 79kg 3x11
Bor db: 30kg 11-10-10
Laterale raise: 12kg 2x10
Bic curl db: 16kg 2x10
Triceps ext: 18kg 2x12

Lower body

Front squat: 75kg 4x12
Bb lunge: 70kg 3x10