AndroidHealthClinic

Trainen met Bob

Bezoekers in dit topic

Zo, weer eens even een update!

Lekkere vakantie gehad, huisje in Limburg op een vakantiepark. Lekker veel tijd met de kids, elke dag in het subtropisch zwembad. Niet gesport. Wel veel stappen gezet elke dag. Qua calorieen viel het nog wel mee, omdat we eigenlijk maar 3x per dag aten, terwijl ik normaal 6x per dag eet. Wel 3 sixpackjes bier er doorheen, 1 tripel karmeliet, 1 duvel en 1 gewone :) verder wel mijn best gedaan om mijn eiwit inname hoog te houden. Dus een pak eiwitpoeder meegenomen en 2x per dag een shake, vaak een omeletje en 1x per dag 250gr skyr, zodat ik in ieder geval aan de 160gr eiwit kwam elke dag.

Dus de opgebouwde spieren zijn als het goed is niet verloren gegaan. Op vakantie verder niet gewogen, maar wel vanaf zaterdag weer en de afgelopen drie dagen zit ik op +/- 87,5kg. Dus dat is lichter dan voor de vakantie.

Wat wel jammer was, is dat ik de laatste dag me niet zo lekker voelde en corona blijk te hebben opgelopen. Waarschijnlijk in dat zwembad.
Wel ff van vrijdag tot zondag goed grieperig geweest en nu nog vooral verkouden.
Maar mag nu pas weer sporten en naar buiten als ik na woensdag klachtenvrij ben.
Dus m'n deload week wordt nu wel een beetje ongewenst lang.

Hopelijk zijn de klachten snel over en kan ik weer echt gaan beginnen.
Voordeel is trouwens wel dat m'n qr code nu geldig is tm september.
 
  • Heart
Waarderingen: ak
Vandaag weer voor het eerst getraind. Het is wel lekker om die pomp weer te hebben, maar de training zelf viel toch wat tegen, denk toch een staartje vd corona. Moest enkele oefeningen het aantal reps verlagen vergeleken met voor de vakantie. En ik was wat snel buiten adem. Hopelijk trekt dit snel weer bij. De treen:

Incl. Bp: 85kg 9-9-7-6
Db fly: 18kg 3x10
Seat cable row: 79kg 12-11-8
Bor db: 30kg 11-10-10
Laterale raise: 12kg 2x10
Bic curl db: 16kg 2x12
 
Trainen na corona blijft kut. Bij squats kreeg ik al kramp bij de 3e set en heb bij bijna alles gewicht moeten verlagen. Geen idee of dit normaal is, maar hopelijk gaat dit snel voorbij.

Training zelf:
Front squats: 74kg 12-12-12-8
Bb lunge: 60kg 8-8-5
Leg extension: 65kg 3x10
Seat. Leg curl: 50kg 3x12
Seat calf raise: 40kg 3x12
Stand. Calf raise: 80kg 3x10

1e week vd cut zit er weer op. Ging makkelijk want het meerendeel was ik ziek en had ik toch geen honger :) woog deze week gemiddeld 87,5. Mooi startpunt om naar iets in de 78-80 kg toe te werken.

Als handicap voor deze cut heeft een maat van me deze maand een slijterij + proeflokaal geopend. Dus ik moet zometeen naar een whiskyproeverij. Verder zitten er nog weekendjes weg naar Leuven en Edinburg aan te komen, dus de valkuilen zijn alvast bekend.

Shape update. De lijnen moeten dieper en strakker!!!
20220311_173342.jpg
 
Trainen na corona blijft kut. Bij squats kreeg ik al kramp bij de 3e set en heb bij bijna alles gewicht moeten verlagen. Geen idee of dit normaal is, maar hopelijk gaat dit snel voorbij.

Training zelf:
Front squats: 74kg 12-12-12-8
Bb lunge: 60kg 8-8-5
Leg extension: 65kg 3x10
Seat. Leg curl: 50kg 3x12
Seat calf raise: 40kg 3x12
Stand. Calf raise: 80kg 3x10

1e week vd cut zit er weer op. Ging makkelijk want het meerendeel was ik ziek en had ik toch geen honger :) woog deze week gemiddeld 87,5. Mooi startpunt om naar iets in de 78-80 kg toe te werken.

Als handicap voor deze cut heeft een maat van me deze maand een slijterij + proeflokaal geopend. Dus ik moet zometeen naar een whiskyproeverij. Verder zitten er nog weekendjes weg naar Leuven en Edinburg aan te komen, dus de valkuilen zijn alvast bekend.

Shape update. De lijnen moeten dieper en strakker!!!
Bekijk bijlage 549980
Ik volg!
 
Vandaag lekkere training gehad. Zit nog niet helemaal op het niveau van voor de vakantie, maar hoefde niet zoveel in te leveren als bij de trainingen van vorige week. Lijkt erop dat de kracht gelukkig weer terug komt.
Verder dit weekend flink in de tuin geklust. Wilde een flinke plantenbak tegen de vlakte gooien en alles afvoeren, maar dat viel mooi tegen. De vorige bewoner heeft ontiegelijk veel stenen erin gepleurt. Dus op het oog was het alleen maar aarde. Maar uiteindelijk heb ik zaterdag 7 aanhangers vol stenen weggebracht. Dus toch een soort van gefitnest :)

Dit haalde je dus naar boven elke keer als je je schep in de aarde stak.
20220312_090957.jpg


Vandaag ub:
Bp: 100kg 4x6
Incl db press: 36kg 4x8
BOR: 60KG 4X10
Lat pull down: 75kg 3x6
Ohp: 50kg 8-7-6
Shrugs: 100kg 10-10-8
Sit ups, hanging leg raises, ab roll out.
 
Vandaag lb,

Squats: 120kg 2x4, 100kg 2x7
Dl: 100kg 3x5
Leg press: 170kg 12-10-10-10
Lying leg curl: 35kg 12-10-10
Stand. Calf raise: 80kg 3x10

Heb iemand van de gym naar m'n deadlift laten kijken. Blijkt dat ik te ver vd bar af begon. Ik zette vaak mijn voeten half onder de stang. Heb het nu voor het eerst gedaan met echt m'n schenen bijna tegen de bar aan. Dus bijna heel m'n voeten onder de stang. Dat voelde gelijk een stuk lichter met tillen. Hopelijk kan ik nu eindelijk m'n deadlift een beetje bij gaan trekken naar een flinke gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer ub, ging lekker. Merk dat ik m'n kracht weer aardig terug begin te krijgen na dat corona dipje. Zowaar nog een pr gezet op de incline bp 💪
Cutten gaat tot nu toe ook vrij lekker. Ik wissel een beetje af met getallen zo tussen 2450kc en 2100kc. Heb nog niet veel last van honger. Die paar honderd calorien verschil merk je wel. Op 2100 begint m'n buik wel vaker te rammelen. Hoop het zolang mogelijk op 1 a 2 dagen id week op 2100 te redden. Dat dan bij elk plateau uit te breiden en als ik op 7 dagen op 2100 niet meer afval, dan ga ik hardlopen toevoegen.

De treen:

Incl bp: 85kg 11(pr)-10-7-6
Chest flys: 20kg 3x8
Seated cable row: 79kg 12-11-9
Bor db: 30kg 11-10-10
Laterale raise: 12kg 2x10
Bic. Curl: 16kg 2x12
Abs: decline situps met 15kg en cable crunches

Als ik mezelf tijdens zo'n training in de spiegel zie heb ik altijd het idee dat ik best breed ben, en als ik er dan een foto van wil maken lijkt het net alsof er 10kg spieren verdwijnt ofzo :) heel irritant.

20220317_124931.jpg
 
Vandaag weer ub, ging lekker. Merk dat ik m'n kracht weer aardig terug begin te krijgen na dat corona dipje. Zowaar nog een pr gezet op de incline bp 💪
Cutten gaat tot nu toe ook vrij lekker. Ik wissel een beetje af met getallen zo tussen 2450kc en 2100kc. Heb nog niet veel last van honger. Die paar honderd calorien verschil merk je wel. Op 2100 begint m'n buik wel vaker te rammelen. Hoop het zolang mogelijk op 1 a 2 dagen id week op 2100 te redden. Dat dan bij elk plateau uit te breiden en als ik op 7 dagen op 2100 niet meer afval, dan ga ik hardlopen toevoegen.

De treen:

Incl bp: 85kg 11(pr)-10-7-6
Chest flys: 20kg 3x8
Seated cable row: 79kg 12-11-9
Bor db: 30kg 11-10-10
Laterale raise: 12kg 2x10
Bic. Curl: 16kg 2x12
Abs: decline situps met 15kg en cable crunches

Als ik mezelf tijdens zo'n training in de spiegel zie heb ik altijd het idee dat ik best breed ben, en als ik er dan een foto van wil maken lijkt het net alsof er 10kg spieren verdwijnt ofzo :) heel irritant.
Haha herkenbaar.
Vraag me af wie er dan meer gelijk heeft, de spiegel of de foto :o

Als je meer cut zie je er sowieso breder uit (zonder shirt though) dus lekker doorgaan :p
 
Vandaag lb

Front squats: 75kg 4x12
Bb lunge: 70kg 7-7-5
Leg ext: 70kg 3x8
Seated leg curl: 65kg 3x10
Seated calf raise: 50kg 10-12-12
Stand. Calf raise: 85kg 3x8

Lekker hoor, nog paar uurtjes werken, dan weekend. Vh weekend weer verder bikkelen in de tuin, is ook een soort van fitness/dwangarbeid.
 
Nieuwe week, nieuwe ronde!
Ub:

Bench press: 110kg 4-4-4-3
Incl. Db press: 38kg 8-8-5-4
BOR: 70kg 4x10
Lat pull down: 80kg 3x6
Ohp: 50kg 10-7-6
Shrugs db: 38kg 3x10

Decline situps: 15kg 3x15
Cable crunch 27kg 3x10

Lekkere training :)
 
  • Like
Waarderingen: ak
Vandaag lower body, met een maat die toevallig vrij was:

Squat: 120kg 5-5-5-4
Deadlift: 120kg 3x5
Leg press: 170kg 4x12
Lying leg curl: 40kg 12-8-8
Standing calf raise: 85kg 3x10
 
Gister is mijn telefoon kapot gegaan. Echt superkut!
Hij wordt nu gerepareerd en ik zit nu even tijdelijk op een hele oude telefoon.
Vanochtend excel gedownload om mijn gewicht te kunnen blijven tracken, 10 minuten bezig.
Ook de apps myfitnesspal en strong zijn weg. Gelukkig kon Ik op het forum nog mijn trainingen terug vinden. Heb het vandaag maar even oldskool in een schriftje gedaan. Oja, ook geen muziek met trainen :(

Maar het meest mis ik de fitnesspall. Nu moet ik op de gok eten. En hoewel ik bijna elke dag hetzelfde eet, merk ik dat ik het toch vervelend vind dat je het niet kunt checken.
Hopelijk istie snel gerepareerd, merk nu dat ongeveer alles mbt fitness in mn telefoon zat.
 
Gister is mijn telefoon kapot gegaan. Echt superkut!
Hij wordt nu gerepareerd en ik zit nu even tijdelijk op een hele oude telefoon.
Vanochtend excel gedownload om mijn gewicht te kunnen blijven tracken, 10 minuten bezig.
Ook de apps myfitnesspal en strong zijn weg. Gelukkig kon Ik op het forum nog mijn trainingen terug vinden. Heb het vandaag maar even oldskool in een schriftje gedaan. Oja, ook geen muziek met trainen :(

Maar het meest mis ik de fitnesspall. Nu moet ik op de gok eten. En hoewel ik bijna elke dag hetzelfde eet, merk ik dat ik het toch vervelend vind dat je het niet kunt checken.
Hopelijk istie snel gerepareerd, merk nu dat ongeveer alles mbt fitness in mn telefoon zat.
Alles uitrekenen op je telefoon en ook in je schrift loggen? Echt kut idd.
 
Alles uitrekenen op je telefoon en ook in je schrift loggen? Echt kut idd.

Ja, moet eerlijk zeggen, ik heb echt geen zin om alle calorieën handmatig na te rekenen. Dan maar een weekje op de gok. Merk wel dat ik dan een stukje bevestiging mis of het qua eten wel goed gaat. Maar dat haal ik dan maar uit de weegschaal/spiegel. Als het goed is is het maar voor een weekje. Merk wel hoe verslaafd je bent aan je telefoon. De rust tussen setjes wordt zo wel korter, gewoon omdat je verder geen ruk te doen hebt :)

Ik zit nu ondertussen op mijn laptop, en heb mijn schriftje erbij, dus hier komt de train:

Incl Bp 85kg: 8-8-7-6 (vorige week kon de eerste set nog 11, denk dat mn warming-up te zwaar was)
Chest fly db 20kg: 3x10
Seated cable row 79kg: 12-11-8
BOR db 30kg: 11-10-10
Lateral raise 12kg: 2x12

Decline situp 15kg: 3x15
Cable crunch 27kg: 3x12
Hanging legraise: 3x8

Heb vorige keer wat van de dragonflags (zoiets) geprobeerd, kwam ik tegen in MetalNDeadlift zijn log. Ik moet zeggen, die voel je goed :) Na 2 of 3 staat je buik in brand.
Morgen maar een half ochtendje werken en dan is het alweer weekend!
 
Ja, moet eerlijk zeggen, ik heb echt geen zin om alle calorieën handmatig na te rekenen. Dan maar een weekje op de gok. Merk wel dat ik dan een stukje bevestiging mis of het qua eten wel goed gaat. Maar dat haal ik dan maar uit de weegschaal/spiegel. Als het goed is is het maar voor een weekje. Merk wel hoe verslaafd je bent aan je telefoon. De rust tussen setjes wordt zo wel korter, gewoon omdat je verder geen ruk te doen hebt :)

Ik zit nu ondertussen op mijn laptop, en heb mijn schriftje erbij, dus hier komt de train:

Incl Bp 85kg: 8-8-7-6 (vorige week kon de eerste set nog 11, denk dat mn warming-up te zwaar was)
Chest fly db 20kg: 3x10
Seated cable row 79kg: 12-11-8
BOR db 30kg: 11-10-10
Lateral raise 12kg: 2x12

Decline situp 15kg: 3x15
Cable crunch 27kg: 3x12
Hanging legraise: 3x8

Heb vorige keer wat van de dragonflags (zoiets) geprobeerd, kwam ik tegen in MetalNDeadlift zijn log. Ik moet zeggen, die voel je goed :) Na 2 of 3 staat je buik in brand.
Morgen maar een half ochtendje werken en dan is het alweer weekend!
Haha snap ik, misschien ook leuk om te kijken of je zonder myfitnesspal kan overleven:eek:

Vind 't knap dat je dragonflags kan! Ik hoop dat ik ze snel goed kan doen.
 
Gisteren zat week 3 vd cut erop. Woog gemiddeld 86,4. Dus 0,8 kilo afgevallen. Hoop deze week de 85 kilo weer eens te zien op de weegschaal, dat is wel wat maanden geleden.
Na de dagen op 2100kc vloog het hard naar beneden, de rest van de dagen bleef het een beetje gelijk.
Vanavond pizza! eerste cheatmeal in 2/3 weken. Al dagen zin in :)

De train van gisteren:
Front squat 80kg: 4x9 (lekker)
BB Lunge 70kg: 8-8-5
Leg ext 70kg: 3x10
seat. leg curl 65kg: 3x12
seat. calf raise 55kg: 12-10-11
stand. calf raise 85kg: 3x10
 
Gisteren zat week 3 vd cut erop. Woog gemiddeld 86,4. Dus 0,8 kilo afgevallen. Hoop deze week de 85 kilo weer eens te zien op de weegschaal, dat is wel wat maanden geleden.
Na de dagen op 2100kc vloog het hard naar beneden, de rest van de dagen bleef het een beetje gelijk.
Vanavond pizza! eerste cheatmeal in 2/3 weken. Al dagen zin in :)

De train van gisteren:
Front squat 80kg: 4x9 (lekker)
BB Lunge 70kg: 8-8-5
Leg ext 70kg: 3x10
seat. leg curl 65kg: 3x12
seat. calf raise 55kg: 12-10-11
stand. calf raise 85kg: 3x10
Mooie front squats!
 
Zo, eerste training vd week zit er al weer op:lifter:
Heb het even omgedraaid omdat ik morgen weer met mn maat gaat trainen. En die loopt binnenkort weer de marathon, dus die wilde liever bovenlichaam trainen, die slaat benen even een paar weken over :). Vorig jaar oktober hebben we hem samen gelopen, en hij loopt hem nu alweer. Ik vond 1x wel genoeg :)
Dus heb in ieder geval de kutste train vd week alweer gehad, met squat en dl, das ook wel lekker.

Gewicht gaat wat minder. Vrijdag 1 pilsje, 1 alcoholvrij biertje en een paar handen chips op. Volgende ochtend 0,2 kilo zwaarder.
Zaterdag cheatmeal, pizza pollo. Omdat ik wist dat ik savonds pizza ging eten probeerde ik overdag al wat te compenseren. Boterhammetje minder, smiddags alleen de kip, ipv kip met rijst.
Uiteindelijk zondag toch weer 0,4 kilo zwaarder dan zaterdagochtend. Dus we kunnen weer aan de bak deze week. Hopelijk is het vooral vocht en trekt het snel bij. Vanochtend 0,1 kilo eraf, dus het begin is gemaakt, hahaha.

Vandaag LB:
Squat 120kg: 4x5
Deadlift 130 kg: 5-3-3
Leg press 195 kg: 4x10 (was een ander apparaat, die is wat meer in een hoek omhoog, andere was bezet)
Lying leg curl 40kg: 12-10-8
St. calf raise 90kg: 3x8

Abs:
Ab roll out: 3x10
Decl sit-ups 15kg: 3x15
Cable crunch 32kg: 3x10
Knee raises: 3x10

Als mn telefoon vd week hopelijk gemaakt is zal ik weer eens een voortgangfoto plaatsen.
 
Zo, de training van vandaag, UB zit er weer op.

BP 110kg: 4x4
Incl BP dumb. 38kg: 8-7, 30kg: 8-8
BOR: 80kg 9-7-7-5
Lat pull down 80kg: 5-6, 75kg-6
OHP 50kg: 10-7-5
Shrugs db 38kg: 3x10

20220329_123631.jpg
 
Laatst bewerkt:
:rocknana::rocknana:Vanochtend woog ik 85,7kg.
Dus toch nog onder de 86kg gelukt deze week. En dat zonder fitnesspal :) Het gemiddelde zal niet heel hard gezakt zijn deze week, maar dit was wel even leuk.

Morgenochtend vertrek ik met mijn vrouw naar leuven voor een weekendje quality time.
Dus maandag ben ik vast weer wat zwaarder. Maar als het goed is heb ik dan tot koningsdag geen gekke dingen meer. Dus kan dan ff een paar weken knallen.

Train van vandaag:
Front squat 80kg: 11-9-9-9
Barbelen lunge 70kg: 8-8-6
Leg ext 70kg: 3x11
Seat leg curl 65kg: 3x12
Seat calf raise: 50kg 3x12
Decl sit up 15kg: 3x15
Cable crunch 32kg: 3x12
Ab rollout: 3x10
 
Back
Naar boven