XXL Nutrition

trainen tijdens ziek zijn, is vragen om verhoging/koorts?

Predatorz

Competitive Bodybuilder
Waardering
57
ik heb vaker gehad dat als ik ziek was toch ben gaan traine, en later die avond met een idiote hartslag in me nest lag weg te koken, komt door die extra activiteit van het lichaam, en de spieren die ook weer moeten herstellen plus het ziekzijn?

of is dit ronduit bullshit?

Volgens mij Bullshit. Ervaar zelf altijd dat het juist beter gaat als je flink ingespannen aan het zweten bent geweest.

• Topic Starter Topic Starter
train je dan rustig aan of niet? ik ga meestal vanzelf beesten alsof ik totaal niet ziek ben.

Mwah, denk dat het wel wát uitmaakt maar niet alles. 's Avonds is de koorts sowieso erger en rond middernacht begint de remissie v.d. koorts.....

Wel moet je oppassen dat je geen pericarditis hebt, ofwel je hartzakje is ontstoken. Dit kan best als je ziek bent, komt niet vaak voor naar mijn weten maar dit is wel 'gevaarlijk' bij training.

Probeer altijd voluit te gaan, als je jezelf niet top voelt pak je meestal wel wat minder gewicht. Mijn ervaring blijft toch, gewoon trainen!

Gewoon niet trainen als je ziek bent. Al die anti-oxidanten die vrijkomen bij het trainen zijn overkill voor je immuunsysteem als je ziek bent.

verdomme, ik ben al 4 dagen niet wezen trainen :fire:

ben nog niet hersteld maar ken niet wachten tot'k weer kan liften

De een vind het heerlijk, en denkt er beter van te worden.
Ik zelf (en een hoop met mij) doen het liever niet.... Ik train er niet beter door, 100% zeker!

cardio kan ook een idee zijn? ff zwaar zweten. ik word half gestoord van dat thuis zitten

cardio kan ook een idee zijn? ff zwaar zweten. ik word half gestoord van dat thuis zitten

Je kan beter niet té veel inspanning verrichten. Je hebt juist koorts omdat je lichaam harder werkt tegen de ziekteverwekker(s).
Doe veel warme kleding aan, en zweet je kapot. Daarmee help je je lichaam. Zorg uiteraard wel dat je lichaamstemp. niet te hoog wordt. ;)

diegenen die gaan trainen als ze ziek zijn, zijn ofwel niet echt ziek ofwel idioot. als je echt koorts hebt, kan je niet trainen. trainen als je ziek bent, is het slechtste wat je kan doen. als die bacteriën zich op je hartklep of een ander orgaan vastzetten, heb je een probleem. en ja, ik heb een voetballer gekend die daardoor aan zijn hart geopereerd is en nu met een pacemaker rondloopt. bij hem was het een ontstoken tand die hij niet liet verzorgen en maar bleef trainen. een vriend van mijn vader heeft het gehad met een keelontsteking die ook niet verzorgd werd. ook op zijn hart overgeslagen.

Je kan beter niet té veel inspanning verrichten. Je hebt juist koorts omdat je lichaam harder werkt tegen de ziekteverwekker(s).

Het elimineren van ziekteverwekkers is een proces wat vooral bepaald wordt door enzymreacties. Enzymen werken sneller bij een wat hogere temperatuur, dus probeert het lichaam door het verhogen van de lichaamstemperatuur de enzymprocessen sneller te laten verlopen. Dit kost veel energie. Inspanning door sport is wel het laatste wat je lichaam dan kan gebruiken.

Doe veel warme kleding aan, en zweet je kapot. Daarmee help je je lichaam. Zorg uiteraard wel dat je lichaamstemp. niet te hoog wordt. ;)

Nou dat is niet zo verstandig. Koorts betekend dat je het koud krijgt. De termostaat die normaal in je lichaam op 36,7 graden celcius staat wordt dan verhoogd om het bovenstaande te versnellen. Het lichaam gaat dan reacties vertonen die je normaal hebt als je het koud hebt zoals rillen en kippenvel. Het is van belang om gewoon warm te blijven en niet te overdrijven.
Op het moment dat je gaat zweten is genezing nabij. De termostaat in het lichaam gaat weer naar een normaal niveau en het lichaam gaat weer afkoelen. De huidporien gaan open en je begint te zweten. Ook dan is het belangrijk om niet te hard af te koelen en gewoon warm te blijven.

Het verhaal van skydirk is wel extreem maar zeker niet zeldzaam! Deze complicaties kunnen optreden wanneer je niet naar je lichaam luisterd of een infectie verwaarloosd.

Dus bij verhoging en koorts: niet trainen en goed uitzieken. Proberen goed te eten, dat geeft je lichaam de broodnodige energie en je beperkt de schade.

Het elimineren van ziekteverwekkers is een proces wat vooral bepaald wordt door enzymreacties. Enzymen werken sneller bij een wat hogere temperatuur, dus probeert het lichaam door het verhogen van de lichaamstemperatuur de enzymprocessen sneller te laten verlopen. Dit kost veel energie. Inspanning door sport is wel het laatste wat je lichaam dan kan gebruiken.

Nou dat is niet zo verstandig. Koorts betekend dat je het koud krijgt. De termostaat die normaal in je lichaam op 36,7 graden celcius staat wordt dan verhoogd om het bovenstaande te versnellen. Het lichaam gaat dan reacties vertonen die je normaal hebt als je het koud hebt zoals rillen en kippenvel. Het is van belang om gewoon warm te blijven en niet te overdrijven.
Op het moment dat je gaat zweten is genezing nabij. De termostaat in het lichaam gaat weer naar een normaal niveau en het lichaam gaat weer afkoelen. De huidporien gaan open en je begint te zweten. Ook dan is het belangrijk om niet te hard af te koelen en gewoon warm te blijven.

Het verhaal van skydirk is wel extreem maar zeker niet zeldzaam! Deze complicaties kunnen optreden wanneer je niet naar je lichaam luisterd of een infectie verwaarloosd.

Dus bij verhoging en koorts: niet trainen en goed uitzieken. Proberen goed te eten, dat geeft je lichaam de broodnodige energie en je beperkt de schade.

Heeft U iets in de vorm van Biologie gestudeerd? :) (Niet aanvallend, U weet er veel van).
Over de enzymen wist ik. Bij 43 graden zo'n beetje beginnen ze te 'koken' en dan is het snel gebeurd.

Heeft U iets in de vorm van Biologie gestudeerd? :) (Niet aanvallend, U weet er veel van).
Over de enzymen wist ik. Bij 43 graden zo'n beetje beginnen ze te 'koken' en dan is het snel gebeurd.
Klopt :D

Bij 42 graden beginnen de eiwitten (dus ook de enzymen) de denaturerern, ze verliezen hun structuur en werken niet meer.
Als het zover komt ben je echt aan de beurt.

Idd niet trainen als je ziek bent...
Je lichaam heeft het al zwaar genoeg om weer beter te worden...

Terug
Naar boven