XXL Nutrition

training van Us Navy Seals !

AlexT zei:
navy seals zijn denk ik niet echt gericht op kracht maar meer op uithoudingsvermogen met 4 uur slaap en andere barre omstandigheden, je wordt er iig niet erg groot van:D

Daar zorgen de groeihormonen wel voor :D

1200 meter pool swim with fins 45 min
1 mile bay swim with fins 50 min
1 mile ocean swim with fins 50 min

beetje hilarisch makkelijk : /

als ik het zo'n beetje bekijk zou ik met gemak op alles qua uithouding en kracht slagen als 16 jarige? : / tis wel slechts om u te plaatsen maar toch.
Iemand met iets of wat conditie en kracht kan dat aan : /
is dit wel juiste informatie? :d

BoTo zei:

als ik het zo'n beetje bekijk zou ik met gemak op alles qua uithouding en kracht slagen als 16 jarige? : / tis wel slechts om u te plaatsen maar toch.

was dit um niet eigenlijk?

Obstacle course 10 min
4 mile timed run (in boots) 30 min
14 mile run Completion
2 mile ocean swim with fins 75 min

doe dat maar eens:D

Ik doen pistols als ik niet naar de gym kan.. Moet je zowel kracht als evenwicht voor hebben.. Nochthans ben ik geen kei in het squaten..

BoTo zei:

Doe dat maar eens na elkaar, 1,6km zwemmen in zee is niet zo simpel.

Idd, mensen denken oh 1,6 km oceenzwemmen met vliezen is gemakkelijk op 50 minuten. Dat kan wel kloppen, maar je doet al de opdrachten na elkaar...
Dus denk maar niet dat dit simpel is, want na zo'n training ben je dood...

Het zou me ook nog niet verbazen dat je het met je kleren aan mag doen..

Yzord zei:

door verschillende van je topics te lezen weet ik genoeg over je om in te zien dat dit voor jou een redelijk normale reactie is en dat je daardwerkelijk niet beter zal kunnen reageren..

gewoon walgelijk hoe makkelijk mensen denken over de prestaties van die mensen.. ga maar eens lekker een week er tegenaan met 3 uur slaap.. maar inderdaad, allemaal bikkels hoor.. op het internet :rolleyes:

AlexT zei:
was dit um niet eigenlijk?

doe dat maar eens:D

ik ben nu een maand begonnen met lopen en heb vandaag "rustig" 15km gelopen op 1uur 10 minuten :cool: op de 4 mile zou ik nu onder de 25minuten lopen :o
maarja.. kleren aan, combats, mss zelf volledige uitrusting?

@ RvR : mja, ik vertel maar wat ik (en vele anderen) vrij snel kunnen en dat ik het "zwak" vind dat dit het seals-slaagexamen ofzo moet voorstellen ???
oke, 3uur slaap (voor die test denk ik dat ze wel wàt langer mogen slapen niet? :) ), wrs wel, maar het blijft wel voor de seals he, niet het belgisch leger waar je met een bierbuik kan/mag rondlopen he :D

nuja boeien, ik heb respect voor die mannen, is wat anders dan ons legertje :rolleyes:

BoTo zei:

Het is inderdaad zo makkelijk dat 70% van de trainees afvallen :rolleyes: , bij de Duitse marine is het slagingspercentage nog lager, daar ligt het tussen de 10 - 20% ;) .

Maar vergeet niet, dat de Mariniers kwalitatief beter, in ieder geval niet slechter zijn als de Navy Seals, in Amerika behoor je pas echt tot de top als jij bij een Force Recon eenheid zit. De kans dat je daarvoor slaagt zijn minimaal.

Raistlin zei:
Daar heb ik m'n vragen bij, moest zelfs pushups doen als revalidatie na m'n schouderoperatie. Het is niet omdat bankdrukken moordend voor je cuff kan zijn dat hetzelfde gelt voor je pushups. Je kan bij pushups namelijk niet overdreven diep gaan, en je schouderbladen zitten tenminste niet kunstmatig vastgeklemd.

In het amerikaanse leger zijn pushups een onderdeel van de fysieke tests, in het russische leger niet (die matten je liever af met kettlebells :D). In het Amerikaanse leger is het aantal schouderproblemen significant veel hoger.

wel is het wss met een pushup makkelijker om elbows in te drukken, gezien het lagere gewicht (maar dat is dus een technische kwestie)

BoTo zei:

:rolleyes: tuurlijk

Kijk hier eens naar. De opleiding van het Amfibisch Verkenningsbataljon van het Korps Mariniers oftewel Kikkers. Een beetje te vergelijken met de SEALS.
Hieronder een paar fysieke eisen:

Om maar wat te noemen: een load carry van 10km met 36kg, 5km verplaatsen met kajak te voet, de afsluitdijk loop(29km), een geforceerde mars, een speedmars van 10km, een 2 uurs duik en een 3 uurs duik, 10km afstand zwemmen, 10km in 45 min, 40km kajakken, 100km kajakken, en de beruchte kwelsloot. Daarbij komt nog elke dag min.10km hardlopen, vele nachtelijke verplaatsingen zowel te voet als met de kajak, gevolgd door een early morning dive.

Makkelijk he?

toen ik bij defensie kwam dachtik ook ga dat wel effe fiksen die afstandjes en tijden , totdat ik werkelijk opkwam en alles moest doen met bepakking en kisten aan , en daarbij ook nog als je geluk had zo een 20 min slaap per nacht , voeding werd narmate de opleiding vorderde elke keer minder en tijdens de helleweken allen nog maar een jerrycan met water die we overal mee naar toe moesten slepen.
Tussen al die opdrachten door moest je je te voet verplaatsen 230 km in een week en alls er 1 begon te flippen of zeiken kregen we als extra ballast stenen mee in de rugzak.(die al 45kg weegt)
Daarbij werd je geestelijk zwaar onder druk gezet door onhaalbare tijden,alle opdrachtjes of als je naar de wc moest of je melden in looppas en lekkermakerij, tussendoor werd je nog eens gegijzeld . dit allemaal met snachts vieskou en overdag warmte in het Harz gebergte, Nou ik kan je vertellen dat een stukkie hardlopen of je optrekken en voldoen aan je eisen dan erg zwaar worden, met name als je ook net een paar uur heb liggen waarnemen in de kou en je moet ineens die 10 km speedmars gaan lopen om je test te halen want zo worden die testen ingekleed .Is ook fijn als je dan aan het eind bent er gezegd wordt dat je je post niet goed achtergelaten hebt en je dus weer hele stuk terug mag, lekker motiverend .
Zo makkelijk als die paar cijfertjes is het niet je moet het hele verhaal kennen

Laatst bewerkt:
JAXX zei:
toen ik bij defensie kwam dachtik ook ga dat wel effe fiksen die afstandjes en tijden , totdat ik werkelijk opkwam en alles moest doen met bepakking en kisten aan , en daarbij ook nog als je geluk had zo een 20 min slaap per nacht , voeding werd narmate de opleiding vorderde elke keer minder en tijdens de helleweken allen nog maar een jerrycan met water die we overal mee naar toe moesten slepen.
Tussen al die opdrachten door moest je je te voet verplaatsen 230 km in een week en alls er 1 begon te flippen of zeiken kregen we als extra ballast stenen mee in de rugzak.(die al 45kg weegt)
Daarbij werd je geestelijk zwaar onder druk gezet door onhaalbare tijden,alle opdrachtjes of als je naar de wc moest of je melden in looppas en lekkermakerij, tussendoor werd je nog eens gegijzeld . dit allemaal met snachts vieskou en overdag warmte in het Harz gebergte, Nou ik kan je vertellen dat een stukkie hardlopen of je optrekken en voldoen aan je eisen dan erg zwaar worden, met name als je ook net een paar uur heb liggen waarnemen in de kou en je moet ineens die 10 km speedmars gaan lopen om je test te halen want zo worden die testen ingekleed .Is ook fijn als je dan aan het eind bent er gezegd wordt dat je je post niet goed achtergelaten hebt en je dus weer hele stuk terug mag, lekker motiverend .
Zo makkelijk als die paar cijfertjes is het niet je moet het hele verhaal kennen

Inderdaad, ik zit zelf verder niet in het leger, maar van die mensen die zeggen dat ze het makkelijk zouden halen en dat het helemaal niet voorstelt slaat natuurlijk helemaal nergens op.

JAXX zei:

Waar heb je gezeten? LMB?

Terug
Naar boven