XXL Nutrition

Training voeding en progressie diary

Mwah misschien leuk voor je ego ofzo, geen idee. Je handen zijn gewoon nooit zo sterk als je rug of benen. Ik geloof ook niet dat als je focus uitgaat naar het niet verliezen van kracht in je handen, het een toegevoegde waarde kan hebben voor het trainen van de desbetreffende spier.
Ik denk zelf dat het de combinatie handen met onderarm is die versterkt zouden moeten worden, niet alleen de handen.

Dus zou wellicht beter zijn om de onderarmen te trainen waarmee je de kracht in je onderarm en deels je handen traint, komt dan wel goed,

En niet gaan miepen dat je dan van die dikke onderarmen krijgt :D

Mwah misschien leuk voor je ego ofzo, geen idee. Je handen zijn gewoon nooit zo sterk als je rug of benen. Ik geloof ook niet dat als je focus uitgaat naar het niet verliezen van kracht in je handen, het een toegevoegde waarde kan hebben voor het trainen van de desbetreffende spier.
Nee en daarom gebruiken mensen dus een strap. Denk ik

Zie ook de hele discussie die hier op 18 september ontstond:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/training-voeding-en-progressie-diary.438775/post-11205101
Straps zouden op de juiste manier zijn aangebracht.
:dunno:
Ik heb de discussie niet meegekregen. Maar dat kan best: meeste straps zijn relatief dik en vrouwenhanden zijn vrij klein. Als je je handen niet goed om de stang krijgt, heb je automatisch minder grip. En hoewel een straps dat in theorie zou moeten kunnen locken, voelt dat toch niet fijn.

Voor een euro heb je op aliexpress dunne straps die je zelf op maat knipt

Ik denk zelf dat het de combinatie handen met onderarm is die versterkt zouden moeten worden, niet alleen de handen.

Dus zou wellicht beter zijn om de onderarmen te trainen waarmee je de kracht in je onderarm en deels je handen traint, komt dan wel goed,

En niet gaan miepen dat je dan van die dikke onderarmen krijgt :D
Waarom? Als het goed is, blijven je onderarmen recht en is de spanning daarop nihil.

Kijk naar de beweging die je maakt als je de onderarmen wil trainen. Dat is geen beweging die je bij een dl doet.

Waarom? Als het goed is, blijven je onderarmen recht en is de spanning daarop nihil.

Kijk naar de beweging die je maakt als je de onderarmen wil trainen. Dat is geen beweging die je bij een dl doet.
Als je hard in handen knijpt span je automatisch je onderarm aan, als je dus je onderarm traint vergroot je uiteindelijk de kracht in beide.

Natuurlijk zijn straps sowieso het hulpmiddel bij zwaardere lifts.

De beweging die je dus bij een DL doet is inderdaad niet dezelfde als bij een onderarm training maar door de extra kracht in je armen ga ik er van uit dat je de DL dan makkelijker kunt uitvoeren zonder te veel "last" van je handen.

We zijn het niet oneens, maar voor mannen geldt wmb hetzelfde. Jij begon over vrouwen, wellicht omdat die, bijvoorbeeld door gemiddeld kleinere handen, eerder last hebben van verlies van grip.

Er is best wat voor gripkracht te zeggen, maar dat is voor TS (nu) niet interessant.

Bij verzuring zou mijn gok zijn: je knijpt te hard.

Je handen vormen een soort “haak” bij pull bewegingen, je knijpt niet in de stang.
Maar door het gewicht komt er wel spanning op de haak, je vingers, je handen, ik denk dat als je dus je onderarmen versterkt je dan makkelijker de haak kan behouden.

Als je hard in handen knijpt span je automatisch je onderarm aan, als je dus je onderarm traint vergroot je uiteindelijk de kracht in beide.

Natuurlijk zijn straps sowieso het hulpmiddel bij zwaardere lifts.

De beweging die je dus bij een DL doet is inderdaad niet dezelfde als bij een onderarm training maar door de extra kracht in je armen ga ik er van uit dat je de DL dan makkelijker kunt uitvoeren zonder te veel "last" van je handen.
Waarom moet je in je handen knijpen? Je 'hangt' hem er in, zeker met straps.

Waarom moet je in je handen knijpen? Je 'hangt' hem er in, zeker met straps.
Je hebt gelijk, ik gaf net ook al bij AK zijn bericht aan dat je de haak makkelijker kan volhouden als je onderarmen sterker zijn, want een gewicht in de haak (je handen zijn dus de haak) zorgt wel voor spanning.

Je hebt gelijk, ik gaf net ook al bij AK zijn bericht aan dat je de haak makkelijker kan volhouden als je onderarmen sterker zijn, want een gewicht in de haak (je handen zijn dus de haak) zorgt wel voor spanning.
Denk je dat je met je vingers 100+kg kan tillen?

• Like
Waarderingen: GruX
Je handen vormen een soort “haak” bij pull bewegingen, je knijpt niet in de stang.
Nou ja, je 'knijpt' ver genoeg zodat je vingers niet rechtdoor staan, zonder volledig door te knijpen. Neem 500kg en je mooie haakje wordt rechtgetrokken. De spieren die zorgen dat je handen een haak kunnen blijven onder belasting, zitten nog steeds gewoon in je onderarm.

Verder mee eens dat iedereen zelf moet bepalen of gripkracht en onderarmen een doel zijn; heb zelf ook straps nodig om DL's niet op grip te laten falen. Voor mij is grip wel een doel, dus die train ik daarnaast apart.

Denk je dat je met je vingers 100+kg kan tillen?
Met je handen wel, dat je ze dus niet meer echt als haak gebruikt maar gewoon de bar vastpakt.

Moet lukken.

Kunnen we wel een contestje voor organiseren, live, inclusief eten en drinken, ergens op een mooie locatie centraal in NL.

Ik denk de meeste trainende mannen wel?
Misschien, geen idee. Maar ik weet niet of Buttie daar wat aan heeft. Tenslotte is het haar log en gaat de discussie daar over. Maar dat had ik beter anders kunnen verwoorden.

Hoe dan ook: mij lukt het niet en ik zie de meerwaarde er echt niet van.

• Topic Starter Topic Starter
Ja tis wel een kracht dingetje. Met 40kg barbell row nl kan ik wel het setje in 1x uitvoeren. Ga wel een beetje puzzelen de komende tijd. Gister ub2 gedaan en moest vandaag eigenlijk rusten maar wou graag lb3 doen. Morgen eerder beginnen dus wordt het allemaal wat lastig. Ivm vermoeidheid benen toch voor rust gekozen. Wel op tijd opgestaan en 60 minuten op de loopband gestaan. Beste aankoop van het jaar 👌

1000013691.jpg

Terug
Naar boven