MuscleMeat

trainingschema advies?

Bezoekers in dit topic

jonnydarck

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 jul 2003
Berichten
3
Waardering
0
hey allemaal, ik ben nieuw hier dus zal eerst ff info over mezelf geven,
ben 21 jaar en studeer in Amsterdam, ik train nu sinds 3 maanden.
ben 175m lang, weeg 83 kg.
normaal train ik met een gevorderde bb'er die zweeft hier ook ergens rond, en doe ik zijn schema mee, maar nu is het zomer en zal ik het toch echt zelf moeten doen, alleen het probleem is dat er zoveel verschillende oefeningen zijn dat ik niet weet wat het is, welke ik moet nemen en in welke volgorde. ik ga 3 keer in de week trainen.
mijn sterke punten zijn squats en deadlifts (beide 100kg 6-8 reps)
en biceps (38cm omtrek)
is het nu verstandiger om meer te focussen op mijn zwakke punten ,borst en triceps, of om een algeheel schema te trainen aangezien dit nog vrij nieuw is voor me?

hebben jullie een goeie site voor uitleg van de verschillende oefeningen en evt. advies voor een schema?
 
jonnydarck zei:
hebben jullie een goeie site voor uitleg van de verschillende oefeningen en evt. advies voor een schema?

op dit board staan genoeg schema's.

Zoek er 1 uit, post en wij geven advies.
 
jonnydarck zei:
hey allemaal, ik ben nieuw hier dus zal eerst ff info over mezelf geven,
ben 21 jaar en studeer in Amsterdam, ik train nu sinds 3 maanden.
ben 175m lang, weeg 83 kg.
normaal train ik met een gevorderde bb'er die zweeft hier ook ergens rond, en doe ik zijn schema mee, maar nu is het zomer en zal ik het toch echt zelf moeten doen, alleen het probleem is dat er zoveel verschillende oefeningen zijn dat ik niet weet wat het is, welke ik moet nemen en in welke volgorde. ik ga 3 keer in de week trainen.
mijn sterke punten zijn squats en deadlifts (beide 100kg 6-8 reps)
en biceps (38cm omtrek)
is het nu verstandiger om meer te focussen op mijn zwakke punten ,borst en triceps, of om een algeheel schema te trainen aangezien dit nog vrij nieuw is voor me?

hebben jullie een goeie site voor uitleg van de verschillende oefeningen en evt. advies voor een schema?

een goed trainingsschema is zowiezo "algeheel", maar dat wil nog niet zeggen dat je je niet mag focussen op je zwakke punten.

ik zou in ieder geval je borst en triceps opsplitsen over 2 dagen (bv. MA:triceps, DO: borst), en ze als eerste aanpakken.
Vergt wel wat gepuzzel aan je schema maar is best te doen...

zoek een schema dat je aanspreekt en we zullen je wel wat helpen met de details...

:thumbs:
 
met zulke stats had ik wel wat meer zelfvertrouwen qua kennis verwacht..positiegf bedoeld he:)

wie is die gevorderde BBér hier dan?

4 keer trainen is iets beter in mn ogen, meer rust per spiergroep en korter trainen per keer en dis meer intensiteit voor die spiergroepen

3 dagensplit:
zou iets doen als

dag1:borst en armen

dag2: benen

dag 3: rug en schouders
 
OK dit is een schema die me wel aanspreekt, aangezien borst en triceps gescheiden zijn, heb nog eens wat gelezen en ik denk dat er toch echt 4 trainingsdagen moeten komen ipv 3, dus daar moet ik gewoon tijd voor maken.

Dag1: borst + anterior/lateral delts
Dag2: rug + posterior delts
Dag3: RUST
Dag4: benen (incl. kuiten)
Dag5: armen + buik
Dag6: RUST
Dag7: RUST
Dag8: herhaling schema

is het het beste om te beginnen met triceps op dag5 aangezien ik daar graag aan wil werken? ( als ik zwaar ga met incline dumbbell flys en bankdrukken, knikken m'n armen soms terwijl mijn borst het wel trekt, dus de triceps hebben werk nodig)
 
als je tricesp meer aandacht nodig heeft dan de rest wel ja.

zou dan ook de week ermee beginnen. iets meer rust ervoor zodat je baterij goed is opgeladen vooor je triceps dus ipv

Dag1: borst + anterior/lateral delts
Dag2: rug + posterior delts
Dag3: RUST
Dag4: benen (incl. kuiten)
Dag5: armen + buik
Dag6: RUST
Dag7: RUST
Dag8: herhaling schema

Dag1: armen + buik
Dag2: benen (incl. kuiten) een rustdag na je triceps
Dag3: RUST en nog een, complete isolatie (rust) voor je triceps
Dag4: borst + anterior/lateral delts
Dag5: rug + posterior delts
Dag6: RUST
Dag7: RUST
Dag8: herhaling schema waardoor je weer fris aan triceps kan beginnen
 
dandyman zei:
als je tricesp meer aandacht nodig heeft dan de rest wel ja.

zou dan ook de week ermee beginnen. iets meer rust ervoor zodat je baterij goed is opgeladen vooor je triceps dus ipv

Dag1: borst + anterior/lateral delts
Dag2: rug + posterior delts
Dag3: RUST
Dag4: benen (incl. kuiten)
Dag5: armen + buik
Dag6: RUST
Dag7: RUST
Dag8: herhaling schema

Dag1: armen + buik
Dag2: benen (incl. kuiten) een rustdag na je triceps
Dag3: RUST en nog een, complete isolatie (rust) voor je triceps
Dag4: borst + anterior/lateral delts
Dag5: rug + posterior delts
Dag6: RUST
Dag7: RUST
Dag8: herhaling schema waardoor je weer fris aan triceps kan beginnen

thanks dandy, ik ga d'r mee aan de slag, ik hou je op de hoogte! :)

oh btw, ik weet de nickname van me maatje niet , moet ik nog ff vragen. ???
 
Back
Naar boven