AndroidHealthClinic

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

• Topic Starter Topic Starter
Die 200kg gaat in een rap tempo omhoog.

Ik denk dat nog sneller tillen wellicht blessures gaat opleveren.

Maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt? Kun je me dat even uitleggen?

Ik bedoel niet de speed van de 200 kg, maar meer dat het werkgewicht (240 kg) redelijk laag lijkt in verhouding tot de speedgewichten. Ik had altijd begrepen dat het goed is voor de speed als je met je werkgewicht in de richting van 80-90% 1rm gaat zitten. Dit om de explosiviteit ten goede te komen. Doordat je lichaam dan 'gewend' is aan het hogere gewicht het speedgewicht nog explosiever omhoog komt.
Ik ging er van uit dat je je sessie aanpast aan je speedgewichten en daarop ook je werkset baseert. Correct me if I'm wrong ;)

Dan had je me eerst moeten vragen hoeveel ik op de 1RM til.;)
Ik richt me nu namelijk op 300kg RAW deadlift (zonder straps, overigens) en 240kg is nog steeds 80% van 300kg.

Dus ja dat klopt en ja ik heb het aangepast. De komende weken zal ik klimmen tot en met 90% en daarna weer zakken tot 80% om meer sets en reps te maken en vervolgens door te klimmen naar 100% bij een nieuwe max attempt.

Het speedgewicht zou op 195kg moeten liggen, maar wij hebben alleen klemmen van 2,5kg per stuk. Vandaar de 200kg.

StrongGuy.jpg

Voor dit soort armen ga ik!:D

Dat zijn nog is flinke knotsen zeg, je kan niet meer door de deur gegarandeerd

hehe, ja mooi he, wat hij in zijn armen heeft zitten zit bij mij in mijn kin,:D
:kots:

Training Ma 22 feb

De bedoeling was vandaag een shirted training bij Leon, maar helaas is mijn auto in de garage en Rene, die mij kwam ophalen, stond ineens met pec langs de weg. Dus maar even een RAW training bij mijn eigen fitnesscentrum in Maastricht.

Bench press RAW en paused:

10x 70kg (warm-up)
8x 110kg (warm-up)
.............................
5x 160kg
5x 180kg
4x 200kg
............................
2x 210kg (5cm board)
1x 220kg (5cm board)

Heb een slechte dag vandaag, ben futloos en heb weinig explosiviteit. Nog even volhouden:(

Close grip Bench press RAW en paused:

5x 150kg
5x 170kg
3x 190kg (pffff, dat bedoel ik nou!:treuren:)

Dumbbell Press palms facing RAW:

10x 56kg (per hand)
10x 56kg
8x 56kg

Triceps extension:

3x6x36kg (pfff, hahaha, nou ja oke dan.....)

Ach het mag ook weleens een keer minder gaan, toch?!:)

Training Ma 22 feb

De bedoeling was vandaag een shirted training bij Leon, maar helaas is mijn auto in de garage en Rene, die mij kwam ophalen, stond ineens met pec langs de weg. Dus maar even een RAW training bij mijn eigen fitnesscentrum in Maastricht.

10x 70kg (warm-up)
8x 110kg (warm-up)
.............................
5x 160kg
5x 180kg
4x 200kg
2x 210kg (5cm board)
1x 220kg (5cm board)

Heb een slechte dag vandaag, ben futloos en heb weinig explosiviteit. Nog even volhouden:(

5x 150kg
5x 170kg
3x 190kg (pffff, dat bedoel ik nou!:treuren:)

Dumbbell Press palms facing RAW:

10x 56kg (per hand)
10x 56kg
8x 56kg

Triceps extension:

3x6x36kg (pfff, hahaha, nou ja oke dan.....)

Hoi Ruud...dit was gewoon overmacht :( ...ik ben weer thuis.
De ANWBmonteur constateerde dat de automatische versnellingsbak was vastgelopen...nogal een duur grapje...de auto werd afgesleept en er werd vervangend vervoer geregeld.

Maar goed...over tot de orde van dit log ;)
Trainen kunnen we eventueel woensdag of donderdag bij Leon, vrijdag gaan "de mannen uit Arnhem" naar Leon en wordt het met halterschijven erg krap als zij willen buigen en wij willen banken.
Denk er maar eens over na...dan horen we het wel :)

Hey Rene,

Klote voor je van de auto, zeg!

Mbt het trainen, wo en do zijn voor mij beide opties. Leon gaf woensdag aan. Welke dag heeft jouw voorkeur?

Grtz

5x 180kg
4x 200kg
2x 210kg (5cm board)
1x 220kg (5cm board)

5x 150kg
5x 170kg
3x 190kg

Zomaar een paar "highlights"...
Inderdaad een beetje een zwakke training.
Maar iedereen heeft wel eens een slechte dag inderdaad. :rolleyes:

Hey Rene,

Klote voor je van de auto, zeg!

Mbt het trainen, wo en do zijn voor mij beide opties. Leon gaf woensdag aan. Welke dag heeft jouw voorkeur?

Grtz

Dan houden we het toch op woensdag...19.00?
Ik kom dan met de trein (mits er geen vertragingen zijn en als er geen stakingen zijn, ongelukken of door sneeuwoverlast geen treinen rijden ;))

Ruud,

Wat zou jij aanraden om met name meer kracht onderin vanuit de borst te krijgen in de bench?

Schouders en triceps zijn sterk genoeg echter de borst niet.

En, wanneer komen die EMG resultaten?
Ben ook wel benieuwd of daar wat uit af te leiden valt, ik heb eigenlijk zelf nog geen idee wat haha:o
en zou het er nou bijvoorbeeld ook anders uitzien bij iemand die waardeloos slecht bankdrukt of eh welke oefening dan ook ?

over trainingen zeg ik niks maar hier is zwijgen toestemmen;) die gewichten van jou gaan mijn voorstellingsvermogen toch te boven:o

Die EMG zit eraan te komen. Het is helaas niet zo dat je gewoon even een lab kunt binnenlopen en wat plakkertjes kunt opplakken. Wat overigens natuurlijk erg jammer is, haha

Dus gewoon nog even geduld hebben.;)

Hey dr. Strong, ik heb alle pagina's doorgeworsteld maar ik zit nog steeds met de vraag hoe je zo'n enorme massagroei hebt gekregen in het eerste jaar. Komt dit door het vele eten op het juiste moment en X keer per week borst trainen?

Het is een combinatie van voeding, training, herstel en genen. Er is geen eenduidig antwoord op te geven. Ontbreekt het je aan één van deze aspecten of besteedt je er te weinig aandacht aan, dan beperk je onherroepelijk je groei en progressie.

Maar het is altijd een samenspel tussen de bovengenoemde factoren!

Training Wo 24 feb

Gisteren shirted training gedaan. Rene Hamers was ook present!

Shirted benchpress:

10x 70kg raw
8x 120kg raw
5x 160kg raw
...................... shirt aan
5x 200kg
3x 230kg
3x 240kg
1x 250kg (op 8-10cm board)
1x 250kg (op 5cm board)
1x 255kg (op 3cm board, was eigenlijk meer een knuppel...haha)
1x 255kg (zonder boards, nog niet beneden, twee vingers nog)
1x 250kg (JAAA, op de borst, shirt zit wel zo'n beetje bovenop mijn kin)
1x 250kg (Weer op de borst, maar krijg hem nu niet meer goed weg, pfff)

Pffff, krijg niks meer uitgeduwd, ben kapot!

Rene, drukte een ZEER mooie wedstrijdbeurt met 230kg!!! SUPER!!!

Ruud, ik was echt opgelucht dat je uiteindelijk toch met die 250 op de borst kwam...het ging niet allemaal vanzelf.
Het ziet er allemaal veelbelovend uit...dat NL record drukken 256kg (1 km meer dan het record) komt er geheid aan!

Als ik nu die 230 kan verzilveren op een wedstrijd zit ik op de goede weg!

Terug
Naar boven