Fitness Seller

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

• Topic Starter Topic Starter
Training Do 25 feb

Vandaag weer eens een training gedaan met een vriend van me, die zelf zeer verdienstelijk drukt; Stephan Laschet (PR 170kg RAW, bw: 102kg)

Close grip Rack Press RAW:

5x 150kg
5x 170kg
5x 190kg
4x 210kg

Speed Deadlift RAW (zonder riem, zonder straps):

2x 245kg
2x 245kg (ready go pang! Deze gingen echt EXPLOSIEF!!!)
.........................
3x 200kg (90 sec rust tussen de sets!!!)
3x 200kg
3x 200kg
3x 200kg
3x 200kg
3x 200kg (een stuk explosiever dan vorige week!)

Lat pull Down:

10x 100kg
10x 100kg
8x 100kg
8x 100kg

Pendlay Row (STRIKT!):

5x 115kg
5x 145kg
5x 145kg
4x 145kg (pffff, ben kapot.....)

Ben erg moe, lange werkdag gehad, morgen weer een dienst van 18 uur, dus nu lekker naar huis.

Maandag staat een spannende training op het programma. Ga erna 7dgn naar New Orleans, dus even goed wegzetten die kilo's.

Hey Ruud,

Bedankt voor de eervolle vermelding haha ;)
Je was inderdaad lekker explosief vandaag! Je lifts zagen er goed uit.

Ik heb alle vertrouwen in je prestaties voor de komende wedstrijd :D Dat komt helemaal in orde. Op zn minst 256 he kerel! :D

Grt,

Stephan

Veel atleten ondervinden pijnlijke schouders en/of een zich niet meer ontwikkelende bench press na jaren zwaar drukken. Dit wordt vaak veroorzaakt door een inadequate structurele balns tussen de spieren van het bovenlichaam.

De vaakst verkorte spier na lang zwaar bankdrukken is de subscapularis (zit aande binnenkant van het schouderblad). De belangrijkste spieren waarin flexibiliteit moet bestaan om zo explosief mogelijk te kunnen drukken zijn de latissimus dorsi (brede rugspier), pectoralis major (grote borstspier), m. biceps brachii – caput brevis (korte kop van de biceps) en de subscapularis. Gebruik dynamische stretch methoden, deze behouden explosiviteit meer dan statische methodieken.[/SIZE][/FONT]

Hey Dr.

allereerst mijn complimenten voor dit log en je kennis.
Ik zie ook veel dingen die me erg deugd doen.

Ik heb niet alle posts gelezen en niet alle reply's
Maar heb even een stukje quote gepakt welk betrekking heeft op mij en met mij nog wel heel wat anderen inzake de bankdrukkers schouderblessure.
Een lekkere chronische aandoening is het geworden, heb je tips, adviezen om die kwetsuur te verhelpen of oefeningen specifiek gericht om de kwaal aan te pakken en/of te isoleren waardoor je er minder of geen last meer van hebt?

Een spuit er in zetten kan altijd nog, maar liefst doe je het zonder natuurlijk.

Ik heb de blessure opgelopen destijds (2001) door na een volledige training met complete borstsessie nog eens flink te gaan toppen met BP en in omgekeerde piramide (hoog laag) leeg pompen en tot slot tot uitputtens helemaal leeg met negatieve reps te banken met 160 kilo.
Daags er na was 30 kilo maximum BP en dat was licht pijnlijk, zwaarder was niet te doen.

Ik heb daarna nog weinig serieus getraind, ben afgelopen januari weer serieus begonnen, BP nu 120 (3x m.ass) en alles komt weer wat in shape, maar die schouder blijft zeuren. Voel 'm ook met biceps dumbbell curl, up right row, enz enz.

Ik houd het log in de gaten,

succes verder,
groet,
Martin

ps, ik deel ook de passie van voetbal, ben betaalde jeugdtrainer A1 en C1 junioren wel A categorie, maar de lagere klasses daarin haha. Geen divisie.

Laatst bewerkt:
Een lekkere chronische aandoening is het geworden, heb je tips, adviezen om die kwetsuur te verhelpen of oefeningen specifiek gericht om de kwaal aan te pakken en/of te isoleren waardoor je er minder of geen last meer van hebt?
Zo herkenbaar...
Ik ben waarschijnlijk één van de kanshebbers op goud wat betreft het onderdeel blessures hier op DBB... :o
Op dit moment heb ik baat bij het feit dat ik veel minder met de ellebogen naar buiten druk dan vroeger.
Dus meer "tucked in" bij gebrek aan een NL verwoording.
Geen (zware) shoulder presses en upright rows meer doe.
En veel meer herstel in acht (probeer) te nemen dan ik ooit heb gedaan.
Ik ben er ook nog niet, maar ik krijg inmiddels een redelijk idee hoe ik het één en ander moet aanpakken om verdere ellende te voorkomen.
Rotator cuff oefeningen zie ik het nut wel van in, maar moet eerlijk bekennen dat ik ze meestal "vergeet"...:o
Ik ben benieuwd of Dr.Strong "ons" nog verder kan helpen wat dit betreft. :thumb:

Chroniciteit volgt uit overbelasting. De sleutel is dus vaak; de belasting omlaag brengen en adequate pijnstilling. Wanneer de klachten progressief zijn bij pijnstilling en minder belasting volgt nog weleens het advies tot immobilisatie of idd hydrocortison. Ook een operatieve ingreep is in sommige gevallen mogelijk.

Ik ken jullie natuurlijk niet persoonlijk, heb jullie nog nooit gezien, laat staan het hele verhaal gehoord.

Rotator cuff oefeningen zijn goed om deze spieren te versterken. Verder belasting omlaag zodat de klachten verdwijnen. Daarnaast is pijnstilling vaak nodig, maar wel conform bv de richtlijn van jouw huisarts of orthopeed. Vaak begint men met paracetamol, 1000mg 4 maal daags om de 4-6 uur. Maar nogmaals, consulteer je eigenarts!!!

In je trainingen zul je de belasting van de schouders omlaag moeten brengen. Dus bv geen borst schouder combi meer. Als je drukt, belast je de schouders minder met palms facing. Andere tips vind je eerder in dit log.

Gr.

Ruud

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

Training Za 27 feb

Korte training vandaag!

Deadlift of 10cm blocks RAW:

3x3x275kg

Standing shoulder press RAW:

3x 130kg
3x 140kg
3x 150kg (ging zeer goed!)

Zercher squats:

3x3x 180kg

Ff lekker kort, niet teveel belast, moet maandag flink aan de bak!!!

Thanks voor de uileg. :thumb:

Wanneer is je volgende wedstrijd?
En wat kan je nu wel goed drukken met dit shirtje aan?
Zag in je laatste training alleen maar boardpresses,en presses waarbij je de pecs niet raakt?

Okee Ruud, bedankt voor de reply.

Ik ga zeker nog de rest van de thread lezen, niet alleen vanwege mijn kwaaltje, het is sowieso erg interessant.

groet,
Martin

Volgende wedstrijd is 14 maart aanstaande, het NK Bankdrukken te Woerden.

@Irondevoted: een paar reacties naar boven lees je dat ik inmiddels, zij het met veel moeite, de borst geraakt heb.

Zondag 28 feb NK Powerliften te Cuijk

Nou de reis erheen alleen al was een hele onderneming. Ik moest Rene Hamers a.k.a. Huggybear ophalen in zijn woonplaats, diep in Zuid-Limburg. Echt zo'n plek waar een chauvinistische Mestreechteneer niet komt, hahaha. Helaas begaf de TomTom het halverwege waardoor ik weer terug moest vallen op de sterren. Maw het duurde even, maar bestemming een half uurtje te laat bereikt. Op weg naar Cuijk flink doorgereden om onze lader/vanger op tijd daar te krijgen, we kwamen om 11:15u aan.

Vond de opkomst dramatisch, daarentegen hebben de toeschouwers wel ekele leuke beurten te zien gekregen. Ilja Strik was wederom imposant en sterk. Pjotr was heerlijk bezig (nogmaals gefeliciteerd Pjotr, je biertje zal na afloop zeker gesmaakt hebben!), maar ook enkele junioren waren indrukwekkend bezig.

Danny van Dorsten, onze trainingsmaat verbrak maar liefst 2 Pr's en had ook een derde gehad ware hij niet geblesseerd geraakt met de DL tijdens het opwarmen. Wil Renkens werd ZEER verdienstelijk 3de! (PROFICIAT). Ik vond hem sterk bezig. Vond zelfs enkele afgekeurde beurten van hem twijfelachtig. Dit mogen jullie zelf op Youtube beoordelen!

Verder G-men ontmoet. Was leuk om me je kennis te maken! En ik kom zeker kijken naar de voorrondes en het NK Strongman zelf. En ik vond je opmerking van die dag achteraf gezien wel een leuke; hij zei,"Ruud je bent eigenlijk geen powerlifter en ook geen bodybuilder, je bent eigenlijk een:
POWERBUILDER".:D

Vond ik een goeie. G-men..., wij zijn powerbuilders vanaf nu, hahaha.

Al met al was het een lange dag met op zijn tijd erg mooie beurten en sterke lifters.

Ik kan alleen maar hopen dat het nog drukker en mooier wordt op het NK Bankdrukken, 14 maart te Woerden. Ik hoop dat er dit keer meer mensen van dit forum aanwezig zullen zijn!!!

Training Ma 1 mrt

Gisteren shirted getraind bij Leon.

Nou, dat was me het avondje wel, DRAMATISCH!!!!!!!!!

Super Katana maatje 58 aangetrokken, kwam met geen enkel gewicht onder, zelfs de 260kg niet. Alleen als ik het shirt zo'n beetje oner mijn neus leg, en dus nauwelijks meer werking ervan heb, lukt het met 250kg om beneden te komen. Ook de riem mag ik eigenlijk niet aantrekken. Dus dat was echt niet te doen!!!!! AAaaaacchhhhh!

Nou, toen maar maatje 54 Inzer Rage X geprobeerd, maar die kregen we nauwelijks over mijn onderarmen, hahahaha. Dat shirt zat zo strak dat ik zelfs met 300kg nog niet onder was gekomen.

Vervolgens, ik heb onderhand al een setje of 10 gedaan, maatje 56 Super Katana aangetrokken. 260kg geladen, kom maar op 3-4cm, maar duw hem makkelijk weg. Maar ik kom er gewoonweg niet mee onder.

Na al het proberen en brainstormen over wat te doen, ben ik na 3 uur traing, maar naar huis gereden om mijn maatje 60 Titan Fury te halen. Om 22:30u was ik weer terug. En daar gaan we weer.......

Met maatje 60, 240kg geduwd, daarna nog even 245kg. Trekken we dat ding weer eens echt strak, kom ik zelfs met 255kg nog niet beneden. Aan mijn armen en schouders zit dat dign gewoon VEEL te strak, je kunt nauwelijks nog je schouders naar achteren brengen, pfffffffff

Ga overmorgen naar de VS, dus ik kan er niet meer in trainen. Dit wordt dus HEEL ERG SPANNEND!!!! En een beetje op de gok op het NK.

KLOTE, dit had ik vorige week niet verwacht.

Heb uiteindelijk gisteravond een Customer Super Katana besteld, volledig op maat gemaakt, krijg hem helaas pas over 6-8 weken.

Dit wordt in ieder geval een INTERESSANT NK, haha:D

Ik zeg: gewoon shirt wegflikkeren en raw drukken.

Me de wijven / shirts nix als last.

Training Ma 1 mrt

Gisteren shirted getraind bij Leon.

Nou, dat was me het avondje wel, DRAMATISCH!!!!!!!!!

Super Katana maatje 58 aangetrokken, kwam met geen enkel gewicht onder, zelfs de 260kg niet. Alleen als ik het shirt zo'n beetje oner mijn neus leg, en dus nauwelijks meer werking ervan heb, lukt het met 250kg om beneden te komen. Ook de riem mag ik eigenlijk niet aantrekken. Dus dat was echt niet te doen!!!!! AAaaaacchhhhh!

Nou, toen maar maatje 54 Inzer Rage X geprobeerd, maar die kregen we nauwelijks over mijn onderarmen, hahahaha. Dat shirt zat zo strak dat ik zelfs met 300kg nog niet onder was gekomen.

Vervolgens, ik heb onderhand al een setje of 10 gedaan, maatje 56 Super Katana aangetrokken. 260kg geladen, kom maar op 3-4cm, maar duw hem makkelijk weg. Maar ik kom er gewoonweg niet mee onder.

Na al het proberen en brainstormen over wat te doen, ben ik na 3 uur traing, maar naar huis gereden om mijn maatje 60 Titan Fury te halen. Om 22:30u was ik weer terug. En daar gaan we weer.......

Met maatje 60, 240kg geduwd, daarna nog even 245kg. Trekken we dat ding weer eens echt strak, kom ik zelfs met 255kg nog niet beneden. Aan mijn armen en schouders zit dat dign gewoon VEEL te strak, je kunt nauwelijks nog je schouders naar achteren brengen, pfffffffff

Ga overmorgen naar de VS, dus ik kan er niet meer in trainen. Dit wordt dus HEEL ERG SPANNEND!!!! En een beetje op de gok op het NK.

KLOTE, dit had ik vorige week niet verwacht.

Heb uiteindelijk gisteravond een Customer Super Katana besteld, volledig op maat gemaakt, krijg hem helaas pas over 6-8 weken.

Dit wordt in ieder geval een INTERESSANT NK, haha:D

Het was inderdaad een drama...maar goed...ik ga er van uit dat je in die ruime maat 60 meer zult drukken dan ik in een strakke 54 :o
We zullen zien wat Badal kan en eventueel Robert (Meinen).

Ik hoop dat je met die op maat gemaakte Titan wat meer geluk zult hebben! Als de daarmee goed overweg zou kunnen, dan zou het me niet verbazen als je richting de 300kg zou gaan drukken.
Het wordt inderdaad spannend.

Het siert Leon wel, dat hij tot vrijwel midden in de nacht zijn deur heeft openstaan voor de jongens die bij hem komen trainen en dat mag ook wel eens gezegd worden, toch? :)

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ----------

Ik zeg: gewoon shirt wegflikkeren en raw drukken.

O.K...stel je de volgende situatie voor...Ruud heeft een goede dag en drukt 230 raw...en Badal of ik druk 232,5....dan zal Ruud geen kampioen worden. En dat zou toch erg jammer zijn!
Ruud is raw de sterkste, daar twijfel ik absoluut geen seconde aan!
Maar shirted is een heel ander verhaal...en hij kan op dit moment niet het optimale uit zijn shirts halen (helaas) :(.

Een faire strijd is er als voor iedereen dezelfde regels gelden...òf allemaal raw òf allemaal in shirt (en dan nog is het een feit dat de één 50kg uit zijn shirt weet te halen, en de ander maar 25). Als je op een gear wedstrijd besluit om raw mee te doen, dan kan dat, maar je kansen slinken dan aanzienlijk zoals uit mijn voorbeeld blijkt.

Ik hoop dat er ook weer een raw bankdrukwedstrijd georganiseerd wordt, dan weet ik nu al 100% zeker wie er zal winnen ;).

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

Enne je kunt in de V.S. gewoon flink bunkeren...:burger::meal::mc::pepsi:
Dan zit die maat 60 wellicht wat beter als je terugkomt ;)

Sheesh, dat is balen Ruud.. Ook met je reis in het vooruitzicht. Is er geen manier om je shirts mee te nemen en daar (New Orleans meen ik dat je zei) gewoon nog één of twee keer shirted te trainen? Hoop dat je er nog uitkomt! Je maakt het wel spannend nou inderdaad haha..

Alvast fijne reis als ik je vandaag of morgen niet meer zie in de gym :)

@Rene: Ben vandaag al begonnen, heb zojuist na de training 2 eiwitshakes gedronken, 1 PEP, 1 AA, 2 quarterpounders gegeten en 1 medium aardbeienmilkshake. Goed voor zo'n 1800kcal als het niet meer is.:D

Training Di 2 mrt

Speed Deadlift RAW (zonder riem, zonder straps):

1x 255kg (max. 90 sec rust tussen de sets)
1x 255kg
1x 255kg (hold voor 10sec)
1x 255kg
1x 255kg (ze gaan erg goed en explosief, alleen het is een gewichthefstang, dus de grip en beweeglijkheid van de bar is niet echt handig.
.............................
3x 210kg (90 sec rust tussen de sets, max SPEED!!!)
3x 210kg
3x 210kg
3x 210kg
3x 210kg (120sec rust)
3x 210kg (120sec rust)

Wow, what a feeling!!!

Chin-ups:

6x BW (139kg)
5x BW
5x BW
3x BW (hahaha, minder!)

Seated Rows:

8x 120kg
8x 130kg
8x 140kg
8x 150kg

Lat pull Down palms facing:

4x8x100kg

Heerlijke training!:)

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

@Svensson: Ja idd balen! Maar ik ga nog ff goed eten, en dan maak ik er het beste van met de maatje 60. En lukt het dit jaar niet, dan kom ik volgend jaar met de customer en RAW nog sterker, dubbel zo hard terug!!!:cool:

Maar we gaan het gewoon proberen en hopen het beste ervan! Met een beetje aanmoediging moet ik toch een eindje kunnen komen;)

Hoi Ruud,

Heel veel succes de 14e!
Ik zal er helaas niet bij zijn ;)

Groet,
Jorrit

@Svensson: Ja idd balen! Maar ik ga nog ff goed eten, en dan maak ik er het beste van met de maatje 60. En lukt het dit jaar niet, dan kom ik volgend jaar met de customer en RAW nog sterker, dubbel zo hard terug!!!:cool:

Maar we gaan het gewoon proberen en hopen het beste ervan! Met een beetje aanmoediging moet ik toch een eindje kunnen komen;)

Zo mag ik het horen! Zal proberen om er ook bij te zijn om een hart onder je powerliftriem te steken.

Je gaat ook weer goed op de deadlift zie ik!

Nice @ chin-ups:thumbs::D

huggybear zei:
Een faire strijd is er als voor iedereen dezelfde regels gelden...òf allemaal raw òf allemaal in shirt (en dan nog is het een feit dat de één 50kg uit zijn shirt weet te halen, en de ander maar 25)

oftewel er is weinig fairs aan met die shirts. Ik zie persoonlijk weinig verschil tussen shirts en de door jou zo verafschuwde doping, behalve dat de shirts uitwendig zijn en de doping inwendig.
Veiliger voor je gezondheid valt ook al af haha, zodra mensen zich een aderverkalking gaan vreten om meer uit een shirt te halen:eek:

sorry voor deze logvervuiling alweer maar ik snap het verschil dus écht niet, dus zou ik toch graag zien dat huggybear dat even uitlegt:o

Terug
Naar boven