MuscleMeat

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Hahaha. Heel misschien over een week of 14. Als m'n bloedtest dan weer zo kut terug komt na een week of 10 maintenance eten overweeg ik wel om eens te kijken wat 150-200mg Test E per week voor me zou kunnen doen. Komt m'n bloedtest over de 300 ng/dl dan blijf ik mooi overal vanaf denk ik.

Ochtend gewicht: 74.7
Gisteren gegeten: 1900 kcal

LB2.
Duur training: 1:08u

Deadlift: 5x5x110 (+2,5)
Superset
Wall Handstand Push-ups: 5x8xbw

Front Squat: 2x8x55 (+7,5) + 2x8x57,5 (+10)
Superset
Cable rear delt flys: 3x15x3,75 + 1x12x3,75

Sled Leg Press: 3x15x105 (+5)
Superset
Shrugs: 3x12x35

Seated DB shoulder press: 4x12x16
Superset
Calf Raise: 1x15x65 + 3x15x70 (+5)

Box Jumps: 3x12xbw

Notities:
- Front squat van 4x12 naar 4x8 gedaan. Merk dat ik die sets te lang vind om met een nette techniek die squats te doen. Dus doe ze liever in een ietwat lagere rep range en fatsoenlijk dan 12 reps waarvan er 4 sloppy zijn.
- Voor hoe gaar m'n benen nog waren van dat fietsen gisteren eigenlijk een verdomd goeie training gehad.

Laatst bewerkt:
Ochtend gewicht: 74.7
Gisteren gegeten: 1900 kcal

LB2.
Duur training: 1:08u

Deadlift: 5x5x110 (+2,5)
Superset
Wall Handstand Push-ups: 5x8xbw

Front Squat: 2x8x55 (+7,5) + 2x8x57,5 (+10)
Superset
Cable rear delt flys: 3x15x3,75 + 1x12x3,75

Sled Leg Press: 3x15x105 (+5)
Superset
Shrugs: 3x12x35

Seated DB shoulder press: 4x12x16
Superset
Calf Raise: 1x15x65 + 3x15x70 (+5)

Box Jumps: 3x12xbw

Notities:
- Front squat van 4x12 naar 4x8 gedaan. Merk dat ik die sets te lang vind om met een nette techniek die squats te doen. Dus doe ze liever in een ietwat lagere rep range en fatsoenlijk dan 12 reps waarvan er 4 sloppy zijn.
- Voor hoe gaar m'n benen nog waren van dat fietsen gisteren eigenlijk een verdomd goeie training gehad.
Zijn wallhandstand push ups moeilijk?

Gaat lekker @PartyMarty en zo te zien aan je andere posts aardig wat kennis aan het vergaren door je opleiding PT. Lekker hoor :thumb:

Zijn wallhandstand push ups moeilijk?
In eerste instantie vond ik ze raar voelen omdat je al moet wennen aan de handstand positie. Na een paar keer doen was het in no-time m'n favoriete schouders/upper traps oefening. Kunt flink spelen met de range of motion door je handen smaller of breder te zetten. Kunt ze echt ongelofelijk zwaar maken door ze op parallettes te doen. Gewichtsvest is nog een optie.

In het begin kun je ook halve range of motion maken door niet helemaal met je hoofd de grond te raken. Ik vond het zelf een oefening die de eerste 2-3x onmogelijk voelt en daarna plots "klikt" en dan ineens vrij makkelijk een rep of 5-6 oplevert. Het is gewoon een raar bewegingspatroon voor velen omdat de meeste mensen al sinds hun kindertijd geen muur handstand meer gedaan hebben. Hierdoor is het wel even flink wennen in 't begin. Omdat het gewoon een rare oefening is voor je gevoel.

Ik vind ze echt geweldig om te doen! Ook omdat ze, voor mij in ieder geval, m'n onderrug niet belasten. Dus als je al deadlifts, leg press en squats hebt vind ik het een super fijne oefening om niet weer te kutten met die brace om je onderrug te beschermen zoals je bij military presses wel moet doen.

Geen last van 2 dagen zo weinig cal en gister nog zo'n stuk fietsen?

Geen last van 2 dagen zo weinig cal en gister nog zo'n stuk fietsen?
Nee eigenlijk gaat het me op 't moment best goed af dat drastisch cutten. Heb zo geen zin meer dat ik de neiging begin te krijgen om een 4kg eind sprintje te trekken... Dus zo nog even uurtje fietsen. Weekje of 2-2,5 af zien en dan stoppen met die kutzooi :D

Goed te horen 👌 ff kiezen op elkaar en dan langzaam opbouwen naar een surplus en gainen maar :flexbiceps:

In eerste instantie vond ik ze raar voelen omdat je al moet wennen aan de handstand positie. Na een paar keer doen was het in no-time m'n favoriete schouders/upper traps oefening. Kunt flink spelen met de range of motion door je handen smaller of breder te zetten. Kunt ze echt ongelofelijk zwaar maken door ze op parallettes te doen. Gewichtsvest is nog een optie.

In het begin kun je ook halve range of motion maken door niet helemaal met je hoofd de grond te raken. Ik vond het zelf een oefening die de eerste 2-3x onmogelijk voelt en daarna plots "klikt" en dan ineens vrij makkelijk een rep of 5-6 oplevert. Het is gewoon een raar bewegingspatroon voor velen omdat de meeste mensen al sinds hun kindertijd geen muur handstand meer gedaan hebben. Hierdoor is het wel even flink wennen in 't begin. Omdat het gewoon een rare oefening is voor je gevoel.

Ik vind ze echt geweldig om te doen! Ook omdat ze, voor mij in ieder geval, m'n onderrug niet belasten. Dus als je al deadlifts, leg press en squats hebt vind ik het een super fijne oefening om niet weer te kutten met die brace om je onderrug te beschermen zoals je bij military presses wel moet doen.
Knap man, ik ga ze nog n keer proberen!

Een veel vlotter rondje gefietst in de stromende regen dan ik zelf eigenlijk door had. Ben wel klaar met fietsen voor deze week. Misschien morgen half uurtje hardlopen.
Screenshot_20220210-091713.jpg
Screenshot_20220210-091722.jpg

Zo. M'n extra bloedonderzoek is terug gekomen.
De mensen die hier wat verstand van hebben... Valt jullie iets op? Ik vind praktisch alles wel erg dichtbij de ondergrens liggen. Vooral endocrien.
endocrien.png

klinisch.png

Je hoge CK is door spierschade van het sporten, heeft hopelijk iedereen hier.

Ureum die wat te hoog is heeft zijn je nieren die “minder” goed werken. Je zit wel net iets te hoog dus je zou dit kunnen verhelpen dmv minder alcohol/ minder roken,stoppen?/ cholesterol iets verbeteren alhoewel dit nu wel oke is of niet te gulzig met zout. Bewerkt eten bevat ook stiekem veel zout, brood? let hier iig mee op dat dit niet verder stijgt. Zou dit wel onthouden indien je over een x aantal maanden weer bloed laat controleren of het verbeterd is.

Testosteron die ietsjes lager is zou kunnen te maken hebben doordat je nu iets hoger qua vet% zit of doordat je al behoorlijk (te)lang cut.

Je lage estradiol kan ook eruit wijzen dat je wellicht libido klachten hebt of voor je gevoel meer vet rondom je buik dan elders, indien je jezelf hier in kunt vinden.

Je lage estradiol kan ook eruit wijzen dat je wellicht libido klachten hebt of voor je gevoel meer vet rondom je buik dan elders, indien je jezelf hier in kunt vinden.
Deze klinkt heel bekend. Heb laatste maand of 1,5 best wel wat vet verloren, maar voor mijn gevoel echt overal behalve rondom mijn buik.
Dat met dat zout eten zal ik mee gaan nemen en misschien is het handig als ik m'n HDL wat omhoog krik zodat m'n Cholesterol/HDL verhouding wat beter is.

Alcohol + roken doe ik beide eigenlijk praktisch niet.

• Like
Waarderingen: AK
Ochtend gewicht: 74.9
Gisteren gegeten: 2400 kcal

UB2.
Duur training: 1:09u.

Bench press: 3x8x60 + 2x4x65 (+5) + 2x2x67,5 (+7,5)
Superset
Lat Pulldown: 3x10x52,5 (+2,5) + 2x10x50

Cable Crossovers: 1x12x11,25 + 3x10x11,25
Superset
Seated Row: 4x10x45

Facepulls: 3x15x20
Superset
Straight arm pulldown: 3x12x20

Crossed triceps extensions: 3x12x5 (iedere set burnout met 3,75kg tot falen)

Zware ez-bar skullcrusers: 3x12x6,25
Superset
Lichte ez-bar cheat curls: 3x12x8,75

Notities:
- Gisteren wat meer gegeten, m'n benen waren super gaar van al dat fietsen + leg day, dus leek het me verstandig om een dagje 2400 kcal te eten (wat eigenlijk mijn beoogde kcal per dag is) om iets beter te herstellen dan op die 1900 kcal. Lijkt best goed geholpen te hebben, m'n benen voelen iets minder verrot dan ik verwacht had.
- Ohh wat ging dat benchen weer eens lekker. 2 weken geleden ging 4x60 amper. Vandaag 3x8x60 :)
- Wilde eigenlijk nog half uurtje cardio doen maar ik was ondertussen zo ongelofelijk klaar met al die cardio voor deze week dat het een half uurtje armen werd.

Laatst bewerkt:
Ochtend gewicht: vergeten te wegen
Gisteren gegeten: 2500kcal

LB1.
Trainingsduur: +-1:00u
Vandaag beetje gaan hobbyen in de sportschool, niet zo goed geslapen en was belachelijk vroeg wakker (3:30u)
Vooral wat oefeningen gedaan waar ik zin in had voor schouders + benen. Ook niet bijgehouden en gewoon op "plezier" gaan trainen.

Notities:
- Besloten een hobby weekje te doen, wat meer te eten (2500kcal), wat te hobbyen qua cardio/kracht. Ga ook eens wat experimenteren hoe trainen voelt als ik een keer wel wat gegeten heb voor het trainen.
- Hele weekend vrij veel last van m'n knieen en ellebogen gehad, ook super veel last van allemaal bultjes bij m'n liezen van al dat fietsen/rennen. Dus ook dat laat ik deze week even zitten. Misschien dat ik wat gebruik ga maken van the stairmaster, rowmachine en/of crosstrainer.

Uiteindelijk iets in deze richting gedaan.
4x10 hack squats (95 kg)
4x8 deadlift (100 kg)
4x10 45 degree leg press (220 kg aan plates)
4x12 leg extensions (60 kg)
4x15 smith machine calf raise (65 kg aan plates)
4x10 machine shoulder press (55 kg)
3x10 cable leaning lateral raise (6,25 kg)
5x10-7 rear delt fly (3,75 kg) (1 minuut rust tussen sets - zo intens hard in de fik gezet)
Tussen de setjes in:
6x15 sit-ups
6x15 leg raises
6x15 russian twists

Laatst bewerkt:
Ochtendgewicht: heb besloten deze week het wegen even te laten zitten. Wil graag een weekje qua eten en sport plezier maken en als ik ga wegen en zie dat ik zwaarder aan het worden ben dan gun ik mezelf deze relax week weer niet, terwijl ik hem wel nodig heb :)
Gisteren gegeten: 3500kcal.

UB1.
Bench, kneeling lat pulldown, crossovers, low rows chest supported, seated row, chest press, skull crushers en cheat curls

Notities:
- Fijn dat ik deze week wat ga hobbyen, echt onmogelijk veel spierpijn gepakt gisteren. Moeilijk veel spierpijn in m'n traps en lats van het deadliften, kan amper zitten of opstaan van de spierpijn in m'n glutes/hamstrings. Ook m'n rear delts zijn echt helemaal klaar voor de komende dagen verwacht ik :roflol: Hierdoor zal vandaag voornamelijk borst/armen worden.
- Helaas weer redelijk vroeg wakker (03:25u). Achja, mocht het m'n nieuwe ritme worden dan ga ik voortaan gewoon wat eerder naar de sportschool (04:30 ofzo).

Laatst bewerkt:
Ochtendgewicht: de hond was in paniek vannacht door het onweer, dus ben ik bij hem op de bank gaan slapen. Weegschaal ligt op de slaapkamer.
Gisteren gegeten: 2600 kcal.

LB:
Bb back squat:
10x60kg
10x65kg
10x70kg
8x75kg
5x80kg
5x80kg

Sled leg press:
10x100kg
10x110kg
10x120kg
10x130kg
10x140kg
8x150kg
6x160kg

Leg extensions:
3x15x60kg

Uni standing hamstring curl:
3x15x17,5kg

Calf raise:
4x15x70kg

Military Press:
10x20kg
10x27,5kg
10x35kg
8x40kg
6x42,5kg
5x45kg
3x47,5kg
2x50kg
Hierna iedere set een stapje terug tot ongeveer RIR=1. Max rust = 90sec.
5x45kg
7x40kg
9x35kg
14x30kg

Notities:
Zoooo. Einde van een weekje even niet zo strikt zijn met vanalles.
5 dagen naar de sportschool geweest vorige week, gevroten als een varken, iets te veel biertjes gedronken en amper cardio gedaan.
Ik wilde deze week vooral even gebruiken om wat gas te minderen, mijn gemoed/progressie te bekijken en een plan te trekken voor de komende tijd.

- Ik heb besloten mijn kcal doel te verhogen naar 2500 kcal omdat ik het wel eventjes gehad heb met al dat dieten en het fijn zou vinden als ik me snel wat beter voel.
- Ik ben er ook achter gekomen dat als ik ontbijt voordat ik ga sporten dat mijn trainingen daar beter van worden maar dat het praktisch onmogelijk voor me is om mijn 2000-2200kcal doel op een dag dan nog te halen, zelfs 2500 is opeens uitdagend. Dus vanaf vandaag ga ik weer terug naar ontbijten rond 10:00u en niet om 04:00u.
- Qua sport: deze week nog een weekje hobbyen, wel in de trant van UB-LB en wil daar 5x30-40min cardio aan toevoegen. Merk al een paar weken dat mijn plezier in trainen nogal aan het afnemen is, terwijl ik dat al jaren lang met veel plezier doe, dus mijn 2e focuspunt voor de komende tijd is: het trainen leuker maken + leuk houden. Ik zou het zo jammer vinden als mijn eindeloze cutten ervoor zou zorgen dat ik stop met trainen. Ik ben wel elke keer gaan trainen wanneer ze op de planning stonden. Maar had de hele tijd het idee van "wat doe ik hier", waardoor ik mijn intensiteit qua trainen erg ondermaats vond. Normaal push ik mezelf vele malen harder dan dat ik de laatste 3 weken gedaan heb.
- Gewicht ga ik vanaf deze week weer tracken maar heb besloten daar niet enorm veel waarde aan te hechten. M'n focus ligt nu op eerst even wat opknappen, zodra ik me voor een tijdje wat beter voel ga ik verder met cutten. Ik heb ook besloten dat ik geen zin meer heb in 10-15 weken cutten. Dus wil ik eens proberen hoe dit systeem voor me zou werken: 4 weken cutten - 4 weken maintainen - 4 weken cutten - 4 weken maintainen. Totdat m'n vetpercentage op een punt zit waar ik er tevreden mee ben. Ik had ergens wel gehoopt deze zomer een heel eind klaar te zijn met cutten en redelijk lean te zijn, ik denk ook nog steeds dat het me wel gaat lukken, maar eerst eens eventjes wat beter voor mezelf gaan zorgen.

Laatst bewerkt:
Goed bezig. Laatste loodjes wegen het zwaarst

Goed bezig. Laatste loodjes wegen het zwaarst
Precies! Gewoon even beetje gas terug qua dieet, hard trainen en dan kom ik er wel :)

Ik moet sowieso eens wat gaan werken aan het idee dat je "droom" fysiek krijgen een marathon is en geen sprint.
Elke keer dat ge-yoyo mag ook wel wat minder, het was een paar jaar geleden wel nog veel erger, maar echt op een constructief punt is het nog steeds niet helemaal.
Steeds dat cutten totdat je nergens zin meer in hebt, stoppen met cutten, paar kilo erop vreten, schrikken van de weegschaal en dan maar weer gaan crash cutten is 't ook niet helemaal.

Onder de streep kom ik qua gewicht/vet wel iedere keer aan het einde van dat cirkeltje weer wat lager uit. Maar je kunt ook prima cutten zonder met een kruik+slaapzak te werken achter de pc terwijl de verwarming op 20 graden staat :roflol:

Laatst bewerkt:
Precies! Gewoon even beetje gas terug qua dieet, hard trainen en dan kom ik er wel :)

Ik moet sowieso eens wat gaan werken aan het idee dat je "droom" fysiek krijgen een marathon is en geen sprint.
Elke keer dat ge-yoyo mag ook wel wat minder, het was een paar jaar geleden wel nog veel erger, maar echt op een constructief punt is het nog steeds niet helemaal.
Steeds dat cutten totdat je nergens zin meer in hebt, stoppen met cutten, paar kilo erop vreten, schrikken van de weegschaal en dan maar weer gaan crash cutten is 't ook niet helemaal.

Onder de streep kom ik qua gewicht/vet wel iedere keer aan het einde van dat cirkeltje weer wat lager uit. Maar je kunt ook prima cutten zonder met een kruik+slaapzak te werken achter de pc terwijl de verwarming op 20 graden staat :roflol:
Vast ritme met juiste deficit houdt je echt het langste vol heb ik gemerkt.
Crashen kan wel een dag of 2 om het 1 en ander te compenseren. Maar hele weken is echt killing voor je drive

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven