Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Denk stiekem dat die fase ook veel ruggegraat gaat vereisen om mezelf niet gewoon 10 weken langs vol te gaan zitten proppen. En in 10 weken een goeie 12kg erbij te pakken...
Denk stiekem dat die fase ook veel ruggegraat gaat vereisen om mezelf niet gewoon 10 weken langs vol te gaan zitten proppen. En in 10 weken een goeie 12kg erbij te pakken...
Ja om de eoa reden is de discipline tijdens cut makkelijker. Vind strikt zijn makkelijker dan af en toe cheaten, dat resulteert meestal in dagelijks te veel snoepen
Ja om de eoa reden is de discipline tijdens cut makkelijker. Vind strikt zijn makkelijker dan af en toe cheaten, dat resulteert meestal in dagelijks te veel snoepen
Ja precies, tijdens het cutten kun je toch niet veel anders dan jezelf vaak 'nee' verkopen als het om super lekkere ongezonde dingen gaat.
Ik wil ze nog wel eens in m'n cut kunnen stoppen, maar vind dat vaak niet de moeite waard. Kun je de hele dag vasten om in de avond 2400kcal aan crap naar binnen te duwen. Heb je die hele dag honger gehad + je hebt de hele dag erna veel meer honger omdat je gewoon 0 nutrienten binnen hebt gekregen. Dus zet je jezelf op voor een paar super kut dagen qua honger.
Gewoon die dikmakende shit niet in huis hebben zoals chocolade etc
Heb een pak mariakoekjes liggen en paar dingetjes die ik niet lust voor de kids.
Als ik dan naar de kast loop als ik cravings heb. Denk ik gelijk , bleh, laat maar en eet ik een bak kwark met brinta.
Geen snoepla gelukkig. Hebben hier eigenlijk nooit crap in huis.
M'n vriendin heeft 10.000.000 allergieen dus die kan praktisch niks eten en ik ben al zo lang aan het dieten.
Precies, heb zo zelf ook een paar van die David Goggins, Joe Rogan, Jordan Peterson & Cameron Hanes videos, die helpen me inderdaad ook nog wel eens ooit door een kut dag heen
Gewoon die dikmakende shit niet in huis hebben zoals chocolade etc
Heb een pak mariakoekjes liggen en paar dingetjes die ik niet lust voor de kids.
Als ik dan naar de kast loop als ik cravings heb. Denk ik gelijk , bleh, laat maar en eet ik een bak kwark met brinta.
Ik deed laatste weken:
Of 5 dagen, 30km per dag fietsen (1:15-1:30 uur)
Of 2 dagen 5-10km per dag hardlopen + 3 dagen 30km per dag fietsen (1:15-1:30 uur)
En nog iedere dag 30-60 minuten wandelen met de hond.
Weet niet of ik fysiek meer cardio kan hebben dan die 6 a 7,5u fietsen/hardlopen per week.
Ik was eigenlijk zelfs aan het overwegen de cardio terug te schalen naar: 5 of 10k hardlopen - 20k fietsen - 20k fietsen - 5k hardlopen - 20k fietsen.
Lijkt me ruim voldoende. Sterker nog, zou het niet doen. Misschien na een paar jaar tijd voor een break. En genoegen nemen met je huidige vetgehalte? Weet niet hoe oud je bent?
Lijkt me ruim voldoende. Sterker nog, zou het niet doen. Misschien na een paar jaar tijd voor een break. En genoegen nemen met je huidige vetgehalte? Weet niet hoe oud je bent?
Ben 27 jaar. Denk dat als ik even m'n ballen onder bind dat het me in de komende 7 weken wel moet lukken om het doel van 70kg te halen. Denk dat als ik even een paar dagen super netjes eet dat m'n bloat wel wegtrekt en dat het praktisch gezien maar een kilo of 4-4,5 is die er dan echt nog af moet.
Had deze per ongeluk over het hoofd gezien.
Ja, beide op dinsdagochtend om 09:03u laten prikken.
Op beide ochtenden ook gewoon getraind en dezelfde hoeveelheid cardio gedaan + zelfs hetzelfde ontbijt gegeten.
Ik heb me laatst ook laten testen op testosteron doordat met het verwijderen van de teelbalkanker de hele bal is verwijderd en ik bij de uitzaaiing bestraald ben, maar de uitslag was ook laag, maar wel binnen het standaard bereik.
Jouw waarde lijkt me inderdaad ook laag op jouw leeftijd.
De uroloog gaf mij aan dat de tekenen van een te laag testosteron kunnen zijn:
- buikvet
- stagneren in kracht of zelfs achteruit gaan
- laag of geen libido
Zodra ik deze klachten krijg (buikvet zat er al dus ga er maar vanuit dat deze niet meer mag worden of blijven hangen in de cut) dat ik dan aan de bel moet trekken.
Daarnaast zijn er nog 2 waardes gemeten adhv de lage testosteron, dit kunnen ze later nog meten uit het afgenomen bloed (schijnen ze dus nog even te bewaren), hieruit kunnen ze de hoeveelheid vrije testosteron opmaken.
Dus van de hoeveelheid testosteron die je aanmaakt, hoeveel er daadwerkelijk opgenomen wordt door je lichaam. Hier krijg ik de uitslag nog van, maar dit zou iets kunnen zijn wat je aan je arts kunt vragen.
Aan de hand hiervan zou mijn uroloog gaan bepalen of er actie ondernomen moet worden op mijn testosteron waardes of dat het prima is om zo te laten.
Moet zeggen dat ik er zelf weinig klachten van heb, maar het idee dat het aan de lage kant is en mijn krachttraining wellicht meer effect zou kunnen opleveren wanneer de waardes hoger zouden zijn, blijft wel in het achterhoofd zitten ;-)
Die 3 zijn ook precies de dingen waar ik last van heb. En m'n gemoedstoestand wordt vrij regelmatig, zonder echt een rede, redelijk somber.
Ga nu zelf eerst eens proberen hoe hoog ik m'n T kan krijgen door niet te dieten en wat extra focus te leggen op stress management en slaapkwaliteit.
Mocht ie na 10 weken dan nog beneden de Reference Range liggen dan ga ik eens kijken met de huisarts.
Klinkt dan inderdaad als een goed idee. Op een natuurlijke manier je testosteron iets verhogen is volgens mij erg lastig. Maar slaap, goed eten, minder stress kunnen daar inderdaad wel bij helpen.
Toch gek want je let al veel op gezond voedsel en weinig junk food, vitaminen, beweegt meer dan genoeg, maakt genoeg uitdagingen voor jezelf zoals bijvoorbeeld fietsen op tijd en de progressive overload.
En zoals @MikeBlok al zei, vetten verhogen.
Hopen dat je voeding wat opschroeven gaat helpen.
Ben erg benieuwd.
Klinkt dan inderdaad als een goed idee. Op een natuurlijke manier je testosteron iets verhogen is volgens mij erg lastig. Maar slaap, goed eten, minder stress kunnen daar inderdaad wel bij helpen.
Toch gek want je let al veel op gezond voedsel en weinig junk food, vitaminen, beweegt meer dan genoeg, maakt genoeg uitdagingen voor jezelf zoals bijvoorbeeld fietsen op tijd en de progressive overload.
En zoals @MikeBlok al zei, vetten verhogen.
Hopen dat je voeding wat opschroeven gaat helpen.
Ben erg benieuwd.
Naja mijn manier van cutten is wel vaak dusdanig agressief dat ik in zou kunnen zien dat ie m'n hormoonhuishouding om zeep helpt. Dus ben benieuwd als ik week of 10 zo'n 2800-3000 kcal eet aan fatsoenlijk eten of het allemaal beter is. Nu eet ik vaak maar 2000 kcal aan fatsoenlijk eten met belachelijk veel cardio er nog bij.
Vooral in een diepe cut of een lange cut ga je dit zeker merken. Niets aan te doen tenzij je alternatieven medicijnen gaat gebruiken. Bepaalde voedingsmiddelen schijnen ook een boost te geven, wellicht een placebo effect maar moeite waard om te proberen indien je er veel last van ervaart.
Je libido stijgt vanzelf naarmate je kcal/bf omhoog gaan en je weer aan een bulk begint.
Moeilijkste hieraan is een partner vinden die dit begrijpt aangezien ze meteen denken “vind je me niet aantrekkelijk” blablabla.