MuscleMeat

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ochtend gewicht: 75.3
Gisteren gegeten: 2500kcal.

LB2:
Deadlift:
4x8x105kg

Front Squat:
3x8x60kg

Sled Leg Press:
3x10x140kg

Leg Extensions:
3x12x65kg

Handstand Push-ups:
3x9xbw

Rear delt cable flys: (90sec rust)
7x3,75kg x 15-13-10-10-9-9-9
Einde set verlagen naar 2,5kg en dan doorgaan tot falen en dan eindigen met partials.

Calf Raise:
4x15x70

Shrugs (plate loaded lunge machine):
3x15x30

Notities:
- Pff die deadlifts. Dat waren 4 grindy sets zoveel burn in m'n reet. Laatste rep was slordig genoeg om morgen veel last van te gaan hebben. Wilde zo graag klaar zijn met deadliften dat ik de laatste rep wat afgeraffeld heb.
- Was flink aanpoten op de benen vandaag. Begin weer aardig tevreden te zijn met de intensiteit.

Laatst bewerkt:
Morgen denk ik een beetje m'n gemak houden bij upper body.
Mijn rotator cuff + front delt voelen alsof ik zwaar boven mijn herstelcapaciteit aan het trainen ben.

Het weekend eens even gaan zitten voor m'n trainingsplan en daar wat aanpassingen in aanbrengen. Ik denk dat ik niet anders kan dan schouders weer bij upper body doen en niet meer bij lower body.

Het 2x per week specifiek schouders trainen tijdens benen + het gebruik van mijn schouders als secundaire groep bij borst lijkt te veel te zijn.

Zijn er trouwens nog vervolg stappen mbt je testosteron? Nog iets met de arts besproken?

Zijn er trouwens nog vervolg stappen mbt je testosteron? Nog iets met de arts besproken?
Omdat m'n vrije testosteron net in range is vond ze het geen doorverwijzing waard. De second opinion die ik heb gevraagd vond hetzelfde. Doordat m'n LH-FSH-SHBG-FreeT allemaal (net) in range waren en alleen mijn total-T veel te laag was vond ook hij het niet zo'n probleem.
Vandaar dat ik nu even flink gas terug heb genomen qua cardio en m'n eten met 500-600kcal verhoogd heb.
Ga dit eventjes 8 weken strikt doen en dan nog eens bloed laten prikken. Komt ie dan weer zo belachelijk laag terug dan ga ik wat meer drammen bij haar voor een doorverwijzing.

Morgen denk ik een beetje m'n gemak houden bij upper body.
Mijn rotator cuff + front delt voelen alsof ik zwaar boven mijn herstelcapaciteit aan het trainen ben.

Het weekend eens even gaan zitten voor m'n trainingsplan en daar wat aanpassingen in aanbrengen. Ik denk dat ik niet anders kan dan schouders weer bij upper body doen en niet meer bij lower body.

Het 2x per week specifiek schouders trainen tijdens benen + het gebruik van mijn schouders als secundaire groep bij borst lijkt te veel te zijn.
Ik zou daar wel mee uitkijken ja, schouders kan je flink blessuren. Doe zelf UB/LB en 2 dagen muay thai maar als ik teveel schouders train en ook nog veel gaat slaan krijg ik ook pijntjes.

Ik zou daar wel mee uitkijken ja, schouders kan je flink blessuren. Doe zelf UB/LB en 2 dagen muay thai maar als ik teveel schouders train en ook nog veel gaat slaan krijg ik ook pijntjes.
Ga eventjes m'n volume sowieso wat terug schroeven op m'n schouders en 2x per week cable endo- en exorotaties toevoegen om mijn rotator cuff wat te versterken.
Heb daar al vaker probleempjes mee gehad en weet gelukkig goed hoe ik ze aan moet pakken.

Ga eventjes m'n volume sowieso wat terug schroeven op m'n schouders en 2x per week cable endo- en exorotaties toevoegen om mijn rotator cuff wat te versterken.
Heb daar al vaker probleempjes mee gehad en weet gelukkig goed hoe ik ze aan moet pakken.
Ik doe al tijden band dislocations na bijna elke training en dat heeft mij ook wel geholpen, sowieso zijn rotator cuff oefeningen standaard in je schema niet verkeerd.

Fijn iig dat je andere waardes allemaal net in range zijn. Erg benieuwd of, nu je wat minder extreem cut, je waardes zich wat zullen herstellen 👍

Erg goeie tip trouwens waardoor ik minder last heb van mn (front)delts is tijdens de db bench press (borst) je handen/db's bovenin niet naar elkaar toe te brengen, maar ze in een verticale beweging naar boven te brengen. Tevens bij lying db flyes je polsen iets in pronatie wanneer je armen horizontaal zijn.. merkte zelf dat ik ook veel last van mn schouders begon te krijgen bij borst oefeningen. Doe je misschien al lang op de juiste manier, maar missen heb je er iets aan.

Trouwens sinds deze week helemaal overgestapt van UB/LB naar PPL en wat een GENOT zeg! Voel eindelijk weer lekkere spierpijn in borst en rug, pak ze zo een stuk lekkerder aan met 4 oefeningen per grote spiergroep per keer dan 2 tijdens de UB. Elke keer na UB training, voelde alles wel lekker, maar niet uitgeput/volledig aangepakt. Wellicht een goeie tip.

Fijn iig dat je andere waardes allemaal net in range zijn. Erg benieuwd of, nu je wat minder extreem cut, je waardes zich wat zullen herstellen 👍

Erg goeie tip trouwens waardoor ik minder last heb van mn (front)delts is tijdens de db bench press (borst) je handen/db's bovenin niet naar elkaar toe te brengen, maar ze in een verticale beweging naar boven te brengen. Tevens bij lying db flyes je polsen iets in pronatie wanneer je armen horizontaal zijn.. merkte zelf dat ik ook veel last van mn schouders begon te krijgen bij borst oefeningen. Doe je misschien al lang op de juiste manier, maar missen heb je er iets aan.

Trouwens sinds deze week helemaal overgestapt van UB/LB naar PPL en wat een GENOT zeg! Voel eindelijk weer lekkere spierpijn in borst en rug, pak ze zo een stuk lekkerder aan met 4 oefeningen per grote spiergroep per keer dan 2 tijdens de UB. Elke keer na UB training, voelde alles wel lekker, maar niet uitgeput/volledig aangepakt. Wellicht een goeie tip.
M'n gemoed begint gelukkig al wel een beetje bij te trekken :)

Doe geen DB press, vind die niet fijn om te doen, doe zelf graag bench press en cable crossovers. Db flys wil ik nog wel eens doen maar alleen liggend op de grond, anders vind ik die oefening te belastend op bepaalde weefsels vooraan in je schouders.

PPL vond ik ook altijd heerlijk, maar ik probeer zelf een "less is more" aanpak te implementeren. Lukt nog niet altijd, maar ben er mee bezig :) 6 dagen per week trainen zorgde ervoor dat mijn progressie nogal snel stagneerde. Ben op 't moment richting gewichten aan het gaan die ik volgens mij nog nooit fatsoenlijk heb kunnen liften. Dus het werpt wel zijn vruchten af! Trainde maand of 10 geleden altijd 6x per week PPL en dan snel 1,5u per training:roflol:

Dan klinkt het idd als een doordachte keuze 😉 had niet anders verwacht als ik alles zo lees @PartyMarty :D

Goed bezig 💪 blijft een interessante sport. Veel mensen zeggen: "beetje dom aan de gewichten hangen". Maar gelukkig is het veel meer dan dat :cool:

Ochtend gewicht: 75.3
Gisteren gegeten: 2550kcal.

UB2:
Chin-ups: 3x5xbw
Beetje voorzichtig weer eens gedaan, eens kijken of mijn ellebogen het er deze keer wel mee eens gaan zijn.

Bench Press: 3x8x60kg
Supserset
Kneeling Lat pulldown: 3x10x50kg

Crossovers: 3x12x11,25kg
Superset
Seated rows: 3x10x45kg

Ez-bar Skullcrushers: 3x12x8,75kg
Superset
Ez-bar Cheat curls: 3x12x8,75kg

Crossed Triceps Extensions: 3x15x5kg (met 5kg tot falen, verlagen naar 3.75kg weer tot falen)
Superset
Incline Curls: 3x10x8kg

Cardio: 5km hardlopen op de loopband.
Heb vanavond wat avondeten gepland staan wat ervoor zorgt dat ik op 2800 kcal uit kom, dus klein bonus rondje cardio ter compensatie.

Notities:
- M'n gemak gehouden vandaag, gisteren had ik het gevoel dat m'n herstelcapaciteit flink overschreden was daarom wat meer armen gedaan. Dit bleek ook zeker te kloppen tijdens de training, had erg weinig kracht, rustig door de bewegingen heen gegaan. Volgende week beter. Ook allemaal bloedsuiker en bloeddruk (100/60) drops gehad gisteren. Sinds mijn laatste bloedonderzoek ben ik geminderd met het zout om mijn Ureum te laten zakken. Mijn bloeddruk is achter dat zout aan gegaan van 110/65 naar 100/60.
- Best raar. Mijn gewicht blijft redelijk gelijk al eventjes. Volgens de weegschaal is mijn vetpercentage met 3% gezakt. Niet dat die dingen bijzonder betrouwbaar zijn maar ik heb zelf ook het idee dat mijn vetpercentage vrij vlot aan het zakken is. (Shirts en truien beginnen veel te groot te worden - riem moet gaatje verder). Familie zei gisteren ook dat ze vonden dat ik veel kwijt was in m'n gezicht.

Ze zitten me op mn werk vaak belachelijk te maken mbt mn eten etc, omgekeerde wereld, 3 vetz*kken lachen iemand met een strak vet% uit🤣🤣

Dat is goed om te horen he!
Dadelijk krijg je de vragen of je niet ziek bent, en dat je wat meer moet gaan eten🤣
# welvaartsland
Naja daarin zitten ze sowieso al lang tegen me te zeuren... Mijn moeder is vroeger bijna dood gegaan door Anorexia, vandaar dat de hele familie al tegen me zit te b**chen vanaf +-82kg.
Dat ze bang zijn omdat mijn moeder dat heeft gehad dat ik dat nu ook zou krijgen.

Ik heb nog een grotere voedsel fixatie dan m'n labrador :roflol:

Ze zitten me op mn werk vaak belachelijk te maken mbt mn eten etc, omgekeerde wereld, 3 vetz*kken lachen iemand met een strak vet% uit🤣🤣
Ja deden ze gisteren ook. M'n zus had mijn vader en ik uitgenodigd om te gaan lunchen zodat ze het nieuws kon brengen dat ze een kindje verwachten.
Keken ze ook super raar op toen ik niks bestelde behalve 2 bakken koffie...

Dus ik zei: "ik heb jaren lang genoeg in m'n bek geduwt en de zomer komt eraan".

Kon ook niks vegetarisch pakken op de kaart waar geen melk in zat, dus opties had ik sowieso niet.

Veranderd wel weer als je aan het bulken bent en iedereen zegt “zo jij hebt bolle wangen gekregen”.

#mylifemomenteel

Ja deden ze gisteren ook. M'n zus had mijn vader en ik uitgenodigd om te gaan lunchen zodat ze het nieuws kon brengen dat ze een kindje verwachten.
Keken ze ook super raar op toen ik niks bestelde behalve 2 bakken koffie...

Dus ik zei: "ik heb jaren lang genoeg in m'n bek geduwt en de zomer komt eraan".

Kon ook niks vegetarisch pakken op de kaart waar geen melk in zat, dus opties had ik sowieso niet.
Ja soms lijkt het erop dat mensen willen dat je faalt, want als het wel goed gaat dan geeft dat extra druk op hun. Dat is best jammer maar komt vaak voor.

Als je fanatiek traint dan overdrijf je, als je je eten op orde hebt ben je niet gezellig en moet je een uitzondering maken. Gelukkig trek ik me over het algemeen niet veel aan van andere mensen.

Maar goed ik zal ook niemand zeggen dat ze mij moeten kopiëren. Ik probeer nog wel mijn moeder wat te laten bewegen. maar zoals mijn vader zegt je kan net zo goed tegen de muur praten werkt toch niet.

Ik weet dat het bijna nooit lukt om mensen te motiveren of aan het trainen te zetten. Meestal probeer ik het niet maar voor mijn moeder zou een beetje lopen echt goed zijn. Die doet helaas niets en wordt steeds zwakker. Erg jammer.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven