AndroidHealthClinic

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ja soms lijkt het erop dat mensen willen dat je faalt, want als het wel goed gaat dan geeft dat extra druk op hun. Dat is best jammer maar komt vaak voor.

Als je fanatiek traint dan overdrijf je, als je je eten op orde hebt ben je niet gezellig en moet je een uitzondering maken. Gelukkig trek ik me over het algemeen niet veel aan van andere mensen.

Maar goed ik zal ook niemand zeggen dat ze mij moeten kopiëren. Ik probeer nog wel mijn moeder wat te laten bewegen. maar zoals mijn vader zegt je kan net zo goed tegen de muur praten werkt toch niet.

Ik weet dat het bijna nooit lukt om mensen te motiveren of aan het trainen te zetten. Meestal probeer ik het niet maar voor mijn moeder zou een beetje lopen echt goed zijn. Die doet helaas niets en wordt steeds zwakker. Erg jammer.
Precies. Komt ook omdat de standaarden zich verplaatst hebben. Doordat nu praktisch de hele bevolking te zwaar is is dat opeens "normaal". Dus als je probeert richting een blokjes buik te gaan ben je vergeleken met de rest van de bevolking extreem lean. Dus begint iedereen al ver voordat je op dat punt bent te zeuren dat je gezicht er ingevallen uit ziet en blablabla.

Dit komt ook, zoals jij ook aandraagt, omdat die mensen zelf vaak gewicht kwijt willen raken maar ze dat niet lukt.

Precies. Komt ook omdat de standaarden zich verplaatst hebben. Doordat nu praktisch de hele bevolking te zwaar is is dat opeens "normaal". Dus als je probeert richting een blokjes buik te gaan ben je vergeleken met de rest van de bevolking extreem lean. Dus begint iedereen al ver voordat je op dat punt bent te zeuren dat je gezicht er ingevallen uit ziet en blablabla.

Dit komt ook, zoals jij ook aandraagt, omdat die mensen zelf vaak gewicht kwijt willen raken maar ze dat niet lukt.
Veel mensen willen gewoon geen aanpassingen doen om gewicht kwijt te raken want dat is moeilijk.

Wat me ook opvalt is dat er heel veel fatalisme is zo van meeste dieet faalt toch dus kunnen we het beter maar niet proberen. (je moet ook niet een dieet doen maar permanent dingen veranderen). Maar het lijkt wel of heel veel mensen juist doordat het zo vaak fout gaat liever niet beginnen. Ze hebben zo iets van lukt toch niet. Is te moeilijk en dan een of ander excuus.

Nu heb je ook dat plus size goed gevonden moet worden, nu ben ik tegen het pesten van mensen of vervelende opmerkingen te maken. Maar ik vraag me af of het accepteren van overgewicht wel zo goed is. Dan heb ik het niet over mensen er mee te pesten maar dat het nu zo enorm geaccepteerd is. Dat is iets heel anders. Het is natuurlijk een keuze voor iedereen zelf. Maar het is nu wel heel makkelijk om dikker te worden.

Maar goed is een enorm moeilijk topic natuurlijk omdat je ook niet dingen wil verbieden en een fat tax of suikertax ook niet echt handig is. Het is jammer dat gezond eten vaak duurder is als fast food.

Ik verdien ok, maar op een gegeven moment ben ik mijn eigen salades gaan maken omdat je voor 8 euro (omgerekend) maar een heel klein beetje kreeg salade. Voor 8 euro kon ik ook een kebab met patat krijgen hier. Salades en gezond is vrij duur hier. Dus nu maak ik het zelf. (1 van mijn maaltijden is altijd een salade). Ik bestel nu eigenlijk niets meer online. Maar het is heel bijzonder dat fastfood zelfs met vlees duurder is als gezond eten.

Zooo. Nieuw plan. Nieuwe week. Vorige week een aantal dingen tegengekomen.
Maandag en dinsdag gingen goed. Woensdag die 1:45 uur cardio heeft me voor de rest van de week compleet verneukt. De combinatie van, voor mijn doen, 45min flink hardlopen en daarna 1 uur stevig op de pedalen was geen strak plan, donderdag opzich redelijke leg day kunnen draaien maar voelde me verre van goed herstelt, vanochtend was een ongelofelijk crappy training. Ook veel last gehad van bloedsuiker/bloeddruk.

Eten blijft op 2500kcal voor nu. Vrijdag ga ik iedere week een leukere avondmaaltijd invoeren om wat meer perspectief te geven. Mocht dit eten te veel zijn dan stel ik eind van de week mijn kcal bij gebaseerd op de weegschaal resultaten.

Maandag LB: 3x8 BB squats - 3x10 RDL - 3x10 Leg Press - 3x12 Leg Extensions - 4x15 Calf Raise.
Dinsdag UB: 5x5 bench - 3x8 military press - 3x12 crossovers - 3x5 chin-ups - 3x10 seated rows - 3x10 lat pulldown - cheat curls - skull crushers
Woensdag cardio: 60min fietsen/helling wandelen of 30min hardlopen.
Donderdag LB: 3x8 deadlift - 3x8 front squat - 3x10 leg press - 3x12 uni standing hamstring curls - 4x15 calf raises.
Vrijdag UB: 3x8 bench - 5x5 military press - 3x5 chin-ups - 3x12 crossovers - 3x10 lat pulldown - 4x10 rear delt flys cable - 3x15 tricep crossovers - 3x15 incline bicep curls.
Schouders even weg bij benen aangezien m'n schouders overbelast voelen.

Mocht ik het idee hebben dat dit plan alsnog mijn herstel capaciteiten overschrijdt dan overweeg ik terug te gaan, voor zolang de cut nog duurt, naar een 3x per week 5x5 compound fullbody schema.

Zooo. Nieuw plan. Nieuwe week. Vorige week een aantal dingen tegengekomen.
Maandag en dinsdag gingen goed. Woensdag die 1:45 uur cardio heeft me voor de rest van de week compleet verneukt. De combinatie van, voor mijn doen, 45min flink hardlopen en daarna 1 uur stevig op de pedalen was geen strak plan, donderdag opzich redelijke leg day kunnen draaien maar voelde me verre van goed herstelt, vanochtend was een ongelofelijk crappy training. Ook veel last gehad van bloedsuiker/bloeddruk.

Eten blijft op 2500kcal voor nu. Vrijdag ga ik iedere week een leukere avondmaaltijd invoeren om wat meer perspectief te geven. Mocht dit eten te veel zijn dan stel ik eind van de week mijn kcal bij gebaseerd op de weegschaal resultaten.

Maandag LB: 3x8 BB squats - 3x10 RDL - 3x10 Leg Press - 3x12 Leg Extensions - 4x15 Calf Raise.
Dinsdag UB: 5x5 bench - 3x8 military press - 3x12 crossovers - 3x5 chin-ups - 3x10 seated rows - 3x10 lat pulldown - cheat curls - skull crushers
Woensdag cardio: 60min fietsen/helling wandelen of 30min hardlopen.
Donderdag LB: 3x8 deadlift - 3x8 front squat - 3x10 leg press - 3x12 uni standing hamstring curls - 4x15 calf raises.
Vrijdag UB: 3x8 bench - 5x5 military press - 3x5 chin-ups - 3x12 crossovers - 3x10 lat pulldown - 4x10 rear delt flys cable - 3x15 tricep crossovers - 3x15 incline bicep curls.
Schouders even weg bij benen aangezien m'n schouders overbelast voelen.

Mocht ik het idee hebben dat dit plan alsnog mijn herstel capaciteiten overschrijdt dan overweeg ik terug te gaan, voor zolang de cut nog duurt, naar een 3x per week 5x5 compound fullbody schema.
Ben benieuwd hoe je dit vind met je bench en press. Werkt voor mij beter.

Ochtend gewicht: 75.8
Gisteren gegeten: 2100kcal

Duur training: 55min

LB1:
Barbell Back squat:
3x8x75kg
2x8x60kg (ATG, brede stand, 1sec hold in bodem positie... Even lekker die adductors aan het werk zetten).

RDL:
1x10x80kg + 2x10x85kg

Sled Leg Press:
1x10x140kg + 1x10x145kg + 1x10x150kg

Leg extensions:
3x12x65kg

Calf Raise (Smith machine):
4x15x72,5kg

Notities:
- Wat een smerige backpump :roflol:
- Mega tevreden over de training!

Laatst bewerkt:
Ochtend gewicht: 74.8
Gisteren gegeten: 2200kcal

Duur training: 1:05u.

UB1:
Bench Press:
2x5x65kg + 1x5x67,5kg + 2x5x65kg
Superset
Chin-ups:
3x5xbw

Military Press:
3x8x37,5kg
Superset
Crossovers:
3x12x11,25kg

Lat Pulldown:
2x10x55kg + 1x8x55kg
Superset
Seated Rows:
2x10x50kg + 1x10x47,5kg

Cheat curls:
3x10x8,75kg
Superset
Skull Crushers:
3x11x8,75kg

M'n schouders deden weer beetje pijn, dus:
Cable endorotaties: 3x15x3,75kg
Cable exorotaties: 3x15x2,5kg

Notities:
- Was prima training, chin-ups gingen super easy had alleen gehoopt iets meer te benchen.
- Iets te veel supersets naar mijn mening maarja anders sta je hier 90min te kutten.

Laatst bewerkt:
Ochtend gewicht: 74.6

Duur training: 0:55 uur

Abs+Cardio.

Abs:
Hanging Knee Raises: 4x10xbw
Cable Crunch: 4x15x28,75kg
Russian Twists: 4x15x8kg

Pallof Press: 4x15x13,75kg
Leg Raises: 4x15xbw
Sit-ups: 4x15xbw

Cardio:
30min wandelen. incline 8%. 6kmh.

Notities:
- Holy shit wat heb ik mijn abs verwaarloosd, kon in de lange lockdown 10x toes-to-bar (alleen maar calisthenics gedaan) nu met moeite 10 hanging knee raises :roflol: Misschien woensdag maar gewoon standaard half uurtje cardio + flink blok abs doen.

I doe dus 4.5 kmh op 10% misschien zit 6kmh er ook in maar wil het nog wel makkelijk houden. Ik zal eens kijken of 6kmh ook te doen is laatst 50 min gedaan.
Het was ook wel echt veel meer aanpoten dan ik verwacht had. Tegen het einde was m'n hartslag zelfs tegen de 180.
Dus ik had zelf ook al besloten dat ik het volgende week wat rustiger wil gaan doen of lagere snelheid of lagere helling.

Het was ook wel echt veel meer aanpoten dan ik verwacht had. Tegen het einde was m'n hartslag zelfs tegen de 180.
Dus ik had zelf ook al besloten dat ik het volgende week wat rustiger wil gaan doen of lagere snelheid of lagere helling.
Ok, ik dacht al dat ik een watje was. Ik vond het op 4.4 / 4.6 net goed. Maar ik dacht dat ik misschien gewoon fout zat of te lui was :roflol:

Dit is voor mij een cardio die dus geen inpact moet hebben op mijn training. Dus een hartslag van 180 is geen goed idee.

Net mijn 6k roeien gedaan Hartslag tot 163 gehad probeerde het in de 150 range te houden (liever lager).

Ik heb niet het idee dat het mijn benen nou zo hard aan heeft gepakt, maarja daar kom ik morgen pas achter tijdens het deadliften/squatten.
Maar het was tegen het einde toch wel aardig aanpoten. Verbaasde mij eigenlijk ook best wel toen ik op 't einde op mijn horloge keek en dat ding zei 179bpm.

Door ons leeftijdverschil zit er hoogstwaarschijnlijk wel een aanzienlijk verschil in maximale hartslag.

Ochtend gewicht: 74.7

Duur training: 0:57 uur

LB2:
Deadlift:
4x5x105/107,5/110/112,5 + 1x3x115kg

Squat (ATG - Brede Stand):
1x8x62,5kg + 1x8x65kg + 1x8x67,5kg

Sled Leg Press:
3x10x150kg

Leg extensions:
1x15x65kg + 1x14x65kg + 1x13x65kg

Calf Raise (Smith machine):
4x15x72,5kg

Notities:
- Progressie op de benen gaat echt top!
- Front squat + Barbell back squat worden beide ATG brede stand squats.
- Leg press van 90kg naar 150kg kunnen verhogen sinds 16-01-2022.
- Volgende week 3 sets deadliften.
- Volgende week ook eventjes niet verhogen, even een week meer controle krijgen over deze gewichten.

Laatst bewerkt:
Ochtend gewicht: 74.6

Duur training: 1:12 uur

UB2:
Bench Press:
4x8x60kg
Superset:
Chin-ups:
4x5xbw

Military Press:
5x5x40/40/40/42,5/42,5kg
Superset:
3x Lat Pulldown + 2x seated row:
3x10x55kg + 2x10x50kg

Bayesian Flys:
2x10x10kg + 1x9x10kg + 1x11x7,5kg

Cable Rear Delt Flys:
4x12x3,75kg
Superset:
Ez-bar Cheat Curls:
4x10x8,75kg

Crossed Tricep Extensions:
3x15x5kg
Superset
Incline Hammer Curls
3x10x10kg

Notities:
- Gewicht al dagen stabiel maar ik zie m'n vetpercentage dalen :D

goed bezig man! volgend jaar zomer hellemaal droog?

Doel is eigenlijk onder de 15% voor juni. Betwijfel of dat haalbaar gaat zijn maar juli moet wel lukken denk ik als ik niet ergens af dwaal :roflol:

Doel is eigenlijk onder de 15% voor juni. Betwijfel of dat haalbaar gaat zijn maar juli moet wel lukken denk ik als ik niet ergens af dwaal :roflol:
Dat is altijd het probleem, het verliezen van de focus op een bepaald moment. Plus dat het moeilijker wordt hoe dichter je bij je doel komt.

Recap van de week:
- Goede trainingsweek gehad, volgende week alleen 3x8 deadliften ipv 5x5. Verder eigenlijk niet tegen herstel capaciteit problemen aangelopen.
- Hele week 2200kcal gegeten terwijl 2500kcal het plan was maar het ging makkelijk deze week, dus why not.
- Vorig weekend wat overleg gehad met @MikeBlok, hele nuttige informatie gekregen van hem. Toen ingevoerd dat ik op vrijdag een maaltijd toevoeg waar ik dan zin in heb, dit maakt de hele week honger lijden een stuk beter te managen aangezien je iets hebt om naar uit te kijken.

Komende week:
- Plan qua eten blijft hetzelfde.
- Cardio blijft hetzelfde.
- Trainingsplan blijft hetzelfde alleen ga ik 1 week geen gewichten verhogen. Ben tegen wat kleine gewricht klachtjes aangelopen deze week dus wil mijn systeem 1-2 weken gunnen om even wat beter in deze gewichten te groeien.

Al met al. Succesvol weekje. Wind staat weer in zeilen.

Ochtend gewicht: 76.0
Gisteren gegeten: 1500kcal

Duur training: 0:58 uur.
LB1.

Screenshot_20220307-052529.jpg

Notities:
- Prima training, relatief eenvoudig doorheen gekomen.
+1.4kg dit weekend. Echt mega bloated van vrijdagavond pizza + kleine bak bier met wat vrienden.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven