- Waardering
- 12.240
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 79kg
Ja precies. Bij mij is het niet zozeer prestatieverlies, vooral niet op kracht, maar ik merk gewoon dat ik dan een paar dagen ook beduidend slechter herstel. Merk het bijvoorbeeld nu al de hele week. De spierpijn van maandag zit nog steeds in m'n liezen, m'n knieen voelen ook nog verre van fris van het rennen dinsdag, terwijl ik niet echt iets aparts gedaan had. Vandaag alsnog super sterk kunnen trainen, maar weet nu al dat ik m'n benen ga voelen tot zaterdag/zondag. Niet helemaal fit = minder herstel. Nachtje super klote geslapen in combinatie met wat stress = nog slechter herstel.Herkenbaar. Als er iets van ziekte aan zit te komen dan ben ik 1-2 dagen vooraf niet meer in staat hard te trainen. Met name op cardiogebied, maar ook in de sportschool. Kan het wel proberen, maar lukt letterlijk niet.
Ben normaal best in staat mezelf te pushen, sterker nog - dat is misschien zelfs wel mijn zwakke punt.... ik doe te veel en voor goede progressie neem ik misschien wat te weinig rust.
En dan weet ik gewoon dat het weer op m'n tandvlees het weekend in gaan word... Maarja, wel lekker getraind. Vaak ga ik in zo'n week ook wat vaker een beetje hobbyen, laat ik het schema even los (op de spiergroep na) en ga ik gewoon wat dingen doen waar ik op dat moment zin in heb. Ken het probleem wat jij omschrijft helemaal, ik ga veel te graag tot falen, hou van de burn en moet ook echt regelmatig met mezelf wat afspraken maken om de fysieke stress wat lager te krijgen.
Maarja, ik heb liever dat ik mezelf soms een beetje terug moet fluiten dan wat ik vooral zie in de sportschool... Beetje halve bak, 10 min pauze + al jaren hetzelfde, veel te makkelijke, gewicht drukken.
Go hard. Or go home