Ziek zijn is niet fijn, maar goed dat je weer beter bent en de draad weer op heb gepakt.
Wat minder rust tussen sets en gewicht iets naar beneden kan ook helpen voor spiermassa en conditie ben je ook eerder klaar.
Kan inderdaad. Sinds dat m'n kracht vrij hard toeneemt merk ik vooral dat ik minder oefeningen/sets wil hebben. Op het moment merk ik dat ik vooral graag train op kracht. Dus veel in de 5-8 rep range. Zorg er gelukkig ook wel voor dat ik ruim op tijd op ben, ik sport het liefst maar 60min maar zorg wel dat ik de tijd heb om uit te lopen naar 80min.
Fijn dat je weer bent opgeknapt!
Je plan klinkt strak.
Maar 20.30 naar bed en 4.00 op..
Pffff das wel een opgave.
Is t 4.00 op ivm de job in de bouw?
Vooraf werk trainen was bij mij vroeger 5.45 op 6 tot 7 rijden naar gym bij werk
7 tot 8 trainen en dan 8.15 starten op werk.
Heeft te maken met 3 dingen: gewoonte, werk en een bepaalde levensfilosofie 🤣 Gewoonte: vroeger vrachtwagenchauffeur geweest, altijd tussen 01:30-03:30 op moeten staan. Beviel me stiekem wel, dus dat is gebleven. Deed laatste 2 jaar altijd 20:00u te bed 04:00u opstaan, maar die 04:00u werd steeds vaker 03:15, dus vandaar 20:30u te bed nu, omdat ik liever tegen 04:00u uit bed ben. Werk: op 't moment met de bouw zijn de opties inderdaad vrij gelimiteerd. Ben werken van 07:00u tot 18:00u. Thuis komen. Douchen. Koken. Hond uitlaten. Keuken opruimen en het is 19:30u voordat ik een keer kan gaan zitten. De kans dat ik dan nog ga trainen, na de hele dag fysiek bezig te zijn geweest, is nogal klein. Ook is het sterves, belachelijk en onmogelijk druk in m'n sportschool rond die tijd. Levensfilosofie: Ik heb maar één echte hobby namelijk trainen, trainen is een van de weinige dingen die ik voor mezelf doe en echt geweldig vindt. Dus mijn filosofie rondom trainen is: Waarom je frisse energie geven aan werk en trainen het afdankertje geven qua energie en fitheid aan het einde van de dag? Ik geef mijn hobby liever 100% van mijn frisse 'net uit bed' energie, dan dat ik mijn werk 100% van m'n energie geef de hele dag en uiteindelijk op de reserve tank een workoutje half ga doen. Ook is het rond 04:30u heerlijk rustig in de gym. Maarja, op deze manier weet ik dat ik ga. Ben ik niet super bummed-out als de werkdag fysiek veel zwaarder is uitgevallen en trainen eigenlijk nog maar amper te doen is... Toen ik full time op de bouw werkte zette ik ook om 02:30u de wekker om te gaan trainen om 03:00u. De training komt op #1, de rest van de dag plan ik eromheen. Niet andersom.
Dat zijn altijd de mooie complimentjes, die zeker je dag maken

Als ik paar maandjes terug je schema's wel eens las, leek het me ook best een overkill met al je cardio er ook nog eens bij. En dan ook nog eens een aantal extreme cut dagen ertussen.
Merk zelf inderdaad ook dat iets minder oefeningen, meer focus tijdens de sets op de spiergroep en meer op de pomp en aantal herhalingen richting de rpe 8-10 veel lekkerder werkt dan zoveel mogelijk oefeningen en zo lang mogelijk door kachelen..helemaal in een calorieën deficit.
Precies. Paar oefeningen, all-out gaan en goed focussen. Ik merk nu ook vaker dat als m'n training een keer de 75min haalt dat m'n focus er ook helemaal niet meer echt bij is. Op het moment ben ik zelfs aan het overwegen een tijdje meer op kracht/powerlifting te gaan trainen. Dus vooral 3-4x per week flink zwaar, weinig reps en vooral de compounds doen. Maar daar moet ik nog even over na gaan denken of ik dat ook daadwerkelijk wil gaan doen. Maar wat jij zegt klopt helemaal, ik deed dingen veel en veel te extreem met het idee dat dat beter was. Werkt voor geen meter... Nu vind ik cutten op -500-900g per week hartstikke prima. Voorheen was alles onder de -1,5kg een week gefaald. En geloof me, om week in week uit, minimaal 1,5kg gewicht te verliezen, dat je verdomd moet fietsen en verdomd weinig moet eten
70kg bench! Meen op de meet dat je 65kg x 8 deed, dus zit al flink wat verbetering in!
Klopt helemaal. 3 weken geleden kon ik 5x4x70. Gisteren 5x6x70. Denk zelfs dat 2 sets de 7e reps er heel misschien zelfs nog had in kunnen zitten.
Vind het wel leuk om te zien dat iedereen praktisch dezelfde stappen ondergaat. Ik had precies hetzelfde met trainen en voeding, goed dat je er (erg) handig in wordt!
Klopt helemaal. Ik dacht echt dat constant helemaal sore zijn de way to go was. Nu ben ik eigenlijk nooit meer sore, val niet constant om van de honger, kan nu afvallen op veel meer kcal dan voorheen en de kracht toename is gigantisch. Minder full r*tard gaan en jezelf, qua herstelcapaciteit, niet 100x overschatten bleek behulpzaam te zijn. Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik ook wel regelmatig wat vragen privé heb gesteld aan mensen zoals
@MikeBlok en
@ak
Zooo dat was mijn enige kwartiertje waarin ik rustig de tijd had om een reactie te typen weer voor vandaag. Hop hop, naar de gym.