Op het moment doe ik eigenlijk zomaar wat. Sinds dat fysieke werk er bijgekomen is heb ik wat vaker wat trainingen overgeslagen. Laatste 2 weken ook veel stress gehad en slecht geslapen waardoor het herstel allemaal wat 'meh' gaat en ik ook daardoor wat trainingen overgeslagen heb. Dus nu bedenk ik de avond ervoor wat ik morgen wil gaan trainen en dan vul ik het in op een manier waar ik zin in heb.
De hoeveelheid 8-12 reps vandaag was vooral omdat m'n lichaam nog helemaal sore is van de compound training dinsdag (3rm bench, deadlift, squat, ohp), voelde het bij de bench ook meteen al dat ik nog lang niet optimaal kon presteren. Dus dan ga ik liever wat lichter en focus op time under tension en hou m'n gemak een beetje.
Qua progressie is het nu dus ook moeilijk te tracken omdat er totaal geen schema is. Maarja, train hard, op m'n maximale kunnen, vermaak me goed en ken een breed genoeg scala aan oefeningen om plezier mee te maken.
Eigenlijk wil ik al een tijdje het "klassiek" bodybuilding gaan veranderen door meer powerlifting aangezien ik dat eigenlijk veel leuker vind om te doen. Ben zelfs aan het overwegen een paar maanden een abonnement te pakken om 3x per week Olympic Weightlifting te gaan doen bij Powerhouse. Maar merk met hoe m'n weken de laatste tijd lopen dat ik dat echt niet fatsoenlijk herstelt krijg. Morgen wordt ook weer zo'n vage training... Heel m'n rug is sore van het deadliften dinsdag, daar zit nu pull day van gisteren nog bovenop, vandaag heel push vernietigd. Dus morgen zou dan legs zijn, maar hoe mijn rug nou voelt lijkt me squatten/deadliften ook geen goed plan. Dus morgen wordt zo'n training: ik kijk wel welke spieren niet sore zijn en kloot daar wel wat mee aan.
Wil wel snel weer een beetje een systeem in m'n trainingen gaan krijgen want nu loop ik constant met het probleem dat ik vrijdag naar de sportschool ga terwijl het herstel niet voldoende is om eigenlijk nog echt iets te gaan trainen. Qua spiermassa en cutten daarentegen gaat het wel hartstikke lekker