AndroidHealthClinic

Trainingslog PartyMarty

Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?


  • Totaal stemmers
    37

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ja gaat hartstikke lekker. Ben wat aan het spelen met training stijlen die ik leuk vind. Vind het echt geweldig op het moment :) Nu wat meer powerlifting achtig merk ik dat ik leuk vind. Wil ook graag wat meer calisthenics in gaan voeren.
Uhmm, qua fysiek streef ik meer naar iets lean atletisch. Ik heb vanaf dag 1, dus ook toen ik nog enorm dik was, een bepaald fysiek op het oog waar ik naartoe wil werken :)

Je moet niet luisteren naar wat ie te zeggen heeft wat dat slaat nergens op. Maar heb zijn fysiek altijd een van de beste online gevonden... Hij was ook wel een deel van mijn motivatie toen ik begon met sporten. Maar het droom fysiek zou die richting in zijn...
Chris Heria
Ja het belangrijkste is om vooral plezier te hebben, dan volgen de resultaten (over het algemeen) vanzelf :D

Ik ga zeker niet lachen, vind dat soort fysieken ook mooi. Zoiets zou ook mijn voorkeur hebben. Ik vind die tattoos ook wat hebben, alleen van die nektatoo krijg ik het wel benauwd haha

Calisthenics wil ik zelf ook meer op gaan pakken maar is toch een stuk pittiger dan ik had gedacht haha. Maar lijkt wel legendary als je gewoon random even een human flag doet.

De combi van algemene fitheid en kracht heeft ook mijn interesse. Zoals bijv ook in het leger, km's kunnen rennen en daarna nog dikke kilos verslepen. Ik volg ook "the bioneer" op YouTube die focust zich ook een hoop op fitheid en de functionele krachttraining ook om op latere leeftijd nog fit en vitaal te zijn
 
Ja het belangrijkste is om vooral plezier te hebben, dan volgen de resultaten (over het algemeen) vanzelf :D

Ik ga zeker niet lachen, vind dat soort fysieken ook mooi. Zoiets zou ook mijn voorkeur hebben. Ik vind die tattoos ook wat hebben, alleen van die nektatoo krijg ik het wel benauwd haha

Calisthenics wil ik zelf ook meer op gaan pakken maar is toch een stuk pittiger dan ik had gedacht haha. Maar lijkt wel legendary als je gewoon random even een human flag doet.

De combi van algemene fitheid en kracht heeft ook mijn interesse. Zoals bijv ook in het leger, km's kunnen rennen en daarna nog dikke kilos verslepen. Ik volg ook "the bioneer" op YouTube die focust zich ook een hoop op fitheid en de functionele krachttraining ook om op latere leeftijd nog fit en vitaal te zijn
Altijd prachtig gevonden zijn fysiek. M'n vriendin noemt hem zelfs m'n "man crush" :roflol: Pff, calisthenics voel je je ook meteen echt out of shape en zwak. Calisthenics is echt voor je gevoel vanaf dag 1 opnieuw beginnen. Wat pull-ups enzo gaat nog wel, muscle-up moet me qua kracht ook nog wel lukken. Maar die planches, losse HSPU's en front lever enzo... Pffff. Heftig.

Ja precies, cardiovasculair sterk zijn en veel kracht opbouwen relatief naar je lichaamsgewicht. Zo te horen hebben we hetzelfde ideaal beeld waar we naartoe proberen te werken :)
 
Zit nu eigenlijk al de halve dag te puzzelen met m'n schema en kom er niet uit. Ik train normaliter 5 dagen per week.
Ik zat eerst te denken dit te doen:
Week A : Rust - Push - Pull - Legs - Push - Rust - Compound "powerlifting"
Week B : Rust - Pull - Push - Legs - Pull - Rust - Compound "powerlifting"
En dan Week A en Week B af te wisselen. Maar ik betwijfel met hoe lekker het trainen de laatste tijd gaat of daar genoeg tijd tussen zit. Vanochtend die Compound dag gedaan en vrijdag legs gedaan. Merkte het bij het deadliften en squatten meteen dat m'n benen nog zeker niet helemaal fris waren. Merk ook als er maar 2 dagen tussen het benchen zit dat m'n bench ook niet goed voelt.

Ik denk dus dat als ik die zware Compound dagen wil draaien, wat ik eigenlijk wel echt graag wil. Dat ik 2 opties heb.
Optie 1: Rust - Pull - Push - Legs - Armen - Rust - Compound "powerlifting"
Maar een complete arm dag hou ik helemaal niet van.
Optie 2: Rust - Pull - Push - Legs - Rust - Rust - Compound "powerlifting"
Ik neig er op het moment naar om Optie 2 te kiezen. Voel me al weken maar half hersteld tijdens mijn 5e training. Heb natuurlijk ook dat fysieke werk er nog bij. Dus misschien eens zakken naar 4 dagen per week.

Lange tijd was ik heilig overtuigd dat meer dagen trainen altijd beter is. Maar de laatste tijd train ik regelmatig maar 4 dagen per week en m'n progressie gaat geweldig. Ben van 6 dagen naar 5 gegaan, leverde een berg progressie op, nu de gewichten eindelijk (voor mijn doen) eens ergens op beginnen te lijken merk ik dat ik weer zo'n herstelcapaciteit plafond bereik regelmatig. Dus ik denk dat ik er 1 dag af ga slopen, daar wat cardio neer gooi (1,5 u fietsen - 1,5 u wandelen o.i.d.) en het zo eens ga proberen.
 
Ik zou dan optie 2 kiezen.
Je kan er eventueel ook voor kiezen door te tellen en mogelijk 1 dag extra rust in te bouwen. Dan heb je 4 trainingen in 8 dagen en niet altijd dezelfde training op dezelfde en dag. Dat vond ik zelf altijd wel lekker. Dan had je eens per x weken na t weekend steeds een andere trainingsdag. Het scheelt toch wel als je een dag niet werkt hoe je training gaat.
Vooral met bv legday.... als ik ervoor een dag had gewerkt voelde de training toch zwaarder dan een dag geen werk ervoor.

Misschien een idee.
 
Ik zou dan optie 2 kiezen.
Je kan er eventueel ook voor kiezen door te tellen en mogelijk 1 dag extra rust in te bouwen. Dan heb je 4 trainingen in 8 dagen en niet altijd dezelfde training op dezelfde en dag. Dat vond ik zelf altijd wel lekker. Dan had je eens per x weken na t weekend steeds een andere trainingsdag. Het scheelt toch wel als je een dag niet werkt hoe je training gaat.
Vooral met bv legday.... als ik ervoor een dag had gewerkt voelde de training toch zwaarder dan een dag geen werk ervoor.

Misschien een idee.
Ik moet qua trainen wat dingen afstellen op m'n vriendin. Als mijn trainingen qua dagen iedere week verspringen dan verwacht ik dat we regelmatig miscommuncaties zullen hebben over wandelingen met de hond en dergelijke. Ik denk ook dat ik voor optie 2 ga. Iets meer ruimte voor herstel maar ook meer ruimte om m'n cardio wat serieuzer te gaan nemen.

Ook denk ik dat als je gewoon 4 dagen per week all-in gaat in de sportschool dat dat meer dan genoeg moet zijn. Heb nu regelmatig trainingen waarin ik tijdens de warming-up al merk dat bepaalde spieren er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor zijn. Dus denk dat ik liever 4 trainingen hard + optimaal ga, dan uit principe 5 dagen gaan en elke week 1 training maar een beetje freestylen omdat ik om bepaalde spiergroepen heen moet trainen omdat die nog sore zijn.
 
Ik snap t met je vriendin. Eventueel kan je de ppl zo nu en dan eens wisselen qua volgorde.

Less=more ;)
Doe je goed :thumb:
 
Ik snap t met je vriendin. Eventueel kan je de ppl zo nu en dan eens wisselen qua volgorde.

Less=more ;)
Doe je goed :thumb:
Precies. Less = more, begint me steeds beter te lukken. Nog helemaal niet zo lang geleden ging ik altijd 6x 90min 🤣 Hielp echt niet met progressie boeken.

Denk ook dat ik op deze manier m'n onderrug wat meer kan ontlasten. Niet dat ik er last van heb. Maar 2x per week squatten en deadliften is genoeg belasting daarop.
 
Ik had zelf ook een tijd dat ik dacht meer is beter. Tot ik over ging op en Frank Zane achtig split van 3 dagen per week. Bij die split pakte je wel alle spiergroepen 2x. 1x als main en 1x assistence.
Toen ging ik pas weer echt vooruit.

Zodoende leert men hé! :)
 
Ja het belangrijkste is om vooral plezier te hebben, dan volgen de resultaten (over het algemeen) vanzelf :D
Ja!
Calisthenics wil ik zelf ook meer op gaan pakken maar is toch een stuk pittiger dan ik had gedacht haha. Maar lijkt wel legendary als je gewoon random even een human flag doet.
Afhankelijk van je massa is dit denk ik ook vooral techniek en oefenen.
De combi van algemene fitheid en kracht heeft ook mijn interesse. Zoals bijv ook in het leger, km's kunnen rennen en daarna nog dikke kilos verslepen.
Bij mij ook, maar vergis je niet dat jet heel erg functie afhankelijk is. Voor de meeste infanterie functies is spiermassa maar beperkt een voordeel, het is al snel extra gewicht dat je moet meenemen en onderhouden met voeding.
Ik volg ook "the bioneer" op YouTube die focust zich ook een hoop op fitheid en de functionele krachttraining ook om op latere leeftijd nog fit en vitaal te zijn
Die is zeker interessant!
 
PULL!:flex:
IMG_20220517_054221.jpg

IMG_20220517_054241.jpg

Notities:
- Nieuw schema gemaakt 't weekend. 5 trainingsdagen worden er 4. Die 5e dag wordt meer een cardio dag. Ben benieuwd wat ik er van vind en hoe lang ik het ga doen.
- Helemaal gelukkig. Een goeie 2 weken super kut geslapen. Nu al 4 nachten dat ik naar bed ga, binnen 3 minuten slaap en dan 7-7,5u later topfit wakker word :) Merk m'n slaapschuld wel goed, dus veel drang om overal dutjes te gaan doen, gisteren op het werk de hele middag aardig gevochten tegen de slaap, maar dat is gewoon even paar daagjes doorzetten en dan moet dat wel beter worden.
- Ez bar curls overgeslagen kreeg allemaal pijnscheuten in m'n elleboog en die ga ik echt niet nog een keer blesseren.
- Whahaha, mijn lats hadden er 0 zin in vandaag, lat pulldown en pull-ups gingen beide waardeloos. Traps gingen dan weer wel lekker. Yay.

Training was meh, de kracht en peut was er niet. Veel regressie vandaag. Beetje teleurstellend. Gisteren ook wel beroerd zware werkdag gehad. Achja, die trainingen zitten er soms tussen.
Meh Kinda GIF by Cultura
 
Maar wel weer een training erbij!
Keep on going!! :)
 
Maar wel weer een training erbij!
Keep on going!! :)
Precies. Zo ongelofelijk veel goeie, fijne en sterke trainingen gehad de laatste tijd. Ooit zit er dan zo eentje tussen waarvan je het idee hebt dat het meer 'door de bewegingen gaan' is.
Maar is prima. Zo is het nou eenmaal.
nuclear explosion GIF
hulk smash GIF
Angry Power GIF by SpongeBob SquarePants
 
PULL!:flex:
Bekijk bijlage 555918
Bekijk bijlage 555919
Notities:
- Nieuw schema gemaakt 't weekend. 5 trainingsdagen worden er 4. Die 5e dag wordt meer een cardio dag. Ben benieuwd wat ik er van vind en hoe lang ik het ga doen.
- Helemaal gelukkig. Een goeie 2 weken super kut geslapen. Nu al 4 nachten dat ik naar bed ga, binnen 3 minuten slaap en dan 7-7,5u later topfit wakker word :) Merk m'n slaapschuld wel goed, dus veel drang om overal dutjes te gaan doen, gisteren op het werk de hele middag aardig gevochten tegen de slaap, maar dat is gewoon even paar daagjes doorzetten en dan moet dat wel beter worden.
- Ez bar curls overgeslagen kreeg allemaal pijnscheuten in m'n elleboog en die ga ik echt niet nog een keer blesseren.
- Whahaha, mijn lats hadden er 0 zin in vandaag, lat pulldown en pull-ups gingen beide waardeloos. Traps gingen dan weer wel lekker. Yay.

Training was meh, de kracht en peut was er niet. Veel regressie vandaag. Beetje teleurstellend. Gisteren ook wel beroerd zware werkdag gehad. Achja, die trainingen zitten er soms tussen.
Meh Kinda GIF by Cultura
Is die horizontal row machine fijn?

Enige machines voor rug die ik graag wil doen zijn horizontal row en die staande (oldschool?) lat pullover.
 
Is die horizontal row machine fijn?

Enige machines voor rug die ik graag wil doen zijn horizontal row en die staande (oldschool?) lat pullover.
Pak altijd deze machine, de brede handvatten en dan merk ik dat veruit de best mind-muscle connection heb met m'n traps. Weet niet of ie per se optimaal is, maar ik voel hem zelf veel beter dan de standaard seated cable row. Dusja, ik vind hem fijn. Geen idee of jij dat ook vindt.
row.jpg
 
Pak altijd deze machine, de brede handvatten en dan merk ik dat veruit de best mind-muscle connection heb met m'n traps. Weet niet of ie per se optimaal is, maar ik voel hem zelf veel beter dan de standaard seated cable row. Dusja, ik vind hem fijn. Geen idee of jij dat ook vindt.
Bekijk bijlage 555923
dat is wel fijn apparaat moet je een close grip reverse grip proberen echt heerlijke oefening voor thickness @ the back ;)
 
Verstandig lijkt me even van 5 naar 4 :thumb: en slaap weer beter. Top man! Klinkt goed allemaal!

In het kader van je gifjes 😉
rocket lol GIF by Justin Gammon
 
Verstandig lijkt me even van 5 naar 4 :thumb: en slaap weer beter. Top man! Klinkt goed allemaal!

In het kader van je gifjes 😉
rocket lol GIF by Justin Gammon
Ik hou van die gifjes :D Ben eigenlijk niet van plan terug te gaan naar 5. Denk eigenlijk dat 4x per week meer dan genoeg is voor m'n lichaam om te groeien.
Ohhh zooooo fijn dat slapen. Niet meer de hele dag dat zombie gevoel, hele dagen super moe zijn. Word er ook altijd wat licht ontvlambaar van 🤣

Goeie ontwikkelingen hier. Wat minder streng voor mezelf. Begin beter te luisteren naar m'n lichaam. Gun mezelf wat vaker wat ruimte. Vanochtend was ook de 1e keer dat ik zo'n crappy training echt helemaal prima vond, normaal ga ik dan belachelijk veel junk volume draaien, extra training inplannen (fucking dom) of word ik een beetje boos op mezelf.

Nu ik dingen beduidend minder obsessief doe (cardio, krachttraining, eten, wegen) gaat eigenlijk alles precies hoe ik het wil zonder alle stress. Begin steeds vriendelijker met mezelf om te gaan en m'n lichaam beloond me er rijkelijk voor. Er komen ook snel weer wat foto's, ga ik ook eens vergelijken hoe de progressie in 3 maanden geweest is.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven