MuscleMeat

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
- Geen caffeine meer na 12:00u. Eerst wilde ik nog wel eens ooit rond 14:00-15:00u blikje Monster pakken.
- Geen fysieke activiteiten meer in de namiddag/avond, wat cardio in de avond kan ik wel mee slapen, krachttraining verneukt heel m'n nacht.
- Telefoon + laptop uit om 19:30-20:00u.
- Geen serieuze gesprekken met het vrouwtje meer na 20:00u. Dus gewoon echt m'n hoofd op 0 90min voordat ik naar bed ga.
- Telefoon, horloge etc blijft beneden.
- Kamer is volledig donker.

De gene waarvan ik denk dat ie veruit de meeste invloed heeft gehad:
- Mijn fysieke belasting terugdringen, zodra ik wat minder ging sporten ging m'n slaap echt drastisch snel vooruit. Niet meer 5x per week trainen + 4,5u fietsen + 6a8u wandelen.
- Geen slaaphulp meer. Ik slaap beter zonder melatonine, ashwaganda, 5-htp dan als ik dat spul wel pak.
ik hoop zo dat het minder trainen het is, voor mij ook. Want als blijkt dat ik caffeine niet goed meer kan handelen....zonder dat kan ik bijv ook echt niet lean gaan denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
ik hoop zo dat het minder trainen het is, voor mij ook. Want als blijkt dat ik caffeine niet goed meer kan handelen....zonder dat kan ik bijv ook echt niet lean gaan denk ik.
Haha ik heb m'n caffeine zeker niet teruggeschroeft. Ik pak 2x 0.5L voor de training en vaak nog 2-3 bakken koffie na de training. Dus dan tik je snel 480-560mg caffeine weg op een dag. Maar ik zorg gewoon dat zodra ik dat op heb (is meestal rond 09:00-10:00u) dat ik daarna gewoon niet meer pak.

Als ik koffie verminder naar een bak of 2, of stop, krijg ik zo'n barstende koppijn dat ik geen licht en geluid meer kan verdragen. Meerdere keren gedaan. Was helemaal kut 🤣

ja? ben jij nu ook aan het caffeine deloaden? Dus helemaal 0?

Ik heb 1 groene thee capsule genomen, dus technisch gezien telt het niet eens.

Ben wel he-le-maal gesloopt.

Wil echt even een hit nu, doe vrijwel niks momenteel namelijk. Plus flink depressief enz.
O nee wel een kop koffie gehad vanochtend maar verder niets. Normaal dronk ik 2 tot 3 blikkies per dag. 😮‍💨

Ik houd het ook bij 2 maximaal 3 caffeine houdende dranken per dag...meestal s morgens pre voor de training en s middags een kop koffie.

Ik houd het ook bij 2 maximaal 3 caffeine houdende dranken per dag...meestal s morgens pre voor de training en s middags een kop koffie.
Dus pre = 200/250mg caffeine en koffie = ong 80/100.

Heb je zo'n 280/350mg caffeine per dag.

En hoe gaat dat met de slaap?

moet wel eerlijk zeggen Ryan, bij hun werkt dit nu goed.. ik heb daar dus totaal geen problemen van.
mijn gemiddelde dag ziet er zo uit qua caffeine :
smorgens 2-3 tassen koffie
smiddag voor training 1 tas.
na het avondeten 1 a 2 tassen.

en mijn slaap is goed, dusja het scheelt echt wel p.p

Nou doe maar pre 300/400mg :D

Ik val over het algemeen makkelijk in slaap. Ik ga meestal tussen 22:00-23:00 naar bed en wordt tussen 5:00 en 6:00 vanzelf wakker en voel me dan uitgeslapen en fit. Mijn probleem is dat ik s nachts altijd wakker wordt. Meestal val ik gelijk weer in slaap maar soms dus ook niet.

Nou doe maar pre 300/400mg :D

Ik val over het algemeen makkelijk in slaap. Ik ga meestal tussen 22:00-23:00 naar bed en wordt tussen 5:00 en 6:00 vanzelf wakker en voel me dan uitgeslapen en fit. Mijn probleem is dat ik s nachts altijd wakker wordt. Meestal val ik gelijk weer in slaap maar soms dus ook niet.
omg wat voor een lijpe pre gebruik jij?

Dat je geen probleem hebt met in slaap komen wil niet zeggen dat de kwaliteit van je slaap ook goed is. 🤔

Gebruik nu Monster als pre-workout. Voorheen Black Label van XXL, dat spul heeft 330mg caffeine per scoop (13g), voor zover ik me herinner zijn die scoops een stuk groter. Als je er een beetje een kop op laat zitten dan knal je meer dan 600mg caffeine naar binnen 🤣 Tikte toen systematisch meer dan 1g caffeine weg per dag...
En maar gek vinden dat ik me constant opgejaagd voelde :D

ik heb juist meer last van schouders als ik rotor cuff oefeningen doe , doe gewoon face pulls / front and side raises.
Verschilt echt per persoon

ik heb juist meer last van schouders als ik rotor cuff oefeningen doe , doe gewoon face pulls / front and side raises.
Verschilt echt per persoon
Heb dit al meerdere keren gehad, ook al keertje voor langs de fysio gegaan, overbelasting van de rotator cuff musculatuur. Ben vorige week begonnen met die endo-exo rotaties en het wordt nu al beter :)

Er zijn inderdaad veel verschillende spiertjes die het kunnen zijn in je schouders. Maar ken deze gelukkig ondertussen vrij goed en weet dat als ik dit even 2-3 weken consequent doe dat het weer een tijdje wegblijft.

Heb dit al meerdere keren gehad, ook al keertje voor langs de fysio gegaan, overbelasting van de rotator cuff musculatuur. Ben vorige week begonnen met die endo-exo rotaties en het wordt nu al beter :)

Er zijn inderdaad veel verschillende spiertjes die het kunnen zijn in je schouders. Maar ken deze gelukkig ondertussen vrij goed en weet dat als ik dit even 2-3 weken consequent doe dat het weer een tijdje wegblijft.
Ik zie PL-ers ze stelselmatig doen voor, na of tijdens de trainingen. Vaak ook met een rubber bandje aan het rack oid.

Ik zie PL-ers ze stelselmatig doen voor, na of tijdens de trainingen. Vaak ook met een rubber bandje aan het rack oid.
Doe ze in de sportschool met cable machine, thuis met een bootyband aan de deurklink. Gewoon rustig, gecontroleerd, niet teveel weerstand en veel reps. Werkt top :)
Zolang je ze niet met een dumbbell doet is alles prima :)

Het begint ook elke keer als ik zwaar wil benchen voor een wat langere periode.

Hoezo dat?

Ik kan op zich wel redenen bedenken, maar Matt Wenning doet ook iets wat daar op lijkt liggend op een mat.
Alleen liggend op een mat kan het dan weer wel met een DB.
In het geval van endo-exo rotaties wil je de weerstand vanaf de zijkant hebben. Je ziet mensen ook endo-exo rotaties doen staand met een DB, dan is de weerstand natuurlijk naar beneden. Dus je traint eigenlijk alleen je biceps (isometrisch), aangezien er geen weerstand is vanuit de richting waarin je je arm beweegt. De hoek van de weerstand ten opzichte van je lichaam klopt niet als je vanuit die positie je rotator cuff wilt trainen.

Geen idee of m'n verhaal zo duidelijk is 🤣

Mn favoriete "legale" pre-workout is 5150 van Rich Piana (400mg), ik combineer graag Fully Loaded van XXL met een capsule T-6 (of vroeger met een scoopje monster pwo) en heb momenteel Blast van XXL (300mg) om af te wisslen, maar dan pak ik nog een espressotje als ik op t sporten kom :lol:

(en dan heb ik momenteel nog een potje Angel Dust maar daar zit van alles in:D)

#stimjunkie

Alleen liggend op een mat kan het dan weer wel met een DB.
In het geval van endo-exo rotaties wil je de weerstand vanaf de zijkant hebben. Je ziet mensen ook endo-exo rotaties doen staand met een DB, dan is de weerstand natuurlijk naar beneden. Dus je traint eigenlijk alleen je biceps (isometrisch), aangezien er geen weerstand is vanuit de richting waarin je je arm beweegt. De hoek van de weerstand ten opzichte van je lichaam klopt niet als je vanuit die positie je rotator cuff wilt trainen.

Geen idee of m'n verhaal zo duidelijk is 🤣
Je vergeet de massatraagheid die je constant moet overwinnen. ;)

PUSH! :flex:
IMG_20220525_054826.jpg

IMG_20220525_054847.jpg

Notities:
- Dat bloed doneren van gisteren is me nog best tegengevallen. Halve dag van die bloedsuiker/bloeddruk crashes gehad 🤣 Uiteindelijk maar een overdreven grote maaltijd naar binnen geknald, hielp goed.
- Lateral raise waren 12 reps. Verkeerd gelogd zie ik nu.
- Was beetje om de pijn heen trainen en daardoor ook wat setjes verminderd. Denk dat ik zondag alleen deadlift & Squat ga doen, in de tussentijd m'n rotator cuff goed aandacht geven en dan hoop ik volgende week minder aids in m'n schouders te hebben.
- Rear delt cable flys... Heerlijk :heart:
- Was onder de streep een legendarische training. Ziek goede mind-muscle connection, brute pump, redelijk pijnvrij kunnen bewegen en de kracht zat er goed in.
Excited Tom Cruise GIF by Bodybuilding.com

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven