AndroidHealthClinic

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zoooo. Omdat alles vast zit en pijn doet van de training van gisteren eens een cryo sessie geboekt.
3 minuten, -110 graden.

Natuurlijk weer in zo'n verkooppraatje getrapt achteraf, dus nu wordt het de komende 14 dagen iedere dag zo'n sessie. Ben benieuwd wat het gaat doen voor m'n herstel.

Dit is wel veel chiller dan een ijsbad. Ijsbad is kut de 1e minuut, 2e minuut ook nog wel en dan de 3e minuut wordt het veel beter en eigenlijk op het moment dat je denkt "ik zit hier best prima" moet je eruit. Die cryo is beetje andersom, de eerste 2 minuten stellen geen zak voor en die laatste minuut denk je "hmm, toch wel koud". Bent ook niet knalrood achteraf, je hebt het ook geen 3 uur meer koud en je moet niet gigantisch op je ademhaling letten om niet als een dolle te gaan rillen.

Ben benieuwd. Ik zal over 14 dagen (en hopelijk 14 sessies) nog eens verslag doen van m'n ervaring en hoe ik vind dat het mijn training beïnvloedt heeft.

Zoooo. Omdat alles vast zit en pijn doet van de training van gisteren eens een cryo sessie geboekt.
3 minuten, -110 graden.

Natuurlijk weer in zo'n verkooppraatje getrapt achteraf, dus nu wordt het de komende 14 dagen iedere dag zo'n sessie. Ben benieuwd wat het gaat doen voor m'n herstel.

Dit is wel veel chiller dan een ijsbad. Ijsbad is kut de 1e minuut, 2e minuut ook nog wel en dan de 3e minuut wordt het veel beter en eigenlijk op het moment dat je denkt "ik zit hier best prima" moet je eruit. Die cryo is beetje andersom, de eerste 2 minuten stellen geen zak voor en die laatste minuut denk je "hmm, toch wel koud". Bent ook niet knalrood achteraf, je hebt het ook geen 3 uur meer koud en je moet niet gigantisch op je ademhaling letten om niet als een dolle te gaan rillen.

Ben benieuwd. Ik zal over 14 dagen (en hopelijk 14 sessies) nog eens verslag doen van m'n ervaring en hoe ik vind dat het mijn training beïnvloedt heeft.
Freezing your bals off..
Zien dat ik je morgen niet te hard ergens tegen tik.. mss valt het er wel vanzelf af!

wat kost zo'n sessie,? ik doe ook veel kouwe douches en ijs bad om rustig te worden :D werkt maar voor een paar minuten :P

wat kost zo'n sessie,? ik doe ook veel kouwe douches en ijs bad om rustig te worden :D werkt maar voor een paar minuten :P
Heb nu voor €50 14 sessies in 14 dagen. Losse sessie was €39.

Ik vond ijsbaden altijd wel iets hebben inderdaad om je kop wat rustiger te krijgen. Ineens doet niks er meer toe en het enige waar alles mee bezig is, is niet doodvriezen. Vooral in natuurwater vond ik dat echt heerlijk. Denk van de winter ook maar weer eens wekelijks even de Dommel in.

ja ik zwem soms nog in december niet lang hoor 10 min max dicht bij de kant :D

ja ik zwem soms nog in december niet lang hoor 10 min max dicht bij de kant :D
Tijdje geleden toevallig met zo'n gecertificeerd WHM instructeur het over ijs zwemmen gehad en die zei dat alles boven de 3min eigenlijk geen winst meer oplevert, maar alleen de kans op onderkoeling flink verhoogd.

Deed voorheen ook vaak 10-15min. Nu max 3.

wist ik niet man :D weer wat geleerd

3 minuten, -110 graden.

Interessant, waar heb je dit laten doen/kosten?

Ook idd wel nieuwsgierig naar 👌 collega van mij heeft het paar keer gedaan en die was er zeer te spreken over.
Douche idd ook elke ochtend koud af, geeft een flinke mentale boost vind ik. Ook keertje wezen dippen in de winter in natuurwater en me de uren daarna echt euforisch gevoeld. Na die uurtjes wel afgedraaid en alleen nog tijd voor bank hangen 🤣 maar ga het vanaf het najaar zeker vaker doen

Ook idd wel nieuwsgierig naar 👌 collega van mij heeft het paar keer gedaan en die was er zeer te spreken over.
Douche idd ook elke ochtend koud af, geeft een flinke mentale boost vind ik. Ook keertje wezen dippen in de winter in natuurwater en me de uren daarna echt euforisch gevoeld. Na die uurtjes wel afgedraaid en alleen nog tijd voor bank hangen 🤣 maar ga het vanaf het najaar zeker vaker doen
M'n rug zit in ieder geval lang niet meer zo vast als vanochtend :) Had jij dat ook, dat je in dat water zat en zodra je dat oncomfortabele moment voorbij bent dat dan de hele wereld helderder wordt en dat je een soort van rare euforische stilte in jezelf vindt? Zo na een minuut of 2-3.

Vandaag dus die cryo chamber gedaan, is veel minder lastig om te doen dan een ijsbad, maar kreeg eigenlijk meteen weer wat heimwee naar echte ijsbaden en tussen het ijs gaan zitten in een meertje hier in de buurt 🤣

Klinkt goed 👌 ben denk ik 1,5 minuut erin geweest haha. Schrok me echt de kolere hoe koud het was, veeeel kouder dan koud afdouchen, maar ben stil gaan hangen, rustig mn ademhaling onder controle gekregen en toen inderdaad rustig in de buik gaan ademhalen. Voelt je dan in ene heel sterk idd en vol met controle. Volgende keer strandje ipv van de stijger springen. Gekste vond ik eigenlijk nog dat je letterlijk alles vanuit je handen en voeten allemaal naar je romp/hart voelt trekken.

Had echt niet verwacht dat het zo ontzettend koud zou zijn, maar buurman vindt het ook leuk, dus gaan het eind dit jaar zeker vaker doen. Geloof er echt wel in dat door de vernauwing van bloedvaten en daarna weer open gaan, je lichaam beter gereinigd wordt van virussen etc. Dat dit goed is voor je lichaam en ook mentaal. Verder niet heel veel in verdiept, maar gewoon gaan doen op aanraden van anderen.

Cryo klinkt ook wel aantrekkelijk om keer te doen 👌 maar kan begrijpen dat het een andere feeling geeft dan de kick van een ijsbad of buiten water

Klinkt goed 👌 ben denk ik 1,5 minuut erin geweest haha. Schrok me echt de kolere hoe koud het was, veeeel kouder dan koud afdouchen, maar ben stil gaan hangen, rustig mn ademhaling onder controle gekregen en toen inderdaad rustig in de buik gaan ademhalen. Voelt je dan in ene heel sterk idd en vol met controle. Volgende keer strandje ipv van de stijger springen. Gekste vond ik eigenlijk nog dat je letterlijk alles vanuit je handen en voeten allemaal naar je romp/hart voelt trekken.

Had echt niet verwacht dat het zo ontzettend koud zou zijn, maar buurman vindt het ook leuk, dus gaan het eind dit jaar zeker vaker doen. Geloof er echt wel in dat door de vernauwing van bloedvaten en daarna weer open gaan, je lichaam beter gereinigd wordt van virussen etc. Dat dit goed is voor je lichaam en ook mentaal. Verder niet heel veel in verdiept, maar gewoon gaan doen op aanraden van anderen.

Cryo klinkt ook wel aantrekkelijk om keer te doen 👌 maar kan begrijpen dat het een andere feeling geeft dan de kick van een ijsbad of buiten water
Wat ik je ook echt aan kan raden, heb dit een keer met m'n vader gedaan om hem kennis te laten maken, is zo'n 1-daagse WHM cursus. Is combinatie van ademhalingstechnieken en daarna een ijsbad. Echt een geweldige dag met hem gehad daar.

Zoooo. Goeie morgen:D

Normaal als ik dit soort spierpijn heb overal in m'n rug dan blijft die 3-4 dagen zitten. M'n rug voelt als herboren deze ochtend. Geen idee of het echt aan die cryo ligt, maar ik vermoed van wel.

Zo richting Turnhout om een mooie Push sessie te gaan knallen met @Brianvm :flex:

Succes met trainen samen!
En veel plezier uiteraard. :lifter:

Had jij dat ook, dat je in dat water zat en zodra je dat oncomfortabele moment voorbij bent dat dan de hele wereld helderder wordt en dat je een soort van rare euforische stilte in jezelf vindt? Zo na een minuut of 2-3.
Ik heb een keer een documentaire gezien over de Iceman (Wim Hof). Als ik het goed onthouden heb was zijn wereld zo donker na het overlijden van zijn vriendin en door die ijsbaden kon hij even ontsnapen van die pijn en verdriet die hij ervoer. Daar moest ik aan denken toen jij dit hierboven schreef.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven