XXL Nutrition

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb een keer een documentaire gezien over de Iceman (Wim Hof). Als ik het goed onthouden heb was zijn wereld zo donker na het overlijden van zijn vriendin en door die ijsbaden kon hij even ontsnapen van die pijn en verdriet die hij ervoer. Daar moest ik aan denken toen jij dit hierboven schreef.
Heb die ook gezien :) Het klinkt allemaal heel raar jezelf bewust half dood laten vriezen in dat water maar er zit wel ergens een waardevol iets in. Het verschafte mij enorm veel inzicht in hoe limiterend je brein/gedachtes kunnen zijn.

Als je in dat water zit en je let niet op je ademhaling dan begin je nogal snel te hyperventileren, daarna enorm te trillen en breekt er intern complete paniek uit en sta je binnen 30-45 seconden weer op de kant. Als je rustig blijft ademen, leer je je brein dat ie niet in paniek hoeft te raken en dan zit je daar best prima en is er niks aan de hand. Je brein bepaald of je het daar fijn of intens kut hebt, niet je lichaam. Als je dat een paar minuten volhoudt dan stopt ie op een gegeven moment met strijden tegen je en dat is het moment dat je die meditatieve rust/stilte in jezelf vindt. Dat is ook het moment waarop je gaat ontspannen, het branderige gevoel van de kou niet meer voelt en je er prima 10min kunt blijven zitten voor je gevoel. Vind het persoonlijk een van de beste en mooiste ervaringen die ik ooit heb gehad.

Locatie maakt daarin wel uit. Heb thuis wel eens ooit een ijsbad opgezet maar dan zit je tussen de huizen in en kwam dat gevoel veel minder. Maar als je in de natuur of in een park zit met een mooi uitzicht onder de bomen. Man man man, wat kun je het daar fijn hebben 🤣

Zoooo. Goeie morgen:D

Normaal als ik dit soort spierpijn heb overal in m'n rug dan blijft die 3-4 dagen zitten. M'n rug voelt als herboren deze ochtend. Geen idee of het echt aan die cryo ligt, maar ik vermoed van wel.

Zo richting Turnhout om een mooie Push sessie te gaan knallen met @Brianvm :flex:
Jezus wat een br0mance zeg. Hou elkaar maar even stevig vast, in deze donkere, bange dagen.

Wat ik je ook echt aan kan raden, heb dit een keer met m'n vader gedaan om hem kennis te laten maken, is zo'n 1-daagse WHM cursus. Is combinatie van ademhalingstechnieken en daarna een ijsbad. Echt een geweldige dag met hem gehad daar.
Hoor daar inderdaad heel veel goeie verhalen over 👌

Jeumig das wel intens koud zeg dat kan toch helemaal niet -110c zijn? Dan ben je meteen gevriesdroogd.

Ben benieuwd naar de vorderingen in je rug en vastzitten enzo!

Jeumig das wel intens koud zeg dat kan toch helemaal niet -110c zijn? Dan ben je meteen gevriesdroogd.

Ben benieuwd naar de vorderingen in je rug en vastzitten enzo!
Toch valt het alles mee. Je gaat eerst 10sec in een -40 ruimte en dan door die -110 tot -160 cabine in, waar je dan 3min blijft. Is stikstof wat ze met een ventilator die cabine in pompen volgens mij. Het is wel aardig koud maar goed te doen.

Je mag overigens niks aanraken aangezien je dan vastplakt en je krijgt oorbescherming, mondkapje, handschoenen, sokken en dikke sloffen aan.

Vond die temperatuur ook raar. Maar toch zeggen ze het overal dat de temperatuur van die cabines rond dat punt liggen. Je voelt je neusharen, door dat mondkapje heen, ook bij iedere ademhaling bevriezen.

Qua herstel zal ik hier regelmatig m'n bevindingen neerzetten.

WHM is ook veel meer mentaal. In die vrieskist staan heeft dat allemaal niet natuurlijk.
Vraag me af of alle fysieke voordelen die Wim noemt ook gelden bij cryo

Misschien toch het koud douchen maar weer oppakken, maar het zal wel even wennen zijn in t begin :o

WHM is ook veel meer mentaal. In die vrieskist staan heeft dat allemaal niet natuurlijk.
Vraag me af of alle fysieke voordelen die Wim noemt ook gelden bij cryo

Misschien toch het koud douchen maar weer oppakken, maar het zal wel even wennen zijn in t begin :o
Ik betwijfel het. Je leest wel redelijk wat verhalen over dat het reuma klachten verminderd, net zoals de WHM methode.
Maar de kracht van de WHM methode ligt, voor mijn gevoel, 90% in dat ademhalen, ook de fysieke voordelen.

Haha, ik heb denk ik 1,5 jaar iedere dag koud gedoucht en ik vond dat van de 1e tot de laatste dag vervelender dan een ijsbad. Recht uit je warme bed, vooral in de winter, onder die ijskoude douche... Was niet helemaal m'n ding 🤣

Laatst bewerkt:
PULL! :flex:
IMG_20220601_054501.jpg

IMG_20220601_054522.jpg

Notities:
- Heerlijk nachtje gepakt. Lekker 8 uurtjes. Om 20:00u in coma gegaan. 04:00u wakker. Top!
- Raar hoe ik qua gewicht progressie bijna niet vooruit ga op rug. Terwijl het wel de spiergroep is waarop ik het meeste massa heb gepakt laatste maanden.
- Biceps waren helemaal klaar na die cheat curls.
- Goeie training, goeie mind-muscle connection en goeie pump gepakt. Yay.
GIF by UFC

PULL! :flex:
IMG_20220601_054501.jpg

IMG_20220601_054522.jpg

Notities:
- Heerlijk nachtje gepakt. Lekker 8 uurtjes. Om 20:00u in coma gegaan. 04:00u wakker. Top!
- Raar hoe ik qua gewicht progressie bijna niet vooruit ga op rug. Terwijl het wel de spiergroep is waarop ik het meeste massa heb gepakt laatste maanden.
- Biceps waren helemaal klaar na die cheat curls.
- Goeie training, goeie mind-muscle connection en goeie pump gepakt. Yay.
GIF by UFC
LOL met bent over row doe ik ong hetzelfde. Doe die oefening pas net, maar toch. Waarom niet meer doen die oefening?

LOL met bent over row doe ik ong hetzelfde. Doe die oefening pas net, maar toch. Waarom niet meer doen die oefening?
Heb het altijd een kut oefening gevonden en nog steeds. Wilde hem weer eens 1x proberen en hij gaat er ook meteen weer uit :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven