XXL Nutrition

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja je military press kan zeker van invloed zijn op je bench press. Voelde je het ook echt in je schouders bij het drukken?

• Topic Starter Topic Starter
Ja je military press kan zeker van invloed zijn op je bench press. Voelde je het ook echt in je schouders bij het drukken?
Merk dat zodra ik de bench unrack dat ik al denk: damn wat voel jij zwaar ineens.
Daarna gaan de eerste 2-3 presses prima en uit het niets is het in 1x op en gaat die bar gewoon niet meer omhoog.

Ik had wel verwacht wat te zakken in bench na de lockdown maar het aparte vind ik:
Upper body Training 1 na de lockdown kon ik een setje van 7-8 reps halen met 60kg.
Upper body Training 5 na de lockdown hield het al op bij een rep of 4, met geluk 5.

Doe normaal altijd als warming-up:
15 reps lege bar
15 reps 30 kg totaal
15 reps 40 kg totaal
10 reps 50 kg totaal
En dan 5 (voor de lockdown 8-10) reps 60 kg als werkset.

Kwam vandaag m'n failure al bijna tegen bij de 10x50 "warming-up" set... Ik heb niet het gevoel dat mijn schouders het probleem zijn, maar kan altijd komende week de 2 trainingsdagen omwisselen en het gewoon eens testen :)

Ik heb wel ergens het idee dat het wel aan mijn schouder training kan liggen want:
- Toen ik schouders bij upper body deed zag ik deze trend niet/minder.
- Vorige week deed ik half volume op schouders tijdens LB dag en toen merkte ik redelijk wat verlies in kracht op de bench (moeite met 5x5x60, maar meeste sets wel gehaald)
- Gisteren een set of 9 gedaan op schouders, waarvan 6 sets Military en 3 sets cable side raises, en vandaag was het echt helemaal ruk. De 60 kg niet eens geprobeerd omdat ik bij de warming-up al merkte dat dat er nooit in ging zitten.

Edit: eens goed m'n log terug gelezen zie tussen training 1 & 2 ook al vrij flinke regressie in bench press vermogen. Ik ga de komende weken gewoon eens wat spelen met UB en LB omdraaien en zo eens wat dingetjes proberen. Als dat het niet is dan ga ik gewoon voor hard blijven trainen en ga ik er vanuit dat ik deze hobbel vanzelf overheen kom en dat dat 3x10x60 benchen vanzelf wel weer terug komt. Ben ook redelijk zwaar aan het cutten (hopelijk nog een week of 3) en misschien wordt het daarna wel snel beter.

Laatst bewerkt:
Merk dat zodra ik de bench unrack dat ik al denk: damn wat voel jij zwaar ineens.
Daarna gaan de eerste 2-3 presses prima en uit het niets is het in 1x op en gaat die bar gewoon niet meer omhoog.

Ik had wel verwacht wat te zakken in bench na de lockdown maar het aparte vind ik:
Upper body Training 1 na de lockdown kon ik een setje van 7-8 reps halen met 60kg.
Upper body Training 5 na de lockdown hield het al op bij een rep of 4, met geluk 5.

15 reps lege bar
15 reps 30 kg totaal
15 reps 40 kg totaal
10 reps 50 kg totaal
En dan 5 (voor de lockdown 8-10) reps 60 kg als werkset.

Kwam vandaag m'n failure al bijna tegen bij de 10x50 "warming-up" set... Ik heb niet het gevoel dat mijn schouders het probleem zijn, maar kan altijd komende week de 2 trainingsdagen omwisselen en het gewoon eens testen :)

Ik heb wel ergens het idee dat het wel aan mijn schouder training kan liggen want:
- Toen ik schouders bij upper body deed zag ik deze trend niet/minder.
- Vorige week deed ik half volume op schouders tijdens LB dag en toen merkte ik redelijk wat verlies in kracht op de bench (moeite met 5x5x60, maar meeste sets wel gehaald)
- Gisteren een set of 9 gedaan op schouders, waarvan 6 sets Military en 3 sets cable side raises, en vandaag was het echt helemaal ruk. De 60 kg niet eens geprobeerd omdat ik bij de warming-up al merkte dat dat er nooit in ging zitten.

Edit: eens goed m'n log terug gelezen zie tussen training 1 & 2 ook al vrij flinke regressie in bench press vermogen. Ik ga de komende weken gewoon eens wat spelen met UB en LB omdraaien en zo eens wat dingetjes proberen. Als dat het niet is dan ga ik gewoon voor hard blijven trainen en ga ik er vanuit dat ik deze hobbel vanzelf overheen kom en dat dat 3x10x60 benchen vanzelf wel weer terug komt. Ben ook redelijk zwaar aan het cutten (hopelijk nog een week of 3) en misschien wordt het daarna wel snel beter.
Kan best een combinatie zijn, ik train zelf liefst schouders met borst. Bijv Bench en dan DB Press ofzo. En andere dag weer OHP daarna weighted dips. Pak je gelijk alles mooi mee.

Kan best een combinatie zijn, ik train zelf liefst schouders met borst. Bijv Bench en dan DB Press ofzo. En andere dag weer OHP daarna weighted dips. Pak je gelijk alles mooi mee.
Deed ik voorheen ook altijd totdat ik merkte dat het voor mij dan eerder 1 van de 2 is.

Of fatsoenlijk military pressen en waardeloos benchen. Of goed benchen en super crappy military pressen.

Handstand push-ups lukken mij na het benchen bijvoorbeeld praktisch niet meer terwijl ik zonder benchen ervoor er relatief makkelijk 8 a 12 kan. Vandaar dat ik schouders en borst niet op dezelfde dag train. Vind borst en schouders beide leuke spiergroepen om te trainen (vooral schouders) dus die wil ik ook graag "fatsoenlijk" trainen.

Zou persoonlijk nooit schouders voor of na push/pull doen. Aangezien je op push/pull altijd secundair schouders meepakt. Kunt push pull legs schouders rust repeat doen, maar als startende is echt een schouder dag overbodig. Op push doe je 1 of 2 oefeningen voor front delt, pull idem dito voor rear delt en side delt pak je op push pulll erbij net welke training het minst lang duurt.

15 reps lege bar
15 reps 30 kg totaal
15 reps 40 kg totaal
10 reps 50 kg totaal
En dan 5 (voor de lockdown 8-10) reps 60 kg als werkset..
Yooooooo, stop hiermee je verspeelt teveel kracht in je warmin up! Als 60kg x 5 je werksets zijn kan je beter 10x lege bar, 5x30 , 3x40, 2x50 en dan je werksets. Heb je het idee nog niet helemaal warm te zijn dan doe je bepaalde sets 2x of 10x, maar nooit tegen je max aanzitten want als 5x60kg jou werkset is dan lever je bij 10x50kg al wat kracht in voordat je aan jou werkset begin!

Gegarandeerd dat je bench omhoog gaat als je niet zoveel junk volume doet en puur focused op je werksets, uiteraard warming up is super belangrijk maar die 10x50kg doe je nu doet kan je ook als 2/3 sets doen 2/3x50kg.

Persoonlijk doe ik bijv op push day begin ik met bench of incline db bovenstaande methode als warming up en bij alle volgende oefeningen begin ik met 60/80% van me werkset gewicht puur 2/5 reps kijken of ik geen pijntjes heb en dan 2de set direct de werkset. Zo kan je kort en krachtig trainen. Uiteraard de warming up neem je wel 10/15min de tijd of zolang jij nodig denkt te hebben, maar NOOIT kracht verspillen met opwarmen naar je werksets toe dat is echt zonde!

maar als startende is echt een schouder dag overbodig.
Het is ook niet echt een schouder dag, ik heb gewoon alle isolatie schouder oefeningen van UB afgehaald en bij LB geplaatst. Ik snap waardoor dit op sommige manieren niet helemaal optimaal is, maar ik vind 3 oefeningen echt leuk om te doen en heb hier bepaalde doelen in...
1- Handstand push-ups, hoop ik snel op parallettes te kunnen gaan doen en later misschien met een gewichtsvest.
2- Ik hoop 3 reps 60kg military press te halen komend half jaar.
3- Benchen, hoop komende tijd 1RM rond 80-85kg te halen.
Dus de keuzes die ik in mijn ogen heb zijn:
1- Schouders bij UB doen, fatsoenlijk kunnen benchen maar geen handstand push-ups meer doen en een beetje op half gewicht military pressen.
2- Schouders bij LB doen, wel veel progressie kunnen boeken in de HSPU + Military press maar daarmee mijn bench in de weg zitten.

Dus moet even puzzelen hoe ik dat wil gaan doen. Voorheen deed ik Push-Pull-Legs/schouders-rust en zo door. Dan zit er tussen de benchen en schouders ook altijd 1 dag dat je je front/lateral deltoid beduidend minder belast. Waardoor ik denk dat ik dit probleem toentertijd niet tegen kwam.
Yooooooo, stop hiermee je verspeelt teveel kracht in je warmin up! Als 60kg x 5 je werksets zijn kan je beter 10x lege bar, 5x30 , 3x40, 2x50 en dan je werksets. Heb je het idee nog niet helemaal warm te zijn dan doe je bepaalde sets 2x of 10x, maar nooit tegen je max aanzitten want als 5x60kg jou werkset is dan lever je bij 10x50kg al wat kracht in voordat je aan jou werkset begin!
Deze ga ik zeker meenemen, m'n warming-up wat verkorten en minder uitdagend maken.
Bedankt voor al je reacties @ak, waardeer ik :)

• Heart
Waarderingen: AK

Gegarandeerd dat je bench omhoog gaat als je niet zoveel junk volume doet en puur focused op je werksets, uiteraard warming up is super belangrijk maar die 10x50kg doe je nu doet kan je ook als 2/3 sets doen 2/3x50kg.
Goeie tip dit. Deed mn opwarm setjes ook altijd zelfde aantal herhalingen als de werksets en kwam daarbij als snel richting gewicht van mn werksets. Vandaag opwarm zoals je hierboven beschrijft en pak op mn been oefeningen veel meer gewicht en toch red ik de 8-10 herhalingen per set. Top 👌

Goeie tip dit. Deed mn opwarm setjes ook altijd zelfde aantal herhalingen als de werksets en kwam daarbij als snel richting gewicht van mn werksets. Vandaag opwarm zoals je hierboven beschrijft en pak op mn been oefeningen veel meer gewicht en toch red ik de 8-10 herhalingen per set. Top 👌
Deed ik paar maanden geleden ook zo, kwam erachter dat ik gwn working sets aan het doen was haha.

Deed ik paar maanden geleden ook zo, kwam erachter dat ik gwn working sets aan het doen was haha.
Haha precies dat, was al redelijk moe aan het worden voordat de "echte" sets begonnen. Pak mn benen training (nu mee bezig) vandaag zoveel lekkerder, zwaarder, , meer reps, betere uitvoering. Eigenlijk alles beter 🤪
Of het is natuurlijk vandaag gewoon een lekkere training waarbij het goed mee zit haha

Haha precies dat, was al redelijk moe aan het worden voordat de "echte" sets begonnen. Pak mn benen training (nu mee bezig) vandaag zoveel lekkerder, zwaarder, , meer reps, betere uitvoering. Eigenlijk alles beter 🤪
Of het is natuurlijk vandaag gewoon een lekkere training waarbij het goed mee zit haha
Benen goed getrained is niet meer lopen:roflol:

Ochtend gewicht: 75,2
Gisteren gegeten: 2300kcal

Rustdag.
Super kut geslapen vannacht. Hele dag honger gehad en daarna eigenlijk praktisch de hele nacht wakker geworden met honger en gedroomd over eten :roflol:
Vandaag nog even volhouden! Morgen weer eens dagje op visite bij m'n zus. In de ochtend zelf leg day doen, daarna uurtje hardlopen en in de middag UB met m'n zus doen (wilde ze graag). Dus morgen zal wel snel 4500 kcal worden :D

Wel blokje cardio gedaan:
Screenshot_20220202-071600.jpg

Laatst bewerkt:
Ochtend gewicht: 75,6
Gisteren gegeten: 2400kcal

LB2.
Duur training: 1:03u.

Deadlift: 5x5x107,5 (+2,5)
Superset
Wall Handstand Push-ups: 5x8xbw

Front Squat: 4x12x47,5 (+2,5)
Superset
Cable rear delt flys: 1x19x3,75 + 1x12
5x3,75 + 2x12x3,75

Sled Leg Press: 3x15x100 (+5)
Superset
Shrugs: 3x12x35

Box Jumps: 4x12xbw
Superset
Calf Raise: 4x15x62,5 (+7,5kg)

Zo nog 5 of 10k hardlopen.

Notities:
- Vanmiddag UB in Utrecht met m'n zus.
- Best apart. M'n gewicht is best wel wat omhoog gegaan laatste week. M'n shirts daarentegen beginnen allemaal veel te groot te worden. Sucks wel dat de weg naar 70kg zo wat langer gaat duren. Maar ja vetverlies > gewichtsverlies.
- deadlift volgende week 5x5x110. Leg press ook naar 105. Kuiten ook omhoog naar 4x15x65 of 67,5.

Laatst bewerkt:
Lekker bezig!

Lekker bezig, Wel genoeg eten als je vanmiddag gaat trainen, 2x op een dag komt hard binnen.

M'n benen waren veel te verrot voor hardlopen. Dus dan maar weer terug naar een rondje fietsen. Ieder rondje is weer anders exact hetzelfde.
Screenshot_20220203-085311.jpg

Was niet helemaal de bedoeling, had me eigenlijk best verheugd op 3 dagen rust. Maar kon het toch niet laten.

Op het gemak toch even 5 kilometers geslenterd.

Screenshot_20220205-152424.jpg
Screenshot_20220205-152436.jpg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven