- Waardering
- 2.314
- Lengte
- 1m85
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Merk dat zodra ik de bench unrack dat ik al denk: damn wat voel jij zwaar ineens.Ja je military press kan zeker van invloed zijn op je bench press. Voelde je het ook echt in je schouders bij het drukken?

Kan best een combinatie zijn, ik train zelf liefst schouders met borst. Bijv Bench en dan DB Press ofzo. En andere dag weer OHP daarna weighted dips. Pak je gelijk alles mooi mee.Merk dat zodra ik de bench unrack dat ik al denk: damn wat voel jij zwaar ineens.
Daarna gaan de eerste 2-3 presses prima en uit het niets is het in 1x op en gaat die bar gewoon niet meer omhoog.
Ik had wel verwacht wat te zakken in bench na de lockdown maar het aparte vind ik:
Upper body Training 1 na de lockdown kon ik een setje van 7-8 reps halen met 60kg.
Upper body Training 5 na de lockdown hield het al op bij een rep of 4, met geluk 5.
Doe normaal altijd als warming-up:
15 reps lege bar
15 reps 30 kg totaal
15 reps 40 kg totaal
10 reps 50 kg totaal
En dan 5 (voor de lockdown 8-10) reps 60 kg als werkset.
Kwam vandaag m'n failure al bijna tegen bij de 10x50 "warming-up" set... Ik heb niet het gevoel dat mijn schouders het probleem zijn, maar kan altijd komende week de 2 trainingsdagen omwisselen en het gewoon eens testen
Ik heb wel ergens het idee dat het wel aan mijn schouder training kan liggen want:
- Toen ik schouders bij upper body deed zag ik deze trend niet/minder.
- Vorige week deed ik half volume op schouders tijdens LB dag en toen merkte ik redelijk wat verlies in kracht op de bench (moeite met 5x5x60, maar meeste sets wel gehaald)
- Gisteren een set of 9 gedaan op schouders, waarvan 6 sets Military en 3 sets cable side raises, en vandaag was het echt helemaal ruk. De 60 kg niet eens geprobeerd omdat ik bij de warming-up al merkte dat dat er nooit in ging zitten.
Edit: eens goed m'n log terug gelezen zie tussen training 1 & 2 ook al vrij flinke regressie in bench press vermogen. Ik ga de komende weken gewoon eens wat spelen met UB en LB omdraaien en zo eens wat dingetjes proberen. Als dat het niet is dan ga ik gewoon voor hard blijven trainen en ga ik er vanuit dat ik deze hobbel vanzelf overheen kom en dat dat 3x10x60 benchen vanzelf wel weer terug komt. Ben ook redelijk zwaar aan het cutten (hopelijk nog een week of 3) en misschien wordt het daarna wel snel beter.
Deed ik voorheen ook altijd totdat ik merkte dat het voor mij dan eerder 1 van de 2 is.Kan best een combinatie zijn, ik train zelf liefst schouders met borst. Bijv Bench en dan DB Press ofzo. En andere dag weer OHP daarna weighted dips. Pak je gelijk alles mooi mee.
Yooooooo, stop hiermee je verspeelt teveel kracht in je warmin up! Als 60kg x 5 je werksets zijn kan je beter 10x lege bar, 5x30 , 3x40, 2x50 en dan je werksets. Heb je het idee nog niet helemaal warm te zijn dan doe je bepaalde sets 2x of 10x, maar nooit tegen je max aanzitten want als 5x60kg jou werkset is dan lever je bij 10x50kg al wat kracht in voordat je aan jou werkset begin!Doe normaal altijd als warming-up:
15 reps lege bar
15 reps 30 kg totaal
15 reps 40 kg totaal
10 reps 50 kg totaal
En dan 5 (voor de lockdown 8-10) reps 60 kg als werkset..
Het is ook niet echt een schouder dag, ik heb gewoon alle isolatie schouder oefeningen van UB afgehaald en bij LB geplaatst. Ik snap waardoor dit op sommige manieren niet helemaal optimaal is, maar ik vind 3 oefeningen echt leuk om te doen en heb hier bepaalde doelen in...maar als startende is echt een schouder dag overbodig.
Deze ga ik zeker meenemen, m'n warming-up wat verkorten en minder uitdagend maken.Yooooooo, stop hiermee je verspeelt teveel kracht in je warmin up! Als 60kg x 5 je werksets zijn kan je beter 10x lege bar, 5x30 , 3x40, 2x50 en dan je werksets. Heb je het idee nog niet helemaal warm te zijn dan doe je bepaalde sets 2x of 10x, maar nooit tegen je max aanzitten want als 5x60kg jou werkset is dan lever je bij 10x50kg al wat kracht in voordat je aan jou werkset begin!

Goeie tip dit. Deed mn opwarm setjes ook altijd zelfde aantal herhalingen als de werksets en kwam daarbij als snel richting gewicht van mn werksets. Vandaag opwarm zoals je hierboven beschrijft en pak op mn been oefeningen veel meer gewicht en toch red ik de 8-10 herhalingen per set. Top 👌Yooooooo, stop hiermee je verspeelt teveel kracht in je warmin up! Als 60kg x 5 je werksets zijn kan je beter 10x lege bar, 5x30 , 3x40, 2x50 en dan je werksets. Heb je het idee nog niet helemaal warm te zijn dan doe je bepaalde sets 2x of 10x, maar nooit tegen je max aanzitten want als 5x60kg jou werkset is dan lever je bij 10x50kg al wat kracht in voordat je aan jou werkset begin!
Gegarandeerd dat je bench omhoog gaat als je niet zoveel junk volume doet en puur focused op je werksets, uiteraard warming up is super belangrijk maar die 10x50kg doe je nu doet kan je ook als 2/3 sets doen 2/3x50kg.
Deed ik paar maanden geleden ook zo, kwam erachter dat ik gwn working sets aan het doen was haha.Goeie tip dit. Deed mn opwarm setjes ook altijd zelfde aantal herhalingen als de werksets en kwam daarbij als snel richting gewicht van mn werksets. Vandaag opwarm zoals je hierboven beschrijft en pak op mn been oefeningen veel meer gewicht en toch red ik de 8-10 herhalingen per set. Top 👌
Haha precies dat, was al redelijk moe aan het worden voordat de "echte" sets begonnen. Pak mn benen training (nu mee bezig) vandaag zoveel lekkerder, zwaarder, , meer reps, betere uitvoering. Eigenlijk alles beter 🤪Deed ik paar maanden geleden ook zo, kwam erachter dat ik gwn working sets aan het doen was haha.
Benen goed getrained is niet meer lopenHaha precies dat, was al redelijk moe aan het worden voordat de "echte" sets begonnen. Pak mn benen training (nu mee bezig) vandaag zoveel lekkerder, zwaarder, , meer reps, betere uitvoering. Eigenlijk alles beter 🤪
Of het is natuurlijk vandaag gewoon een lekkere training waarbij het goed mee zit haha

Jij ook man, je progressie foto's zien er goed uit. Ben ook echt super benieuwd wat je Asterix en Obelix toverdrankje gaat doen in april voor je

Was ook zeker het plan. Normaal eet ik m'n eerste kcal pas rond 12:00u. Heb er nu 1500 gepland voor de ochtendLekker bezig, Wel genoeg eten als je vanmiddag gaat trainen, 2x op een dag komt hard binnen.