MuscleMeat

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Was niet helemaal de bedoeling, had me eigenlijk best verheugd op 3 dagen rust. Maar kon het toch niet laten.

Op het gemak toch even 5 kilometers geslenterd.

Screenshot_20220205-152424.jpg
Screenshot_20220205-152436.jpg
Hardlopen???

Ben zelf ook wel een voorstander van 1x pw gewoon ff half uurtje joggen wandelen in de buitenlucht. Liefst in het buitengebied.

• Topic Starter Topic Starter
Ben zelf ook wel een voorstander van 1x pw gewoon ff half uurtje joggen wandelen in de buitenlucht. Liefst in het buitengebied.
Precies, even lekker de bossen in. Vind onverhard lopen sowieso een heel stuk fijner voor je gewrichten.

• Like
Waarderingen: AK
Mee eens, kan het niet aanraden om in het donker in het bos te gaan tho. Ging niet best..

• Sad
Waarderingen: AK
Hoe heb jij het stoppen met roken volgehouden als ik vragen mag?

Naar aanleiding van het gesprek over roken. Je was cold turkey gestopt, en het volhouden, hoe deed jij dat?

Hoe heb jij het stoppen met roken volgehouden als ik vragen mag?

Naar aanleiding van het gesprek over roken. Je was cold turkey gestopt, en het volhouden, hoe deed jij dat?
Poeh uhmm.
Ik heb er eerlijk gezegd niet echt een manier voor.
Ik rookte als een dolle, iedere dag 27 sigaretten, nooit ergens last van gehad. Paar keer van die halve pogingen gedaan om er vanaf te komen maar nooit echt een serieuze. Toen ik een heel eind was met alle middelen uit m'n leven te gooien en mezelf een betere toekomst leerde te gunnen heb ik een keer een nacht een droom gehad waarin ik op een gruwelijke manier dood ging met enorm veel pijn aan longkanker door het roken. Toen ik wakker werd was ik er dusdanig van ontdaan dat ik m'n sigaretten meteen weggegooid heb en meteen gestopt ben. Heb toen voor de grap zo'n app geinstalleerd die bij hield hoeveel geld je bespaard had ondertussen en die bepaalde gezondheidsvoordelen liet zien. Die app hield ik flink in de gaten omdat ik dat soort statistiekjes altijd wel leuk vind.

Maar eigenlijk heeft die app me nooit echt 'geholpen' met het stoppen met roken. Ik was er na die droom zo 100% van overtuigd dat roken me een gruwelijke dood op zou leveren dat ik eigenlijk geen seconde moeite heb gehad om te stoppen toen.

Nu 3,5 jaar laten heb ik nog wel eens ooit hier en daar een weekje gerookt met m'n vriendin maar dat gaat eigenlijk altijd fout. Na een paar dagen voel ik me de hele dag onrustig en gaat mijn hartslag met 20-30 omhoog, wat ik ook letterlijk de hele dag merk en wat ik storend vind. Dus voel ik me de hele dag onverklaarbaar onrustig. Een paar dagen daarna krijg ik na iedere sigaret zo'n koppijn dat ik de hele dag ibuprofen moet gaan pakken. Dan komt vaak her en der ook nog eens die "dood gaan" droom nog terug. Ben ik dan nog te stug om door te roken heb ik binnen 1 week de meest smerige rokershoest (hoe dat kan weet ik niet) die me de halve nacht wakker houdt. En dan geef ik het eigenlijk altijd al wel snel weer op...

Ik zou nog niet opnieuw kunnen beginnen met roken al zou ik het graag willen. Binnen 2 weken voel ik me zo beroerd dat ik bijna ga kotsen bij de gedachte aan een sigaret.

Poeh uhmm.
Ik rookte als een dolle, iedere dag 27 sigaretten, nooit ergens last van gehad. Paar keer van die halve pogingen gedaan om er vanaf te komen maar nooit echt een serieuze. Toen ik een heel eind was met alle middelen uit m'n leven te gooien en mezelf een betere toekomst leerde te gunnen heb ik een keer een nacht een droom gehad waarin ik op een gruwelijke manier dood ging met enorm veel pijn aan longkanker door het roken. Toen ik wakker werd was ik er dusdanig van ontdaan dat ik m'n sigaretten meteen weggegooid heb en meteen gestopt ben. Heb toen voor de grap zo'n app geinstalleerd die bij hield hoeveel geld je bespaard had ondertussen en die bepaalde gezondheidsvoordelen liet zien. Die app hield ik flink in de gaten omdat ik dat soort statistiekjes altijd wel leuk vind.

Maar eigenlijk heeft die app me nooit echt 'geholpen' met het stoppen met roken. Ik was er na die droom zo 100% van overtuigd dat roken me een gruwelijke dood op zou leveren dat ik eigenlijk geen seconde moeite heb gehad om te stoppen toen.

Nu 3,5 jaar laten heb ik nog wel eens ooit hier en daar een weekje gerookt met m'n vriendin maar dat gaat eigenlijk altijd fout. Na een paar dagen voel ik me de hele dag onrustig en gaat mijn hartslag met 20-30 omhoog, wat ik ook letterlijk de hele dag merk en wat ik storend vind. Dus voel ik me de hele dag onverklaarbaar onrustig. Een paar dagen daarna krijg ik na iedere sigaret zo'n koppijn dat ik de hele dag ibuprofen moet gaan pakken. Dan komt vaak her en der ook nog eens die "dood gaan" droom nog terug. Ben ik dan nog te stug om door te roken heb ik binnen 1 week de meest smerige rokershoest (hoe dat kan weet ik niet) die me de halve nacht wakker houdt. En dan geef ik het eigenlijk altijd al wel snel weer op...

Ik zou nog niet opnieuw kunnen beginnen met roken al zou ik het graag willen. Binnen 2 weken voel ik me zo beroerd dat ik bijna ga kotsen bij de gedachte aan een sigaret.
Hoe reageer je dan op joints met of zonder tabak?

Poeh uhmm.

Beter man. Echt sterk. Respect. Ik wil dit jaar gestopt zijn eigenlijk maar het valt echt tegen tot nu toe

Beter man. Echt sterk. Respect. Ik wil dit jaar gestopt zijn eigenlijk maar het valt echt tegen tot nu toe
Ja snap ik man, m'n vriendin heeft laatste jaren ook wat pogingen gedaan die haar echt hels tegen zijn gevallen.
Ik hoefde er niet echt "sterk" voor te zijn. Er kwam een nogal sterke motivator vanuit een droom die dusdanig sterk was dat alle interesse in sigaretten echt meteen helemaal weg was.

Het enige wat ik je mee kan geven als tip om te stoppen met roken:
Vind een ongelofelijk sterke INTRINSIEKE motivator en stamp die stevig je hoofd in en blijf die herhalen tegen jezelf voor die week of 3-6 dat je het kut gaat hebben.

Ochtend gewicht: 76,4
Gisteren gegeten: 3400kcal

LB1.
Duur training: 1:08u

Barbell back squat: 3x8x70 (+2,5)
Superset
Military Press: 3x10x35

RDL: 2x10x80 (+2,5) + 2x10x82,5 (+5)
Superset
Military Press 1x5x40 + 3x5x42,5 (+2,5)

Sled leg press: 1x12x110 + 1x12x115 (+5) + 1x12x120 (+10)
Superset
Leaning cable lateral raise: 1x9x5 + 2x8x5 (+1,25)

Leg Extensions: 3x12x60 (+5)

Smith Machine Calf Raise: 4x15x65 (+2,5)
Superset
Shrugs: 1x12x35 + 3x10x35

Notities:
- Benen boeken veel vooruitgang. Squats nog niet verhogen, waren niet netjes genoeg. Teveel voorover leunen bij laatste reps. Wel blij met de 5reps military press :)
- Gewicht gaat niet echt lekker, 't weekend veel te veel op pad geweest. Besloten vanaf morgen dingen weer een stuk strakker aan te gaan trekken qua diëten. Ga namelijk nog maar maximaal 7 weken diëten. Dus wil dan echt zo tegen de 70kg zitten.
- Waarom die 7 weken? Merk dat ik al een paar maanden mezelf op een aantal fronten een beetje meh voel. Dus heb ik via de huisarts een algemeen bloedonderzoek laten doen en daarna bedacht ik dat ik eigenlijk m'n testosteron ook wel zou willen weten. M'n bloedonderzoek via de huisarts was alles perfect, al m'n vitamines en mineralen netjes binnen de reference range. 14 december m'n T laten prikken bij bloedwaardentest.nl, toen was ie 7,9. (Reference Range = 8.64 - 29.00) Vorige week nog eens laten prikken na het doorvoeren van wat veranderingen die dat hopelijk wat beter zouden maken... Helaas, deze keer 7.0 nmol/L. Dus wil m'n cut snel af gaan ronden, vandaar die max 7 weken nog. Dan een week of 10 zo gezond mogelijk gaan "maingainen", om dan m'n T nog eens te laten bepalen. Blijven m'n klachten en blijft m'n T dan weer hangen rond de 6-7,5 nmol/L dan moet ik misschien eens met de huisarts gaan praten of eens kijken of 4-8 weken een TRT achtige dosis Test me helpt. Maar eerst maar eens 10 weken niet cutten, fatsoenlijk gezond eten, slaap hygiene drastisch verbeteren en wat gevarieerder gaan eten voordat we van dat soort "lifelong" commitments overwegen.

Neem je genoeg vetten tot je?
Deze zorgen voor een goede hormoonhuishouding.
Die zou je nog ff omhoog kunnen gooien. Evt vit D3 supplement erbij?

Bloedtesten allemaal smorgens genomen?

Laatst bewerkt:
Neem je genoeg vetten tot je?
Deze zorgen voor een goede hormoonhuishouding.
Die zou je nog ff omhoog kunnen gooien. Evt vit D3 supplement erbij?

Bloedtesten allemaal smorgens genomen?
Iedere dag minstens 80g vetten. Pak al maanden omega-3 en vitamine D.

M'n zus (huisarts) vertelde me dat bij gigantisch veel bloedonderzoeken mensen vitamine D deficiënt zijn. Dus dat supplement zit al een paar maanden in m'n pillendoos :)

Je zou nog kunnen proberen om je vetten wat omhoog te gooien. Je hebt nu ongeveer 1gr per kg lichaamsgewicht, het minimum ongeveer.
Probeer is 100gr per dag. Baat het niet dan schaadt het iig niet

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven