XXL Nutrition

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Sterven met @MetalNDeadlifts & @ak
IMG20220709145500.jpg
Zet hen er fftjes op dan

Fox in Den Bosch? Lijkt erop alsof die helemaal veranderd is sinds de laatste keer dat ik daar was. :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.307
Week 2.
Week 2 van de cut zit er weer op. Prima week gehad, weinig honger en alles gaat prima.

Statistieken.
Weekgemiddelde: 82,9 --> 81,5 (-1,4kg)
Totaal gewicht verloren vanaf start: -7,6 (89,1 --> 81,5)
Laagste gewicht deze week: 80,9
Kcal per dag: 2544
Cardio: 3:30u crosstrainer
Stappen: 149.000

Maaltijden.
Veel aan het experimenteren met maaltijden die ik voor mezelf kan gebruiken om de cut makkelijker te maken, maar ook voor cliënten. Dus ben gewoon een hoop recepten aan het proberen, de gene die me qua verzadiging bevallen noteer ik allemaal en ga ik een mapje van maken. Zodat ik dat naar toekomstige cliënten op kan sturen mochten ze zelf ooit op zoek zijn naar zoiets.

Cardio.
Toch iets meer cardio gedaan dan het plan was, uiteindelijk 3:30u op de Crosstrainer gestaan. Donderdag op het werk kwam er een klant met een of ander klein roomboter/frambozen taartje aan, wat me 1:00u extra op de Crosstrainer heeft opgeleverd.

Stappen.
Qua stappen toch nog 149.000 stappen gezet, sta ik best wel van te kijken, heb vooral met de hond gelopen deze week, op het werk redelijk veel gelopen, maar geen wandelingen gemaakt van +2u. Ben volgens mij 2-3x een uurtje gaan wandelen naar de supermarkt en 1x 's morgens 1,5u. VInd het wel een strak plan om proberen die 100.000-125.000 stappen iedere week te zetten aangezien het er denk ik voor kan zorgen dat ik relatief lang op 2500kcal kan blijven zitten.

Zout.
Het is me opgevallen dat mijn 450g krieltjes - 170g vivera spekjes - 170g vivera gyros - 245g spinazie maaltijd vrij veel zout bevat, 11g namelijk. Iedere keer als ik die maaltijd eet weeg ik de dag er na op de weegschaal minstens 500g meer. Verbaast me dus niet echt dat ik daarna altijd meer dan 1L water drink en die ook niet meer op de wc eruit zie komen die avond. Ik heb persoonlijk niet zo'n probleem met zout binnen krijgen, mijn bloeddruk is vrij laag meestal, alleen ga je er natuurlijk wel redelijk wat vocht op vasthouden, ook al denk ik wel dat ik bijna 11g zout echt te veel vindt en deze maaltijd wel aan ga passen. Mijn normale rijst maaltijd of mijn salade doen dit niet, maarja, daar zit natuurlijk ook geen 11 gram zout in. Eens over nadenken wat ik er mee wil doen... Denk dat ik hem ga vervangen voor iets met minder absurd veel zout.

Ervaring.
Het cutten bevalt me goed. Voel me fitter, cardio gaat makkelijker, niet meer al die bloat in m'n gezicht, begin het ook al goed te zien aan mijn fysiek dat het gewicht goed achteruit gaat, -7,6kg zie/voel je ook gewoon echt goed. Voel het pull-ups bijvoorbeeld ook enorm, merk wel dat ik niet de illusie moet hebben dat er qua sportschool prestaties dingen vooruit zullen gaan komende tijd, begin het nu al te merken op de squats en de bench. Het enige wat nog niet helemaal wil zijn m'n darmen maar die doen altijd weken lang kut als ik opeens mijn dieet omgooi. Kijk het nog een week of 2 aan, gaat het dan nog steeds allemaal een beetje meh dan ga ik kijken of ik met wat voedingsmiddelen wisselen het wat beter kan krijgen. Heb er niet echt heel erg veel last van, maar ben een beetje vies winderig en heb de hele dag het gevoel dat ik moet schijten 🤣

Mijlpaal.
Toen ik mijn cut plan schreef had ik als 1e mijlpaal 8 augustus gekozen, om daar 75,5kg te wegen. Toen was ik in de veronderstelling dat ik mijn cut, zodra de bloat eraf was, zou starten op zo'n 82,5kg. Dit bleek 84kg te zijn, ik ga alsnog proberen die 8 augustus te halen maar weet niet zeker of die haalbaar gaat zijn. Aangezien dat -1,25kg per week, wat ik wel een beetje drastisch vind. Verwacht dat ik morgen +-80,5 ga wegen. Dus dat zou 5kg zijn in nog 4 weken. We'll see.

Plan.
Laat het plan mooi staan op 2500kcal - 2,5u cardio - 125.000 stappen per week. Lijkt meer dan genoeg te zijn op het moment om meer dan 1kg per week mee te dumpen. Ook is het qua honger goed te doen en de resultaten zijn goed. Heb wel mijn lunches wat aangepast een tikkie meer eiwitten iedere dag mee te pakken, ben van 150g naar 170g per dag gegaan. Mocht er net zoals deze week ergens een uurtje de zin zijn om wat meer cardio te doen dan vind ik dat prima.

Weer zo'n boekwerk. Moet ik echt eens gaan proberen mee op te houden...

In de zomer mag je best iets meer natrium tot je nemen.

• #1.311
Weer zo'n boekwerk. Moet ik echt eens gaan proberen mee op te houden...

Nee joh, juist niet! Wat mij betreft dan..

Zo'n 'boekwerk' geeft jouzelf veel inzicht in het proces. En voor onze mede DBB'ers maakt dat het volgen van je log een stuk interessanter. :thumbup:

Ik herken wat je zegt over dat cutten eigenlijk prettiger is dan bulken. Het voelt gewoon gezonder of zo. :o Minder bloat, energieker, en sneller resultaat in de spiegel dan bij bulken.
Ben benieuwd of je door te spelen met je zoutinname de hoeveelheid vocht die je vasthoud zichtbaar kunt verminderen. Leuk experiment. :)

• #1.313
Nee joh, juist niet! Wat mij betreft dan..

Zo'n 'boekwerk' geeft jouzelf veel inzicht in het proces. En voor onze mede DBB'ers maakt dat het volgen van je log een stuk interessanter. :thumbup:

Ik herken wat je zegt over dat cutten eigenlijk prettiger is dan bulken. Het voelt gewoon gezonder of zo. :o Minder bloat, energieker, en sneller resultaat in de spiegel dan bij bulken.
Ben benieuwd of je door te spelen met je zoutinname de hoeveelheid vocht die je vasthoud zichtbaar kunt verminderen. Leuk experiment. :)
Mooi man :) Dan ga ik er mooi mee door.
Het viel me gewoon op dat die maaltijd me consequent 400-600g zwaarder uit bed laat komen + 1L water laat drinken zonder dat ik hoef te pissen daarna. Dus dan vermoed ik dat het zout gerelateerd is :)

Laatst bewerkt:
wat @Japio al zegt, heel interessant om te lezen wat je allemaal doet, en best leerzaam voor je mede ddb-ers
moet in de nabije toekomst ook weer eens een cut ondergaan ben ik bang, moet een keer uit de permabulk modus, dus lees hier graag ff mee.

Nee man, boekwerk leest lekker weg en laat zien hoe je er over denkt.
Gyros, shoarma etc is meestal veulste zout! Zelf maken, of niet doen.
Ben je veel meer eiwit gaan eten ivm die winderigheid?

• #1.316
Nee man, boekwerk leest lekker weg en laat zien hoe je er over denkt.
Gyros, shoarma etc is meestal veulste zout! Zelf maken, of niet doen.
Ben je veel meer eiwit gaan eten ivm die winderigheid?
Dit is ook nog eens nep gyros. Vooral die nep spekjes, die op varkensspek moeten lijken zat gewoon 5-6g zout in. Nee, niet meer eiwitten. Denk dat het misschien meer vezels zijn, maar mijn darmen doen het vaak slecht op eetwissels. Dus vaak is 3-4 weken geduld ook wel handig :)
Had niet verwacht dat zoveel mensen zo'n lap tekst fijn vonden. Was in de veronderstelling dat de gemiddelde persoon 3-4 zinnen zou lezen. Niet dus :)

Bereken je ook je vezelinname? En heb je een idee wat de verhouding tussen fermenteerbare en niet-fermenteerbare vezels in je dieet is? En je totale vochtinname? Kan wel inzicht geven in mogelijke oorzaken van darmperikelen. Bij mensen met PDS en de ziekte van Crohn rekenen we dat wel eens door, en op basis van die informatie kun je echt wel een hoop issues verhelpen met de juiste keuzes. :)

Vind t zelf altijd goed te lezen wat mensen ervaren.
Over zout gesproken... er zijn dagen geweest dat ik zo 150 gr gezouten vlees at a 7gr zout per 100 gr. Daarbij nog tonijn in blik. Een x voorgekruid vlees en zelf nog 4 a 5 zakjes zout over mijn lunch gooide. Zat zo aan ruim 20 gr zout per dag. Maar zolang t constant elke dag was geen probleem. En dan nog een bloeddruk van 70/40 :roflol:
Ben nu wel wat minder daarin maar nog... 10 gr per dag easy :o

Dat "boekwerk" is juist interessant...dus gewoon blijven doen!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven