- Waardering
- 12.240
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 79kg
Haha, ik ben nog wel iets doms meer aan het doen hoor... Normaal gebruik ik hydrolisaat of isolaat omdat daar geen lactose in zit. Maar die smaakt zo vies in havermout, dat ik een paar van die sample zakjes whey heb gepakt. Ik weet van mezelf dat ik enigszins lactose intolerant ben, ik kan best wel wat lactose hebben, maar niet al te veel. Dat punt ben ik ook een beetje op aan het zoeken op het moment. Lijkt de darm situatie niet per se beter te makenBereken je ook je vezelinname? En heb je een idee wat de verhouding tussen fermenteerbare en niet-fermenteerbare vezels in je dieet is? En je totale vochtinname? Kan wel inzicht geven in mogelijke oorzaken van darmperikelen. Bij mensen met PDS en de ziekte van Crohn rekenen we dat wel eens door, en op basis van die informatie kun je echt wel een hoop issues verhelpen met de juiste keuzes.![]()
Ik ga vanmiddag eens rekenen aan die vezels of ik daar wat uit kan vinden. Ik dacht dat ik 40-70g vezels iedere dag wel ongeveer haal, ik weet dat ik dit een tijd geleden ooit uitgerekend heb.