XXL Nutrition

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.421
Vond benchen ook heel tof maar sinds ik met dumbells press, wil ik eigenlijk niet meer terug
Snap ik opzich wel, betere stretch en meer mogelijkheid tot adductie van je armen. Dus voor activatie van je pecs is het een idealere oefening.
Het probleem vind ik zelf altijd met die oefening, voor mij persoonlijk:
1- Ik neig hem veel te ver te laten zakken.
2- Ik heb 1 op de 4 keer dat ik die oefening doe een fatsoenlijke MMC met die oefening. Die 1x dat de MMC er is, ben ik altijd meteen helemaal verliefd op die oefening, tot ik hem de week erna weer doe en dan is het gevoel weer helemaal weg en ga ik weer terug naar benchen.

Maar misschien moet ik hem eens 4 weken een kans geven aangezien het sowieso een beweging is waar ik altijd even wat aan moet wennen qua coördinatie. Wat low incline DB pressen ipv elke keer die machine incline press :)

Snap ik opzich wel, betere stretch en meer mogelijkheid tot adductie van je armen. Dus voor activatie van je pecs is het een idealere oefening.
Het probleem vind ik zelf altijd met die oefening, voor mij persoonlijk:
1- Ik neig hem veel te ver te laten zakken.
2- Ik heb 1 op de 4 keer dat ik die oefening doe een fatsoenlijke MMC met die oefening. Die 1x dat de MMC er is, ben ik altijd meteen helemaal verliefd op die oefening, tot ik hem de week erna weer doe en dan is het gevoel weer helemaal weg en ga ik weer terug naar benchen.

Maar misschien moet ik hem eens 4 weken een kans geven aangezien het sowieso een beweging is waar ik altijd even wat aan moet wennen qua coördinatie. Wat low incline DB pressen ipv elke keer die machine incline press :)
Duurde een workout of 3 maar als je hem goed in de vingers hebt, heb ik persoonlijk altijd een mega pomp. Daarna incline smith press en door naar machine flyes, dan istie aardig kapot. Heerlijk

• #1.423
Duurde een workout of 3 maar als je hem goed in de vingers hebt, heb ik persoonlijk altijd een mega pomp. Daarna incline smith press en door naar machine flyes, dan istie aardig kapot. Heerlijk
Ik ga er eens goed over nadenken of ik bereid ben daar 1x per 8 dagen het benchen voor te laten zitten. Zou hem zelf eerder toepassen denk ik als tweede oefening na het benchen, hmm, keuzes :roflol:

Doe nu: bench - incline machine press - cable flys
Ik denk dat ik begin met bench - small incline DB chest press- cable flys

Zodat het niet m'n "main" chest press oefening is, mocht ie na een keer of 4 goed voelen, kan ik altijd nog overwegen om hem te verplaatsen naar de 1e plek in m'n training. Ga hem wel een poging gunnen in ieder geval, aangezien mijn rotator cuff al helemaal niet gelukkig lijkt te worden van die incline machine press.

Ik ga er eens goed over nadenken of ik bereid ben daar 1x per 8 dagen het benchen voor te laten zitten. Zou hem zelf eerder toepassen denk ik als tweede oefening na het benchen, hmm, keuzes :roflol:

Doe nu: bench - incline machine press - cable flys
Ik denk dat ik begin met bench - small incline DB chest press- cable flys

Zodat het niet m'n "main" chest press oefening is, mocht ie na een keer of 4 goed voelen, kan ik altijd nog overwegen om hem te verplaatsen naar de 1e plek in m'n training. Ga hem wel een poging gunnen in ieder geval, aangezien mijn rotator cuff al helemaal niet gelukkig lijkt te worden van die incline machine press.
Bij fail laat je ze gewoon naast je neer zakken oid. Bench nooit meer laatste maanden.
Ben benieuwd. Alleen vanaf 40kg is het voorslaan een dingetjes . Maar gooi ze met mn knie naar me toe en dan heb je opzich genoeg momentum om ze in positie te krijgen.

• #1.425
Bij fail laat je ze gewoon naast je neer zakken oid. Bench nooit meer laatste maanden.
Ben benieuwd. Alleen vanaf 40kg is het voorslaan een dingetjes . Maar gooi ze met mn knie naar me toe en dan heb je opzich genoeg momentum om ze in positie te krijgen.
Ik heb hem in m'n programma gevrot, ga hem 4 weken doen, vaak heb je na een keer of 7 zo'n oefening doen wel door of ie werkt voor je.
Mocht ik hem chill genoeg vinden om het benchen voor te laten zitten dan zie ik dat dan wel. Voor nu zie ik hem vooral als een goeie optie om die machine press niet meer te hoeven doen, aangezien die sets ie-de-re keer pijn doen in m'n schouders.

Haha ik denk niet dat ik veel meer press dan 10x30-32kg DB's. Dat DB pressen is sowieso verdomd lang geleden dat ik dat gedaan heb, zal waarschijnlijk nu met een stuk meer ervaring en betere techniek ook wel een stuk makkelijker gaan om die netjes te doen met een fatsoenlijke MMC.

Close grip is vooral triceps. Low incline zou kunnen, alleen de incline bench bij ons in de sportschool is nogal heftige incline. Spoto zegt me niks. Paused bench overweeg ik wel al een tijdje. Feet up zie ik de meerwaarde niet van ten opzichte van een normale bench :)

Maarja, ik bench gewoon graag, het liefst low reps zwaar gewicht. Maar helaas worden m'n schouders daar niet altijd gelijk van. 2 keer in 8 dagen benchen lijkt prima te gaan in combinatie met die oefeningen, dusja, waarom zou ik hem dan veranderen? :)
Bij Matt Wenning komen op YT nogal eens tips voorbij om juist de andere spieren dan de schouders te versterken, zodat die meer doen en je de schouder kan ontzien. Wenning heeft een achtergrond in PL, maar geeft ook tips om bijvoorbeeld de borst meer te ontwikkelen.
(Beetje vanuit de herinnering, weet niet of ik het zo goed zeg)

Veel grote 4 en UB/LB en PPL schema's doen een zware BP op een dag en een lichtere (soms ook variant) op de andere dag, maar dat weet je allemaal wel.

• #1.427
Bij Matt Wenning komen op YT nogal eens tips voorbij om juist de andere spieren dan de schouders te versterken, zodat die meer doen en je de schouder kan ontzien. Wenning heeft een achtergrond in PL, maar geeft ook tips om bijvoorbeeld de borst meer te ontwikkelen.
(Beetje vanuit de herinnering, weet niet of ik het zo goed zeg)

Veel grote 4 en UB/LB en PPL schema's doen een zware BP op een dag en een lichtere (soms ook variant) op de andere dag, maar dat weet je allemaal wel.
Als ik gewoon niet te lam ben om mijn fysio oefeningen (cable/banded endorotaties + exorotaties) gewoon netjes iedere week te doen had ik ook niet elke keer last van die schouders :roflol: Ik doe die oefeningen totdat ik 4-6 weken geen last meer heb van die rotator cuff, daarna stop ik er mee waarna na een paar maanden die pijn weer terugkomt. Heb die oefeningen nu ook 3x per week in m'n trainingschema verwerkt zodat ik ze hopelijk gewoon 52 weken per jaar blijf doen.

Waarschijnlijk als ik die nu gewoon even netjes blijf doen kan ik no time weer lekker los gaan op de bench :pressing:

Ik ben zelf ook vrij anti fitness YouTubers kijken eigenlijk. Veel tegenstrijdige informatie, helft van de tijd rammelt het aan alle kanten, keek vroeger heel veel YouTube fitness shit en daar werden mijn trainingen + schema's echt niet beter op. Dus behalve entertainment fitness youtubers kijk ik eigenlijk bewust niks. Heb 2 artsen, 1 fysio en 1 diëtist in mijn privé omgeving zitten, als ik ergens tegenaan loop ga ik meestal daarheen :)

Ik ben zelf ook vrij anti fitness YouTubers kijken eigenlijk. Veel tegenstrijdige informatie, helft van de tijd rammelt het aan alle kanten,
Dit is heel erg verstandig. :thumb:

Zelf probeer ik selectief te zijn in naar wie ik kijk, wat de doelgroep voor en het doel van dit filmpje is en of hoe aansluit bij andere informatie.

• #1.429
Dit is heel erg verstandig. :thumb:

Zelf probeer ik selectief te zijn in naar wie ik kijk, wat de doelgroep voor en het doel van dit filmpje is en of hoe aansluit bij andere informatie.
Slim man :) Als je zomaar alles aanneemt van die YouTubers lig je na een tijdje iedere ochtend uit bed HIIT te doen voor de epoch en daarna sta je 6x per week 3 uur durende workouts te draaien met alle "wetenschappelijk beste oefeningen per spiergroep" :roflol:

• #1.430
LEGS! :flex:
Fatty gaat morgen nie kunnen lopen nie.
IMG_20220720_054855.jpg

IMG_20220720_052728.jpg

Notities:
- 2x10x70 squat. In m'n race naar 5x100 wat energielekken door de vingers gezien. Maar ga nu even stapje terug. Rustig zakken, even pauzeren beneden en gecontroleerd omhoog om even m'n techniek weer op orde te krijgen.
- Gestart met leg press, dat wordt de komende tijd mijn grote compound beweging van deze training.
- Weer heerlijk getraind. Grandioos kapot gedaan, maar dat hoort erbij. Flinke quad/glute pump. Helemaal happy weer :D

Laatst bewerkt:
PartyMarty is dat een app pf zo wat je gebruikt? Zodat je de oefeningen kan zien incusief de verbruikte calorieen?

• #1.432
PartyMarty is dat een app pf zo wat je gebruikt? Zodat je de oefeningen kan zien incusief de verbruikte calorieen?
Jep. Virtuagym heet die app. Die kcal boeien me niet zoveel, maar hij trackt wel makkelijk vind ik persoonlijk.
Kunt gewoon handmatig je schema invoeren (sets + reps), daarna in de kalender inplannen en dan zie je precies welke oefeningen je hebt staan die dag, hoeveel reps/sets je vorige keer gehaald hebt en ze hebben een vrij breed scala aan oefeningen die in die app staan :)

Jep. Virtuagym heet die app. Die kcal boeien me niet zoveel, maar hij trackt wel makkelijk vind ik persoonlijk.
Kunt gewoon handmatig je schema invoeren (sets + reps), daarna in de kalender inplannen en dan zie je precies welke oefeningen je hebt staan die dag, hoeveel reps/sets je vorige keer gehaald hebt en ze hebben een vrij breed scala aan oefeningen die in die app staan :)
nice. Ik zal er vandaag eens naar kijken

• #1.434
PULL! :flex:
Chubtub trekt gewichtjes.
IMG_20220722_055859.jpg

IMG_20220722_060311.jpg

Notities:
- Ik heb vorige week aan mijn quad dag diepe hacksquats, laag gewicht - veel reps, toegevoegd. Sinds dat ik die oefening doe heb ik constant spierpijn in m'n reet/hamstrings. Als dat over 1-2 trainingen niet wat beter is dan gaat ie die er weer uit. Vind het een hartstikke leuke oefening om te doen, maar het zorgt er wel voor dat het deadliften steeds super kut gaat daarna.
- Hoppaa. 1e keer 5x150 deadlift gehaald, 2 sets zelfs... Was verschrikkelijk. Maar wel gelukt. :D 1x175 kwam prima van de grond.
- Geen leg curl. Zat iemand al een uur te videobellen in dat ding en nog beweren dat ze bezig was met dat ding. Achja, smith machine RDL dan maar.
- Legendarisch lekker geslapen. Goed gemutst en fit opgestaan. Heerlijk getraind. Lekker lekker man :heart:
Jean Claude Van Damme Reaction GIF

PULL! :flex:
Chubtub trekt gewichtjes.
IMG_20220722_055859.jpg

IMG_20220722_060311.jpg

Notities:
- Ik heb vorige week aan mijn quad dag diepe hacksquats, laag gewicht - veel reps, toegevoegd. Sinds dat ik die oefening doe heb ik constant spierpijn in m'n reet/hamstrings. Als dat over 1-2 trainingen niet wat beter is dan gaat ie die er weer uit. Vind het een hartstikke leuke oefening om te doen, maar het zorgt er wel voor dat het deadliften steeds super kut gaat daarna.
- Hoppaa. 1e keer 5x150 deadlift gehaald, 2 sets zelfs... Was verschrikkelijk. Maar wel gelukt. :D 1x175 kwam prima van de grond.
- Geen leg curl. Zat iemand al een uur te videobellen in dat ding en nog beweren dat ze bezig was met dat ding. Achja, smith machine RDL dan maar.
- Legendarisch lekker geslapen. Goed gemutst en fit opgestaan. Heerlijk getraind. Lekker lekker man :heart:
Jean Claude Van Damme Reaction GIF
Als iemand er een uur opzit zet ik toch langzaam wat druk om eraf te komen. Ga gewoon tegenover zo iemand zitten na een paar keer vragen. Niet na 10min/15min uiteraard. Maar als ik ondertussen een halve training heb afgewerkt dan word het hoog tijd dat hij/zij er wel klaar mee is.

• #1.436
Als iemand er een uur opzit zet ik toch langzaam wat druk om eraf te komen. Ga gewoon tegenover zo iemand zitten na een paar keer vragen. Niet na 10min/15min uiteraard. Maar als ik ondertussen een halve training heb afgewerkt dan word het hoog tijd dat hij/zij er wel klaar mee is.
Heb regelmatig discussie met dat wijf en die houdt altijd stug vast. Die neemt 2 flesjes en 4 handdoeken mee. Zet een parcours uit terwijl ze met dr hoofddoek vriendin aan het videobellen is en houdt die 6 apparaten 1,5u bezet en gaat compleet uit dr plaat als je zo'n ding aan de kant legt.

Zijn gelukkig genoeg andere opties en leg curl is ook zeker geen favoriet van me. Dus vond paar setjes extra hip hingen wel prima.

dat zijn hele mooie dikke deadlifts die je doet :thumbup:

Heb regelmatig discussie met
Heb regelmatig discussie met dat wijf en die houdt altijd stug vast. Die neemt 2 flesjes en 4 handdoeken mee. Zet een parcours uit terwijl ze met dr hoofddoek vriendin aan het videobellen is en houdt die 6 apparaten 1,5u bezet en gaat compleet uit dr plaat als je zo'n ding aan de kant legt.

Zijn gelukkig genoeg andere opties en leg curl is ook zeker geen favoriet van me. Dus vond paar setjes extra hip hingen wel prima.
Ik snap je wel maar zo houd je zo een ego in stand en denkt er dan steeds makkelijker over. Zulke mensen mogen af en toe best horen dat ze niet de baas zijn over al. Maargoed dat ben ik. Ik wacht ook rustig af maar 6 apparaten 1,5 bezet houden, klinkt echt als een basic-shit...

• #1.440
Ik snap je wel maar zo houd je zo een ego in stand en denkt er dan steeds makkelijker over. Zulke mensen mogen af en toe best horen dat ze niet de baas zijn over al. Maargoed dat ben ik. Ik wacht ook rustig af maar 6 apparaten 1,5 bezet houden, klinkt echt als een basic-shit...
Is inderdaad een BF. Als het een apparaat betreft die ik zeker nodig heb ga ik ook niet met haar in discussie hoor. Vorige week had ze de leg press, sled press, hack squat, powerrack en smith. Toen heb ik de sled press gewoon gepakt en haar maar lekker door laten draaien.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven