- Waardering
- 7.413
- Lengte
- Massa
- 69kg
- Vetpercentage
- 42%
Die mart is zo sterk dat hij elke training zijn percentages moet verhogen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die mart is zo sterk dat hij elke training zijn percentages moet verhogen.
Behalve op de BP daar zou hij eens lekker weg moeten blijven van z'n max en over een periode van een paar weken van een gotere RiR naar een RiR van 1 kunnen werken, dat minstens nog eens herhalen en dan eens een repout of max oid doen. Steeds maxxen op de BP is een recept voor blessures, niet handig als je wilt focussen op de Big 3.Die mart is zo sterk dat hij elke training zijn percentages moet verhogen.
Had m'n 1RM squat denk ik iets te terughoudend ingeschat. Achja, hij gooit er nu zelf 7,5kg bovenop, ergens komende weken worden die squats sets vanzelf flink werkendan kunnen we concluderen dat dit geen 95% was, toch?

Jup. M'n gemak houdenIk neem aan dat je nu heel goed weet wat je moet doen!

Het gros van deze ellende komt inderdaad uit de fase dat ik hoopte die 1x100 te benchen. Te vaak wat twijfelachtige reps door de vingers gezien, veel tot falen gebenched in de 3RM range, te vaak te ver gepusht en hierdoor die rotator cuff opgeblazen. Kan nog steeds met m'n linkerhand m'n rechterschouder niet bij... Ga nu even 3 weken alles laten waarbij die spier belast wordt. Dus geen skullcrushers, lat pulldowns, alles voor schouders/borst. Hoop morgen überhaupt m'n armen in squat positie te kunnen krijgen. Dus voor nu is het: 3-4 weken rust met endo/exorotaties en daarna rustig opbouwen. Ga ook even keer rondje benchen met de fysio om te kijken of daar nog wat te halen valtBehalve op de BP daar zou hij eens lekker weg moeten blijven van z'n max en over een periode van een paar weken van een gotere RiR naar een RiR van 1 kunnen werken, dat minstens nog eens herhalen en dan eens een repout of max oid doen. Steeds maxxen op de BP is een recept voor blessures, niet handig als je wilt focussen op de Big 3.
Dat weet hij zelf ook wel en wsl heeft hij ook wel meerdere betere oplossingen, maar zijn drang tot competitie (triljoen passen in de week enzo) zit hem wat in de weg.
Wees eens lief voor jezelf en zeker voor je schouder!
Wat ik sowieso wil gaan doen is niet meer elke keer 0rir benchen maar veel vaker 1-2 reps overhouden. Zodat ik een x aantal schone reps doe en die laatste, tamelijk twijfelachtige, rep mooi niet meer doe.Iemand op het internet zei ooit dat als je iedere keer tot het uiterste gaat je vooral bezig bent om jezelf slechte techniek aan te leren. Vrijwel al je reps zouden zo perfect mogelijke reps moeten zijn.Had m'n 1RM squat denk ik iets te terughoudend ingeschat. Achja, hij gooit er nu zelf 7,5kg bovenop, ergens komende weken worden die squats sets vanzelf flink werken
Jup. M'n gemak houden
Het gros van deze ellende komt inderdaad uit de fase dat ik hoopte die 1x100 te benchen. Te vaak wat twijfelachtige reps door de vingers gezien, veel tot falen gebenched in de 3RM range, te vaak te ver gepusht en hierdoor die rotator cuff opgeblazen. Kan nog steeds met m'n linkerhand m'n rechterschouder niet bij... Ga nu even 3 weken alles laten waarbij die spier belast wordt. Dus geen skullcrushers, lat pulldowns, alles voor schouders/borst. Hoop morgen überhaupt m'n armen in squat positie te kunnen krijgen. Dus voor nu is het: 3-4 weken rust met endo/exorotaties en daarna rustig opbouwen. Ga ook even keer rondje benchen met de fysio om te kijken of daar nog wat te halen valtWat ik sowieso wil gaan doen is niet meer elke keer 0rir benchen maar veel vaker 1-2 reps overhouden. Zodat ik een x aantal schone reps doe en die laatste, tamelijk twijfelachtige, rep mooi niet meer doe.
Opzich vind ik, aan de hand van wat beeldmateriaal, dat ik hartstikke netjes bench. Het is die laatste, veel te lange, voor je gevoel 15sec durende, rep waarop dit ontstaat. Achja, over paar weken maar eens met die maat van me gaan benchen en dan even een plan bouwen hoe we denken dat dit niet iedere keer problemen gaat gevenIemand op het internet zei ooit dat als je iedere keer tot het uiterste gaat je vooral bezig bent om jezelf slechte techniek aan te leren. Vrijwel al je reps zouden zo perfect mogelijke reps moeten zijn.
Succes!

Het is het tegenovergestelde van toiletpapier, bij twijfel nog wel een velletje, maar geen rep.Opzich vind ik, aan de hand van wat beeldmateriaal, dat ik hartstikke netjes bench. Het is die laatste, veel te lange, voor je gevoel 15sec durende, rep waarop dit ontstaat. Achja, over paar weken maar eens met die maat van me gaan benchen en dan even een plan bouwen hoe we denken dat dit niet iedere keer problemen gaat geven![]()
Ja precies, het is bij die rep ook altijd 50/50. Of hij komt net boven... Of terug naar beneden.Het is het tegenovergestelde van toiletpapier, bij twijfel nog wel een velletje, maar geen rep.
Dat was dus ook precies vanochtend het probleem. Bij de eerste rep van de warming-up trok ik de korstjes los op m'n been van het sumo liften van vorige week.Ik bestelde ze bij strenthshop, had last van schaafwonden bij snatch en c&j die je soms open trekt, nooit zo heftig als jij. Het voordeel van sokken vind ik dat je ze bij warmte alleen met de DL aandoet of zelfs over je andere sokken.
Het probleem is dat je de schaafplek of korst heel makkelijk open trekt of beschadigd en het niet kan helen. Een paar plekjes gaan ook niet meer weg.
Anders wordt dat sumo deadliften gewoon conventioneel deadliften.

Geen hexbar in de gym. En nSuns schrijft specifiek Sumo voor op deze dag.
Er is tot dusver geen blast geweest. Ben aan het cutten.
Als de cut klaar is
"Standing Legpress"
Is de motivatie niet "een andere DL", dan zou je hier wellicht een RDL kunnen doen, of zit die er al in?Geen hexbar in de gym. En nSuns schrijft specifiek Sumo voor op deze dag.