MuscleMeat

Trainingslog Zunnepitte

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag geen split getrained maar kleine fullbody.
Ik heb het gevoel dat ik deze week even wat meer rust moet nemen voor me bovenlichaam.
dus ga ik deze week niet 4 keer maar 2 keer wat (compounds) doen.

Bench press (was om me pr te verbeteren)
8 * 70
1 * 90
1 * 100 (PR)

Squat
10 * 80
8 * 100
8 * 100
5 * 100 (was hierna helemaal leeg in de benen)

Military press
8 * 30
8 * 40
5* 50
3* 40 (was helemaal leeg in de schouders)

Rotary calf
(kuit machine)
15 * 30
15 * 30
15 * 30

Shrugs

10 * 24
10 * 24

al met al een lekkere training, de 2de training van deze week een volledige benen training. Volgende week weer knallen met 4daagse split

Lekker man die compounds, goed om te lezen dat je helemaal leeg was!!
Die Pr's stimuleren je ego weer een beetje, altijd extra motivatie voor de eerst volgende training :D

BORST + BICEPS

BB Bench Press
8 * 70
8 * 70
8 * 70

Pec Deck
8 * 45
8 * 45
8 * 45

DB Inclide Bench Press
8 * 22
8 * 22
8 * 22

DB flyes
8 * 14
8 * 14
8 * 14

BB curls
8 * 25
8 * 25
8 * 25

DB preacher curls
8 * 12
8 * 12
8 * 12

Concentration curls
8 * 10
8 * 10
8 * 10

Het was een lekkere training, had ook het gevoel dat ik sinds tijden me biceps is lekker heb kunnen aanpakken

Update van me BW
01-01-09 / 72kg
18-03-09 / 77.5kg

Je bent er ff tussenuit geweest zie ik. Goeie gains gemaakt in ruim 2 maanden, hoe zit het met vet%?

Ik vind alleen dat je training erg veel isolatie werk bevat. 2 compounds en 5 iso. Wil je massa scoren dan zou ik wat meer compounds en minder iso doen.

Je bent er ff tussenuit geweest zie ik. Goeie gains gemaakt in ruim 2 maanden, hoe zit het met vet%?

Ik vind alleen dat je training erg veel isolatie werk bevat. 2 compounds en 5 iso. Wil je massa scoren dan zou ik wat meer compounds en minder iso doen.

Vet percentage is iets omhoog gegaan, maar abs zijn nog zichtbaar dus heel veel omhoog niet.

wat betreft 2 compounds en 5 iso, ik train split he? dan kan je niet veel meer compounds dan nu toepassen toch ?

Staat los van een split. Je kunt borst bijvoorbeeld trainen met alleen maar compounds. Bench, incline en dips. Gewoon iets meer setjes pakken. Kan met alle spiergroepen behalve de armen dan. Maar ook die kun je beperken tot 1 a 2 oefeningen. Dat is genoeg als je zware compounds pakt want dan groeien je armen ook.

Weet zeker dat je daar veel meer progressie en groei mee gaat ontwikkelen.
Borst: bench, incline, chest dips
Rug: deadlift, bor, chins/pull up
Benen: squat, frontsquat en dan eventueel een paar isolatie voor de kuiten/hams en quads
Schouders: Mill press, shoulderpress eventueel aanvullen met wat raises en shrugs

Dat zijn dan 3 of meer oefeningen per spiergroep en die pak je dan 5 a 6 setjes met zware gewichten. Geloof me dan ben je kapot na zo'n training.

BENEN

Squat
10 * 80
8 * 100
8 * 100
8 * 100

Leg press
8 * 170
8 * 170
8 * 170

Leg extension
8 * 50
8 * 50
8 * 50

Leg curl
8 * 50
8 * 50
8 * 50

Rotary calf
15 * 30
15 * 30
15 * 30

Lekkere training, vooral de squat voelde veel beter dan de vorige benen training

Blijkbaar ben je het er niet mee eens. Misschien iets voor in de toekomst, suc6.

Eens met mc, teveel isolatie en te weinig aandacht voor de compounds. Bij een borsttraining zie ik daar bijvoorbeeld én peck decks én flyes staan, en de peck decks dan nog voor de incline bench. Beter programma voor de borst zou inderdaad zijn bench, incline bench, je kan er dan nog een paar setjes dips achter doen als je dat graag wil.

Het probleem is een beetje dat ik in een healtcenter train en er zijn dus oefeningen die ik niet kan doen.

zoals:
deadlift
chinnen
chest dips
front squat (tenzij die ook in smith kunnen)

Ik ga met mijn huidige schema nog steeds vooruit, misschien iets minder snel dan zonder die bovenstaande oefeningen erbij.
Ik zal wel de incline press voor de flys doen.

Als je echt massief wilt worden dan heb ik een advies voor je om te beginnen en dat is opzoek te gaan naar een echte gym waar je alle compounds kunt doen. Vergeet alsjeblieft die health centers.

Als je echt massief wilt worden dan heb ik een advies voor je om te beginnen en dat is opzoek te gaan naar een echte gym waar je alle compounds kunt doen. Vergeet alsjeblieft die health centers.

Was het maar zo makkelijk.
Ik ben nu al 4 avonden in de week kwijt met trainen.
als ik dan naar een betere gym wil moet ik of 30min fietsen of 1 uur met de bus.
dan ben ik minimaal al een uur aan het reizen naar de gym, das een beetje te veel van het goede.
Ik hoop over ongeveer een 1,5 jaar een homegym te hebben.

Laatst bewerkt:
Maar je kan toch benchen, bent over rows, chinnen, lat pulls, squats, shoulder presses, side laterals? Concentreer je dan vooral daarop met wat aanvullende oefeningen bij.

goed getraind Zunne! Ik vind dat je een net fysiek hebt!
Hebben ze geen Olympische Barbell daar dan?

goed getraind Zunne! Ik vind dat je een net fysiek hebt!
Hebben ze geen Olympische Barbell daar dan?

Ze hebben wel barbells ja, deadlifts zou ik in principe wel kunnen doen maar dan begint die eigenaar te zeuren en er is in totaal maar 120 kilo aan gewicht.
dus de kans dat er veel bezet is groot :S
De dumbbells gaan maar tot 30 kilo.

ik blijf hier nog trainen totdat ik de gewichten heb bereikt die ze nu hebben, daarna hoop ik dus een homegym te hebben of anders toch maar opzoek naar een hardcore gym.

SCHOUDERS

Military press
8 * 40
8 * 40
8 * 40 (PR)

Upright row

8 * 35
8 * 35
8 * 35 (PR)

Lateral Raise
8 * 8
8 * 8
8 * 8

Front raise
8 * 8
8 * 8
8 * 8

Rear Lateral Raise
8 * 6
8 * 6
8 * 6

Was beste schouder training tot u toe, had na de training klein beetje moeite om me armen op te tillen.
Morgen rug + triceps en dan 3 dagen rust.

Goed getraind, lekker ook die MP!

Goed getraind hoor, maar mag ik toch even opmerken: 15 sets waarvan 12 isolatie...dat is geen goede verhouding.

Ik weet dat je er geen fan van bent maar de upright row is ook een compound.

RUG + TRICEPS

BB BOR

10 * 40
10 * 45
8 * 50
8 * 50
8 * 50
12 *30

Lal pulldown

8 * 55
8 * 55
8 * 55
8 * 55

DB BOR
8 * 22
8 * 22
8 * 22

Shrugs
8 * 24
8 * 24
8 * 24

Cable pushdown
8 * 20
8 * 25
8 * 25
8 * 25

Skullcrushers
8 * 30
8 * 30
8 * 30

Training van gister. Voor het eerst serieus de BB BOR gepakt, moet nog wat aan de techniek werken.
Al met al een lekkere training. nu 3 dagen rust.

Terug
Naar boven