Fitness Seller

Trainingsprogramma?

Waardering
0
Lengte
1m87
Hallo, beste mede bb-ers, ik heb nu een probleem met mijn momentele trainings programma, en ik weet niet zo goed wat ik nu doen moet, dit komt omdat ik iemand ben die graag traint, er al in de morgen naar uit kijkt, ik wil oefeningen zo goed mogelijk uitvoeren, ik doe het liefst opdrukken/dumbel curls,/buikspieroefeningen maar heb de neiging toch nog wat meer te willen doen, en ben sinds een tijdje geleden in mijn linker arm bijna al mijn kracht verloren, een zenuw kwam vast te zitten omdat ik een specifieke oefening te snel deed, ik was altijd gewend om bij beide armen 15KG te gebruiken voor mijn dumbel curls, ik deed ook opdrukken, deze twee deed ik ongeveer om de dag zondag ,maandag, woensdag ,vrijdag. alleen nu ik mijn kracht verloren heb is het zo dat mijn linker arm duidelijk slapper is dan mijn rechter, en ik wil juist dat mijn linker arm zo snel mogelijk weer zo goed wordt als mijn rechter arm, ik heb mijn linker arm laten rusten, en de doktersadviezen opgevolgd en ben nu op het moment dat ik echter weer kan trainen, met opdrukken deed ik sets van bv 15 tot ik bij 80-90 was, en toen van dat moment lager naar de 100 en daarna deed ik dumbel curls, (voor ik mijn kracht in mijn linker arm verloor)

Nu is het zo dat op zich mijn rechter arm nog die 15KG kan maar mijn linker pas 5KG kan, is er een trainings-schema om dit weer op orde te krijgen? Ik heb alleen toegang tot pull-up bars/mijn gewichtsschijven, stang Ect, weet iemand een goed programma voor mij? Ik ben 17, gebruik Creatine/ drink koffie in de ochtend en eet veel eiwitrijke maaltijden/whey ik heb het liefst een programma waarbij risico op blessures zo min mogelijk is maar ik wel een programma heb dat ik 4x/3x per week kan uitvoeren, ik wil ook pull ups kunnen maar ik weet ook niet zo goed hoe/wanneer ik daarmee moet gaan beginnen, dus heb je advies qua trainings programma's of algemeen advies zal ik het graag lezen, En ik ben bekend met het feit dat spiergroei tijd kost, maar ik zoek toch iets waar je van kan zeggen vergeleken andere programma's kun je duidelijk zien dat dit programma meer invloed heeft op je spiergroei.

Stronglifts 5x5 gaan doen, succes!

Idd stronglifts is ideaal. Daar kan je veel resultaten mee boeken!

Je zegt dat je 15kg curls doet.. Ben je zeker dat je uitvoering correct is? Lijkt me echt wel veel voor iemand van jou leeftijd & zeker omdat je pushups doet per 15? (No offence)

Succes iig!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
5x5x15 of bedoel je gewoon proberen maximaal, of bedoel je daarmee dat ik betere gewichten moet hebben?
k3pp13, ik doe ze meestal per 15 of per 20 maar ik zorg dat het totaal 100 is. mijn uitvoering weet ik 100% zeker van dat die correct is, want ik heb gezien hoe het moet, van de youtuber/bber scooby1961,

We hebben het over het beginnersschema Stronglifts, hiermee leer je de basis aan en verhoog je per training gewichten.

5x5x15 of bedoel je gewoon proberen maximaal, of bedoel je daarmee dat ik betere gewichten moet hebben?
k3pp13, ik doe ze meestal per 15 of per 20 maar ik zorg dat het totaal 100 is. mijn uitvoering weet ik 100% zeker van dat die correct is, want ik heb gezien hoe het moet, van de youtuber/bber scooby1961,

De uitvoering van je pushups zal wel goed zijn ja, daar kan je weinig mee verkeerd doen.
Ik doelde echter op je curls. Een beetje cheaten af en toe kan geen kwaad maar 15kg leek me gewoon veel in verhouding tot..

Lees je btw maar eens wat in over stronglifts. (Is ook een handige app van voor je gsm)!

Ik heb 5x5 opgezocht, maar ik heb er niet veel aan, ik heb geen barbel stang of hogere gewichten, en mijn linker arm kan die 15 niet omhoog doen, niet uit zwakte maar uit de zenuw die het blokkeert, en ik weet niet of dit weg is of niet,
De curls had ik het ook over, https://www.youtube.com/watch?v=Vm18W1LIZ9A&list=PL6383273DDA441672&index=11 kijk hem zelf maar, zal je ook zien dat dat de juiste tactiek is.

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:01 ----------

Ik heb niet veel aan 5x5 ik heb niet alle benodigdheden, ik heb enkel toegang tot een halterset, pull up bar en kan verder alleen lichaamsgewicht doen, En ik bedoelde ook 30KG (in totaal met dumbel curls) , en ik weet dat dit de goede houding is:
https://www.youtube.com/watch?v=Vm18W1LIZ9A&list=PL6383273DDA441672&index=11
Overigens past het niet bij me om lage sets te doen, ik doe liever alles maximaal duurt langer maar past gewoon meer bij me, bijvoorbeeld ik verhoog met 5kg curls het aantal reps, dan verhoog ik het gewicht met 2.5 en verlaag ik het aantal reps met 50%, zo ben ik toen ook zo geworden dat ik tot die 2x15KG kwam, maar sinds die krachtsverlies, kan ik het gewicht met mijn linker niet 1x omhoog doen, en ik wil ook zsm kunnen optrekken, ik zoek dus iets wat echt hoge sets zijn en gewoon minimaal 10kg oefeningen, tenzij het over de buikspieren gaat, squats kan ik wel met de gewichten doen, dat moet ik alleen nog gaan doen heb het echter wel is gedaan maar mijn echte interesse ligt in mijn armspieren, buikspieren en mijn onderbenen, ik zoek iets wat bij mij past, lage reps word hem niet, ik voel dat dat me te laag is om daarna al te moeten stoppen.

Met dumbells kan je een flink aantal oefeningen doen.

squats, cleanen en pressen, gewoon shoulderpress, chestpress, fly, reverse fly, dumbell row met 2 dumbells, of row met 1 dumbell tegelijk, dumbell pullover, lunges, one leg squat, floor presses, incline presses, shrugs, raises, enz enz enz. en zelfs een lichte deadlift variant.

En hoe moet ik mijn sets/reps invullen? ik heb wel genoeg tijd om 2 uurtjes te besteden aan trainen,
Ik denk dat ik gewoon ga doen
dumbel curls
opdrukken
squat
dumbell pullover
lunges vind ik overbodig.
en deadlift is niet echt wat ik me zelf zou kunnen zien doen, vind het beetje een gay oefening,
en mijn buikspieren ga ik denk ik 1x per week goed doen want doe ik het na de andere oefeningen heb ik de morgen erna last van mijn buikspieren, of iets in die zin.

Als je goede oefeningen al overbodig of gay vindt gaat het bar weinig worden met je.

Aantal reps en sets moet je maar even uitzoeken per oefening omdat je alleen die 2 dumbells hebt en sommige oefeningen zal je ws zeer makkelijk aan 4 x 20 komen en andere oefeningen amper aan de 3 x 8.
Dus zoek even naar de juiste gewichten er dumbell om bijvoorbeeld 4x8-12 te doen en waar je het volle gewicht van de dumbells kan pakken gewoon tot hoever je kan dan maar.

Ik ben van mening dat deadlift niet goed is als oefening, gewoon om hoe het er uit ziet, dat is de enige oefening waarbij ik dat heb, jij zal vast ook wel zo iets vinden van een bepaalde oefening of houding, en zo niet dan denk ik dat je hem nog vinden moet, en ik weet zeker dat het wel wat gaat worden omdat bb deel is van wie ik ben, en ik doe het niet alleen om sterker te worden Ik heb er plezier in om het te doen, en als jij vind dat dat niet kan omdat ik 1 oefening in heel de sport fout vind dan zal ik het tegen deel bewijzen.

reps/sets zou ik wel uitzoeken, maar gewicht moet ik weer opbouwen dus zal ik me zelf wel overschatten.

Zo duidelijk een troll dit hahah

Terug
Naar boven