MuscleMeat

trainingssystemen & powerlifting/gewichtheffen

• Topic Starter Topic Starter
Unregistered zei:
Mwoah waarom? Die kunnen prima samengaan vind ik. Waarom moet het zuiver interval zijn als het effectiever kan?

daar ben je weer, en hoe weet je of het tweede effectiever is dan het eerste als je het eerste zelfs niet hebt geprobeerd?

i mean, je kan evt algemene weerstand opbouwen dmv interval, maar je kan ook specifiek gaan werken, dus je toespitsen op sq, be en dl. of had je daar dan niet aan gedacht?

Spike,

Een lange serie zoals jij voorstelt zal in de praktijk nooit gaan. Het valt niet te vergelijken met lopen. Tijdens lopen (zelfs sprinten) krijgen je spieren korte rustmomenten en kan het bloed er dus veel beter doorstromen. Dat zorgt dan weer voor toevoer van zuurstof. Iets dat je met bijvoorbeeld een minuut lang constant curlen niet zal hebben, aangezien er constant spanning op zal staan.

mss dan het recuperatieve zoeken in iets anders bijvoorbeeld, zoals beenen schudden korte sprongen, ter plaatse lopen (rustig dan weer)...

Deejay_Spike zei:
mss dan het recuperatieve zoeken in iets anders bijvoorbeeld, zoals beenen schudden korte sprongen, ter plaatse lopen (rustig dan weer)...
Kijk eens in het trainingslog van Hat. Die combineert ook bijvoorbeeld bankdrukken met een paar rondjes hardlopen.

dj_phreak zei:
Kijk eens in het trainingslog van Hat. Die combineert ook bijvoorbeeld bankdrukken met een paar rondjes hardlopen.

ja, maar ik zoek eerder een recuperatieve gedeelte dat op z'n minst lijkt op de beweging die je uitvoert, of die toch dezelfde spieren aanspreekt

Geweldige log van Hat idd.. die kerel is echt ziek :|

dj_phreak zei:
Spike,

Een lange serie zoals jij voorstelt zal in de praktijk nooit gaan. Het valt niet te vergelijken met lopen. Tijdens lopen (zelfs sprinten) krijgen je spieren korte rustmomenten en kan het bloed er dus veel beter doorstromen. Dat zorgt dan weer voor toevoer van zuurstof. Iets dat je met bijvoorbeeld een minuut lang constant curlen niet zal hebben, aangezien er constant spanning op zal staan.

Dit is zeker wel in praktijk te brengen, en heb er zelf ook ervaring mee qua conditioning. Heb al eens 650 lichaamsgewicht squats achter mekaar gedaan op een LG van 96, maar ben daar later vanaf gestapt omdat het te licht werd. Ter vervanging doe ik nu Olympische squats en Bend over GM's voor een aantal minuten, bijv een set van 3 min, een van 2 en een van 1 minuut lang. Heb voor de OL squat gekozen omdat die veel plantair / dorsaalflexie in de beweging heeft zitten, iets dat je bij de power squat niet zo hebt. Gm's zijn voor de nadruk op de posterior chain, maar ik voer hem eigenlijks meer uit als een combinatie tussen de olympische sT van GM en de WSB sT van bend over GM. (OL GM simuleert de second pull in de clean / Snatch). Bij bovenlichaam neem ik meestal dumbbell presses en CS dumbbell rows. Ik merk dat dit heeel erg sterk je lactaatsysteem traint, waardoor je bijna geen last hebt ervan bij je normale sets. Ook is het natuurlijk erg zwaar qua conditie.

Ik zit te denken dit ook toe te passen op de olympische lifts, omdat daar toch de ROM veel hoger is dan bij de oefeningen die ik hierboven heb beschreven. Verder zorgen de hoge herhalingen voor een groot mobiliserend moment, wat erg gunstig kan zijn voor je dynamische flexibiliteit dus.

Maargoed dat heeft niet veel met intervaltraining te maken, maar het is wel ZIEKELIJK zwaar, fysiek, maar vooral mentaal.

Terug
Naar boven