Fitness Seller

transversus abdominis - Tips gevraagd!

beetje luie reactie van mij, maar ik denk dat ik NU meer aan jou gecombineerde kennis heb als dat ik alles zelf weer ga uitzoeken.

hoe zou je dit doen?

oefeningen - sets, reps, frequente, TUT

Doe vacuums, als de staande niet goed lukken dan begin je met de knielende (cat strech)

Begin met om de dag 1-2 keer 1-2 "reps" waarbij je zo lang mogenlijk probeert vol te houden.

Ga niet proberen tijdens zo'n rep toch te ademen om de rep te verlengen, want dan verlies je het vacuum

Voer dit op naar iedere dag 2-3 keer 2-3 reps.

Nu ik dacht dat deze spieren
http://static.filefront.com/images/personal/t/theVander/40591/lbsaexhxdt.jpg
de verlengde waren van de TVA.
En ik dacht dat deze dan ook zichtbaar worden naarmate je vetpercentage / training.

Zit ik fout dan ?

Die "spieren", zijn de funiculus spermaticus, oftewel de zaadstrengen

003.jpg

1 - m. obliquus externus abdominis;
2 - m. rectus abdominis;
3 - inter -sectio tendinea;
4 -m. obliqui extemi abdominis;
5 - m. pyramidalis;
6 - funiculus spermaticus;
7-n.ilioinguinalis;
8-rr.cutanei anteriores et laterales n. iliohypogastricus;
9 -m. recti abdominis;
10 - rr. cutanei anteriores et laterales nn. intercostales.

Maar idd, naarmate je vetpercentage zakt zullen ze beter zichtbaar worden

• Topic Starter Topic Starter
Die "spieren", zijn de funiculus spermaticus, oftewel de zaadstrengen

Maar idd, naarmate je vetpercentage zakt zullen ze beter zichtbaar worden

Heh bedankt!

Ikeuh ... neem aan dat er niet direct een manier is om deze te ... trainen ?

<.<

>.>

wat zijn vacuums ?:P ik wil ook een plattere buik net als arnold style :P

dankje, gevonden: vacuums! alleen zie ik nergens hoeveel reps je moet doen :P hoeveel moet je er doen dan begin ik er gelijk mee :D

Kun je dat onderbouwen met wetenschappelijke studies?

Niet dat ik weet, ik ga er ook niet achter zoeken.

Maar denk er eens logisch over na: de belangrijkste functie van de core is het ondersteunen van je lichaam. Dus ook bij het ondersteunen van je lichaam bij het trainen. Bedenk eens 1 compound waarbij je door je buik buigt. Idd, zo zijn er geen.
Daarom is het ook best om je buikspieren zo te trainen dat ze in staat zijn om beweging tegen te gaan (vb: Suitcase Deadlift, core zorgt ervoor dat je niet doorbuigt naar de kant van het gewicht.)

Even een quote van Eric Cressey als ondersteuning. (als je hem niet kent ga dan maar wat lezen op T-nation)
Eric Cressey zei:
Lower back weakness isn’t as common as people think; in fact, lower back strength is positively correlated with injury risk! It’s much better to have great lower back endurance combined with strength and adequate mobility of the muscles working at the hips. For this reason, exercises like hyperextensions, sit-ups, sidebends, and even traditional crunches are generally doing more harm than good, as they promote range-of-motion in an area where we need to be stable!

transversus abdominis train je door torsie, de draaiende beweging met je buik en taillie

bijv twist of roterie torso met gewichten

transversus abdominis train je door torsie, de draaiende beweging met je buik en taillie

bijv twist of roterie torso met gewichten

ik denk dat je de obliquus externus bedoeld:

http://www.bartleby.com/107/Images/large/image392.gif

Ik ben niet zo'n fan van oefeningen als die vacuums. Motorpatronen van die lagen in de buikspieren zijn minstens net zo belangrijk als de kracht in de spieren (al vraag ik me af of je de spier ook daadwerkelijk zo gek veel sterker maakt).
Supermans, tiger pushups e.d. heb ik dan heel wat meer vertrouwen in eigenlijk.

Het 'corset' dat je lumbale wervels een beetje in de natuurlijke houding probeert te houden tijdens heftige squats e.d. is 'iets' gecompliceerder dan 'je buikspieren aanspannen'.
Personen zonder rugklachten kunnen natuurlijk wel vacuums doen, maar 'the secret of the golden age' (of zo :D) is ook maar een oefening...

Ik zou een mooi betoog kunnen schrijven, maar ff een link sleuren en pleuren is makkelijker:

Articles

Articles

to do: read McGill...

Bedenk eens 1 compound waarbij je door je buik buigt. Idd, zo zijn er geen.

Ik weet niet wat je bedoelt met "door je buik buigen". Als je situps goed uitvoert, buigt alleen je heup en blijft je romp stabiel. Situps zijn een goede abs-bouwer.

Bedenk eens 1 compound waarbij je door je buik buigt. Idd, zo zijn er geen.

Wat bedoel je met door je buik buigen? Verkoring van de r. abdominis?

Als je kijkt naar lokatie van origo en insertie, zou ik zeggen squat, deadlift, goodmorning, enz

Ik weet niet wat je bedoelt met "door je buik buigen". Als je situps goed uitvoert, buigt alleen je heup en blijft je romp stabiel. Situps zijn een goede abs-bouwer.

Vind ik niet, ik zeg niet dat je er geen 'blokjes' van krijgt maar bij situps ga je redelijk weinig gebruik maken van je buikspieren en meer van je hip flexors, die al de hele dag aan het verkorten zijn doordat je zit, iets dat enkel leidt tot spierongelijkheden.
Maarja, in in dit subforum kijk men alleen maar naar hoe de spieren eruit zien :p

Wat bedoel je met door je buik buigen? Verkoring van de r. abdominis?

Als je kijkt naar lokatie van origo en insertie, zou ik zeggen squat, deadlift, goodmorning, enz

Mja ik ga niet zeggen dat ze helemaal niet verkorten maar ik wil maar zeggen dat als je RA gaan verkorten met een ROM van een crunch of situp, ga je ofwel doorzakken bij je compounds ofwel ga je je techniek vernken en meer je onderrug gebruiken dan nodig.

Terug
Naar boven