- Waardering
- 99
Nu vind ik Verdonk op het eerste zicht ook maar een gaar populistisch en oppervlakkig wijf, maar dat sommigen hier niet begrijpen dat mensen trots kunnen zijn op hun land, is toch ook wat vreemd.
Je kan trots zijn op heel uiteenlopende zaken: vrijheid, rechten, opkomen tegen racisme en discriminatie, ontwikkelingshulp, technologie, economie, kunst, literatuur enz... Trots zijn op je land hoeft niet een rechts/nationalistisch thema te zijn. Daarom vind ik de naam van de partij helemaal niet zo slecht gekozen. De vraag is alleen hoe gaat Verdonk dat hele begrip invullen? Gaat zij een beetje lopen rellen en roepen aan de zijlijn als Wilders, of gaat zij op fatsoenlijke manier in discussie gaan en positief bijdragen aan de politiek?
Ik geef haar in elk geval het voordeel van de twijfel, elke nieuwe partij verdient een kans. Als je dan van in begin de boel gaat lopen afkraken omdat je enkele minder begaafde individuen hebt opgemerkt aanwezig op een bijeenkomst dan vind ik dat je nogal simplistisch en bevooroordeeld bezig bent.
ben ik het mee eens.
Maar zijn vrijheid, technologie, opkomen tegen rascisme en discriminatie etc dan 'Nederlandse' dingen? Lijkt me niet. In dat geval zou 'ToB' beter zijn: 'Trots op Beschaving'. Maar dat zou weinig scoren. (Tobbers
) Trots op Nederland riekt op z'n minst naar nationalisme. En dat verbindt ze aan zeer algemene zaken waar Nederland geen patent op heeft.