MuscleMeat

Tsjebbe's traininglog

Bezoekers in dit topic

Tegen dan spreek je me maar eens aan op FB erover dat hoor ik of je eventueel met iemand van in je buurt mee kan reizen
Ook handig!
 
Ik beloof nog niks hé :P
 
Nee, maar stel dat is het best handig :p
 
Oké, ik heb gisteren wel degelijk met een 10k barbell gelift. Heb dus iets verstandiger mijn gewichten kunnen kiezen vandaag.

DINSDAG 8/12

Deadlift:

8x20k
8x20k
8x20k
Ging ok,

Back squat:
9x20k
Moest ik met mijn barbell naar het squat rack gaan terwijl er een powerlifter naast mij stond ook te squaten zonder rack ???
8x20k
8x20k
Waw, ik was al redelijk uitgeput, ging net...

Shoulder press:
8x10k
8x10k
8x20k
5x20k
Volgende keer gewoon tweede set al 20k doen.

Lat pulldown:
8x15k
10x20k
8x20k

Bent over row
8x12.5k
8x12.5k
8x12.5k

Cardio ging niet meer op het einde, was te uitgeput en stond zowat op mijn benen te trillen.
 
Ik zou toch volgende keer een klein beetje cardio proberen te pakken. Hoeft niet gelijk lang te duren of hoge intensiteit te hebben.
Al doe je 5 tot 10 minuten even rustig wandelen om te beginnen als coolingdown.
De volgende keer zal het cardio dan wat makkelijker gaan en kan je iets steviger doorstappen en langzaamaan het tempo opvoeren.
 
Ik zou toch volgende keer een klein beetje cardio proberen te pakken. Hoeft niet gelijk lang te duren of hoge intensiteit te hebben.
Al doe je 5 tot 10 minuten even rustig wandelen om te beginnen als coolingdown.
De volgende keer zal het cardio dan wat makkelijker gaan en kan je iets steviger doorstappen en langzaamaan het tempo opvoeren.
Fiets liever, bij stappen krijg ik kramp in mijn kuit door te korte spier... Niet dat er toe doet, cardio is cardio
 
Niet de beste training, eerst squat. Was al een gedoe omdat alle olympic barbells weg waren (buiten één maar daar waren een paar 16jarige precies mee aan het speerwerpen of zoiets...) Dus ik gewichten op die bar kon die nog net op de rack leggen. Echter wou ik gaan benchen maar kon mijn barbell dan nergens leggen of zetten als die te zwaar werd/na mijn set (barbell was te klein). Uiteindelijk was de gast die aan de juiste benchpress zat naast me klaar maar iemand anders wou schouders doen, dan maar meegedaan. Kon ik wel lekker zwaar gaan omdat hij aan het spotten was. Die gast raadde me ook aan Stronglifts 5x5 eens te pakken als workout. Na zijn uitleg en het te bekeken hebben lijkt me dit wel goed omdat het wel een goede richtlijn in het begin is. Hij zegt zelf wat aan te voelen en te zien wat er werkt en niet werkt...

MAW: volgende keer iets verder rijzen waar ze wel olympic barbells hebben...

Dus:

WOENSDAG 9/12

Back squat:

8x20k
10x20k
10x20k
Moet hier gewoon hoger gaan in mijn gewicht.

Front military press:
8x20k
10x20k
10x22.5k
10x25k
10x25k
Laatste 3 sets waren echt heavy, kreeg ze niet zelf omhoog.

Back military press
10x15k
10x20k
10x20k
Laatste twee gingen ook niet alleen tot het einde

Bent over row
5x30k
5x30k
5x30k
5x30k
5x30k
Ging ok.

10 minuten cardio
 
Laatst bewerkt:
De gewichten die je noteert zijn barbell + gewichtschijven ?
 
Tsjebbe, ik zou niet teveel gaan luisteren naar wat anderen allemaal leuk vinden om te doen en gewoon voorlopig je schema aan te houden en
gewoon lekker spiermassa opbouwen en kracht opbouwen op meerdere oefeningen naast het vet kwijtraken.
Later nog wat kleinere oefeningen toevoegen en als je een maand of 3 bezig bent eens verder gaan kijken voor eventueel andere systemen of schema's.
Als je met strongmen wilt meetrainen kan je naar mijn mening beter meer allround zijn en sterk in meerdere oefeningen in kracht en duurkracht.
 
Tsjebbe, ik zou niet teveel gaan luisteren naar wat anderen allemaal leuk vinden om te doen en gewoon voorlopig je schema aan te houden en
gewoon lekker spiermassa opbouwen en kracht opbouwen op meerdere oefeningen naast het vet kwijtraken.
Later nog wat kleinere oefeningen toevoegen en als je een maand of 3 bezig bent eens verder gaan kijken voor eventueel andere systemen of schema's.
Als je met strongmen wilt meetrainen kan je naar mijn mening beter meer allround zijn en sterk in meerdere oefeningen in kracht en duurkracht.
Hmm, ok, het leek mij echter een redelijk vergelijkbaar schema... Basically zelfde oefeningen, alleen andere sets/reps. Ik vind het ook moeilijk om te zeggen tegen mezelf meer gewicht te nemen....
 
Zoals ik je eerder al zei, niet gek laten maken, jij gaind nog een tijdje gewoon door naar een barbell te kijken :D
 
Zoals ik je eerder al zei, niet gek laten maken, jij gaind nog een tijdje gewoon door naar een barbell te kijken :D
Zal er één boven mijn bed hangen, goed? Nee, ik zie dit gewoon als een goede manier om meer aan mijn kracht te werken... wat me wel goed lijkt!
 
Hmm, ok, het leek mij echter een redelijk vergelijkbaar schema... Basically zelfde oefeningen, alleen andere sets/reps. Ik vind het ook moeilijk om te zeggen tegen mezelf meer gewicht te nemen....

Meer gewicht nemen is bij elk systeem de bedoeling als je eventjes bezig bent en gewend aan trainen met gewichten.
Dat stuk heet progressief laden. Dus elke keer dat je wat zwaarder kan ga je zwaarder. Door meerdere sets en reps te doen met zwaar gewicht creëer je een overload waarmee je vervolgens ook weer groter en sterker wordt (mits voeding goed en voldoende)
Ik ben zelf voorstander en fan van lekker je lichaam compleet trainen en regelmatig variatie in de repranges houden en altijd proberen jezelf te verbeteren.
 
Zoals ik je eerder al zei, niet gek laten maken, jij gaind nog een tijdje gewoon door naar een barbell te kijken :D

Dit dus. Niet gek laten maken. Koers bepalen en vasthouden.
 
Stronglifts ? Nein :mad:
 
Oké, got it :p cavakes
 
Yaaahrrrr
 
Trainen met een spotter zou ik er wel in houden. Dat geeft altijd net ff meer intensiteit en overload in je training. Maar alleen bij je echte werksets als het te zwaar dreigt te worden.

Hoe werk jij tegenwoordig aan progressie in massa en kracht Sanca Saxon en wat kan Tsjebbe hier van meenemen voor als die met je mee gaat trainen?
 
Ja, inderdaad, add ik gewoon 2.5 kilo als de set gemakkelijk gaat de eerste keer? of wat doe ik?
 
Back
Naar boven