MuscleMeat

Nieuws Turken vinden Nederlands lastiger dan Marokkanen

arnoldfan

Monstrous Giant
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Turken ondervinden nog meer dan Marokkanen problemen met lezen en schrijven in het Nederlands. Ook het voeren van een gesprek in het Nederlands gaat Turken minder goed af. Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Sociaal Cultureel Planbureau onder vier groepen niet-westerse allochtonen.

Het gaat om mensen die buiten Nederland zijn geboren. In Nederland geboren Turken en Marokkanen rapporteren nauwelijks grote problemen met de taal, meldt het CBS maandag. Surinamers en Antillianen, ook van de eerste generatie, zouden nauwelijks moeite hebben met het Nederlands.

Ongeveer tien procent van de Marokkanen en vijftien procent van de Turken heeft vaak of altijd moeite met het voeren van een gesprek en met lezen en schrijven in het Nederlands. Vooral schrijven gaat hen moeilijk af. Van de eerste generatie Turken heeft 21 procent vaak of altijd problemen met Nederlands spreken, lezen en schrijven. Bij de eerste generatie Marokkanen blijft dit beperkt tot dertien procent. Deze groepen zijn doorgaans minder goed opgeleid dan de tweede generatie.

Het CBS noemt de beheersing van de Nederlandse taal 'belangrijk voor de integratie'.

Bron : msn.nl

Jij zou deze turken moeten mogen arnoldfan, dit zijn de enige turken die terug willen.

Luie honden en dat meen ik. Wie de taal niet wil leren kan beter opdonderen.

Maakt niet uit. Het enige dat ze moeten weten is,

Jij stemmen Wouter Bos, hij jou geven uitkering.

Ah daarom dat er soms porblmen zijn. Ze verstaan ons gewoon niet.

:sad:

omda die toerken altijd turks onder elkaar praten marokanen nederlands

Maakt niet uit. Het enige dat ze moeten weten is,

Jij stemmen Wouter Bos, hij jou geven uitkering.

Buiten de vluchtelingen krijgt zo goed als niemand een uitkering binnen de eerste 5 jaar na binnenkomst. Wilders geeft wat dat betreft dus een verkeerde voorstelling van zaken. Binnen 5 jaar is de referent verantwoordelijk voor het levensonderhoud van een migrant en zullen die kosten altijd worden afgewenteld op die referent. De referent heeft daarvoor een garantverklaring ondertekend en kan dus niet zomaar onder die onderhoudsplicht uit.

Wilders weet dat overigens zelf ook wel, die wil die 5 jaar verlengen naar 10 jaar.

Moakt dur moar 20 joar van Wimpie!

Buiten de vluchtelingen krijgt zo goed als niemand een uitkering binnen de eerste 5 jaar na binnenkomst. Wilders geeft wat dat betreft dus een verkeerde voorstelling van zaken. Binnen 5 jaar is de referent verantwoordelijk voor het levensonderhoud van een migrant en zullen die kosten altijd worden afgewenteld op die referent. De referent heeft daarvoor een garantverklaring ondertekend en kan dus niet zomaar onder die onderhoudsplicht uit.

Wilders weet dat overigens zelf ook wel, die wil die 5 jaar verlengen naar 10 jaar.

Ondanks het feit dat die (echte) vluchtelingen hier met een goede reden heen zijn gekomen, is het volgens mij toch beter, ook voor hen, om ze slechts heel kort een zeer bescheiden uitkering te geven. Kijk maar naar wat er nu in de praktijk vaak gebeurt: die uitkeringen werkend verslavend en nemen op den duur elke prikkel om te werken weg. Die mensen krijgen elke maand bedragen op hun rekening gestort waar ze in het thuisland vaak een jaar of meer voor moeten werken. Waarom zou je dan nog een van de vele beschikbare banen zoeken voor die paar procent meer bovenop de (in hun ogen) overvloed die ze al krijgen? Je kan het die mensen niet eens kwalijk nemen dat zovelen nooit gaan werken. Daar word je uiteindelijk ook doodongelukkig van, en het kost bakken met geld.

Beter praten ze slecht Nederlands dan dat ze de buurt onveilig maken ala Marokkanen.

Er is meestal wel een verband tussen die twee zaken. ;)

Vandaar dat de turken het net zo 'goed' doen als de marokkanen. Ik denk dat zo een verband minimaal is, anders zou je echter elk persoon die de Nederlandse taal niet goed beheerst af kunnen schrijven als een crimineel.

Vandaar dat de turken het net zo 'goed' doen als de marokkanen. Ik denk dat zo een verband minimaal is, anders zou je echter elk persoon die de Nederlandse taal niet goed beheerst af kunnen schrijven als een crimineel.

Dat er een verband is wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die slecht Nederlands spreekt 's avonds tasjes gaat roven. Maar dat het een tot het ander kan leiden is zo klaar als een klontje. Academici stelen minder tasjes dan mensen met alleen basisschool. (no offence Eric :D)

Het beheersen van de taal leer je toch niet meer op een universitaire opleiding, volgens mij houd Nederlands na de middelbare opleiding al op.

Ik vind dat jij de link te snel legt, maar dat is mijn mening.

Het beheersen van de taal leer je toch niet meer op een universitaire opleiding, volgens mij houd Nederlands na de middelbare opleiding al op.

Ik vind dat jij de link te snel legt, maar dat is mijn mening.

Ok, het heeft niks met elkaar te maken. ???

Oww ik las de topic titel verkeerd, ik las Turken vinden nederlanders latiger dan marokkanen. LOL

Dat er een verband is wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die slecht Nederlands spreekt 's avonds tasjes gaat roven. Maar dat het een tot het ander kan leiden is zo klaar als een klontje. Academici stelen minder tasjes dan mensen met alleen basisschool. (no offence Eric :D)

Wat is er nou weer mis met tasjes stelen, gun mij ook een bijverdienste. Niet slagen met het hoogste aantal punten van je klas is overigens niet gelijk aan alleen basisschool :D

Wat is er nou weer mis met tasjes stelen, gun mij ook een bijverdienste. Niet slagen met het hoogste aantal punten van je klas is overigens niet gelijk aan alleen basisschool :D

Hmm, ik wil eigenlijk een Canon 50D kopen, en als ik jouw aandeel in het 'je hebt iets nieuws gekocht...'-topic bekijk moet ik misschien toch een carreer change overwegen, want ik zit nogal krap. **** statistics. Of wil je misschien mijn middelbareschooldiploma of propedeuse kopen? :D

Terug
Naar boven