MuscleMeat

TV - kabel versterker ?

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
279
Ik heb even de hulp nodig van een technische DBB-er.

De situatie is als volgt.
De kabel van de tv maatschappij komt binnen in de huiskamer. Hier staat direct televisie A. Deze tv heeft scherp beeld.
Vervolgens gaat de kabel 12.5 meter naar de bovenverdieping alwaar een splitter is aangebracht. Op een meter van deze splitsing staat televisie B. Deze televisie geeft al minder scherpe beelden maar het is nog te doen.
Vervolgens gaat de andere splitsing nog 9 meter verder, waar televisie C staat.
Deze tv geeft erg slecht beeld weer bij 70% van de zenders.

Ik weet dat er tv versterkers bestaan, maar de prijs hiervan in een winkel was € 120 euro!
Zijn die dingen echt zo duur?

Als iemand advies heeft, hoor ik het graag. Karma voor degene die mij verder kan helpen.

Een kwalitatief goede antenneversterker kost inderdaad best wel wat.

Edit:
[Link niet meer beschikbaar] wat info over antenneversterkers.

Ik ben benieuwd wat hier uitkomt, mijn 2de toestel op de bovenverdieping geeft ook op enkele zenders storingen and that sucks

Analoog of digitale tv?

Als je digitale tv hebt, of in toekomst wilt ga je die 120 euro kostende (hirschman waarschijnlijk) versterker wel willen.

Gewoon een goede versterker kopen met meerdere uitgangen, het liefst retourgeschikt als je elders in het huis ook nog gebruik wilt maken van interactieve diensten.

Belangrijk is om goede coaxkabel te gebruiken vanaf die versterker anders heb je er nog weinig aan.

• Topic Starter Topic Starter
nee voorlopig houden we denk ik nog even analoog. Maar deze is zowel voor digitaal als analoog geschikt:

http://www.coax-kabel.nl/index.php/versterker-cai-satelliet.html?gclid=CL3gzbv1w68CFQaFDgodnWh5Zw

Hier zijn ze in elk geval al een paar tientjes goedkoper dan in de winkel.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 19:10 ----------

Gewoon een goede versterker kopen met meerdere uitgangen, het liefst retourgeschikt als je elders in het huis ook nog gebruik wilt maken van interactieve diensten.

Belangrijk is om goede coaxkabel te gebruiken vanaf die versterker anders heb je er nog weinig aan.

Oke. Nja ik weet niet goed wat voor verlengkabel er nu ligt. Heb deze toen niet zelf gekocht. Is wel in een elektronicawinkel gekocht dus dat is hopelijk in orde.

Terug
Naar boven