MuscleMeat

UEFA Country Ranking

Bezoekers in dit topic

In iedere andere poule had Ajax derde kunnen worden en waren ze doorgestroomd naar de EL. En daar hadden ze samen met PSV best eens hoge ogen kunnen gooien.

Maar helaas.
 
In iedere andere poule had Ajax derde kunnen worden en waren ze doorgestroomd naar de EL. En daar hadden ze samen met PSV best eens hoge ogen kunnen gooien.

Maar helaas.

Als we op deze voet doorgaan staan we in 2023 op nummer 5, zelfs voorbij Frankrijk.
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn veel teams vergeten, zoals ado hoort wel een top3 plekje te krijgen.
 
Net zoals de voorgaande 10 seizoenen zeker...elk jaar hetzelfde liedje.

Vorig jaar gebeurde dat ook. Alleen toen kwam je gelijk tegen Manchester te staan. Tsja.. dan bestaat de kans dat je eruit vliegt.

Ik zie PSV dit jaar de EL echt wel winnen.
 
Vorig jaar gebeurde dat ook. Alleen toen kwam je gelijk tegen Manchester te staan. Tsja.. dan bestaat de kans dat je eruit vliegt.

Ik zie PSV dit jaar de EL echt wel winnen.

Psv de europa league winnen? Whaha zodra de clubs uit de CL erbij komen maken ze geen schijn van kans meer. Dat ze gister wonnen had echt alleen maar met de tegenstander te maken die één of andere bagger opstelling had.
 
Als Portugal als klein voetballand al Italië achter zich houdt waarom wij dan niet?

Portugal heeft een kapitaalkrachtige big 3 en Braga als aanhangsel.

Plus zeer lichte foreigner policies qua Zuid-Amerika, waar een hele hoop goedkope toppers zitten.
 
Portugal heeft een kapitaalkrachtige big 3 en Braga als aanhangsel.

Plus zeer lichte foreigner policies qua Zuid-Amerika, waar een hele hoop goedkope toppers zitten.

Precies. In Nederland moet iedere voetballer van buiten de EU minimaal 5 ton verdienen, dacht ik. Dat soort regelingen bestaan in Portugal niet. Die gaan naar Brazilie toe, halen ieder karton etend kind van de straat, geven hem een paar voetbalschoenen en verdienen er later weer een vermogen aan.

Daarnaast mogen die clubs zichzelf ook nog eens flink in de schulden steken, terwijl dat in Nederland dat (terecht) absoluut niet wordt getolereerd.
 
Pech? Zou het niet gewoon terecht zijn op basis van kwaliteit? Verder zijn de topclubs van Portugal gewoon verder dan die van Nederland, dat bewijzen ze al jaren lang. Twente - Benfica vergeten? Prestaties van Porto vergeten?

CL leuk om naar te kijken? Vind het geen bal aan om te zien hoe kansloos Ajax tegen real is. Wat een spanning... moet er niet aan denken dat er nog een Twente mee zal doen tegen dit soort tegenstanders.Over welk aanzien heb je het dan? Dat bedoel ik met niks te zoeken, dat ze wat startpremies pakken interesseert mij als liefhebber weinig. Winstpremies hoef je niet mee te tellen, want we winnen daar niks.
Maar goed, leuk dat jij nog een beetje opportunisme hebt en denkt dat we nog strijden om plaats 6. Hou dit vol, het zal niet lang meer duren voordat ook de laatste opportunisten de moed op zullen geven.

Als je nu feitelijk kijkt naar de lijst zie je een opgaande trend van de laatste drie jaar. Als we zo doorgaan dan halen we zeker plaats 6. Alleen dit jaar kan k*t worden als PSV en Twente er met de pet verder naar gooien. Tuurlijk hou ik er moed in.
 
Ik zie het toch somber in voor Nederland. Wat een drama dit jaar.
 
Ik zie het toch somber in voor Nederland. Wat een drama dit jaar.

Zo zal het voortaan gaan Kraft. We zitten toch ook echt in de mickey mouse leaque. Een 3e ploeg in de CL heeft Nederland echt niet nodig.
 
Zo zal het voortaan gaan Kraft. We zitten toch ook echt in de mickey mouse leaque. Een 3e ploeg in de CL heeft Nederland echt niet nodig.

Tja, dat hebben we eerder gezegd, maar vorig seizoen toch 13.000 punten gehaald. Ik dacht dat dat dit jaar ook wel kon.

Het ging mij er om dat bij plaats 6 er 2 ploegen direct naar cl kunnen in plaats van via voorronde cl playoffs.

Als Frankrijk over 1 of 2 jaar de 15.000 punten kwijt is van een paar seizoenen terug hebben we misschien weer een kansje.
 
Het Nederlandse voetbal is gewoon enorm verpauperd. Potverdomme dit soort Europa League clubjes werden 4 jaar gelden echt van de mat geveegd door PSV en Ajax bijvoorbeeld. Armoede troef en ik zie het ook niet meer goed komen.
 
Duitsland heeft nog alle clubs in
 
Weer wat broodnodige puntjes erbij
 
Tering, 19 landen hebben dit jaar meer punten als Nl.
 
Puntjes hebben we niet nodig Kraft, wat moeten we met nog meer clubs in europa? Laat onze beste 3 maar gewoon gaan, meer heeft echt geen zin.
 
Dat hebben we dit jaar gezien ja.
 
hoe meer clubs, hoe meer vreugd

Neen, Nl had vorig jaar de uefa fair play prize gewonnen. Daardoor mocht Nl dit jaar een extra club uitzenden naar Europa. Het probleem is dat alle punten die de clubs uit een land halen in Europa bij elkaar opgeteld worden en dan gedeeld wordt door het aantal clubs. Dus hoe meer teams des te meer kans op zwakke broeders. Daarom hadden we dit jaar ook ADO of Utrecht erbij, dacht ik. Maar hang me er niet voor op.
 
Back
Naar boven