XXL Nutrition

Uitdaging tot zelfontwikkeling

De kracht van het nu, goed en verhelderend boek. Ik heb slechts een paar hoofdstukken gelezen, wel de luisterboek een aantal keer beluisterd. Op sommige momenten zeer verhelderend.

De kracht van het nu, goed en verhelderend boek. Ik heb slechts een paar hoofdstukken gelezen, wel de luisterboek een aantal keer beluisterd. Op sommige momenten zeer verhelderend.

heb een paar quotes gelezen van het boek online maar het lijkt me allemaal zo filosofisch.. ik ben toch meer op zoek naar een boek dat duidelijke taal spreekt en niet mysterieuze zinnetjes waar je alles kan van maken..

heb een paar quotes gelezen van het boek online maar het lijkt me allemaal zo filosofisch.. ik ben toch meer op zoek naar een boek dat duidelijke taal spreekt en niet mysterieuze zinnetjes waar je alles kan van maken..

Het is inderdaad spiritueel en misschien wat zweverig. Ik heb het boek ook niet van kaft tot kaft gelezen, alleen naar de luisterboek geluisterd voor het slapen gaan. Wat wel lekker relaxt werkt. Toch vind ik erkenning in sommige uitspraken zoals in: “...the past gives you an identity and the future holds the promise of salvation, of fulfillment in whaterver form. Both are illusions.”
Ondanks dat is het boek ook niet helemaal mijn ding er wordt er te veel om heengedraaid, het zou nog eenvoudiger kunnen naar mijn mening.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad spiritueel en misschien wat zweverig. Ik heb het boek ook niet van kaft tot kaft gelezen, alleen naar de luisterboek geluisterd voor het slapen gaan. Wat wel lekker relaxt werkt. Toch vind ik erkenning in sommige uitspraken zoals in: “...the past gives you an identity and the future holds the promise of salvation, of fulfillment in whaterver form. Both are illusions.”
Ondanks dat is het boek ook niet helemaal mijn ding er wordt er te veel om heengedraaid, het zou nog eenvoudiger kunnen naar mijn mening.

Heb m zelf wel van kaft tot kaft gelezen, en kan je standpunt begrijpen. Het hele boek wordt je eigenlijk een beeld geschetst van iets, wat moeilijk concreet uit te leggen valt. Lijkt me ook lastig om daar een boek over te schrijven. Daarbovenop is het geschreven als een soort interview. Uiteindelijk is het concept wel redelijk duidelijk, maar kun je er concreet weinig mee. Mensen met wie ik het erover had raadden mij aan om ook 'A new Earth' te lezen omdat dat van begin tot einde veel duidelijk (en langer :S) is. Heb m gedownload, maar ben eerst in een ander boek begonnen.

Ben net begonnen te lezen in 'Awaken the Giant within' van anthony robbins. Totaal de andere kant van het spectrum. Waar Eckhart Tolle laat zien dat alleen het nu van waarde is, en je alles moet accepteren, gaat tony helemaal de andere kant op in het actie ondernemen. Heb nog maar een stukje gelezen, maar in al zn amerikaansheid is het tot nu toe best te pruimen. Denk dat als het je lukt beide uitersten in je persoon te verenigen je goed bezig bent. Als ik m uit heb zal ik er meer over kunnen zeggen. Als andere een van bovenstaande hebben gelezen hoor ik het ook graag :)

• Topic Starter Topic Starter
Ben nu '7 habits of highly effective people' aan het lezen. Goed boek, je moet alleen sommige stukken echt 2 keer lezen voordat je het snapt. Ben al een paar eye openers tegen gekomen!

Ik ben zelf afgelopen week opnieuw begonnen in dit boek nadat ik je post gelezen heb. Het kan nooit kwaad bepaalde opdrachten van tijd tot tijd te herhalen en zo op het juiste pad te blijven.

Lees zelf dit op het moment, erg interessant:

1001004009714141.jpg

Wij zijn ons brein van d*ck Swaab leert je alles wat je ooit wilde weten over je hersenen.

Het verhaal van je leven is het verhaal van je brein. Dat begint in de baarmoeder, waar de hersenen gevormd worden op een manier waar je je leven lang niet meer vanaf komt. d*ck Swaab volgt in Wij zijn ons brein de mens vanaf de conceptie tot en met de dood. Na een leven lang onderzoek naar de werking van het menselijk brein is Swaab dé autoriteit. Hoe zit dat nou precies met de hersenen van pubers, wat gebeurt er als je verliefd bent, en valt homocoïtusualiteit te verklaren, en wat gebeurt er wanneer alzheimer toeslaat? De zin en onzin van therapie, antidepressiva en alternatieve geneeswijzen, agressie, moreel gedrag en geloof, meditatie: alles wordt beschreven in Wij zijn ons brein.

Ook schrijft Swaab over wat er mis kan gaan: hersenbeschadiging, ziektes, psychische problemen en bijna-doodervaringen.

Dit is hét boek over het brein: van de basisbegrippen (wat zijn gedachten, hoe maken we beslissingen, hoe kan ons gedrag worden verklaard?) tot en met het meest geavanceerde onderzoek (hoe zijn defecten in de hersenen in de toekomst te repareren en hoe zijn hersenziektes te genezen?). Na lezing van dit boek zul je beter begrijpen waarom je bent wie je bent.

Ik heb dit boek vandaag bij de bibliotheek gereserveerd. Ik hoop dat het in de loop van de week binnen komt. In ieder geval ben ik erg nieuwsgierig naar de inhoud.

Ik heb ook het boek 'verbeter uw iq' van Harald Havas gereserveerd. Ik heb nog nooit een soortgelijk boek gelezen die je echt actief traint en inzicht geeft in iq.
Samenvatting & achtergrondinformatie

Het is een mythe dat intelligentie aangeboren zou zijn en dus onveranderbaar.
In Verbeter uw IQ wordt gesteld dat intelligentie voor een deel in de genen zit, maar dat het ook een vaardigheid is die door training verbeterd kan worden.
In dit boek wordt uitgelegd wat intelligentie is en welke factoren op iemands IQ van invloed zijn.
Er zijn meer dan 1500 testen, oefeningen en opgaven opgenomen.

Verbeter uw IQ helpt het trainen van het logisch, het ruimtelijk en taal- en getalgebonden denken.
De oefeningen helpen het concentratie- en waarnemingsvermogen te verbeteren en de creativiteit te verhogen.
Daarnaast kan het boek helpen bij de voorbereiding op een IQ-test, is het een hulpmiddel om het eigen IQ te bepalen en te verbeteren, of biedt het aangename denksport.

Haha lezen... So gay

Als ik de donald duck uit heb ben ik er wel weer klaar mee

Ayn Rand - The Fountainhead is mijn favoriete boek ooit.

Atlas Shrugged van dezelfde schrijfster is ook zeker een aanrader.

Ik ben in. Ga nu eerst dat boek 'Getting things done' maar eens lezen.
Met als doel om hem over een dagje of 10 uit te hebben.

Heb dat boek niet helemaal uitgelezen, maar de essentie gebruik ik nu wel. Alles op ´papier´ zetten wat je nog moet doen etc, zodat het niet telkens in je geheugen blijft zitten.

Lees de laatste tijd echt superveel voor studie. Begin het daardoor allemaal ook steeds leuker te vinden. Alles valt veel beter op z'n plaats dan eerst, heb de afgelopen 2,5 jaar weinig gedaan omdat ik toch wel goede cijfers haalde. Nu zie ik een algeheel groter verband.

Niet voorgeschreven maar leek me wel interessant, ga dit weekend aan deze badboy beginnen http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-047056413X.html

Paar hoofdstukken gelezen, sprak me niet aan, was teveel gericht op Amerika. Heb 'm teruggebracht.

Ik ben nu op zoek naar een goed boek. help mij

Leuk topic :)

Iemand enig idee naar bepaalde boeken, t.b.v 'hersengymnastiek' Ik snap dat lezen opzich al een training is voor de brainzz. Maar ik zoek specifieke boeken op dit gebied.

Geef mij maar gewoon wiet, enorm goed voor je zelfontwikkeling.

• Topic Starter Topic Starter

Goed boek met een goed systeem, zeker een aanrader als je je zaken beter wilt ordenen.

Leuk topic :)

Iemand enig idee naar bepaalde boeken, t.b.v 'hersengymnastiek' Ik snap dat lezen opzich al een training is voor de brainzz. Maar ik zoek specifieke boeken op dit gebied.

Ik ga deze week beginnen in het boek 'verbeter uw iq' van Harald Havas. De review komt later.
Ik heb dit boek gevonden via http://www.succesboeken.nl/categori.../hersens beter benutten/geheugen&soort=covers Misschien zit er ook iets voor jou tussen?

Ik ben nu op zoek naar een goed boek. help mij
Er staan een paar aanraders in de beginpost. Ik ga er binnenkort weer een paar bij zetten.
Natuurlijk helpt het wel als we weten in wat voor richting je een boek zoekt.

Weet ik niet ik heb geen speciale genre, de laatste boeken die ik heb gelezen zijn Eus, De Godmother, Wiseguy.

Terug
Naar boven