AndroidHealthClinic

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Ga je hierna ook nog 'vervolgboek wiskunde' doen?
Ik ga het boek denk ik kopen voor deze zomervakantie als voorbereiding op het WO, kom er nu niet aan toe, heb me zojuist ook ingeschreven voor 'Introduction to finance', 'Corporate finance', 'Introduction to psychology' en 'Statistics one' op Coursera.org, daarnaast leer ik nu ook Russisch. Introduction to Finance en Introduction to Psychology beginnen over twee weken ofzo, finance zal veel herhalen zijn maar moet weer even 'up to speed' komen.
Als je ook statistiek moet doen heb ik eventueel nog wel een goede syllabus voor je.

Gettings things done van David Allen ben ik trouwens al op de helft met lezen. Gaat best rap.

Allemachtig, aardig wat te doen jij :p

• Topic Starter Topic Starter
Ga je hierna ook nog 'vervolgboek wiskunde' doen?
Ik ga het boek denk ik kopen voor deze zomervakantie als voorbereiding op het WO, kom er nu niet aan toe, heb me zojuist ook ingeschreven voor 'Introduction to finance', 'Corporate finance', 'Introduction to psychology' en 'Statistics one' op Coursera.org, daarnaast leer ik nu ook Russisch. Introduction to Finance en Introduction to Psychology beginnen over twee weken ofzo, finance zal veel herhalen zijn maar moet weer even 'up to speed' komen.
Als je ook statistiek moet doen heb ik eventueel nog wel een goede syllabus voor je.

Gettings things done van David Allen ben ik trouwens al op de helft met lezen. Gaat best rap.

Nog niet over nagedacht maar dit is misschien geen slecht idee om te doen. Coursera is idd zeer interessant. Van de zomer wil ik hier ook mijn eerste cursussen gaan volgen.

Nog niet over nagedacht maar dit is misschien geen slecht idee om te doen. Coursera is idd zeer interessant. Van de zomer wil ik hier ook mijn eerste cursussen gaan volgen.

wel jammer dat grotendeels te pittig is zonder bepaalde achtergrond.

Zou jij die behaalde cursussen trouwens op je cv zetten? ik denk namelijk van wel.

wel jammer dat grotendeels te pittig is zonder bepaalde achtergrond.

Zou jij die behaalde cursussen trouwens op je cv zetten? ik denk namelijk van wel.

Ja dat zou ik wel doen. Bij het behalen van de meeste cursussen krijg je wel een bewijs van deelname bij een positieve afronding en in sommige gevallen ook een certificaat volgens mij. Buiten de inhoudelijke kennis laat het eventuele werkgevers ook zien dat je een gemotiveerd persoon bent die gericht is op persoonlijke ontwikkeling en het constant bijleren van nieuwe kennis.

in op topic, not sure what to read. vindt lezen op laptop btw vervelend..

Zoek al een tijdje naar het boek: De zelfzuchtige genen - Richard Dawkins. Iemand die weet waar ik deze kan kopen(nieuw of 2e hands, nl'e vertaling)?

Erg leuk is de cursus 'Introduction to psychology' tot nu toe, eerste week zit erop! Wie tijd over heeft, raad ik het zeker aan.

Zoek al een tijdje naar het boek: De zelfzuchtige genen - Richard Dawkins. Iemand die weet waar ik deze kan kopen(nieuw of 2e hands, nl'e vertaling)?

bol.com?

Zou zeker ook eens het werk van Daniel Dennett nachecken, darwins dangerous idea in het bijzonder.

Wat heb je zoal behandeld in die week? Om er wat meer bij voor te kunnen stellen.

Dit is de syllabus

The course will be 8 weeks long in total, with topics varying as follows.
Week 1: A Brief History and Introduction to the Science of Psychology
Week 2: The Matter of the Mind
Week 3: Sensation, Perception, Attention and Awareness
Week 4: Learning
Week 5: Memory
Week 6: The Social Mind
Week 7: Mental Illness
Week 8: Your Requested Extra Lectures!

Deze week dus geschiedenis over het ontstaan van psychologie, vond het erg interessant en je leert de grondleggers zoals Darwin, Brocca en Sigmund Freud beter kennen. Kan dus nog niet zeggen of de echte hoofdonderwerpen ook zo interessant zijn, wat ik tot nu toe heb gevolgd was het erg veelbelovend.

Alles in downloadbare video's en de powerpoints die in de video's gebruikt worden krijg je er ook bij, daarnaast is alles voorzien van Engelse ondertiteling als je daar behoefte aan hebt, kun je natuurlijk ook uit zetten. Ook is er een forum gebouwd waar je met andere 'Courserians' kunt discussiëren. Ook is er een wiki gebouwd waar alle deelnemers over onderwerpen kunnen schrijven, mochten ze wat interessants vinden. Men verspreidt steeds interessante linkjes wanneer ze op iets boeiends stuiten. Erg levende omgeving dus, waar je aan mag deelnemen, buiten het verrichten van je normale taken is niets verplicht.

http://www.youtube.com/watch?v=YGAK1tW_Ovg

Goed topic, al denk ik dat zelfontwikkeling en boeken lang niet één op één lopen. Denk wel dat ze zeker bijdragen aan een evenwichtige kijk op het leven. Zowel fictie als non-fictie.

Non-fictie die ik de afgelopen tijd heb gelezen: The Biology of Belief, Evolve Your Brain, Drugs Without the Hot Air (voor alle gebruikers een must; geeft echt een goed beeld van hoe de wereld over drugs denkt en er mee om gegaan word en hoe schadelijk het nou echt is. Heb het nota bene van mij moeder, die inzicht wou krijgen in waar haar kinderen zo af en toe mee bezig zijn).

Op het moment lees ik The Synaptic Self. Wil me nog meer gaan verdiepen in Psychologie, Quantum Physcics en het brein. Maar niet alleen het lezen van boeken draagt daar aan bij..

Goed topic, al denk ik dat zelfontwikkeling en boeken lang niet één op één lopen. Denk wel dat ze zeker bijdragen aan een evenwichtige kijk op het leven. Zowel fictie als non-fictie.

Non-fictie die ik de afgelopen tijd heb gelezen: The Biology of Belief, Evolve Your Brain, Drugs Without the Hot Air (voor alle gebruikers een must; geeft echt een goed beeld van hoe de wereld over drugs denkt en er mee om gegaan word en hoe schadelijk het nou echt is. Heb het nota bene van mij moeder, die inzicht wou krijgen in waar haar kinderen zo af en toe mee bezig zijn).

Op het moment lees ik The Synaptic Self. Wil me nog meer gaan verdiepen in Psychologie, Quantum Physcics en het brein. Maar niet alleen het lezen van boeken draagt daar aan bij..

Mee eens, maar voor velen is het zeker een begin door te beginnen met lezen. Zo zijn er boeken voor specifieke kennis maar ook boeken die je zelf aan het nadenken zetten en waar je in de praktijk mee aan de slag kan. En dat is het gene waarvan ik hoop dat mensen dat ook daadwerkelijk doen. Het naar jezelf kijken en jezelf evolueren, verbeteren naar aanleiding van de tools die je uit bepaalde boeken leert. Maar ook het opzoeken van specifieke kennis die jou beter maakt in jouw vakgebied of het verbreden van je kennis over andere aangrenzende onderwerpen of je algemene interesse.

Al ben ik niet echt een fan van zelf hulp boeken, heb ik net "the confidence plan" gedownload. Niet dat ik weinig zelf vertrouwen heb maar gezien het overgrote deel van de communicatie non verbaal is leek het mij vet en handig op een juiste manier zelf vertrouwen uit te stralen. Dit kan, denk ik, helpen bij chicks, general social interactions, vrienden en werk sferen. Het kan helpen doordat je meer gedaan krijgt en meer bereikt bij/met/door andere (en dus ook jezelf).

Fictie aanrader: "The Picture of Dorian Gray". De conversaties zijn echt te gruwelijk en zette mij aan het denken. Het zijn echt stukjes semantische strelingen. Geschreven eind 19de eeuw in Victoriaans Engeland dus thema's die toen belangrijk waren komen naar voor. Er zijn twee versies van, versie die destijds is uitgebracht en the uncensored versie (werd verdacht van homo coïtusuele gebeurtenissen/relaties dus mocht toen niet uitgebracht worden maar is nu wel uitgebracht).

Iemand nog ideeen om een wiskunde achterstand (laat ik t zo maar noemen) naar "goed in wiskunde" (natuurlijke knobbel weggelaten) bij te schaven naast dat basis en vervolgboek van Craats te volgen?

Iemand nog ideeen om een wiskunde achterstand (laat ik t zo maar noemen) naar "goed in wiskunde" (natuurlijke knobbel weggelaten) bij te schaven naast dat basis en vervolgboek van Craats te volgen?

http://home.hccnet.nl/t.amerongen/VWO Wiskunde B.htm

Bovenin kan je naar meer onderdelen gaan. Ik had alvast wat opgezocht voor vervolgopleiding. Ben ook van plan om binnenkort op zoek te gaan naar gerichtere oefening voor de GMAT test. Had daar al een paar ebooks van gevonden maar weet niet of het echt is wat ik zoek.

Terug
Naar boven