MuscleMeat

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Belangrijkste is wel dat woordje 'genuinely'. Dat komt ook telkens terug. Want als je faket bereik je juist het tegenovergesteld.

Al die klerezooi brengt toch niets op, kijk hoe Corleoné er aan toe is.

Zie:

Het gaat over sociale intelligentie en hoe je het beste zowel jezelf als andere mensen tevreden houdt.
Het tevreden houden is misschien niet helemaal de juiste term. Het gaat er ook om hoe andere mensen jou ervaren.
Als een botte lul of een iemand die sympathiek is. Door bepaalde tips uit het boek zul je dus eerder als een sympathiek iemand overkomen dan een botte lul.
In dat opzicht gaat het dus niet over het beïnvloeden van mensen in een negatieve manier, zie het als een win-win.
Voornamelijk op zakelijk gebied kan het erg handig zijn.

Hier een paar punten uit het boek.
- Don't criticize, condemn or complain
- Give honest and sincere appreciation
- Smile

Mja, je zal me toch niet kunnen overtuigen/beïnvloeden.

& als sympathiek willen overkomen sociale intelligentie is, dan hoop ik echt dat mijn sociale intelligentie nihil is, want heb daar absoluut geen interesse in. Mijn gedrag is gewoon goed zoals het is (ook al vinden andere mensen mss van niet), en ga daar niks aan proberen te veranderen (waarom zou ik). & Als ik terwijl ik mezelf ben overkom als een botte lul, so be it, dan is dat blijkbaar hoe ik ben, hoe ik op dat moment moet zijn. Als je er om geeft hoe je overkomt en zo, ben je imo op de foute weg.

En ivm smile, mensen die zichtbaar opgewekt rondlopen zijn in mijn wereld eerder nep & vreemd, aangezien de realiteit van nature nooit, maar dan ook nooit opgewekt is. Als je dan eens glimlacht, moet het imo echt natuurlijk, gemeend & op een volledig ontspannen manier gebeuren, zonder dat je in je achterhoofd sympathiek wil overkomen, anders kan je blik imo evengoed (zoals 95% van tijd) ernstig en ontdaan van emotie blijven. Als ik trouwens m'n buurvrouw tegenkom ga ik zoiezo wat glimlachen omdat ik dit zo aangeleerd ben, misschien zelfs puur omdat ik dit zo aangeleerd ben.

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Belangrijkste is wel dat woordje 'genuinely'. Dat komt ook telkens terug. Want als je faket bereik je juist het tegenovergesteld.

++

Maar door dat boek ga je imo automatisch faken, zonder dat je het wil.

Laatst bewerkt:
Al die klerezooi brengt toch niets op, kijk hoe Corleoné er aan toe is.

a2cuab2.gif

net het boek the power of now gelezen. en moet zeggen, veel bruikbare informatie.

ik probeer het dan ook toe te passen. maar ik merk dat ik te ver doorga in het denken alsnog.

Ik ben van nature heel negatief ingesteld en merk dat dat mij heel veel moeite brengt om te geloven dat in het NU zijn ook daadwerkelijk kan / werkt.

Ik wil het echt heel graag, maar mijn gedachten zijn zo negatief als de pest. Elke keer dat ik gedachtenstroom krijg met mogelijke emoties probeer ik het te observeren, wat in het begin lukt. Maar direct erna denk ik '' wtf ben ik aan het doen? deze shit geloof je zelf toch niet? ''

behoorlijk vermoeiend. want ik vind het idee van het zijn in het nu prachtig.

net het boek the power of now gelezen. en moet zeggen, veel bruikbare informatie.

ik probeer het dan ook toe te passen. maar ik merk dat ik te ver doorga in het denken alsnog.

Ik ben van nature heel negatief ingesteld en merk dat dat mij heel veel moeite brengt om te geloven dat in het NU zijn ook daadwerkelijk kan / werkt.

Ik wil het echt heel graag, maar mijn gedachten zijn zo negatief als de pest. Elke keer dat ik gedachtenstroom krijg met mogelijke emoties probeer ik het te observeren, wat in het begin lukt. Maar direct erna denk ik '' wtf ben ik aan het doen? deze shit geloof je zelf toch niet? ''

The Power of positive thinking - Norman Vincent Peale. Awaken the giant within kan ook helpen

The Power of positive thinking - Norman Vincent Peale. Awaken the giant within kan ook helpen
tnx. nooit echt veel boeken gelezen omdat ik het geen zak aan vind.

maar deze soort boeken op een of andere manier wel.

ik ga hem maar eens even lezen tnx :)

& als sympathiek willen overkomen sociale intelligentie is, dan hoop ik echt dat mijn sociale intelligentie nihil is, want heb daar absoluut geen interesse in. Mijn gedrag is gewoon goed zoals het is (ook al vinden andere mensen mss van niet), en ga daar niks aan proberen te veranderen (waarom zou ik).

Blijft je eigen keus, maar je gedrag/emoties kunnen beheersen is uiteindelijk zoveel chiller (in mijn ervaring) dan gedachteloos reageren.

Nogmaals, lees het boek eerst. Het hele idee is dat je reageert zoals je wil en je kan er voor kiezen om dat zo efficient mogelijk te doen om je gewenste doel te bereiken. Het gaat er niet om dat je iedere voorbijganger lachend aankijkt en vrienden wordt, het is vooral bedoeld voor momenten waarop er zakelijke belangen bij betrokken zijn.

Voorbeeld:

Ik ben nu bezig om een kamer te regelen in Wageningen. Het bedrijf dat de kamer zou regelen had me genaaid en nu is m'n kamer weg. Heb al met ze gebeld en gemaild dat we een afspraak hadden en dit niet kan, zonder positief resultaat.

Later een mailtje gestuurd waar ik eerst begon over hoe ik had gehoord dat het op die plek zo goed wonen is en dat de huisbaas altijd redelijk en aardig is. Daarna in principe dezelfde vragen gesteld, nu met beter resultaat.

---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

tnx. nooit echt veel boeken gelezen omdat ik het geen zak aan vind.

maar deze soort boeken op een of andere manier wel.

ik ga hem maar eens even lezen tnx :)

Graag gedaan :)

Haha ik heb hetzelfde, lezen om het lezen vind ik niks, maar als ik er iets uit haal is het een stuk interessanter

Vandaag begonnen in Thinking, fast and slow

Nu al bij bladzijde 55 en roodverbrand in de zon :o Erg leerzaam boek, ook leuk om te lezen door de vele herkenbare voorbeelden die gegeven worden over je manier van denken.

Nu al bij bladzijde 55 en roodverbrand in de zon :o Erg leerzaam boek, ook leuk om te lezen door de vele herkenbare voorbeelden die gegeven worden over je manier van denken.

Haha a good book will do that to you. Ik heb mijn versie uitgeleend, als ik het zo hoor ga ik die binnenkort maar eens terug vragen als ik awaken the giant within uit heb :) Dat is trouwens ook wel een beest van een boek, had veel meer amerikaanse fluff en motivational bullshit verwacht, maar er staan echt veel concrete toepasbare systemen in en een hoop gedragspsychologie.

Haha a good book will do that to you. Ik heb mijn versie uitgeleend, als ik het zo hoor ga ik die binnenkort maar eens terug vragen als ik awaken the giant within uit heb :) Dat is trouwens ook wel een beest van een boek, had veel meer amerikaanse fluff en motivational bullshit verwacht, maar er staan echt veel concrete toepasbare systemen in en een hoop gedragspsychologie.

Zet 'm op de lijst :thumbs:

Hoe is 't met de zaak?

& als sympathiek willen overkomen sociale intelligentie is, dan hoop ik echt dat mijn sociale intelligentie nihil is, want heb daar absoluut geen interesse in. Mijn gedrag is gewoon goed zoals het is (ook al vinden andere mensen mss van niet), en ga daar niks aan proberen te veranderen (waarom zou ik). & Als ik terwijl ik mezelf ben overkom als een botte lul, so be it, dan is dat blijkbaar hoe ik ben, hoe ik op dat moment moet zijn. Als je er om geeft hoe je overkomt en zo, ben je imo op de foute weg.

En ivm smile, mensen die zichtbaar opgewekt rondlopen zijn in mijn wereld eerder nep & vreemd, aangezien de realiteit van nature nooit, maar dan ook nooit opgewekt is. Als je dan eens glimlacht, moet het imo echt natuurlijk, gemeend & op een volledig ontspannen manier gebeuren, zonder dat je in je achterhoofd sympathiek wil overkomen, anders kan je blik imo evengoed (zoals 95% van tijd) ernstig en ontdaan van emotie blijven. Als ik trouwens m'n buurvrouw tegenkom ga ik zoiezo wat glimlachen omdat ik dit zo aangeleerd ben, misschien zelfs puur omdat ik dit zo aangeleerd ben.

++

Ik ben het hier totaal niet mee eens, maar dat maakt niet uit.
Heb er ook helemaal geen belang bij om je te overtuigen/beïnvloeden, wilde enkel aanduiden dat jouw beeld van het boek niet klopt.
Als jij tevreden bent met jouw gedrag en hoe je overkomt is dat prima.
De meeste in dit topic zullen daar een andere kijk op hebben, dit topic heet niet voor niks "uitdaging tot zelfontwikkeling".

Zoiets gaat imo tijd nodig hebben. ik heb het boek nu 2 keer gelezen.
Na de eerste keer zakte het allemaal wat weg. Je gaat niet zo van de een op de andere dag alles kunnen toepassen.
Grote kans dat ik het boek nog wel een aantal keer zal lezen in de toekomst.

Klinkt interessant, zet hem op mijn to read lijst.

Nice, ik ben ook zeer te spreken over dit boek!

Jezus corleone, je bent echt nog niets veranderd of wel?

Vind het zelf ook een goed boek, maar tegelijkertijd denk ik wel van 'mensen denken niet voor niks'.
Als je al zijn raad in het boek letterlijk op zou volgen zou je de hele dag voor je uitstaren en in het nu zijn, naar mijn idee.

Desondanks vind ik veel principes wel goed en probeer ik het ook wel toe te passen. Maar dan vooral op negatieve gedachtes en direct oordelen, wat mensen toch wel vaak doen.

Vind het zelf ook een goed boek, maar tegelijkertijd denk ik wel van 'mensen denken niet voor niks'.
Als je al zijn raad in het boek letterlijk op zou volgen zou je de hele dag voor je uitstaren en in het nu zijn, naar mijn idee.

Desondanks vind ik veel principes wel goed en probeer ik het ook wel toe te passen. Maar dan vooral op negatieve gedachtes en direct oordelen, wat mensen toch wel vaak doen.

Ik kan me vergissen maar ik meen me te herinneren dat je juist geconcentreerder op een taak kan focussen, dat je gericht denkt waar nodig. In ieder geval iets in die trant.

Terug
Naar boven