- Waardering
- 852
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 9%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zie:
Het gaat over sociale intelligentie en hoe je het beste zowel jezelf als andere mensen tevreden houdt.
Het tevreden houden is misschien niet helemaal de juiste term. Het gaat er ook om hoe andere mensen jou ervaren.
Als een botte lul of een iemand die sympathiek is. Door bepaalde tips uit het boek zul je dus eerder als een sympathiek iemand overkomen dan een botte lul.
In dat opzicht gaat het dus niet over het beïnvloeden van mensen in een negatieve manier, zie het als een win-win.
Voornamelijk op zakelijk gebied kan het erg handig zijn.
Hier een paar punten uit het boek.
- Don't criticize, condemn or complain
- Give honest and sincere appreciation
- Smile
Belangrijkste is wel dat woordje 'genuinely'. Dat komt ook telkens terug. Want als je faket bereik je juist het tegenovergesteld.
Al die klerezooi brengt toch niets op, kijk hoe Corleoné er aan toe is.
Al die klerezooi brengt toch niets op, kijk hoe Corleoné er aan toe is.
net het boek the power of now gelezen. en moet zeggen, veel bruikbare informatie.
ik probeer het dan ook toe te passen. maar ik merk dat ik te ver doorga in het denken alsnog.
Ik ben van nature heel negatief ingesteld en merk dat dat mij heel veel moeite brengt om te geloven dat in het NU zijn ook daadwerkelijk kan / werkt.
Ik wil het echt heel graag, maar mijn gedachten zijn zo negatief als de pest. Elke keer dat ik gedachtenstroom krijg met mogelijke emoties probeer ik het te observeren, wat in het begin lukt. Maar direct erna denk ik '' wtf ben ik aan het doen? deze shit geloof je zelf toch niet? ''
behoorlijk vermoeiend. want ik vind het idee van het zijn in het nu prachtig.
tnx. nooit echt veel boeken gelezen omdat ik het geen zak aan vind.The Power of positive thinking - Norman Vincent Peale. Awaken the giant within kan ook helpen

Mja, je zal me toch niet kunnen overtuigen/beïnvloeden.
& als sympathiek willen overkomen sociale intelligentie is, dan hoop ik echt dat mijn sociale intelligentie nihil is, want heb daar absoluut geen interesse in. Mijn gedrag is gewoon goed zoals het is (ook al vinden andere mensen mss van niet), en ga daar niks aan proberen te veranderen (waarom zou ik).
Maar door dat boek ga je imo automatisch faken, zonder dat je het wil.
tnx. nooit echt veel boeken gelezen omdat ik het geen zak aan vind.
maar deze soort boeken op een of andere manier wel.
ik ga hem maar eens even lezen tnx![]()

Vandaag begonnen in Thinking, fast and slow
Nu al bij bladzijde 55 en roodverbrand in de zonErg leerzaam boek, ook leuk om te lezen door de vele herkenbare voorbeelden die gegeven worden over je manier van denken.
Dat is trouwens ook wel een beest van een boek, had veel meer amerikaanse fluff en motivational bullshit verwacht, maar er staan echt veel concrete toepasbare systemen in en een hoop gedragspsychologie.Haha a good book will do that to you. Ik heb mijn versie uitgeleend, als ik het zo hoor ga ik die binnenkort maar eens terug vragen als ik awaken the giant within uit hebDat is trouwens ook wel een beest van een boek, had veel meer amerikaanse fluff en motivational bullshit verwacht, maar er staan echt veel concrete toepasbare systemen in en een hoop gedragspsychologie.

Mja, je zal me toch niet kunnen overtuigen/beïnvloeden.
& als sympathiek willen overkomen sociale intelligentie is, dan hoop ik echt dat mijn sociale intelligentie nihil is, want heb daar absoluut geen interesse in. Mijn gedrag is gewoon goed zoals het is (ook al vinden andere mensen mss van niet), en ga daar niks aan proberen te veranderen (waarom zou ik). & Als ik terwijl ik mezelf ben overkom als een botte lul, so be it, dan is dat blijkbaar hoe ik ben, hoe ik op dat moment moet zijn. Als je er om geeft hoe je overkomt en zo, ben je imo op de foute weg.
En ivm smile, mensen die zichtbaar opgewekt rondlopen zijn in mijn wereld eerder nep & vreemd, aangezien de realiteit van nature nooit, maar dan ook nooit opgewekt is. Als je dan eens glimlacht, moet het imo echt natuurlijk, gemeend & op een volledig ontspannen manier gebeuren, zonder dat je in je achterhoofd sympathiek wil overkomen, anders kan je blik imo evengoed (zoals 95% van tijd) ernstig en ontdaan van emotie blijven. Als ik trouwens m'n buurvrouw tegenkom ga ik zoiezo wat glimlachen omdat ik dit zo aangeleerd ben, misschien zelfs puur omdat ik dit zo aangeleerd ben.
++
Maar door dat boek ga je imo automatisch faken, zonder dat je het wil.
net het boek the power of now gelezen. en moet zeggen, veel bruikbare informatie.
ik probeer het dan ook toe te passen. maar ik merk dat ik te ver doorga in het denken alsnog.
Ik ben van nature heel negatief ingesteld en merk dat dat mij heel veel moeite brengt om te geloven dat in het NU zijn ook daadwerkelijk kan / werkt.
Ik wil het echt heel graag, maar mijn gedachten zijn zo negatief als de pest. Elke keer dat ik gedachtenstroom krijg met mogelijke emoties probeer ik het te observeren, wat in het begin lukt. Maar direct erna denk ik '' wtf ben ik aan het doen? deze shit geloof je zelf toch niet? ''
The Power of positive thinking - Norman Vincent Peale. Awaken the giant within kan ook helpen
Vandaag begonnen in Thinking, fast and slow
Nu al bij bladzijde 55 en roodverbrand in de zonErg leerzaam boek, ook leuk om te lezen door de vele herkenbare voorbeelden die gegeven worden over je manier van denken.
Vind het zelf ook een goed boek, maar tegelijkertijd denk ik wel van 'mensen denken niet voor niks'.net het boek the power of now gelezen. en moet zeggen, veel bruikbare informatie.
Vind het zelf ook een goed boek, maar tegelijkertijd denk ik wel van 'mensen denken niet voor niks'.
Als je al zijn raad in het boek letterlijk op zou volgen zou je de hele dag voor je uitstaren en in het nu zijn, naar mijn idee.
Desondanks vind ik veel principes wel goed en probeer ik het ook wel toe te passen. Maar dan vooral op negatieve gedachtes en direct oordelen, wat mensen toch wel vaak doen.