AndroidHealthClinic

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Als ik betaald kreeg om te lezen... Zijn er geen site's die praktische inhoudelijke samenvattingen maken van dit soort boeken?

Over de meeste van deze onderwerpen vind ik dat goede informatie echt geen heel boek kost om over te brengen. Sterker nog, vaak is het ook zo dat hoe meer tekst het kost hoe minder nuttig het eigenlijk is.

• Topic Starter Topic Starter
PS: Wat vinden jullie van dit review format? Ik probeer ook maar wat (A)

Ziet er mooi en overzichtlijk uit hoewel interesse wel erg persoonsgebonden is. Ik blijf gewoon bij mijn eigen manier van reviews geven door te schrijven wat ik er aan had, wat ik er van vond en aan wie ik het aan zou raden, kort maar krachtig. Daarnaast kan ik die sterren niet kopieren naar de eerste post.

Ik abonneer ook op deze topic :)
Wat een boel boeken trouwens, zal ze nooit allen kunnen uitlezen :(
Genoeg keuze en voor ieder wat wils. Succes, waar ga je mee beginnen?

Ben begonnen met "Zo maak je vrienden - Dale Carnegie" te lezen.
:fa:

Goed bezig! Laat het weten wat je er van vond.

magnet:?xt=urn:btih:BA5A5A6C7A63D87EDD684D47D423A1AF8A79DF28&dn=Self%20Improvement%20Collection&tr=udp%3a//tracker.openbittorrent.com%3a80

Kopieer deze link en zet het in je browser, zou je torrent download programma vanzelf moeten opstarten. Moest het niet werken, zoek dan naar Self Improvement Collection torrent.

Zijn 168 ebooks, allemaal over zelfontwikkeling en andere heel interessante en nuttige dingen.

Zeker het downloaden waard!

Bedankt voor de bijdrage, de link werkt en ik zet hem zo gelijk even in de beginpost, heb zojuist de boeken gedownload.

Gisteren het boek code 959 uitgelezen van Pieter de Vries.

Het is een klein maar praktisch boekje dat gaat over de 7 sleutelfactoren voor succes en geluk zowel zakelijk (van 9 tot 5) als privé (van 5 tot 9). De sleutelfactoren die behandeld worden zijn; talent, toegevoegde waarde, onderscheidend vermogen, belofte, keuze, verandering en vastberadenheid. In elk hoofdstuk zitten kleine opdrachten en vragenlijstjes die je laten nadenken of je wel alles uit deze sleutelfactoren haalt. Ookal is het maar een klein boekje, het staat vol waardevolle informatie en draait daar niet omheen. Voor mij was het een verfrissend boek geweest dat zeker de moeite waard is voor iedereen die meer succes en geluk in zijn leven wilt ervaren.

Vandaag ben ik begonnen in het boek mindmappen van Tony en Barry Buzan. Mindmappen schijnt een techniek te zijn die je kan gebruiken om beter te leren, sneller te lezen, je geheugen te verbeteren en je creativiteit in de vrije loop te laten gaan. Het eerste hoofdstuk gaat tot nu toe over hoe de hersenen in elkaar zitten en heel globaal over hoe deze werken. Persoonlijk vind ik dit erg interessant en las ik vanmiddag binnen no-time al een grote hoeveelheid bladzijden weg. Ik ga zo nog even verder lezen voordat ik ga slapen.

Ik moet juist langzamer leren lezen, meer onthouden. Kan je daar dat mindmappen ook voor gebruiken? Heb er eerder iets over gehoord en klonk wel interessant nl.

Ik moet juist langzamer leren lezen, meer onthouden. Kan je daar dat mindmappen ook voor gebruiken? Heb er eerder iets over gehoord en klonk wel interessant nl.

Ik ben nog steeds bij hoofdstuk 1 maar het is juist de bedoeling dat je beter kan leren en onthouden omdat mindmappen je leert beter gebruik te maken van je hersenen en verschillende associaties met elkaar te verbinden. Een oom van me geeft hier cursussen in en is er een groot voorstander van. Tot nu toe ziet her er goed uit. Ik ben nog niet ver genoeg in het boek om het aan of af te kunne raden.

Ik ga vandaag beginnen met Self-Discipline in 10 days - How to go from thinking to doing. Soort combinatie van een leesboek en een praktisch werkboek, ik zal mijn progress wel een keer laten weten.

Ik ga vandaag beginnen met Self-Discipline in 10 days - How to go from thinking to doing. Soort combinatie van een leesboek en een praktisch werkboek, ik zal mijn progress wel een keer laten weten.

Ik verwacht een verslag over 10 dagen :D Ben ook altijd wel op zoek naar manieren om discipline te verbeteren. Waar dat op sommige gebieden redelijk makkelijk gaat kan ik op andere gebieden altijd wel extra motivatie gebruiken.

Ik vind het wel jammer dat het zo'n leestopic is geworden, je kan jezelf toch ook ontwikkelen zonder te lezen?

Ik ben nu eerst bezig met 'The end of Overeating'.
Wil daarna (begin juni) met één van de andere e-books die hier aangeraden worden beginnen.

Ik vind het wel jammer dat het zo'n leestopic is geworden, je kan jezelf toch ook ontwikkelen zonder te lezen?
Kan, lezen is echter wel epitome van zelfontwikkeling.

Iemand hier die een Kindle of een dergelijke e-reader heeft en het aanraad?
Wil er misschien eentje aanschaffen maar het gevoel dat een boek in m'n handen geeft doet me goed, weet niet hoe het is met (weer) een machientje in m'n poten.

Laatst bewerkt:
In met het boek "The Intelligent Investor" van Benjamin Graham. Ik doe nu een beta studie en heb nooit echt iets over economie en investments gehad, ook niet op de middelbare school. Wil me dus wat meer verdiepen in economie, specifiek in 'investments'. Dit boek kwam naar voren als één van de betere investment-boeken onder meer door Forbes (een bekend zakentijdschrift in de VS).

Echter het boek is in 1949 voor het eerst gepubliceerd en ik heb de 4de editie (pdf) uit 1973. Laatste editie is volgens mij van 2005. Ik vraag me dus af of het niet een beetje 'outdated' is (mijn editie). Ik heb namelijk geen ervaring met hoe snel die ecomonie gerelateerde boeken verouderd raken. Heeft iemand het misschien al gelezen?

Laatst bewerkt:
Ik heb me eerste boek gelezen: Emotional intelligence.
Vond het een beetje een tegenvaller omdat ik had verwacht te lezen nadat werd uitgelegd wat het in hield, hoe je het kan verbeteren.
Er wordt verteld wat EI inhoudt, waarom het belangrijk is en wat de eigenschappen van EI zijn.

Gedownload van bookboon.com

In met het boek "The Intelligent Investor" van Benjamin Graham. Ik doe nu een beta studie en heb nooit echt iets over economie en investments gehad, ook niet op de middelbare school. Wil me dus wat meer verdiepen in economie, specifiek in 'investments'. Dit boek kwam naar voren als één van de betere investment-boeken onder meer door Forbes (een bekend zakentijdschrift in de VS).

Echter het boek is in 1949 voor het eerst gepubliceerd en ik heb de 4de editie (pdf) uit 1973. Laatste editie is volgens mij van 2005. Ik vraag me dus af of het niet een beetje 'outdated' is (mijn editie). Ik heb namelijk geen ervaring met hoe snel die ecomonie gerelateerde boeken verouderd raken. Heeft iemand het misschien al gelezen?

Economie en investments op de middelbare school is troep en al ik anderen mag geloven bij economische studies ook niet echt praktisch, dus ik denk dat je niet veel zal missen.

Leuk initiatief! Ik geef het een kans :)
Ik ga wel niet één boek per week lezen, dat is wat teveel.

Ik doe mee, en probeer 1 boek in de 2 weken te lezen.
Heb de eerste al uit: Willpower Rediscovering the Greatest Human Strengt. Een aanrader, je krijgt echt inzicht in de processen achter de wilskracht.

Laatst bewerkt:
1001004006516902.jpg

Bazenboek. door dit topic word ik er steeds aan herinnert ff door te moeten lezen :D

Ook maar eens begonnen aan 'Awaken the giant within'... my bullshit-sense is tingling.

Pavlovs dog vergelijken met een advertentiecampagne van pepsi:roflol: Tussen de 700 boeken die hij zogezegd gelezen heeft zat dan blijkbaar geen basic inleiding tot psychologie :rolleyes:

hoe lezen jullie e-books op een prettige manier?

hoe lezen jullie e-books op een prettige manier?

Ik lees ze nu nog op mijn computer een paar bladzijden per keer maar ergens komende week komt er een gloednieuwe ipad binnen waarop ik o.a. mijn ebooks ga lezen.

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 13:12 ----------

Ook maar eens begonnen aan 'Awaken the giant within'... my bullshit-sense is tingling.

Pavlovs dog vergelijken met een advertentiecampagne van pepsi:roflol: Tussen de 700 boeken die hij zogezegd gelezen heeft zat dan blijkbaar geen basic inleiding tot psychologie :rolleyes:

Het is wel een typisch Amerikaans boek natuurlijk, je moet er van houden. Echter dat maakt de oefeningen/opdrachten in het boek niet minder effectief. Ik vond het persoonlijk een handig boek en toch wel een aanrader.

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 13:14 ----------

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/2/0/9/6/1001004006516902.jpg

Bazenboek. door dit topic word ik er steeds aan herinnert ff door te moeten lezen :D

Lijkt me een tof boek om ook nog een keer te lezen. Maar dit topic is vooral bedoeld om boeken te lezen die je persoonlijke ontwikkeling stimuleren. In ieder geval positief dat het je stimuleert om door te lezen.

Terug
Naar boven